14 листопада 2019, 8:01 Читать на русском

FinTech vs Bank: як простіше зібрати мільйон

Всі звикли вважати, що банк — це складно і довго, тому що це про гроші. Але фінансовий сервіс, як і будь-який інший, не повинен забирати багато часу.

Дмитро Зарахович, UAPAY, фінтех, проект, стартап, банк, финанси, гроші, переказ грошей, технології, просто і швидко
фото: delo.ua

Керуючий партнер Uapay Дмитро Зарахович порівняв банки з фінтех-проектами. На його думку, перемагає той, хто може вирішити завдання клієнта швидше, простіше і безпечніше.

Кумедна історія про мільйон

Кілька місяців тому трапилася крута історія. Вболівальник з плакатом потрапив до кадру трансляції футбольного матчу. На плакаті був напис: «[Мої] запаси [пива марки] Busch Light потребують поповнення» і його нікнейм в платіжній системі Venmo – Carson-King-25. У підсумку він зібрав понад $1 млн, які вирішив передати дитячій лікарні.

Venmo – це платіжна система, яку в 2016 купив PayPal, щоб не розробляти окреме рішення для мобільних платформ.

Я хотів би подивитися на цю історію під іншим кутом – споживач обирає зручний сервіс для вирішення своїх питань, а ніяк не банк як інституцію.

Змінюється парадигма – фінансові сервіси все більше відходять від класичних банківських продуктів. Тому що так зручніше. Досить дати нікнейм і на нього отримувати платежі.

Ще пару років тому було модним «ростити» фінтех-стартап в банківському інкубаторі. Зараз вже фінтехи «заводять» собі банк для розширення можливостей. Чи є в цьому логіка?

Читайте також: Олег Гороховський: Банкірів ніхто не любить

Фінтехи – набагато більш швидкі, гнучкі організації, ніж банки, в їх основі лежить філософія максимальної зручності, використовуються або генеруються найцікавіші ідеї.

Але так чи інакше, вони наступають і займають частину ринку банківських послуг, встановлюючи нові стандарти якості. Порівняйте, наприклад, програми банків старожилів із сучасними мобільними рішеннями.

Зараз дуже часто будь-які комунікації клієнта з банком – це біль. «Все було так добре, доки не довелося до відділення йти», – дуже часто чув цю фразу.

У чому проблема

  • По-перше, зарегульованість процесів. Але тут треба сказати, тенденція на спрощення верифікації та ідентифікації вже простежується.
  • По-друге, негнучкість великих банків. Наприклад, замовити виписку за рахунком у додатку можна, а оплатити її потрібно тільки в касі, страховка включається до карти автоматично, але в додатку її не зняти – тільки дзвонити на кол-центр… і таких прикладів сотні.

Читайте також: Штучний інтелект: майбутнє фінансової системи та економіки

А ось фінтехи – це про сервіси

  1. Venmo використовують можливості соціальних мереж і сам на них схожий – і за дизайном, і частково за функціями. Він синхронізується і «шукає друзів» у телефонній книзі, за e-mail і у фейсбуці. Переказ грошей у цьому додатку навіть фізично схожий на відправку смс: вкажи одержувача, вкажи суму, залиш, якщо хочеш, супровідний лист.
  2. WeChat Pay використовується у Китаї повсюдно і дозволяє використовувати кілька типів оплат з різним ступенем залученості платника: Quick Pay, коли сканером зчитується унікальний QR-код карти і списується потрібна сума, або QR Code Payment, коли клієнт сканує QR-код продавця, вводить суму оплати і підтверджує платіж паролем.
  3. Американський сервіс Popmoney дозволяє переказувати гроші і отримувати перекази, використовуючи номера телефонів або адреси електронної пошти. Якщо і одержувач, і відправник зареєстровані в системі Popmoney, потрібно вказати тільки номер або адресу, суму і підтвердити платіж. Також Popmoney впровадили можливість запросити переказ: повідомляєш системі, у кого і скільки ти хочеш попросити, клієнт отримує повідомлення і в кілька кліків здійснює переказ.

UAPAY, до речі, також надає послуги переказів грошей за номерами телефону та e-mail серед зареєстрованих в системі користувачів.

Читайте також: Топ-5 способів переказати гроші з Польщі в Україну

Зараз банк або фінтех – це питання форми та регулювання. Але глобально межі стираються. Перемагає той, хто може вирішити завдання клієнта швидше, простіше і безпечніше.

Цікаво, чи зібрав би той футбольний вболівальник таку суму, якщо б вказав свої IBAN та МФО?

Коментарі - 2

+
0
yarg
yarg
14 листопада 2019, 14:28
#
Автор безграмотен

«Сейчас очень часто любые коммуникации клиента с банком – это боль. «Все было так хорошо, пока не пришлось в отделение идти», – очень часто слышал эту фразу.»

боль - это попытка решить любой более-менее сложный вопрос через колл-центр или мобильное приложение. Кто не общался с поддержкой американских финтехов (индийский колл-центр с непонятными шепелявыми мальчиками, мрачно бубнящими скрипты) - много потерял.

«Во-вторых, негибкость больших банков. Например заказать выписку по счету в приложении можно, а оплатить ее нужно только в кассе,»
у всех нормальных банков выписки бесплатные, и формируются прямо в мобильном приложении.
«Но тут нужно сказать, тенденция на упрощение верификации и идентификации уже прослеживается.»
 - та да.. Есть уже целая отрасль по созданию виртуальных персонажей , которые получают в финтехах вполне реальные кредиты. Благодаря упрощенной идентификации.

 


+
0
Oooops
Oooops
15 листопада 2019, 23:24
#
Не знаю как в американских финтех, но вот в Европейских/Британских все на хорошем уровне, и через приложение решались все вопросы. Например одно из таких приложений Revolut, лично мне очень зашло (ну и + у них лучшие exchange rates)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
Реклама