Розгляд судових справ навколо Приватбанку набирає стрімких обертів. НБУ готується оскаржити в суді апеляційної інстанції визнання націоналізації Приватбанку незаконною.
Катерина Рожкова: У випадку дефолту грошей Україні вже ніхто не дасть
У той же час колишні власники банку подали 5 нових позовів, оскаржуючи законність наданого Приватбанку рефінансування. Про те, що буде з економікою, якщо націоналізацію Приватбанку визнають незаконною і чи можливий дефолт Українирозповіла в інтерв'ю LB.UA заступник голови НБУ Катерина Рожкова. «Мінфін» наводить скорочену версію інтерв'ю.
Про судові справи щодо Приватбанку
Всі позови, які зараз розглядаються не нові, їх рік «народження» — 2017. Якщо ви пам'ятаєте, колишні власники «Приватбанку» в своєму листі Кабінету міністрів і особисто пану Гройсману просили уряд прийняти позитивне рішення щодо придбання державою акцій банку і його подальшої капіталізації, а також брали на себе зобов'язання реструктуризувати свою заборгованість перед банком до кінця червня 2017 року. І з червня, коли реструктуризації не сталося, посипалась величезна кількість позовів.
З 2017 року суди ці справи не слухали і постійно відкладали розгляд по суті. І раптом, за незрозумілим збігом обставин, ми отримуємо одне рішення практично за день до першого туру і ще два рішення в проміжку між турами.
Але і це ще не все. Буквально наступного дня після виборів нам стало відомо про появу ще п'яти нових позовів. На цей раз пан Коломойський оскаржує вже законність кредитів рефінансування. Він вважає, що вони були видані «Приватбанку» незаконно, а отже і його порука за такими кредитами має бути скасована. І ви уявляєте, тільки в понеділок позови з'явилися, а перше судове засідання призначено вже на 10 травня.
Про можливість повернути колишнім власникам Приватбанку 2 млрд дол
Питання навіть не в цьому. Закон, яким ми керувалися, проводячи процес націоналізації, стверджує, що старий власник не може пред'являти до нового ніяких претензій і вимог, але може заявити про відшкодування, якщо доведе факт завданої йому шкоди.
Я кажу, що це питання не врегулюється двома мільярдами, оскільки міркую як фінансист і співробітник банківського регулятора.
Ти створюєш якусь установу, наприклад, банк. Вносиш туди гроші, щоб він працював, наприклад, два мільярди. В результаті цієї роботи ти залучаєш кошти вкладників на суму 150 млрд. І коли тебе перевіряє регулятор, то виявляється, що немає не тільки твоїх двох, але і цих 150. Питання: куди вони поділися і хто є в цій історії потерпілим? Якщо ви так ведете бізнес, що ви витратили не тільки те, що самі внесли, а й те, що вам принесли, то можливо ви насправді нічого і не вносили?
Але насправді питання більш комплексне. Ви ж розумієте, якщо сьогодні з банку забрати ті гроші, які вклала державу, то банк знову стане неплатоспроможним, банкрутом.
Про можливе скасування націоналізації Приватбанку
З огляду на зміни в законодавстві — зараз і кошти приватних підприємців підпадають під відшкодування. Тому необхідна сума відшкодування тепер не 100, а близько 130 млрд грн.
Якщо така сума в дуже короткий проміжок часу вийде на ринок, то це загроза фінансової стабільності держави. Тут питання інфляції, валютного курсу і т.д. Тому минулого тижня відбулося засідання Ради фінансової стабільності. Були присутні представники Фонду гарантування, Міністерства фінансів, наші інші регулятори і ми обговорювали можливі наслідки, якщо рішення суду все-таки вступить в силу.
В цьому випадку фінансові ресурси, витрачені державою на докапіталізацію банку повертаються банком державі і «Приватбанк» знову стає неплатоспроможним. Але у Фонду згідно із законом є ще кілька опцій врегулювання питання неплатоспроможності банку, і ми їх зараз відпрацьовуємо.
Про транш МВФ і ймовірність дефолту України
Дивіться, в 2007 році темп зростання корпоративного кредитного портфеля банківської системи склав 62%, а темп зростання реального ВВП — 7,6%. У 2013 зростання портфелю майже 12%, а ВВП — нуль. Питання: чим займалася банківська система? Куди йшли всі кредити?
Ось чому МВФ хотів реформу банківської системи. Чи не для того, щоб банків стало 77, а не 180, як було на початку реформи.
Але з огляду на нинішні події виглядає так, що ми розвертаємо реформув зворотньому напрямку. Як це повинен сприйняти наш головний кредитор? І як бути з незалежністю Центрального банку тоді? Якщо суд втручається в дискреційні повноваження регулятора і каже, що Нацбанк не має права здійснювати нагляд за банками, тоді виникає питання: хто в цій країні тоді регулятор фінансової системи?
Звичайно, першим для них несподіваним і неприємним сюрпризом було скасування статті «про незаконне збагачення», другим — ситуація з рішеннями судів по «Приватбанку».
Ми зробимо все, що від нас залежить. Як для відстоювання позиції по законності націоналізації «Приватбанку», так і для забезпечення фінансової стабільності в країні. Тим більше, що в цьому і наступному році Україну чекають серйозні виплати за зовнішніми боргами.
Дефолт для України -це в будь-якому випадку погано. Уявіть ситуацію: ви «дефолтнули». Це означає, що в найближчому майбутньому вам ніхто грошей не дасть. Уряд вийти на зовнішні ринки не може, внутрішній ринок вже максимально віддав, що міг. Що виходить: ми перестанемо платити пенсії, зарплати, фінансувати армію?
Або будемо змушені поміняти керівництво НБУ для того, щоб нове включило друкарський верстат? Інфляція залізе в гаманець кожного.
Коментарі - 66
https://www.unian.net/economics/finance/1919501-kolomoyskiy-milliardyi-griven-privatbanka-ischezli-pod-chutkim-rukovodstvom-rojkovoy.html
Саме таку суму коштів «нашахраювали» Ігор Коломойський та Генадій Боголюбов, поки господарювали у «Приватбанку» – такі висновки міжнародного аудиту оприлюднив Нацбанк України.
P.S Эта музыка будет вечной
Об этом сообщила пресс-служба НБУ.
По результатам таких сделок с ОВГЗ на биржевом рынке 74 физических лица (в том числе 12 публичных) получили 800 млн грн прибыли, а четыре юридических лица (в том числе два нерезидента) – 95 млн грн прибыли, отметили в Нацбанке. В то же время, 18 юрлиц (в том числе шесть нерезидентов) получили 919 млн грн убытков.
По оценкам НБУ, за период с 10 января 2017 года по 4 декабря 2018 года эти брокеры заключили на фондовых биржах сделки с ОВГЗ, удельный вес которых составляет не менее 30% всех сделок с ОВГЗ на фондовых биржах за этот период.
Также сообщается, что Нацбанк сообщил об установленных фактах Нацкомиссии по ценным бумагам и фондовому рынку (НКЦБФР), которая осуществляет надзор за этими финучреждениями, в том числе по вопросам противодействия отмыванию доходов.
Если Вы несогласны, смотрите отчетность банков, она в свободном доступе, и если Вы так хорошо понимаете, расскажите по каким банкам и какие конкретно статьи отчетности и расчетные показатели из отчетности говорят о банкротстве Готов поспорить, Вы не знаете этого и никогда не анализировали.
Во-вторых: Что-то такое пирамида сейчас в ОВГЗ, без депозитчиков мне совершенно непонятно. Если Вы имеете ввиду, что нерезы вложились в ОВГЗ, а им не вернут, то это полная ерунда, им вполне спокойно вернут деньги. Нерезы вложили «аж целых 13,9 млрд. грн» — что мелочь по сравнению с бюджетом страны, чьи доходы составят более 1 трлн. грн.
В-третьих: покажите в каком учебнике написано, что % ставка по гос. облигациям в национальной сравнивается с реальным ростом ВВП 2-3%, а не номинальным. Ведь мы ОВГЗ продаем в гривне, а номинальный ВВП в гривне вырос в 2018 году на 19%. Вы это учли?
Нахватался по верхам и надувается от важности.
А вы про учебники)
Примерно столько же, сколько новый президент — в управлении государством)
Впрочем, может я слишком хорошо думаю о Зеленском)
Пообщайтесь с мари27, а когда немного повысите свой уровень-возможно уделю вам минутку. Или нет. Поглядим.
P.S. Если Вам лениво объяснять, лучше используйте Instagram, там ничего не надо объяснять. Запостите мэм про «Бабу Леру» и норм…
Мы ОВГЗ придумали, чтобы старые долги рефинансировать — так?
Если да, то они однозначно нам идут в расходы — в виде % по ним. И это априори не может быть хорошо, мы просто вынуждены это делать.
Или в Украине так все хорошо, что мы на ОВГЗ зарабатываем? (вот тут я потерялся)
1. Да, вынуждены выпускать, потому как старые погашать надо.
2. Сглаживаем сезонность (кассовые разрывы бюджета), расходы бюджета достаточно равномерные, а вот доходы в январе-феврале проваливаются.
3. Просто финансируем частично дефицит бюджета. У нас он небольшой, но финансировать надо.
Все в комплексе.
Разницу между продажей на рынке и продажей НБУ (тот самый станок), может бы и поняли?
Звучит так, что грн будет укрепляться. Лонги в помощь.''
Кажется, учебник экономики тут не поможет)
А теперь решили — хватит (ну не до конца, но МВФ заставил). И да выплаты большие, да, тело и проценты заложены существенные, но тенденция как раз снижения нагрузки.
По сути осталось без шоков пройти 2 года — 2019 и 2020, дальше нагрузка низкая.
И да надо делать реформы, надо ускорять рост, но даже текущая тенденция — позитивная.
Если, Вы РЕАЛЬНО хотите в этом убедиться, посмотрите долю расходов на обслуживание долга в бюджете за 2016-2019 годы. И динамику этой доли. Именно на обслуживание, потому как погашение тела мы перекредитовываием, а % это действительно нагрузка.
И какое вообще отношение имеет пересчет и анализ з/п бюджетников к ставкам по ОВГЗ?
Не просто так, это рыночная ставка. 7% — это вероятность дефолта Украины в течении года, еще 2%-3% — это инфляция доллара плюс какой-то заработок. Выходит 9%-10% годовых в долларах, или 5% за пол года. В гривнах же, когда нерезидент сдает доллары, а потом покупает их назад, то курс отличается где-то на 4%-5%. Выходит в сумме 9%-10% за пол года в гривнах, ну или 18%-20% за год в гривнах.
Минфин бы и рад предлагать ОВГЗ с меньшей ставкой, вот только рынок на такое не согласится по изложенным выше соображениям.
Да, нужно сказать честно, что до Гонтаревой НБУ — это был бизнес. Суть бизнеса: за откаты даем лицензии, закрываем глаза на инсайд кредитование, раздаем кому надо рефинанс, создаем возможности кредитования своих политиков и бизнесменов за деньги государства и вкладчиков.
И да, за это время открыли 180 банков из которых реальным банковским бизнесом занималась в лучшем случае половина, остальные: обнал, схематоз, инсайд кредитование;
И да, Гонтарева с Рожковой эту схему повалили, внедрили международные стандарты кредитования и резервирования и оказалось, что в таком случае + кризис, более 50% банков — это зомби или банкроты.
Что в этом нелогичного и невозможного?
И Гонтарева после этого не в бегах на вилле в Карибском море, где нет экстрадиции, а работает в уважаемом учреждении, куда не берут тех, у кого с репутацией плохо.
И конечно грязью ее мажут и в первую очередь те, кто всегда считал, что деньги вкладчиков можно себе в карман класть: Бахматюк, Коломойский, Жеваго и.т.д. Опять же, что в этом нелогичного?
Містер Ко все отримає через Нафтогаз, ВПК, сировинні галузі і т.д. Якщо ж тягати Приват до останнього, то фінал буде в Лондонському королівському суді через роки 2-3, а там Ко програє, якщо Україна сама не здасть себе. В будь якому випадку, меседж держави повинен бути чітким: Приватбанк захищений державою, здачі позицій не буде, LCR понад 100%. І потрібно було б переходити у контр наступ: 2-3 позови проти Ко не завадили б. Але слід визнати що юристи Ко сильні хлопці з давніх часів. І тут приклад переходу Мораєса у Шахтар за гарні гроші не завадив би. І там він добре забиває, між іншим.