У Верховній Раді зареєстровано законопроект, який дозволить підприємствам розміщувати цінні папери, а громадянам купувати їх.
Як створити в Україні ринок цінних паперів
Які саме зміни заплановані та хто виграє завдяки їм, розповів у колонці для «НВ» голова комітету Верховної Ради з податкової, митної та фінансової політики Данило Гетманцев. «Мінфін» наводить ключові тези його пояснень.
«Український ринок цінних паперів» та «український внутрішній інвестор» — ці словосполучення багато років були сумним жартом. Ринок цінних паперів переважно використовувався для шахрайських схем. Наприклад, коли фінансовим установам треба було показати, що у них в активах або резервах є цінні папери українських підприємств на «сотні мільйонів гривень», а насправді куплені на 1 гривню.
Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення залучення інвестицій та запровадження нових фінансових інструментів» (№2284) нарешті, запропонує українським підприємствам доступ до справжнього українського внутрішнього інвестора.
Говорячи більш професійними термінами, законопроект спрямований на розбудову фінансової інфраструктури, запровадження фінансових посередників та нових інструментів, а також створення умов для європейських правил роботи.
Інвестуй у ОВДП та отримай підвищену ставку від Мінфіну
Кому вигідний проект
- В першу чергу, українським громадянам. Цей закон у довгостроковій перспективі створить нові робочі місця, розширить можливості для громадян безпечно та надійно вкладати власні кошти у приватні пенсійні фонди та користуватись послугами страхових компаній та кредитних спілок, інвестувати у прибуткові українські підприємства та отримувати дивіденди.
- Українському великому бізнесові, насамперед виробничому. Він отримає нові джерела капіталу для інвестицій та розвитку підприємства і виробництва. Це, відповідно, створює нові робочі місця і нові прибутки для малого/середнього бізнесу, який обслуговує великий бізнес.
- Класичним фінансовим установам, таким, як пенсійні фонди, страхові компанії та кредитні спілки. Вони отримають можливість для безпечного та довгострокового інвестування коштів своїх клієнтів та формування надійних резервів. Наприклад, закон дасть поштовх для розвитку приватних пенсійних фондів — тоді громадяни отримають можливість безпечно відкладати собі на пенсію вже з 30−35 років.
- Закон надає можливість розвивати фактично новий для України тип бізнесу або професії — фінансовий посередник. Це може бути професіонал або компанія, які допомагатимуть українському внутрішньому інвесторові вигідно вкладати в українську економіку.
- Україна стане новим суб'єктом міжнародного фінансового ринку — стабільний та зрозумілий внутрішній ринок капіталу зацікавить міжнародних інвесторів.
Читайте також: 11 болючих питань про РРО для ФОПів
Що саме змінює законопроект
- регулює відносини між учасниками ринку цінних паперів та деривативних контрактів;
- створює єдині підходи до регулювання роботи організаторів торгівлі;
- створює гарантії виконання деривативних контрактів, в тому числі загальноприйнятих в розвинених економіках концепцій остаточності розрахунків та ліквідаційного неттінгу;
- захищає права власників облігацій;
- впроваджує європейські норми роботи для всіх учасників ринку капіталу.
Коментарі - 18
Было б хорошо иметь частные фонды, хотя опыт в США — тоже опасный после кризисов 2000 или 2008.
Можно также со временем попробовать развивать суверенный фонд благосостояния.
Ось тут гарно про них написано, і свіжі дані:
https://voxukraine.org/uk/nederzhavni-pensijni-fondi-pokarati-ne-mozhna-pomiluvati/
В двох словах, там все погано. 855 тис. учасників, що дуже мало. Дохідність останні роки в мінус, витрати на адміністрування космічні, вкладають в основному в ОВДП.
добавленная стоимость такого фонда тоже не очень высокая, пока у нас неразвитые фондовые рынки и т.д.
Мы вернулись к тому, откуда мы начали, что пока нужно просто больше депозитов.
какие «инвестиции» ? какие «суверенные фонды» ?
Главная задача тут не капитал, а стратегии, управление рисками, и т.д.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Суверенный_фонд
Вопрос в другом - зачем ?
Суверенные фонды создают страны , у которых постоянный переизбыток средств , и стоит проблема куда их девать - Сауды , Кувейты и прочие.
У нас проблема обратная.
Потому что долгосрочно, инвестиции в акциях и в имуществах (
без экстремальных обстоятельств) зарабатывают больше чем сидя в наличных. Есть разные стратегии избежать хвостовой риск. Не должно быть очень сложно делать лучше чем НБУ сейчас. Мандат НБУ — это просто отчасти курсовая стабилность а не прибыли, и вы видите, что нас эксплуатируют этим.
Но я тоже бы не доверял какому-то деятелю Квартала)
Да, Украина не имеет примуществ, сидя на нефти как Норвегия, и Норвегия — останец с
рискованной стратегией, но есть спектр. Германия теперь даже хочет инвестировать в частный акционерный капитал. На другом конце, есть Китай — который в основном просто делает осторожные движения вокруг корзины валют.
У нас наразі з бюджетом ситуація первинного профіциту і загального дефіциту, саме час починати думати серйозно про подібні речі.
Ну і хто цікавиться досвідом країн, подібних Україні, з таким інструментом, цікаве посилання на статтю Reutars про дискусію стосовно такого фонду у ПАР. Проблеми там ті ж, що і в нас.
https://reuters.com/article/amp/idUSKCN1U71MY