Мінфін - Курси валют України

Встановити
13 лютого 2019, 8:01

Модний заряд: чому українці кинулися скуповувати електромобілі та чи далеко на них поїдемо

Українцям набрид бензин і дизель — вони активно пересідають на електрокари. За даними Autoconsulting, в минулому році продажі таких авто зросли на 60%.

Украинцам надоел бензин и дизель — они активно пересаживаются на электрокары.
Фото: CarDiagram

Поки що більше вражає динаміка, ніж сам розмір автопарку. Так, у 2018 році на облік поставили трохи більше 5,6 тис. електромобілів, а в позаминулому році — близько 3 тисяч. Для порівняння: загальний автопарк в Україні перевищує 1 млн. машин.

Тим не менш, українському авторинку пророкують саме «електричне» майбутнє. Очікується, що в нинішньому році продажі електрокарів зростуть ще, як мінімум, на 50%. Тож не дивно, що охочих освоїти цей напрям стає все більше. Виробники лобіюють державні програми підтримки електричного автопрому, а імпортери розширюють модельний ряд і нарощують інфраструктуру.

«Мінфін» розбирався, у чому інтерес пересічних водіїв і чи дійсно вигідно зараз купувати електрокари.

30 копійок замість 3 гривень за кілометр

Як показує статистика Autoconsulting, найбільше люблять електрокари кияни — на частку столиці та області в минулому році припало близько 29% продажів. На другому місці — одесити (близько 14%), на третьому — жителі Дніпропетровської та Харківської областей (по 8,6%). Замикають п'ятірку львів'яни — вони придбали 5,3% електромобілів.

Голова компанії Autoconsulting Олег Омельницький пояснив: торішній бум на ринку електрокарів підстьобнуло скасування податків. За звичайні авто українці платять 20% ПДВ, 10% ввізного мита (у випадку з іномарками) та акциз. Тобто всього виходить близько 33% від вартості машини. А ось електрокари повністю звільнили він оподаткування. В кінці минулого року пільги продовжили ще на 4 роки — до кінця 2022 року. Відповідні поправки до Податкового кодексу були внесені проектом №9260.

Відсутність податків дає електромобілів головний козир на нашому ринку — порівняно невисоку ціну. Довгий час такі машини були у нас екзотикою саме через дорожнечу. Наприклад, якщо середньостатистична нова малолітражка коштує до 20 тисяч доларів, то за електромобіль такого ж формату доводилося викласти близько 30 тисяч. Тепер же цінові категорії, як мінімум, зрівнялися.

Але, як каже керівник напрямку електромобілів Renault Олександр Митник, податкові пільги — лише одна з причин буму.

«На електрокари все частіше пересідають таксисти. Плюс — формується ринок уживаних електокарів, з'являється все більше моделей і брендів, розвивається інфраструктура», — перераховує він.

Не пройшли даром і зусилля Ілона Маска — електромобілі стають свого роду модним гаджетом. А активний розвиток заміського будівництва дозволяє українцям ще й мінімізувати залежність від заправки. Замість того, щоб стежити як скачуть цінники на бензин і дизель, вони встановлюють розетки і заправляють свої електричні авто вдома. Вартість такої установки стартує від 15-17 тис. грн. За середній цикл зарядки авто споживає від 8 до 15 кВт електроенергії. За діючими тарифами це обійдеться в 13,44- 25,2 грн., а якщо встановити двозонний лічильник і заряджати авто вночі, то ще дешевше. В цьому випадку середньостатистичний кілометр пробігу обходиться близько 30 -50 копійок. Для порівняння: при вартості бензину в 30 грн./л, авто «з'їсть» до 3 грн./км, тобто в десять разів більше, ніж електрокар.

«Основні переваги електромобілів — саме істотне скорочення витрат на заправку/зарядку, відмова від традиційного палива, значне зменшення витрат на обслуговування», — зазначає Митник.

Новий або з пробігом?

Як і у випадку з традиційними авто, на ринку електрокарів лідирують старі іномарки. Перекос у бік електричних б/у моделей навіть більш різкий, ніж в сегментах бензинових і дизельних машин.

«З 5,6 тис. проданих в Україні в минулому році електрокарів, тільки 600 — нові, інші — старі авто з США і Європи», — каже Олег Омельницький. PR -менеджер компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов розповів «Мінфіну», що саме з цієї причини вони до сих пір не поставляють в нашу країну нові Nissan Leaf. І це при тому, що саме ця б/у модель є лідером за обсягами продажів. За підсумками минулого року вона очолила топ-5 з часткою майже 65%. На другому місці — Renault Kangoo ZE (6,3%), на третьому — BMW i3 (5,1%). Далі йдуть Тesla Model S (4,3%) і Mercedes-Benz B-Class EV (3%).

У сегменті нових електрокарів лідери, в принципі, ті ж, але обсяги продажу менше в 8-10 разів. Тих же Nissan Leaf придбали всього 129 штук, BMW i3 -103 шт., Hyundai Ioniq — 95 шт., Tesla Model X — 60 шт., Tesla Model S — 45 шт., KIA Soul — 35 шт., Renault ZOE -18 шт, Tesla Model 3 -11 шт. І тут тільки три моделі, які продаються в Україні офіційно. Решта — «сірі», — говорить Омельницький.

«Рено Україна» представляє на ринку 2 моделі електромобілів — компактний міський хетчбек Renault ZOE і універсальний комерційний фургон Renault Kangoo ZE, — розповів Митник. Офіційні поставки нових електрокарів є також у «АВТ Баварія» (BMW), «Богдан-авто» (Hyundai).

Головний аргумент, що змушує українців скуповувати старі електрокари, очевидний — більш низька ціна. Наприклад, новий Nissan Leaf під замовлення вам привезуть за 38-42 тис. доларів. Дворічне авто з пробігом в 10 тис. км можна купити вже за 18 тис. доларів. Така ж модель 2015 року випуску з пробігом близько 20 тис. км обійдеться в 14 тис. доларів.

Найпростіша нова Tesla коштує від 50 тис. доларів. Модель з більш комфортною комплектацією і технічними характеристиками (скажімо, Model S) потягне вже на 140 -150 тис. доларів. За такі ж гроші або дешевше можна придбати бензинове або дизельне авто преміального класу. А ось Tesla Model S 2013 року випуску з пробігом 111 тис. км на Auto Ria пропонують вже за 38 тис. доларів.

Старі авто до нас масово везуть з США. Причому, як кажуть експерти, їх технічний стан часто залишає бажати кращого. Головне вразливе місце електрокара — батарея. Її ціна — це 50-60% від вартості авто. Якщо батарею доведеться міняти, простіше відправити таку машину на звалище. Перевірити ж стан батареї «на око» покупцеві вкрай складно — доводиться вірити продавцям на слово. До речі, в тих же США і Європі електрокари, в основному, продаються без батареї. А саму батарею водії беруть на прокат, так як при її виході з ладу доводиться оплачувати утилізацію, що досить дорого (кілька тисяч доларів).

Нерідко такі б/у батареї, що вже виконали своє призначення в США або Європі, везуть до нас. Це збільшує ризики для потенційних покупців. Якщо движок не «полетить» відразу, то може принести власникові масу клопоту, скажімо, авто не буде заводитися в морози.

Тому головне, на що радять звернути увагу експерти при виборі електрокара — саме гарантії по батареї. Чи готовий продавець обслуговувати таке авто і як довго. Ще краще — перевірити якість батареї на надійному СТО.

Ніяких податків для патріотів

Бум на ринку електрокарів надихнув не тільки імпортерів, а й вітчизняних виробників. Про готовність зайнятися випуском електрокарів заявила, зокрема, корпорація «Богдан». «Україна має багаті родовища літію і кобальту. У Міністерстві інфраструктури вважають, що це може дозволити нам стати світовим центром з виробництва літієвих батарей та електрокарів. «Богдан» в свою чергу підтримує розвиток «зеленого» машинобудування, оскільки це залучить нові інвестиції і позитивно вплине як на економіку країни, так і на стан навколишнього середовища», — заявили в прес-службі компанії. До слова, «Богдан» вже виробляє електричні автобуси, а недавно представив і електричну вантажівку.

Але, щоб вітчизняні автоскладальники всерйоз взялися за цей напрямок, їм потрібні чергові преференції, які компанії як раз і лобіюють. У парламенті вже з'явилася 15-річна стратегія розвитку електрокарів в Україні (законопроекти №8159 і 8160). Вона містить кілька пунктів, але всі вони стосуються потенційних покупців вітчизняних електрокарів. Їм обіцяють, зокрема, податкову знижку на 10 років, а також звільнення від зборів до Пенсійного фонду. Це може виявитися вагомим аргументом хіба що для українців, які отримують повністю «білу» офіційну і велику зарплату і, відповідно, платять великі податки, або ж для підприємців. Але для громадян, які офіційно отримують мінімалку, а решту — в конверті, пільги від держави навряд чи стануть стимулом купувати українські електромобілі. Особливих преференцій для самих виробників в програмі немає, в першу чергу, через відсутність коштів у бюджеті. Плюс — залишаються в силі пільги на імпорт. А в такій ситуації, на думку Олега Омельницького, вигідніше буде завозити електрокари з-за кордону, ніж виробляти всередині країни. Так що, якщо українським виробникам не вдасться виторгувати для себе вигідніші умови, їм навряд чи світить істотна частка цього ринку. Сумнівно, що вдасться домовитися і з закордонними інвесторами про перенесення збірки іноземних моделей електрокарів в Україну.

Так що поки вітчизняний ринок електромобілів буде зростати за рахунок імпорту, — впевнені експерти. «Протягом найближчих п'яти років на ринок виведуть десятки нових моделей електромобілів. Цей вид транспорту буде дешевшати, що пов'язано зі збільшенням виробництва електромобілів, будівництвом нових заводів з випуску батарей, зниженням вартості виробництва, — прогнозує Митник.

Костянтин Соприкін

Коментарі - 29

+
+33
semenvekselberg
semenvekselberg
13 лютого 2019, 8:43
#
«Украинцам надоел бензин и дизель — они активно пересаживаются на электрокары» — украинцы, видимо, очень продвинутая в экономическом отношении нация. Например испанские экономисты подсчитали, что для того, чтобы этой стране полностью электрофицировать свой автомобильный парк понадобится не больше и не меньше как 172 года...
https://www.lavanguardia.com/economia/20190211/46364090130/coche-electrico-espana-diesel-gasolina-gasoleo-taller.html
+
+98
ballistic
ballistic
13 лютого 2019, 9:47
#
Аналітика від Сємьона: "электромобиль — затея бесперспективная, теслу никто не покупает"
Реальність: доходи Тесла та об'єм продаж Тесла
+
+76
semenvekselberg
semenvekselberg
13 лютого 2019, 9:58
#
Одно дело придираться к словам, другое — смотреть на статистику, согласно которой темпы роста покупки электромобилей в мире падают уже много лет подряд...
В европейских странах тарифная сетка на электричество домашнего потребления состоит из нескольких уровней (на украине таких уровней пока только два). Каждый вышестоящий, а особенно наивысший — очень дорогой и в разы отличается от первого. Украинские «интеллектуалы»-знатоки европейской жизни, считают цену электричества по первому, дешёвому тарифу, в то время как для зарядки электромобиля в домашних условиях ночью необходимо сделать контракт на потребление по максимальному тарифу потребления и на всё домохозяйство. Именно это и делает покупку электоромобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием, особенно в странах ЕС — славящимися своим абсурдно высоким, коммунистически-многоступенчатым (больше тратишь — больше платишь) налогообложением воды, газа и электричества.
Электрокар — это политический, а не экономический проект. В европе быть его владельцем, это всё равно что стать матерью-героиней — освобождают от уплаты налогов, организовывают бесплатный проезд по платным дорогам, анонсируют запрет нормальных автомобилей уже в 15-20 летней перспективе и дают почётную грамоту. Скоро будут доплачивать, а они заразы всё равно не приживаются с той скоростью, с какой хотели бы еврочиновники…
https://minfin.com.ua/blogs/semenvekselberg/117391/
+
+64
Андрей Иванов
Андрей Иванов
13 лютого 2019, 10:18
#
Редко с Вами согласен, но здесь Вы правы. Особенно сравнение с матерями-героинями развеселило.
+
+150
ballistic
ballistic
13 лютого 2019, 10:27
#
"темпы роста … падают"
— в цьому вся суть балабола — видати зростання за падіння :)
Ось статистика графічно, падіння тут може розгледіти тільки упоротий пропагандист.

«Именно это и делает покупку электоромобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием»
— як завжди, Сємьон не наводить жодних чисел і розрахунків, лише одні балабольні слова.
Говорячи «очень дорогой» про європейську електрику, Сємьон сором'язливо мовчить про дорогий бензин та дорогі екологічні побори в Європі, які так само роблять «покупку автомобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием».

«Электрокар — это политический, а не экономический проект»
— тут теж Сємьон лукавить, видаючи розумні екологічні ініціативи за щось погане.
За логікою Сємона, державні ініціативи з підтримки енергозбереження — це теж політика, а не економіка. Зате коли мова зайде про необхідність укласти газові угоди з Росією, він заспіває іншу пісню, що тут чиста економіка і жодної політики.
Отакий він, слизький та лукавий Сємьон балабол :)
+
+33
semenvekselberg
semenvekselberg
13 лютого 2019, 10:29
#
Какое ещё зростання-падиння??? Вы смысл словосочетания по-русски «темпы роста» понимаете? А оно, статистически, в мире падает, нравится вам это или нет…
+
+68
ballistic
ballistic
13 лютого 2019, 10:32
#
Я вище посилання на графічну статистику навів.
«Падіння» там можуть розгледіти тільки адепти сєкти «свідків зубожіння» :)
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
13 лютого 2019, 10:43
#
https://minfin.com.ua/blogs/semenvekselberg/114379/
+
+41
ballistic
ballistic
13 лютого 2019, 10:57
#
Посилання на самого себе прирівнюється до капітуляції :)
+
+27
semenvekselberg
semenvekselberg
13 лютого 2019, 11:08
#
Никаких капитуляций. Текст комментария лимитирован 1500 знаками. В блоге — безлимит. Хватит флудить!!!
+
+23
ballistic
ballistic
13 лютого 2019, 11:29
#
«Текст комментария лимитирован 1500 знаками»
— багатослів'я — це супутник брехні та лукавства.
Кому нема потреби викручуватись, той говорить стисло і лаконічно.

«Хватит флудить!!!»
— так це ж Ви тут нафлудили, коли дали посилання на свою статтю, де описані «опыты с участием людей, которые дышали выхлопами от автомобилей с дизельным двигателем».
Відома тактика кгбістів — безсоромно звинувачувати опонента в своїх гріхах.
+
+15
Kanarej
Kanarej
13 лютого 2019, 18:57
#
Особенно в Норвегии не прижились :)
Зависит от страны. А так — да, в Германии например очень дорогая электроэнергия. Настолько дорогая, что особых преимуществ по цене по сравнению с ДВС нет. Зато есть серьезные неудобства, связанные с продолжительностью зарядки и ограниченностью пробега на данном этапе развитя технологий. Плюс немцы любят гонять по своим безлимитным автобанам на высоких скоростях. А электромобиль не любит такие режимы, и его пробег на одной зарядке оказывается очень маленьким, намного меньше чем в городе. Поэтому у немцев не получается массово протолкнуть электромобили.

Не согласен, что элекрокар — исключительно политический проект. На сегодняшний день — да, но нужно время и серьезные вложения, чтобы технология дозрела, и могла полноценно конкурировать с ДВС по стоимости и удобству. Для этого нужна была политическая воля, чтобы стимулировать производителей в это вкладывать, а покупателей — покупать. В дальнейшем выгоды будут в том числе и экономические, так как экология тоже влияет на экономику (хоть это и не для всех очевидно), и каждый почувствует это своими легкими и здоровьем, хоть на первый взгляд это тоже неочевидно.
+
0
Transformator
Transformator
13 лютого 2019, 11:37
#
Я думал прочитаю про невероятные продажи в шт, а оказалось сотни шт в месяц… зато в % все красиво
+
0
Александр Данилович
Александр Данилович
14 лютого 2019, 12:17
#
Семен, я занимаю разработкой и продажей электронных устройств, 90% из них питаются АКБ от литий или литий-полимерного типа. Расчеты надежности и рабочего ресурса — произвожу регуляроно. Так же как хобби я занимаюсь радиоупровляемыми моделями — квадрокоптерами, багами и самолетами. С другом мы вместе собрали электромобиль пошлым летом.

Могу Вам сказатьс технической точки зрения Вы правы сегодня электромобиль это пока еще мода, пиар и бизнес на пиаре — типа Теслы.
Вся соль двух параметрах:
Экономическая эффективность = 1/Себестоимость = [Количество Цилов Перезаряда] / [Цена 1 Ватта АКБ]
Плотность заряда = [1 кВт ] / [ Вес АКБ в 1 кВт]

По этим двум параметрам — еще в 90х ни летающие РУ модели, ни электромобили — были принципиально не возможны.
Давайте посчитаем:
Себестоимость АКБ — 1 заряда на 1 кВт сегодня = 30,1 грн / на 1 заряд (цена в Европе и США )
Коммерческая цена электричества 1 кВт = 2.50 грн

Как видим — все считают что цену электричества в 1.68 или 2.5 при этомникто не считают себестомость батареи — которая конечный ресурс, которая портится — после 500 перезарядов — емкость падает в 2 раза, после 1000 раз смерть в 98% случаев. Так сама структура полимера портится от времени — за 3-5 лет, лежащая без дела батарея значительно потеряет емкость.

Посчитаем реальность:
Тот же Nissan Leaf
+
+15
Александр Данилович
Александр Данилович
14 лютого 2019, 12:19
#
Обрезало Комментарий:
Тот же Nissan Leaf как заявлено тратит 0.2Вт/1км, цена электричества 0,3-0.5 грн, цена АКБ 6 грн
ИТОГ цена 1 км = 6.5грн
+
0
Kanarej
Kanarej
14 лютого 2019, 14:12
#
Nissan гарантирует сохранение около 66% от максимальной ёмкости после пробега 160000 км или 8 лет активного использования машины. Вместе с тем, недавнее исследование показало, что первые батареи на 24 кВт*ч теряют более 20% ёмкости через 5 лет. Интересно, но это же исследование показывает, что 30-киловаттная батарея теряет ёмкость быстрее, чем менее емкая предшественница на 24 кВт*ч

Для сравнения: Tesla Model S и Model X теряют всего 20% ёмкости аккумулятора при пробеге 840000 км.
Да-да, 840 тысяч км.

https://ecotechnica.com.ua/transport/3275-nissan-budet-vosstanavlivat-zamenyat-batarei-v-leaf-starykh-modelej-poka-v-yaponii-i-za-dengi.html
+
0
Kanarej
Kanarej
14 лютого 2019, 14:04
#
Ваши расчеты мягко говоря не очень верны. Батарея после 500 зарядов не теряет половину емкости. Если бы это было так, на лифах батарея приходила бы в полную негодность за 2-3 года. На практике же даже через 5-8 лет они теряют 20-30% емкости при нормальной эксплуатации без злоупотреблений вроде периодического глубокого разряда батареи или частого использования быстрых зарядок. А если придерживаться правила не разряжать меньше 20%, и не заряжать больше 80%, и заряжать током малой мощности, к примеру от бытовой сети 220В — то батарея будет жить ооочень долго. Кроме того, батарея не выходит из строя целиком. Она модульная, и часто возможно поменять лишь некоторые потерявшие емкость или вышедшие из строя ячейки.
+
+141
Андрей Иванов
Андрей Иванов
13 лютого 2019, 9:49
#
Такси и коммерческий транспорт согласен. Слишком много «если». Если жить в частном доме, если купить зарядку за 15-17 тыс и это без стоимости монтажа и возможного обслуживания, если заряжать ночью (для коммерции отменили ночной тариф). Что касается роста продаж так от 0 во сколько раз вы бы не продавали, по большому счету будет 0. В статье пишут что общий автопарк превышает 1 млн., но я читал статитстику, что около 4 млн. В Украину только евроблях завезли от 600 тыс. (типа официально) до 1,3 млн. непонятно как. Из тех авто что завезли часть машин будет выходить из строя быстрее, чем обычный автопарк по причине бу шности и битости. Везут машины 2011- 2012 гг. Т.е батареям уже по 7 лет. На счет экономичности, я на газу имею цену пробега 1 грн/км., а электромобиль 30-50 коп (если ночью, если дома, если на своей заправке), а если на коммерческой заправке, то получается также от 1 грн/км. Никакого смысла кроме понтов нет, даже сплошные убытки. Хотя будущее за ними, когда их будут клепать как мобильные телефоны, дешевле чем обычные машины, с пробегом от 400км и развитой инфраструктурой.
+
+23
Transformator
Transformator
13 лютого 2019, 11:39
#
Соглашусь
+
+15
Ігор Петров
Ігор Петров
14 лютого 2019, 7:27
#
Соглашусь, что живя в частном доме в пригороде — смысл есть.
В остальных случаях- пока нет
+
+50
duke34
duke34
13 лютого 2019, 18:03
#
Все зависит от многих факторов.Коллега купил ниссан лиф за 12 тыс.дол, сам живет на окраине Броваров. Частный дом, 3 фазы, одна чисто за зарядку лифа, зональный счётчик, кинуть одну фазу, все провести, с работой — стало в 11 тыс грн, по ночному тарифу полная зарядка обходится в 18грн, на работу туда обратно 90 км, максимальный пробег автомобиля 120км. Литр газа сейчас 10 грн\л, я не представляю возможным проехать 90км на 2л газа. Еще он по настроению утром берёт 3 пассажира с Броваров на Киев по 15 грн, благо утром там целая очередь. В итоге ты еще и зарабатываешь. У меня самого ел.скутер есть, летом на работу я только на нем и езжу, запас хода 60км, при скорости 55км\час, зарядить — 2 грн. Я уже забыл, что такое пробки и долго ехать на работу, я с борщаги в центр еще ни разу дольше 20 мин не ехал, часы сверять можно.
Если у тебя нет своего дома — то лично для меня лиф отпадает, зарядится на ел.станциях — 20грн\час, при этом ее еще надо найти и потом прийти к ней, если живёшь в квартире то опять вопрос, как заряжать, если нет станции рядом. А так задул 45л газа и ездишь за 30 грн на работу, в то время когда общественным — 28.
+
0
Olimpiec
Olimpiec
15 лютого 2019, 12:28
#
Мне интерестны такие автомобисты, на работу ехать 90, запас хода 120, при минус 20 запас хода будет 100.

Зачем вообще нужна машина с ограниченным пробегом? Завтра вашему коллеге нужно будет по делам по Киеву помататься и он станет на Броварском недоехав 10 км до дома и в панике будет искать зарядку.

Это не машины это понты для приезжих.

Машина это когда я полный бак залил и через 4 часа в Одессе. А не ловить мысль, хоть бы розетки на трассе были…
+
0
ballistic
ballistic
15 лютого 2019, 14:02
#
«запас хода 120»
— сучасні електрички мають набагато більший запас ходу

«полный бак залил и через 4 часа в Одессе»
— для багатьох автомобілістів дальня поїздка — це «разова» потреба.
Аналогія — нема сенсу купувати смартфон на топовому проці, якщо ти не граєшся в потужні іграшки.
+
+15
duke34
duke34
15 лютого 2019, 16:15
#
Да, современные автомобили имеют больший запас хода, но и стоят они дурных денег, он же купил б\у с США, как и большинство. Машина эта чисто для езды на работу и в окрестностях в магазин и т.д., для Одессы у него соната стоит. Зимой, кстати, вообще отлично, печка ест хорошо батарею, но хватает с запасом, можно ездить. Если есть дом в городе или за городом, где можно дешево заряжать и отбивать стоимость, то я бы брал, а так, платить 20грн\час зарядки и искать зарядные станции — не то.
+
+104
O K
O K
13 лютого 2019, 10:46
#
>К примеру, если среднестатистическая новая малолитражка стоит до 20 тысяч долларов,
>то за электромобиль такого же формата приходилось выложить около 30 тысяч.
>Теперь же ценовые категории, как минимум, сравнялись.

Очень интересно узнать где они сравнялись. Давайте посмотрим какие новые электромобили можно купить до $20 000, предоставляю полный список:

Вот и все новые электромобили которые можно купить до $20K.
+
0
Kanarej
Kanarej
15 лютого 2019, 19:06
#
Написано же, до 20 тыс — это новая малолитражка с ДВС. А новый электромобиль — написано 30 тыс. Кстати, Hyundai Ioniq новый прошлого года выпуска сейчас стоит 28-31 тыс в зависимости от комплектации. Причем за 31 тыс — это ну очень богатая комплектация, и обычная легковушка с аналогичной комплектацией будет стоить почти столько же. Да и за 28 тыс — совсем не бедная.
+
+82
Balxash
Balxash
13 лютого 2019, 13:00
#
Прорыв произойдёт только тогда, когда производителям аккумуляторов удастся в разы увеличить ёмкость аккумулятора, при этом значительно снизить цену аккумулятора.
+
+15
Kanarej
Kanarej
13 лютого 2019, 19:00
#
И при этом как минимум пропорционально ускорить зарядку, так как и так долго заряжается, а если еще и заряжать в разы больше придется — то ночи не хватит зарядить дома.
+
0
Буква Ґ
Буква Ґ
13 лютого 2019, 20:47
#
Проще 1000 кубов вакуума купить
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися