18 грудня МВФ вирішив продовжити співпрацю з Україною в оновленому форматі. Фонд відкриє нам нову 14-місячну програму підтримки економічної політики stand-by (SBA). Її загальний обсяг — 3,9 млрд доларів.
Чиновники навперебій розповідають про свої заслуги в справі отримання цього траншу і про велику «перемогу» для економіки країни. Вибори не за горами і передвиборчий піар на цій події не хоче зробити тільки ледачий.
Простим українцям складно розібратися у всіх тонкощах кредитних програм МВФ. Тому їм можна тепер розповідати про «молочні ріки і кисільні береги» для нашої економіки після такого рішення фонду.
Насправді треба розуміти, що МВФ не дарма тягнув з таким рішенням майже два роки. Україна фактично саботувала більшість «домашніх завдань», які отримала від кредитора. І тільки після багаторазових жорстких розмов українські чиновники та депутати зі скрипом виконували щось із обіцянок. Як ледачий учень — наші керманичі всіляко намагалися лукавити і викручуватися при виконанні поставлених фондом завдань та умов. Так що часовий провал майже в 2 роки по фінансуванню фондом — суто українська «проблема».
Що вирішив МВФ і як це вплине на курс
В реальності перший транш обсягом 1,4 млрд доларів, який повинен надійти в Україну до 25 грудня, буде єдиними «живими» грошима. Решта рішень щодо подальших траншів — тільки в травні та у листопаді 2019 роки (читай після виборчих процесів в країні) і то — детально розглянувши виконання взятих Україною на себе зараз зобов'язань Меморандуму.
Більш того, всі подальші транші — просто перекредитування раніше взятих позик фонду і нових грошей за фактом країні не додадуть, а забезпечать ними своєчасне повернення кредитів фонду;
Кредитори зажадають від влади неприємних (особливо в передвиборний період) рішень: посилення бюджетної політики для скорочення держборгу, жорсткої монетарної політики НБУ (читай політики дорогих грошей і вельми стислих можливостей отримання кредитних ресурсів реальним сектором економіки), гнучкого обмінного курсу і спроб придушити інфляцію, накопичення валютних резервів із завданням не менше 20 млрд доларів на кінець 2018 року, посилення адміністративного тиску в частині збору податків, реформ в енергетиці і больного питання для чиновників — реальної, а не фейковій боротьби з корупцією.
За фактом, фонд просто дає можливість владі перегрупуватися і пережити період повернення не менше 6 млрд доларів зовнішніх боргів 2019 року, але при цьому тримає чиновників на короткому поводку, вже не довіряючи їх словам і заявам. Адже, при невиконанні ними умов фонду — продовження програми може і не відбутися, а це загрожує чиновникам зривом бюджетного процесу, дефолтом за зовнішніми платежами і в кінцевому підсумку — втратою своїх посад.
Проблема в тому, що гроші фонду, а також ще ті ресурси, які додадуть інші міжнародні кредитори після такого рішення МВФ (за різними підрахунками від 2 до 4 млрд доларів) повинні були б простимулювати розвиток економіки України та сформувати збільшення ВВП країни, зниження рівня безробіття та підвищення рівня життя основної частини населення.
Але судячи з обіцянок чиновників, особливого прогресу в цьому напрямку не буде. Гроші підуть в кінцевому підсумку на проїдання і підтримання статус-кво щодо збереження неефективної економічної моделі, яка є зараз. це модель держави з сировинною орієнтацією експорту і все більшою деіндустріалізацію. Вона за своєю суттю не здатна вивести країну з кризи і робить економічні «негаразди» постійним супутником українців.
Тому виділення коштів фондом в цій ситуації — це просто тимчасовий
кредит нашої влади на період пікових виплат за зовнішніми боргами.
В цьому випадку, ні для пересічних громадян, ні для малого і середнього бізнесу особливо нічого не зміниться, крім посилення податкового тягаря. Держава і чиновники, як і раніше будуть перекладати свої неефективні рішення на плечі населення та підприємців.
При такому розвитку подій було б наївним вважати, що гривня істотно зміцнитися за рахунок надання їй позикових грошей (які треба буде досить скоро віддавати), та ще й таких, що не вкладаються в реальний сектор економіки, а просто забезпечують більш спокійне проходження пікових періодів перекредитування зовнішніх зобов'язань.
Тому «Мінфін» прогнозує збереження всіх діючих проблем економіки та валютного ринку, навіть незважаючи на його лібералізацію в лютому 2019 роки. За нашими прогнозами ціновий коридор на наступний рік по долару буде в межах 28,10-29,50 гривень.
Автор:
Аналітик
Олексій Козирев
Пише на теми:
Валюта, цінні папери, інвестиційні проєкти, кредитування, міжнародні валютний та фондовий ринки, фінансові стартапи
Коментарі - 26
Нет ни одного государства, кроме Украины, к которому выставлялось бы столько требований со стороны МВФ. Украина сделала гораздо больше, чем кто либо в такой ситуации по требованиям МВФ за такой срок.
А еще коробит от того, что автор пишет статью от лица толи другой планеты, толи другого, недружественного государства, навязывая читателю совковое понятие «власть», продолжая по кальке совка прятать обязательства граждан, и создавать надуманный миф некой «власти», как в старне, в которой нет демократии и выборов, нет отвественности граждан. И делает это он с едким ехидством.
МВФ требует одного — чтобы снижалась налоговая нагрузка, или увеличивалась база налоговых сборов. Для Украины эта проблема как раз держится на главном столпе — анархизме, нежелании платить налоги, из-за вот таких «вражеских» взглядов, как у автора статьи, незаслуживающего, имхо, права писать аналитику на подобные темы за непрофессиональный и предвзятый подход.
«далеки от реальных проблем среднестатистического гражданина и разрывом в доходах в десятки и сотни, а то и тысячи раз, зарплатами» — запахло несвежим коммунизмом.
«Тот же Египет за 6 месяцев получил транш МВФ в сумме 7 млрд долларов на срок до 7 лет и без всяких пересмотров через каждые 3 месяца. Причина — абсолютно другой подход к выполнению взятых на себя обязательств по дорожной карте МВФ» — а еще в Египте нет ПФУ и войны.
И субсидий.
Как и в большинстве стран Африки и Азии.
В статье всё абсолютно по делу. Но они, бедненькие, расстроились, что взять в долг, чтоб отдать другой долг не преподноситься как выдающееся достижение. Хотя во многих СМИ именно так это и преподносят.
Отсюда обоснованный сарказм от автора статьи.
Да, хорошо, что дали, иначе бы теперь уже любители зрады опять бы заговорили о дефолте, о курсе по 40.
Но гордиться тут нечем. 3,9 что предлагает МВФ не перекрывают 6+, что нужно отдать в этом будущем году.
может быть будет около 2 от других инвесторов, за счёт сотрудничества с МВФ.
То есть, как раз по долгам рассчитаться.
Это при дефицитном бюджете и отрицательном платёжном балансе, которые тоже нужно из чего-то профинансировать.
Так что этот транш не победа, а способ избежать поражения в ближайшие месяцы.
«Отсюда обоснованный сарказм от автора статьи» — правильно, автор почему-то презирает «эту страну».
«этот транш не победа, а способ избежать поражения в ближайшие месяцы» — потому-то кое у кого дымит)
В марте точно и летом будет ниже 28. Как и прогноз 29.50 — все от ситуации с парламенскими выборами и кто будет президент.
Вместо того, чтобы все писать в окрасе враждебности к тем, к топ роводит реформы — лучше писать хоть капельку в позитиве, конечно с конструтивной критикой. Но твои опусы и опусы автора — разлагающая словесная гниль, которая порядком всем надоела.
Хочешь что-то поменять — меняй делом, а не пропагандируй анархию во время войны, т.е. смерть государства.
Судя по поддержке форума — вы один верите в потуги наших реформаторов, только результата реформ нет — это показывает реальная экономика, а не ЗП на столбах.
интересно наша инфляция разве еще не догнала общемировые цены — с 91 года инфляция в среднем была в 3 раза выше чем общемировая, за отрезок в 20-25 лет наши цены уже обогнали мировые по ряду прод. товаров (цены в супермаркетах германии или польше ниже украинских, при более высокой гарантии качества, а по многим прод товарам те же ценники что и в европе).
Вопрос почему у нас инфляция всё равно выше чем у них?
https://www.dcz.gov.ua/userSearch/vacancy
Полно даже таких предложений: Заробітна плата (усього): 3723 грн
Хотя есть и больше, конечно.
От должности зависит, от разряда иногда выслуги, но 5000 запросто может быть.
Ещё и завод может быть на трёх-четырёхдневке.