Мінфін - Курси валют України

Встановити
3 жовтня 2019, 7:10

Авто за обміном: як працює трейд-ін та чи варто ним користуватися

Змінити свій автомобіль на новий теоретично можна за день. Принаймні, так стверджують салони, що пропонують послугу трейд-ін.

Схема проста: ви залишаєте в салоні свою машину, а натомість купуєте іншу — б/в або нову, доплативши різницю в ціні. Втім, на практиці часто все виявляється набагато складніше. Занижена оцінка, авто з «сюрпризами», паперова тяганина, — ось неповний перелік проблем, на які скаржаться клієнти.

«Мінфін» розбирався, як в Україні працює трейд-ін, та чи вигідно змінювати машину за цією програмою.

Як працює трейд-ін

Трейд-ін популярний у всьому світі. В Європі за такою програмою проходить чи не половина угод з б/в автомобілями.

Активно просувають послугу і українські салони. На сьогоднішній день її пропонує більшість дилерських центрів.

Причому, якщо раніше вони брали від клієнтів лише б/в авто своєї марки, то зараз таких обмежень практично немає. Салони досить лояльні також до бувалого авто — рік випуску практично не має значення.

«Ми викуповуємо автомобілі з пробігом всіх марок і країн виробників, як легкові, так і комерційні, обмеження за віком — умовні, важливіше технічний стан автомобіля», — розповідає Боровик. Тобто, повністю «убитий» автомобіль, в ремонт якого потрібно вкласти чималу суму, у вас навряд чи візьмуть.

Втім, як говорить керівник компанії Autoconsulting Олег Омельницький, деякі салони відбирають авто трейд-ін за марками. «Намагаються брати якщо не свої бренди, то хоча б свого сегмента. Наприклад, в салоні BMW у вас навряд чи приймуть «Жигулі» 90-х років випуску. Але обмежень за марками стає все менше», — зазначив він.

Причини, з яких ваш автомобіль можуть не взяти:

  • невирішені митні питання, наприклад, «авто-євробляха»;
  • часткова або повна втрата номера агрегата, що може статися при ремонті двигуна або кузова без відповідного документального підтвердження;
  • номерні знаки агрегату, якы не можна прочитати, в т. ч. через коррозію номера,
  • неякісний ремонт;
  • авто старше 15 років;
  • проблемне авто, що знаходиться в розшуку за базами Нацполіції.

Читайте також: Для старих «евроблях» хочуть запровадити фіксовану ціну розтаможки

Наприклад, в «Антант-М» на обмін беруть авто всіх марок, але не старше 9 років і з пробігом до 160 тисяч кілометрів. А в «Пежо ВІДІ Авеню» не приймають авто китайського, іранського і українського виробництва.

Важливий критерій — технічний стан. Всі салони проводять ретельну діагностику авто, тому невеликий «рідний» пробіг, а також справні основні вузли та системи машини будуть вважатися перевагою. Якщо є проблеми, а в більшості автомобілів з пробігом вони неминучі, але вони не критичні, це позначиться на ціні.

Замість старого автомобіля можна взяти так само колишній у вживанні, але більш «свіжий», або ж нову машину.

Вартість старого авто вам зарахують в ціну нового, тобто, доведеться доплатити частину, що невистачає. Багато салонів пропонують нові машини в кредит, а в якості першого внеску можуть зарахувати вартість вашого старого авто.

Обіцяють швидко і по-чесному

На перший погляд, плюси трейд-іну, порівняно зі стандартною процедурою заміни авто, коли ви спочатку продаєте свою машину на вторинному ринку, а потім йдете до салону за новою, очевидні.

По-перше, не потрібно витрачати час на продаж. Ринок б/в авто зараз перевантажений, пропозиція явно перевищує попит, тому продати машину швидко можна або якщо сильно пощастить, або якщо ви готові істотно знизити ціну. Крім того, за словами Олега Омельницького, на автомобільних ринках зараз немало аферистів. Тож в результаті можна залишитися і без авто, і без грошей.

По-друге, у разі заміни старого авто на таке ж б/в, можна бути впевненим, що вам нададуть машину, якщо і не в ідеальному стані, то, як мінімум, перевірену. «Деякі салони не готові витрачатися на ремонт, але вони, принаймні, чесно кажуть про те, що в авто слід виправити. Тобто, покупець може відразу прикинути скільки доведеться вкласти в ремонт і в яку суму в підсумку йому обійдеться автомобіль. На ринку домогтися від продавця такої чесності — практично нереально», — зазначив Омельницький.

«Автомобілі, що надійшли в наш автосалон за програмою обміну (Trade-in), проходять всебічну діагностику: розвал-сходження, аналіз лакофарбового покриття кузова, комп'ютерну діагностику електронних систем. Виявлені дефекти усуваються і покупець отримує автомобіль готовим до експлуатації. У випадку, якщо автомобіль тільки поступив і ще не відремонтований, ви можете зарезервувати його і дочекатися виконання робіт, або купити у вихідному стані, зі значною знижкою», — обіцяють в компанії «Богдан».

По-третє, можна розраховувати на швидку і зручну угоду — салони беруться організувати всю процедуру на місці.

Ці плюси сприяють зростанню популярності трейд-ін.

За словами директора з маркетингу компанії «АІС» Сергія Боровика, трейд-ін стає все більш цікавим для українських водіїв. «Попит досить високий — послугою цікавиться кожен другий клієнт. Але от реальних угод набагато менше. В нашій мережі від 5% до 15% від загальної кількості продажів в залежності від бренду», — розповів він.

Такий розрив між потенційною аудиторією трейд-ін і реальними угодами пояснюється просто — рекламуючи «швидкий та вигідний обмін» продавці часто багато про що не договорюють, і не повідомляють покупцям про мінуси програми. А вони теж є.

На практиці — клопітно і витратно

Перша проблема, з якою стикається потенційний покупець, — процедура викупу старого авто.

Далеко не всі салони готові самі купувати машини клієнтів, багато хто просто працює як комісійні майданчики, — зазначає Олег Омельницький.

Це пов'язано з питаннями оподаткування. Викуповуючи авто, салон, як юридична особа, має сплатити податки (відрахування в Пенсійний фонд, військовий збір тощо). У результаті або з'їдається більша частина його комісії, або злітає цінник, за яким автомобіль потім виставляється на вторинний перепродаж. «Тобто, салони стають неконкурентними, порівняно з приватними продавцями і перекупниками, які працюють в чорну, без сплати податків», — пояснив Омельницький.

Якщо ж ваше авто виставляють просто як комісійний товар, то воно опиняється в тих же умовах, що і на вторинному ринку — тобто, покупця можна чекати місяцями. При цьому, не виключено, що вам ще доведеться платити і за передпродажну підготовку і експозицію авто на майданчику салону.

Тобто, така перевага трейд-ін як швидка заміна авто автоматично втрачається.

Другий нюанс — той же технічний стан авто. На перший погляд, проблем бути не повинно, адже салони обіцяють повну діагностику.

Але, як каже Олег Омельницький, це не завжди так. «Я знаю випадки, коли преміальний салон, що рекламує діагностику б/в авто за 100 параметрами, насправді продавав машини «з сюрпризами». Є факти, коли людина купувала не те що несправне, а буквально збиране по частинах авто», — говорить він.

Ще один мінус — порівняно невеликий вибір. Якщо на авторинку ви можете обрати машину буквально будь-якої марки, то в багатьох салонах модельний ряд обмежений. Скажімо, «АвтоХіт» пропонує за цією програмою лише кілька марок Kia, Chevrolet, Opel, Chery, ZAZ.

Але, мабуть, найчастіше водіїв зупиняє ціна, яку їм пропонують за їх старий автомобіль. Чимало українців скаржаться — в салоні на умовах трейд-ін їм запропонували набагато нижче, ніж можна виручити на ринку.

«Ціна викупу буде трохи нижче, ніж продавати авто з пробігом самостійно», — визнає Сергій Боровик. Вся справа в тому, що для салону трейд-ін — це бізнес, який повинен приносити прибуток. Є витрати на утримання компанії, податки, зарплати, комунальні платежі. «Салон проводить передпродажну підготовку автомобіля, іноді його ремонт. Цілком логічно, що ціна викупу не може дорівнювати ціні продажу. У той же час салон дає клієнтові комфорт, безпеку, зручність та економить його час», — говорить експерт.

За його словами, у власників авто завжди завищені очікування з приводу ціни викупу своєї техніки, як правило — на 10-30%.

Але для автовласників перераховані аргументи — слабка втіха.

«В салоні моє авто оцінили в 5 тисяч доларів, хоча в середньому за ринком такі коштують щонайменше 5,5 тисяч. У той же час б/в машину замість моєї запропонували дорожче, ніж на ринку, на ті ж 500 доларів. У підсумку я втрачав тисячу доларів. Довелося відмовитися від ідеї змінити авто трейд-ін, і діяти по-старому — спочатку продати свою машину, потім купити іншу. Так, вийшло клопітно і довго, але зате дешевше», — розповів «Мінфіну» один з численних столичних автовласників, який довго придивлявся до трейд-ін, але так і не скористався цією послугою.

«Скарги не несправедливу оцінку будуть завжди — власник апріорі вважає, що його авто коштує дорожче, ніж йому пропонують. Наприклад, нашому співробітникові, який купував авто трейд-ін, оцінили його стару машину на 300 доларів дешевше, ніж пропонували перекупники. Йшлося про модель середнього класу, на преміальних, можливо, ця різниця буде більшою. Але зате в результаті він швидко провів операцію і загалом залишився задоволений. Тобто, тут кожен повинен обирати, що йому важливіше — заощадити пару сотень або максимально швидко і комфортно обміняти автомобіль», — говорить Омельницький.

За його словами, трейд-ін в Україні буде набирати обертів. «Зараз багато дилерів насичують пропозицію, імпортуючи старі авто з Європи. Тобто, у водія буде більш широкий вибір. А жорстокість конкуренції змушує салони робити умови програм трейд-ін більш вигідними для покупців», — підсумував він.

Читайте також: Мото-бум. В Україні рекордно зростають продажі мотоциклів і скутерів

Констянтин Соприкін 

Коментарі - 24

+
+105
Takida
Takida
3 жовтня 2019, 8:05
#
Трейд ин, реально кидалово у нас. По звонку в салон Порш Захід за машину купленную у них 4 года назад, не бита.не крашена, 90 тыс пробега, и проходящюю постоянное ТО так же у них, предложили от 25 тыс дол. Когда приехал с машиной, цена резко упала до 20ти. Послал их в эротическое путешествие, и за неделю через авториа продал за 29. Я понимаю разницу в 10-15%, но не в 40!!!
+
0
45518469
45518469
3 жовтня 2019, 9:50
#
Я при покупке ФВ в Атлант М сдал свою старую Тойоту за 14 тысяч, цена на рынке порядка 16 тысяч. Как раз выходит 10-15 процентов.
+
+107
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 10:21
#
Найвигідніше, за вас самих, ніхто не продасть..
+
+40
kingcity
kingcity
3 жовтня 2019, 9:56
#
За все потрібно платити. Хоче людина продати авто швидко і без мороки  (другими словами, перекласти всі передпродажні і продажні заморочки на автодилера) - потрібно поступитися ціною. Ні - нехай морочить собі голову сама. Друга справа - справедлива оцінка авто, тут частенько автодилери палку перегинають, спонукувані бажанням «всі гроші заробити». Я три роки тому теж скористався послугою Trade-In на Ніко-Захід, все пройшло в цілому непогано. Стару машину - віддав і забув, всі недоліки, яких було небагато, вони усували самі (здерта фарба на куті заднього бампера, потрібно було почистити кондиціонер, та й до планового ТО всього 1000 км залишалась). У порівнянні з ринковою ціною втратив приблизно 10-12%, щоправда на нову машину отримав знижку, яка частково цю втрату компенсувала.
+
+15
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 10:23
#
Час - послуга - гроші.
+
0
m0ps
m0ps
3 жовтня 2019, 10:59
#
Кстати да... Не первый раз в сети встречаю отзыв что при сдаче авто через трейд-ин салон дает скидку на новое авто которая хоть и не полностью, но перекрывает разницу в цене в сравнении с продажей старого авто самостоятельно.
+
+40
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 14:32
#
Знижка на нове авто не перекриває «знижки» на ваше старе авто.
+
0
kingcity
kingcity
3 жовтня 2019, 15:24
#
Так про це і було сказано:

«отримав знижку, яка частково цю втрату компенсувала»

«салон дает скидку на новое авто которая хоть и не полностью, но перекрывает разницу»


+
+15
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 15:32
#
По простому - не перекриває. На вас тупо заробляють при купівлі/оцінці  вашого авто -  суттєве заниження вартості, особливо тих хто не розуміється,,, до половини вартості.. 
І на типу «нове» авто знижка не суттєва.
Найвигідніше самому виставляти на сайті своє авто на продаж/обмін. Це не важко. Хоча,, кожному своє.
+
+59
kingcity
kingcity
3 жовтня 2019, 17:05
#
З точки зору фінансової вигоди - безперечно. Але для того, хто хоче просто і швидко позбутись старого авто без зайвих заморочок - тоді Trade-in непоганий варіант. Але за все треба платити. Тільки заплатити потрібно адекватну ціну, тому варто перед цим поцікавитись ситуацією на ринку, щоб не дати автодилеру себе «нагріти»..
+
+15
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 17:11
#
Тут з тобою важко не погодитись. +15
Для багатьох  час - гроші.
+
+15
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 10:20
#
На обмін/продаж можна і самому виставити, сайтів купа..
+
0
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 10:24
#
Надпись на заднем бампере: «Не биби, бибун!»:)..
+
+15
Sam Fisher
Sam Fisher
3 жовтня 2019, 10:50
#
На днях хотел воспользоваться трейд-ин, убедился, оценка б/у занижена на 40%. Нафиг мне такой трейд-ин. нтересовался в Атлант-М на Днепровской набережной.
+
+26
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 14:30
#
Краще самому виставити на обмін/продаж.. Є багато тих хто хоче дешевше або дорожче авто з доплатою..
+
0
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 10:58
#
Американська Tesla Inc. в липні-вересні поставила дилерам 97 тисяч електромобілів у порівнянні з 95,2 тисяч у попередні три місяці.
Це стало рекордним квартальним показником.
+
0
a b
a b
3 жовтня 2019, 14:59
#
На некоторые марки цена ниже более чем в двое. На рынке Чери Амулет 2007-2008 годов 2500, в автосалоне мне предложили 1200. И в случае трейд-ин скидку на новую машину не делают, при оплате без кредита - делают.
+
0
kingcity
kingcity
3 жовтня 2019, 15:27
#
Я віддав машину по Trade-in, нову оплачував без кредиту. Знижку отримав. Можливо, ще зіграв роль той фактор, що це вже була третя машина, яку я купив у їхньому салоні.
+
+15
m0ps
m0ps
4 жовтня 2019, 16:19
#
Надо ж учитывать тот момент, что Амулет еще кому-то продать надо...
Ну и цену на рынке - надо еще понимать что хотелка не равна реальной стоимости продажи. Хотеть можно хоть 100 тыщ.
+
+84
bonv
bonv
3 жовтня 2019, 15:00
#
Новая модель ВАЗа на выставке в Париже нанесла непопровимый удар по автомобилестроению Германии.
Лопнул от смеха ген.директор концерна «BMW»:)))..
+
+28
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
3 жовтня 2019, 18:03
#
Статья вообще не о чем! Давайте еще рассуждать на тему украинского авто аукциона «Е -Тачки» ))) 
Вся эта система отлично работала с 2005 по 2013 года на «Нике» ( на Луговой) если покупаешь у них новое авто и обслуживаешь, то с доплатой можешь купить другое новое. Система работала очень хорошо,  знаю людей которые начинали с «Ланцера» в девятом кузове и в 2014 «заканчивали» Паджеро Спорт«. Оценивали авто выше рыночных цен! НО это было при »злочинных« владах. А сейчас, подобными »наворотами" просто стараются перетащить на себя часть рынка Б/У авто!
+
0
bonv
bonv
4 жовтня 2019, 13:10
#
Кабінет міністрів України сьогодні, 4 жовтня, опублікував постанову, якою відстрочив застосування штрафів до власників «євроблях» до 1 січня 2020 року. Текст документа розміщений на урядовому порталі.
У постанові говориться, що уряд відновлює дію тимчасового порядку «виконання митних формальностей». Згідно з ним, вводиться період, під час якого власники авто на іноземній реєстрації можуть оформити «євробляхи» без застосування штрафів. Тепер цей порядок не припинить дію до кінця року.
Таке рішення Кабмін ухвалив відповідно до вимоги закону, який Верховна Рада прийняла 12 вересня, а 20 вересня підписав президент Володимир Зеленський. Цей закон передбачає відстрочку застосування штрафів для «євробляхерів» до кінця 2019 року.
+
+15
van357
van357
4 жовтня 2019, 20:57
#
Я руководитель одного из салонов, попутно сам занимаюсь приемом авто на Trade-IN. Очевидный плюс системы - время, клиент может переложить вещи из одной машины в другую и дальше продажа старого авто наша головная боль. Зарабатывает ли на этом салон - да. Почти всегда, но ключевое слово - ПОЧТИ. Сейчас у нас стоят 5 машин, долг за которые висит в гривне. а считались то машины с привязкой к зеленому )) Так что не все так однозначно, иногда заработка может и не быть, но всегда есть продажа нового авто, на котором зарабатывает компания. Иногда, если клиент «сладкий», то можно и «прикурить». Но зачастую такой обмен это реальный геморрой, т.к. все пытаются впарить свою «самую хорошую, никогда не подводящую машину». Но при правильном подходе можно найти общий язык с клиентом.
+
+15
Albizmen
Albizmen
5 жовтня 2019, 22:25
#
4 роки назад хотів скористатися програмою трейд-ін, по телефону розмовляли сказали вартість авто в районі 120 тис після огляду запропонували 84 тис ,через неділю на базарі сам продав за 135 тис от і рахуйте чи варто зв'язуватися із салонами, вирішувати кожному особисто
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися