Нацбанк пропонує посилити відповідальність банку і користувача платіжної картки і привести операції у відповідність до міжнародної практики розрахунків. Про це йдеться в повідомленні на сайті регулятора.
НБУ посилить захист прав користувачів платіжних карт
Що це означає
В НБУ розробили проект постанови, який передбачає зміни до Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, що діє з 2014 року.
У Нацбанку пропонують ці нововведення для громадського обговорення. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 17 червня 2019 року на поштову та електронну адресу НБУ.
Права й зобов'язання користувача картки
У Нацбанку пропонують встановити такі додаткові вимоги у випадках оскарження клієнтом грошових переказів, які він не проводив:
- банк-емітент повинен після отримання повідомлення від користувача відновити залишок коштів на його рахунку до стану, в якому він був до здійснення цього переказу, не пізніше наступного робочого дня (крім випадку, коли у банку є підстави вважати дії користувача неправомірними, про що повідомлено правоохоронні органи);
Читайте також: З квітня всі карти Visa стали безконтактними
- користувач несе всі збитки, пов'язані з переказом, який він оскаржує, якщо банк довів, що дії або бездіяльність користувача призвели до втрати, незаконного використання ПІН або іншу інформацію, що дозволяє ініціювати платіжні операції;
- банк-емітент має право не повертати користувачеві на його рахунок суму в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (зараз близько 350 грн), якщо переказ, який оскаржує користувач, здійснений з використанням втраченої / викраденої або неправомірно використаної платіжної картки та / або її реквізитів, а користувач повідомив в банк про її втрату / крадіжку або неправомірне використання реквізитів тільки після проведення такого переказу.
Читайте також: Із червня monobank почне видавати карти Visa
Видавати картки будуть за новими правилами
Крім того, регулятор планує осучаснити порядок емісії платіжних карт і операцій з їх використанням відповідно до міжнародної практики розрахунків, зокрема:
- зобов'язати банк в договорі з клієнтом визначати порядок видачі та передачі електронного платіжного засобу користувачеві;
- надати права агентам банку ідентифікувати / верифікувати користувача і передавати йому платіжну карту;
- передбачити права фізособи, яка провадить незалежну професійну діяльність, використовувати корпоративну платіжну карту;
- надати довіреній особі клієнта право отримувати платіжну картку, але без права користуватися нею.
Коментарі - 6
Біля входу її привітно зустрічає молодий продавець:
— Здраствуйте, проходьте, будь ласка. Чи можу я чимось вам допомогти?
— Та я просто подивитись зайшла, бо грошей у мене з собою немає…
— (грубо) Тоді чого ти сюди приперлася?! Йди геть звідси!
— …але є кредитна картка Visa Gold.
— (бадьоро) І знову здраствуйте!
Однозначно — «не те»…
Это когда по указанному вами адресу представитель банка (агент банка) доставляет банковскую карту и перед её вручением вам в руки, проводит идентификацию (верификацию) вас, как клиента банка.