Мінфін - Курси валют України

Встановити
3 травня 2019, 8:00

За межею. Ціни на житло в передмісті вже наздоганяють київські

Столичне передмістя продовжує приростати будівництвами. В радіусі 30 кілометрів від Києва зараз реалізується близько 250 житлових проектів. Проте, забудовники підвищують ціни на квартири.

Межі між вартістю житла до Окружної та за її межами поступово стираються. «Наприклад, на околицях Києва можна купити квартиру за 17-18 тисяч гривень за квадратний метр, а в передмісті верхня планка досягає 15 тисяч гривень», — говорить керуючий партнер ARTA Property Management Михайло Артюхов.

Тобто за київську прописку доведеться переплатити всього 2-3 тисячі гривень з кожного квадрата. На квартирі в 50 кв м це додатково 100-150 тисяч гривень — сума для більшості потенційних покупців явно не критична.
Тому зростає армія «тих, що вагаються» — люди, у яких є на руках 30-40 тисяч доларів, обирають між принадами заміського життя і квартирою — хай і на околиці, але все ж в Києві.

«Мінфін» розбирався, що зараз відбувається на ринку заміської нерухомості, та чи варто купувати житло за межами столиці.

Ціна плюс пейзажі

Продажі житла почали активно зміщуватися в бік передмістя ще з 2011 року. За підсумками минулого року на міста-супутники прийшлося вже 60% всіх обсягів реалізації квартир в столичному регіоні, а це близько 2 тисяч угод.
Ідея переїзду в передмістя для багатьох киян себе не вичерпала, — каже Артюхов. Тобто попит на житло за межами Києва як і раніше досить високий.
Найбільш популярні Петропавлівська і Софіївська Борщагівка, Ірпінь і Буча, Новообухівський та Одеський напрямки. Зростає також популярність Вишгородського напряму, який поки що забудовано менше за інших, але активно приростає новими проектами.

Потенційних покупців приваблює декілька складових заміського життя. По-перше, порівняно невисока вартість квартир. В середньому житло досить високої якості реально купити за 13-15 тисяч гривень, а мінімальна планка — 8-10 тисяч гривень за квадратний метр.

За словами керуючого партнера AVM Development Group Владислава Кононова, за підсумками першого кварталу цього року найпопулярніші — однокімнатні квартири площею від 30 до 40 квадратних метрів. На них прийшлося більше 75% продажів.
Спостерігається активізація попиту в сегменті котеджного будівництва і земельних ділянок.

«За 3 місяці цього року, особливо в березні, помітно зросли продажі котеджів площею від 100 квадратних метрів. Стало більше і бажаючих придбати земельні ділянки під індивідуальне будівництво. Близько 12% покупців цікавляться саме цими сегментами нерухомості. За популярністю котеджі і земля практично зрівнялися з двокімнатними квартирами площею від 45 до 60 квадратів», — пояснив експерт.

Рейтинг забудовників Київської області від «Мінфіну»

Покупці приглядаються також до такого формату як таун-хауси і дуплекси в котеджних містечках. По-суті, вони продаються зараз за ціною дво-трикімнатної квартири (від 40-45 тисяч доларів), але на додачу до будинку ви отримуєте ще й земельну ділянку у власність.

Така зміна уподобань покупців ще більше посилила конкуренцію в передмісті. «Наприклад, забудовникам клубних будинків на Новообухівській трасі не так просто розпродавати апартаменти. Вони хороші за якістю, там є вся інфраструктура (басейн, ресторани та ін.), але складно потрапити в свою цільову аудиторію. Такі об'єкти готові купувати люди, які хочуть виїхати за місто, але ще «не дозріли» до придбання приватного будинку. У підсумку, забудовники вже кілька років не можуть розпродати 30 квартир», — розповідає керівник агентства нерухомості Best&Seller Ірина Луханіна.
Є й ще один нюанс. Приміська нерухомість, особливо ліквідна, останнім часом дорожчала швидше, ніж квартири на околицях Києва.

У передмісті реально купити одиничку в новобудові в 48 квадратів за 24 тисячі доларів. Але потрібні ще гроші на ремонт. А вже за 30 тисяч доларів можна знайти аналогічне за площею житло на вторинному ринку на околиці столиці. І деякі покупці віддають перевагу саме такому варіанту. Мотивація наступна: продати квартиру в столиці, в разі необхідності, простіше і швидше, ніж в передмісті. До того ж, за містом автоматично вищі витрати на проїзд (проїзд в маршрутках доходить до 25 гривень в один бік).

Правда, за словами Кононова, в кінці минулого і в нинішньому році більшість приміських забудовників не підвищували ціни. Хоча собівартість робіт зросла, компанії побоялися переписувати цінники, щоб не розгубити потенційних клієнтів. У підсумку, з весни в передмістя знову потягнулася армія покупців.

«Будівельні компанії передмість розуміють, що поступово перевага в ціні йде на другий план, в зв'язку з цим вони все більше уваги приділяють якості проектів. Сьогодні, переважно, реалізуються ЖК комфорт класу. Це означає використання тільки високоякісних матеріалів і комплектуючих від надійних постачальників», — стверджує генеральний директор будівельної групи «Синергія» Ігор Оверко.
Вступають в гру і додаткові бонуси заміського життя. Наприклад, багатьох приваблює близькість до природи і питання екологічності. Для них цінна наявність «природної інфраструктури» — близькість до лісу або озера, відсутність джерел забруднення в окрузі (заводів, звалищ тощо.), чисте повітря і вода та ін.

«Проекти, які відповідають цим критеріям, розпродаються в першу чергу. Але багато будинків побудовані, що називається, в чистому полі — природна краса ніби і є, але до неї потрібно довго йти або їхати», — каже Ірина Луханіна.

«Недобра» квартира

Деякі експерти вважають житло в передмісті вельми ризикованою покупкою. За словами Михайла Артюхова, 10-20% всіх новобудов за межами столиці — проблемні.
По-перше, за містом більше дрібних забудовників, у яких не завжди є досвід і кошти для реалізації масштабних проектів. Деякі об'єкти вже в процесі будівництва переходять від одних власників до інших, затримуються терміни здачі будинків в експлуатацію, а в гіршому випадку новобудови взагалі заморожуються.

По-друге, можливі неприємні сюрпризи для потенційних мешканців. «Скажімо, люди вже після новосілля дізнаються, що у них, виявляється, немає центрального водопроводу, а є тільки скельна свердловина. Замість центральної каналізації — вигрібна яма, яку потрібно періодично викачувати. Для багатоповерхівки це може виявитися проблемою», — зазначає Ірина Луханіна.

За словами Артюхова, деякі багатоповерхівки будуються і вводяться в експлуатацію як приватний будинок, а вже потім діляться на окремі квартири. Надалі це може призвести до проблем з документами на власність.

Інвестуйте в житло вигідно! Квартири в новобудовах

Владислав Кононов розповів «Мінфіну», що в минулому році в більшості приміських новобудов затримки зі здачею в експлуатацію склали в середньому близько 4 місяців. Причому у 80% випадків це пояснювалося об'єктивними факторами переходу на нові будівельні норми. «Ще влітку 2018 року багато компаній зіткнулися з тим, що ввести об'єкт в експлуатацію стало проблемою. Ринок підлаштовується під нові будівельні норми, звичайно, на це потрібен час», — каже він.

Серед суб'єктивних причин, які не дозволяють забудовникові ввести побудований об'єкт вчасно, — невідповідність будівлі узгоджениму проекту будівництва, проблеми з підключенням до інженерних мереж. «На даний момент кількість таких об'єктів в передмісті Києва не перевищує 20%. Для порівняння: в Києві затримки з введенням об'єктів в експлуатацію складають в середньому 6 місяців. При цьому кількість «проблемних» об'єктів в столиці сягає 30%», — стверджує Кононов.

Інфраструктура та затори

Окремий нюанс, який експерти радять враховувати при виборі приміського житла, — інфраструктура в самому населеному пункті і можливість дістатися до Києва.
Житлова забудова в більшості міст-супутників Києва в останні роки велася набагато активніше, ніж підтягувалася інфраструктура. Для багатьох покупців це не було проблемою. Адже вони продовжували працювати в Києві і вважали, що зможуть возити своїх дітей в столичні дитсадки та школи, ходити в міські поліклініки та ін.
Але в минулому році, наприклад, з'явилася норма про першочергове зарахування в школи дітей, прописаних в прикріплених до навчального закладу мікрорайонах. І доступність столичних ліцеїв і шкіл для дітей з передмістя автоматично обмежилася. А ось місцеві — заміські — школи виявилися переповненими, в перші класи набрали по 35-36 дітей. Багато навчальних закладів навіть відновили навчання у дві зміни. Така ситуація склалася, зокрема, в Борисполі в нових житлових районах.

Те ж саме і з медициною. Зараз декларації з сімейним лікарем можна укладати в будь-якій поліклініці. Але є квоти з навантаження на терапевтів — не більше 2 тисяч пацієнтів. У Київській області лікарів на всіх проживаючих просто не вистачає, тому багато хто так і не зміг підписати договір за місцем проживання.

З транспортом проблем ще більше. Бум приміського будівництва призвів до того, що щодня до Києва в'їжджають десятки тисяч осіб. Наприклад, з боку Софіївської та Петропавлівської Борщагівки до столиці щодня в'їжджає 88 тисяч осіб, з боку Броварів — 69 тисяч, з Обухова та Українки — 36 тисяч, із Зазим'я, Хотянівки, Ірпеня — 36 тисяч, Пуховки — 31 тисяча, Гори і Мартусівки — 35 тисяч, Гостомеля — 25 тисяч, Вишгорода — 22 тисячі тощо.

В'їзди в столицю на такий потік маятникової міграції явно не розраховані, в результаті утворюються величезні затори. Найбільше від них страждають ті, хто дістається до Києва Житомирською та Одеською трасами. «Житомирським напрямком тільки до в'їзду в Київ часто доводиться тягнутися 40-50 хвилин, плюс — затори на проспекті Перемоги», — каже Ірина Луханіна.

Частково проблему повинна вирішити реконструкція великої Окружної дороги, але без масштабної транспортної реформи не обійтися. Міська ж влада поки що не поспішає перебудовувати проблемну логістику.

А ось Ігор Оверко із БГ «Синергія» вважає, що проблема заторів на в'їздах до столиці перебільшена. «Наприклад в Ірпені є кілька сучасних широких трас в напрямку столиці, де немає транзитного транспорту — вантажівок, фур. За 20-25 хвилин на маршрутці можна спокійно доїхати до станції метро «Академмістечко», а на власному авто ще швидше. Також, є варіант прямого виїзду на Житомирську трасу, звідки по прямій можна потрапити до центру. Зі спальних районів Києва діставатися до центру не швидше. На Позняках живе півмільйона людей, на Троєщині — 800 тисяч осіб, і більшість працює на правому березі. Дорога до центру в годину пік займає щонайменше півтори години, незалежно від того, чи їдете ви на громадському транспорті або авто», — говорить експерт.

Найбільш вільними в плані проїзду поки що залишаються Вишгородський напрямок, де є два в'їзди до Києва, і Обухівський. Але вони обидва активно забудовуються, тому ситуація може кардинально змінитися вже найближчим часом.

Передмістя буде дорожчати

За словами Владислава Кононова, житло в передмісті може подорожчати в середньому на 3-5% більше, ніж в межах Києва.
«Житло в невеликих населених пунктах між Києвом і містами-супутниками (Ходосівка, Чабани, Чайки та ін.) може зрости в ціні на 15% за рік, в самих містах-супутниках — не більше ніж на 10%», — говорить він. Експерт прогнозує сплеск інтересу покупців до котеджної забудови передмістя. Сама забудова буде зосереджена в невеликих населених пунктах.

«У зв'язку з прийняттям нових будівельних норм, що обмежують поверховість, виходячи зі щільності населення, кількість нових проектів в передмісті Києва може скоротитися на 25%», — прогнозує Кононов.

Скорочення пропозиції і зростання цін змусить потенційних покупців міцно задуматися і добре зважити переваги заміського життя. Але якісні проекти з хорошим співвідношенням ціни та якості, розвиненою інфраструктурою і природними красотами будуть і надалі користуватися підвищеним попитом.
Тим більше, що інвестиційна привабливість житла в передмісті буде залишатися дуже високою.

«Наприклад, в ЖК Синергія 3 вартість на етапі будівництва становила — 8300 грн за 1 кв. м, а зараз, в 2019 році, — 14500 грн. за 1 м кв. Тобто за кілька років інвестор зміг би заробити близько 6200 на 1 м. кв. У той же час в Києві середня вартість житла комфорт-класу варіюється в районі 20000 грн за 1 м. кв. (за даними LUN), а щорічне зростання в ціні склідає лише до 5%», — зазначає Ігор Оверко.

Марія Коливанова

Стежте за цікавими та ексклюзивними новинами про нерухомість в Telegram

Коментарі - 9

+
+26
Olezhechka
Olezhechka
3 травня 2019, 14:52
#
По статье видно, что в пригороде дела с покупкой ещё хуже чем в городе. С Борщаговки не выехать авто
+
+42
manny34
manny34
3 травня 2019, 16:15
#
«якісні проекти з хорошим співвідношенням ціни та якості, розвиненою інфраструктурою і природними красотами будуть і надалі користуватися підвищеним попитом» — назвіть хоч один, на вашу думку, реально відповідаючий жк усім перерахованим якостям!
що купувати, якщо у деяких жк будують не те, що не якісно, а з порушеннями! наприклад, простим людям, які купують квартири, треба вчитися розбиратися у буд.нормах, тому що бувають і такі випадки, коли у житловому комплексі не зробили зливову каналізацію. В результаті дощу, минулого літа затопило перші поверхи, підвали та автівки людей у ЖК Евро місто, Крюківщина.

«Тим більше, що інвестиційна привабливість житла в передмісті буде залишатися дуже високою» — де розрахунки, хотілося б побачити у цифрах такі заяви.
+
+15
Семен Павлов
Семен Павлов
4 травня 2019, 14:11
#
Соглашусь с Оверко, по поводу инфраструктуры. Скажу из личного опыта, мы уже два года живем в Ирпене, кстати в Синергии 3, я и жена работаем в Киеве, а ребенок 4 года ходит в садик тоже в Киеве, мы с Владимирской 77 перевели в сад на Булаховского 27, на Акамеде, никаких проблем с переводом ребенка не было. По дороге до Академа, в среднем на машине, она занимает у нас около 15 минут, если вы считаете пробки на светофоре за кругом в 2-3 машины, то ок) На маршрутке, жена ездила — 20 минут, 15 гривен, что не дорого. Под боком 3 супермаркета: Фора, АТБ, Била, куча кофеен и заведений рядом, К Лавине — 10 минут, к ТРЦ Жираф — 3 минуты. Чтр приятно удивило — это современные парки, чистые с детскими площадками и зонами для барбекю, приходишь со своим и бесплатно готовишь на мангале, который уже там есть и садишься за столик — вот реальная цивилизация, как говорится найдите десять отличий До этого мы жили на Харьке, Здолбуновская — детских площадок нет, вечные пробки, что к метро, что к мостам и на них же, вне зависимости от времени суток, в центр Возили ребенка в сад за полтора часа минимум, мест для парковки 0, все кидают машины где выйдет, так что как по мне в Киеве уж очень уже тесно, там можно зарабатывать, но это уже не место для жизни, тем более цена на квартиры уж явно завышена!
+
0
Violeta88
Violeta88
4 травня 2019, 14:34
#
Сьогодні такий час, що всі рахують гроші, тому у мене багато друзів живуть у передмістях в Ірпіні, Бучі, Ворзелі. Справа не у тому що не вистачає коштів для того, щоб придбати житло в Києві. Річ у тому, що приміром смарт житло від 25 до 30 м. кв. коштує — 30 тисяч доларів + ремонт мінімум 7000 доларів, за ці кошти у передмісті можна придбати 2 кімнатну чи 3 кімнатну квартиру, ще на ремонт залишається. Крім того, це житло нічим не поступається Київському в якості. А жити в оренді, просто тому що це Київ за від 12 000 гривень у тому ж Комфорттауні абсолютно немає сенсу. Простіше купити на виплату житло у тій й ж Синергії у розстрочку, а на виході у вас буде своє житло. По дорозі в Київ з передмість, у мене часто складається таке враження, що всі вважають, що з Бучі їхати в Київ як з Житомира) Взагалі, я вважаю, що ми відстали від розвивенного світу на років так 50, в США, Лондоні, Парижі, більшість населення живе у передмістях, це більш екологічно, дешевше, комфортніше та в кінці кінців безпечніше, нам ще до цього дуже далеко.
+
+18
Ігор Петров
Ігор Петров
4 травня 2019, 22:08
#
Уважаемый Семен Павлов, если в Ирпене все так прекрастно почему ребёнока возите в садик в Киев?
А в школу как правильно написано берут по «прописке»
А с учётом количества новых домов в Ирпене думаю будет весело ((
А интересно сколько новых школ построено в Ирпене?
Прогнозирую -0
+
+36
Markell
Markell
4 травня 2019, 23:00
#
Violeta88 Семен Павлов — это просто боты
Минфин начал новую политику рекламы.
Абсолютно все аргументы загородной жизни разбиваются об утренние пробки и отсутствие любой инфраструктуры.
Наличие парочки магазинов в «пешей» доступности никак не помогает при желании просто за 20 минут на метро крещатик добраться в любую точку города.
Если будем говорить о транспорте — маршрутки от м. Академгородок до Петровского квартала после лета будут стоить 24 гривны. Вот и посчитайте транспортные расходы и сколько вы будете «экономить»на том же бензине или транспорте каждый раз при желании куда-то съездить в сторону цивилизации.
+
0
sanch ☺
sanch ☺
7 травня 2019, 22:20
#
С одним не соглашусь. Сегодня у тебя из окна красивый вид на лес, а через несколько лет будет вид на стройку.
+
0
sashamishkov
sashamishkov
26 травня 2019, 17:15
#
Ребята, ну вы уже явно придираетесь к Ирпеню. Мы тоже возим  в садик на булаховского из-за того что у жены прописка в Киеве. В Ирпене много садиков и школ, в том числе и частных. Электронная очередь есть везде, поэтому по вопросу куда человек везет ребенка в садик могу сказать что проблема с наличием мест везде одинакова! Что касается доехать Крещатика за 20 минут, что сюр! Правда. Доедьте с любого района Киева на Крещатик за 20 мин, даже с самого Комфортного Комфорт Тауна у вас не выйдет. В Ирпене пробок с утра практически нет,  2-3 машины если будут стоять на светофоре то это я как житель в прошлом Комфорт Тауна не считаю пробкой! Реально до академа можно доехать, от Центрального парка например за 15 мин, 20 мин если прямо не спеша. Дальше на метро и вот вам Крещатик 50 мин. Киевские пробки в час пик никто не отменял. Что касается застройки Ирпеня, я уверен, что застройщики очень даже парятся по поводу сохранения природы, и это учитывается в Генплане застройки города, ведь леса и парки это главное преимущество и отличие пригорода от Киева. Я лично счастливый житель Ирпеня и Синергии в частности!
+
0
Markell
Markell
27 травня 2019, 9:20
#
Без обид, но Синергия - это помойка, которая построена из самых дешевых материалов, которые начали давать сколы ещё до введения в эксплуатацию, в Ирпене есть куда лучше объекты за более адекватные деньги.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися