Мінфін - Курси валют України

Встановити
27 квітня 2019, 14:14

З 1 травня за несвоєчасну оплату ЖКП штрафуватимуть

З 1 травня набувають чинності положення ст 26 закону «Про житлово-комунальні послуги», що регулюють відповідальність споживача за неналежне виконання договору. Про це пише biz.ligazakon.

З 1 травня набувають чинності положення ст 26 закону «Про житлово-комунальні послуги», що регулюють відповідальність споживача за неналежне виконання договору.
Фото: politeka.net

Що це значить

  • За несвоєчасну сплату платежів за ЖКП споживач зобов'язаний буде сплатити пеню у розмірі, встановленому у договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення.
  • Загальний розмір пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.
  • Пеня нараховується з першого робочого дня, наступного за останнім днем внесення плати, і не нараховується у разі заборгованості держави за надані населенню пільги і житлові субсидії та/або при наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином;
  • У разі непогашення у повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця, останній (крім виконавця послуг з постачання та розподілу електроенергії і природного газу) має право обмежити (припинити) надання послуг споживачеві.

Коментарі - 50

+
+27
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
27 квітня 2019, 15:45
#
Т.е. те кто не платил и на ком большие долги- долгов будет еще больше, и они еще больше не будут платить, классно. Самый смак будет, когда будут отключать за неуплату и содержание инфраструктуры станет еще дороже, и долги раскинут на тех кто платит, и будет новая волна неуплат.
+
+57
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 16:09
#
"когда будут отключать за неуплату и содержание инфраструктуры станет еще дороже
— відключення тих хто не платить ніяк не вплине на фактичну вартість утримання комунікацій.
Повального відключення не буде, відключать тільки деяких неадекватних, а решта хитрунів почне платити, бо втрата послуги буде для них невигідною.
+
+62
Zhmunya
Zhmunya
27 квітня 2019, 17:32
#
Я мечтаю, чтобы меня отключили от централизированного отопления, даже просил об этом, но мою просьбу не удовлетворили к сожалению, поэтому другого способа как не платить за некачественные и навязанные услуги не вижу. Таже ситуация с ЖЭКом. Свет, воду, мусор и газ потребляю и оплачиваю.
+
+60
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 18:12
#
Шукайте 51% однодумців серед сусідів, створюйте ОСББ і загальним рішенням зборів законно відмовляєтесь від послуг опалення та ЖЕКу.
Всі можливості є, було б бажання.
+
+3
Zhmunya
Zhmunya
27 квітня 2019, 18:19
#
В доме на 325 квартир тяжело найти 51% однодумцев — по этой причине нет и не будет ОСББ.
А платить я не буду и пусть попробуют доказать в суде объёмы своих не предоставленных услуг — другого выхода у них нет.
+
+30
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 18:32
#
Якщо послуги опалення та ЖЕКу дійсно непотрібні чи неякісні, то знайти сусідів-однодумців буде неважкою задачею.
Якщо ж у Вас «особливий» погляд на ці послуги, в такому разі дійсно це буде проблемою. А можливо Ви просто вважаєте себе хитро*опим і хочете, щоб за опалення і прибирання Ваших власності і співвласності платили інші сусіди-лошари? Таких теж у нас на жаль немало. От для боротьби з такими і вводяться ці зміни.
+
+69
Zhmunya
Zhmunya
27 квітня 2019, 19:57
#
Мне не понятна ваша позиция относительно оплаты соседями моих долгов — каким образом может быть в принципе реализован данный механизм и почему вы решили, что это работает?
Относительно услуг писалось масса претензий и не на одну из них не было реакции от поставщиков этих услуг, поэтому мои долги это их проблемы, а не соседей.
Если бы услуги предоставлялись качественные и в тех объемах, в которых они декларируются, то за 10 лет их исполнители могли бы подать в суд иск, а не судебный приказ по которому им отказали.
Мне не понятна политика навязывания услуг от которых я не могу отказаться в принципе.
+
+30
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 22:43
#
Ваш об'єкт нерухомості знаходиться не у вакуумі. Для його життєзабезпечення є ще сумісне майно, яким Ви маєте право користуватись і за яке Ви відповідальні як співвласник.

Простими словами, щоб дійти до своєї квартири, Вам потрібно пройти через двір, вхідні двері будинку, піднятися сходами.
Двір, двері, сходи та інші місця загального користування потрібно прибирати, ремонтувати, освітлювати і опалювати за потреби.

Співвласники майна можуть самі обслуговувати свою співвласність, або делегувати цю функцію комусь. Рівень якості послуги обслуговування та її вартість може бути дискусійним питанням, тому рішення приймається більшістю голосів. Відповідно меншість має підкоритися волі більшості. Якщо хтось не хоче виконувати волю більшості, то у більшості буде законне право вдатися до примусу.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 3:02
#
«и люди не захотят с ней ссориться, потому что она может иметь бешенство»
— схоже Ви ніколи не брали участь в зборах ОСББ. Навіщо дурню пишете?
+
+15
Zhmunya
Zhmunya
28 квітня 2019, 12:04
#
У меня 3 объекта недвижимого имущества и мне есть что и с чем сравнивать.
Поэтому там где услуги оказываются и их стоимость и качество одекватные, я их оплачиваю, а в противном случае нет.
И ваши доводы про то, что их оплачивают другие для меня не аргумент — это их выбор за что и сколько платить.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 14:31
#
Ви можете не платити за обслуговування Вашої співвласності, це Ваш вибір. Але за таку деструктивну позицію рано чи пізно доведеться розплачуватись і ця розплата може виявитись гіркою.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
28 квітня 2019, 17:40
#
У нас также проблемы создать осбб, обсуждения постоянно в чате, но результат — ноль.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 18:05
#
У нас народ не звик брати відповідальність на себе. Всі чекають, що хтось прийде, скомандує і сам зробить найголовніше. Цією слабкістю часто користуються пройдисвіти та агресори.
+
0
Strain
Strain
30 квітня 2019, 9:20
#
AleksandrBank, не только у вас.
Мы арендуем квартиру в доме на около 360 квартир. 3 раза проводили собрания по созданию ОСББ. И все не успешные.
Мы сказали хозяевам квартиры про ОСББ, а они сказали, что не хотят никаких сборов платить. Что ОСББ будет дороже ЖЕКа. И вообще пусть все делает государство ибо оно всем должно.
+
0
ballistic
ballistic
30 квітня 2019, 10:55
#
«вообще пусть все делает государство ибо оно всем должно»
— ось така безвідповідальна маса заслуговує на жорсткий примус.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
30 квітня 2019, 12:18
#
Жестко- то только в совке бывает
+
0
ballistic
ballistic
30 квітня 2019, 13:07
#
Життя жорстке при будь-яких системах.
Але совку цю жорсткість можна лише терпіти, а при капіталізмі є широкі можливості для маневрів.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
30 квітня 2019, 15:13
#
«— ось така безвідповідальна маса заслуговує на жорсткий примус.» выше вы говорите обратное. Вы уж в себе разберитесь.
+
0
ballistic
ballistic
30 квітня 2019, 16:20
#
Протиріччя нема, життя не чорно-біле.
Ті хто тікають від відповідальності заслуговують на жорсткість. А відповідальні особистості навпаки, заслуговують на краще.
Життя в цілому жорстке і несправедливе, але від вибору людини частково залежить її доля.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
30 квітня 2019, 16:47
#
Судя по вашим словам, вы исповедуете если не чёрно-белую жизнь, но бело-черную точно.
+
0
ballistic
ballistic
30 квітня 2019, 17:02
#
Якщо у Вашій уяві існує тільки дві варіації життя (чорно-біла і біло-чорна), то можна закривати дискусію.
+
0
allexpl
allexpl
27 квітня 2019, 22:25
#
«В доме на 325 квартир тяжело найти 51% однодумцев — по этой причине нет и не будет ОСББ.» — в доме на 60 квартир аналогичная ситуация
+
+15
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 22:54
#
Патологічна недовіра до ближнього і нездатність співпраці «на рівних» — це тяжке совкове наслєдіє. Благо, таке не всюди. В основному це стосується людей похилого віку, які більшість життя прожили в совку. В новобудовах, де живе в більшості молодь, ОСББ успішно створюють і в будинках з >500 квартир.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
28 квітня 2019, 10:07
#
«В новобудовах, де живе в більшості молодь, ОСББ успішно створюють»

В новостоях квартиры покупают те, кто может купить и это не всегда молодёжь.
Там конечно ОСББ легче создавать — ведь изначально у вдлажельцев квартир нет никаких долгов за услуги ЖКХ.
Это в старых домах есть проблемы с созданием ОСББ, например, мы хотели создать ОСББ и в процессе сбора информации о жильцах дома выяснили интересные подробности — в доме есть пара квартир, находящихся под арестом с общей суммой долгов, превышающих 100 тысяч гривен.
При создании ОСББ эта проблема автоматически ляжет финансовым бременем на всех остальных жильцов — люди соответственно не пожелали нести дополнительную финансовую нагрузку.
У моих знакомых в ОСББ после проведения аудита выяснилось, что законно избранный руководитель украл более 400 тысяч гривен — хотя когда его избирали, внешне выглядел честнейшим человеком.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 11:35
#
Так, в новобудовах живе не тільки молодь. Але ті, хто зараз можуть дозволити собі купити житло зазвичай більш прогресивні та відповідальні, ніж ті, які 40-50 років живуть в одній квартирі.

ОСББ не панацея, а інструмент. Лякатися боргів деяких співвласників необачно, бо в кінцевому рахунку все одно розплачуватись співвласникам.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
28 квітня 2019, 11:39
#
Вы забыли про тру стори с единственным жильём, которое арестовано по алиментам и прочие радости, такого у нас полно. Так вот, арест по алиментам жилья, также накладывает денежные ограничения при создании ОСББ. При том, если даже левые люди погасят алиментные долги некого лица, это не гарантия что нет еще претензий.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 квітня 2019, 12:53
#
ballistic
«ті, хто зараз можуть дозволити собі купити житло зазвичай більш прогресивні та відповідальні»


В 2017-2018 искал вариант покупки жилья в уже заселенных новостроях.
Часть предложений — донецкие или луганские ребята, взявшие в банках кредиты и умудрившиеся переоформить недвигу на родственников (кредит естественно не погашен). Другая часть — дети депутатов различного уровня, продающие недвижимость, оформленную в их собственности.
В одном из домов у такого ребёнка я смотрел три квартиры а ещё мне эта дытынка предлагала продать и парко-место.

Так что «прогрессивные» — однозначно,
а вот на счёт «ответственные» — вы тут явно погорячились.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 14:54
#
«вот на счёт «ответственные» — вы тут явно погорячились»
— я мав на увазі відносну статистичну різницю у відповідальності.
А так, я згоден, що нашому народу ще треба пройти довгий шлях, щоб здихатися совкового наслєдія і навчитися відповідальності.
До речі замітив кореляцію — любителі «русскава міра» в більшості проти ОСББ. А ось прозахідні українці навпаки, розуміють переваги ОСББ.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
27 квітня 2019, 18:07
#
Пойду в сёлах расскажу, а то они глупые, не знают. Недайвода- отключили воду, потому что многие просто качают из скважин, или не платят. Поддержание прокачки воды- посчитали нецелесообразным, и те кто не были готовы, у кого не было готовых решений- оказались без воды.
+
+88
gastgeber
gastgeber
27 квітня 2019, 15:59
#
Буду ложить сумму задолжности на депозит. А процентами оплачивать пеню . А поскольку удвоение задолжности в виде пени произойдёт через 27,4 года, комуналку можно вообще не платить.
+
+12
Zhmunya
Zhmunya
27 квітня 2019, 17:34
#
Ну остается вопрос по отключению услуг — как долго вы сможете обходится без газа, воды, канализации и электричества?
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 3:16
#
«комуналку можно вообще не платить»
— нехай лошари платять, так?
В совку совки прагнули халяви, тому при будь-якій можливості намагатися кинути державу. Але ніяк не могли доперти, що в результаті шкодили самі собі.
+
+60
AleksandrBank
AleksandrBank
27 квітня 2019, 16:01
#
Новая реклама банков -; забей на коммуналку — положи на депозит!
+
+14
Kanarej
Kanarej
27 квітня 2019, 22:24
#
Вообще-то да :)
0,01% суммы долга за каждый день просрочки = 3.6% годовых. Это если в цифре не ошиблись в статье :)
+
+30
allexpl
allexpl
27 квітня 2019, 22:36
#
Правильно, пеня 3,6% годовых. Буду открывать гривневый депозит и сумму платежей за газ (инд. отопление) отправлять на депозит. Перед возможной нескорой подачей в суд за неплатеж задолженность оплачу. А проценты с вклада лучше своей маме отдам, свою же маму Андрюша Коболев с моих денег уже обеспечил, хватит…
+
0
Юрий Makhlay
Юрий Makhlay
27 квітня 2019, 16:11
#
Пару вопросов. У меня, в Днепре, поменялся поставщик тепла («Теплотранс» на какой-то. «Коммунжилтранс» или что-то похожее). У предыдущего я создал переплату в 1500 грн., понимая что мне сложно будет платить за зиму всю сумму. Указанная переплата до сих пор не возвращена новому поставщику тепла. Мне тоже платить пеню?
У родителей за март не пришла субсидия — поменялся порядок ее уплаты. Ни на пенсионные карточки, ни на карточку Ощадбанка (на которую в предыдущем месяца упала субсидия), ни на лицевые счета поставщиков коммунуслуг субсидия не поступила. Кто должен будет уплатить пеню?
+
0
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 17:06
#
Пеня там смішна, навіть якщо нарахують, то простіше буде заплатити, ніж оскаржувати.
+
+86
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
27 квітня 2019, 18:08
#
Страна у нас смешная, а ситуация страшная.
+
0
ballistic
ballistic
27 квітня 2019, 18:39
#
Щоб перестати бути посміховиськом треба не тікати від страшної реальності, а йти до неї.
Поляки пройшли через «шокову терапію» одразу після розвалу совка, платили 2/3 доходів за комунальні. Зате тепер їм за країну не соромно.
А ми 25 років голосували за халяву і зараз немало таких, яким халява миліша.
+
0
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
28 квітня 2019, 2:15
#
Идти к страшной реальности… алло, мы и так тут, прохфесор чем вы балуетесь? У нас шоковая терапия уже не первый год, от болевого шока оправиться бы.
«А ми 25 років голосували за халяву і зараз немало таких, яким халява миліша.»
Халява- то у вас дома, адекватные люди с 92го халяву не видят, работают и платят, а такие как вы- делают шум, и окромя него- ничего.
+
+15
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 3:00
#
«Шокова терапія» і «субсидія» поняття несумісні.
Якщо Ви 25 років тяжко трудитесь і більшу частину зарплати віддаєте за комуналку, то я не можу назвати Вас адекватним. Можливо адекВАТНИМ. З України смієтесь? Погляньте в дзеркало.
+
+15
Алексей Лавренюк
Алексей Лавренюк
28 квітня 2019, 11:36
#
Оскорблять- особо ума не надо. Как я вижу, с этим, вы вполне нормально справляетесь и живёте.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 12:57
#
Та я бачу, що Україну висміяти у Вас розуму вистачило, а ось на себе приміряти комічний образ когнітивних здібностей забракло, тому залишається тільки ображатися. З такими обмеженнями дійсно важко жити.
Якщо Вам допоможе, можете назвати мене вишиВАТНИМ у відповідь. Я не ображусь, бо з певної точки зору я дійсно можу так виглядати.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
28 квітня 2019, 13:03
#
За высмеивание страны Украина можно даже стать её президентом.

Так что этот тренд сейчас в моде.
+
0
ballistic
ballistic
28 квітня 2019, 14:44
#
«За высмеивание страны Украина можно даже стать её президентом»
— ну ось і перевіримо, наскільки широке у Зе почуття гумору. Про нього в найближчі 5 років будуть багато шуткувати. Якщо він не образиться і підтримає навіть чорний гумор про себе, то значить він дійсно Комік (з великої літери).
А якщо ж Зе почне дути губи, як деякі дописувачі в цій статті, то це буде ознакою його обмеженості.
+
0
Zhmunya
Zhmunya
27 квітня 2019, 17:36
#
По субсидии там оговорка, пеня не будет начисляться, если есть задержка по субсидии.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
30 квітня 2019, 15:28
#
Юрий Makhlay
«Ни на пенсионные карточки, ни на карточку Ощадбанка (на которую в предыдущем месяца упала субсидия), ни на лицевые счета поставщиков коммунуслуг субсидия не поступила. Кто должен будет уплатить пеню?»

В документах Кабмина пишут о том, что если субсидия выплачена с задержкой, то пеня за несвоевременную оплату услуг ЖКХ начисляться за период задержки не будет, но не больше.

Рекомендую не париться с этим вопросом а просто оплачивать все счета в срок до 20-го.

Апрель — последний месяц, где будут копеечные суммы за отопление, а все остальные платежи вполне подъёмные для пенсионеров и их взрослых детей.
+
0
Юрий Makhlay
Юрий Makhlay
30 квітня 2019, 18:11
#
Взрослые дети имеют сами уже пенсионеры
+
0
MykolaA
MykolaA
27 квітня 2019, 19:49
#
Закон обратной силы не имеет. Это сказ о новых долгах. А прежние — всем простят. (шутка)
+
+54
Rebel
Rebel
27 квітня 2019, 23:35
#
не выше 0,01% суммы долга за каждый день просрочки

Тобто 3.65% річних. Такий кредит ще спробуй знайди. :)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися