У листопаді користувачі скаржилися на безглузду бюрократію, нав'язування непотрібних послуг та поганий захист банківських рахунків від шахраїв.
Шахраї та «ліві» колектори
«Мінфін» щомісяця аналізує зміни в Народному рейтингу банків, відзначаючи лідерів та аутсайдерів, кількість прийнятих та закритих заявок. А ще ми публікуємо найбільш вражаючі відгуки про банки: їхні клієнти часто приходять до нас на сайт для вирішення проблем, які співробітники фінустанов ігнорують. Детальніше про Народний рейтинг банків читайте тут.
Зміни в листопаді: список банків став коротше
27 листопада НБУ відніс ВТБ банк до категорії неплатоспроможних, після цього він автоматично вибув з Народного рейтингу. На даний момент в списку значиться 21 банк, кожен з яких набрав більше сотні підтверджених відгуків клієнтів.
Чим свіжіше відгук, тим більше він впливає на позиції банків в рейтингу. Втім, трійка лідерів Народного рейтингу залишається незмінною — це проект monobank, Таскомбанк та банк Кредит Дніпро. У листопаді два банки зробили помітний ривок: Ідея Банк піднявся на 3 позиції і увійшов до ТОП-10 списку, а Універсал Банк, який тільки місяць тому з'явився в рейтингу, піднявся ще на два ступені та зайняв 15 місце.
Приємне нововведення — приз за «Найкращий відгук місяця»
На «Мінфіні» можна не тільки залишити відгук, а й заробити на цьому гроші. Тепер ми будемо щомісяця нагороджувати грошовим призом у розмірі 3 000 грн кращий, на наш погляд, відгук. Ще 2 призи по 1 тис. грн розігруються за допомогою системи random.org. Щасливчики, які отримали призи за листопад, вже відомі.
Ми оцінюємо як негативні, так і позитивні відгуки про якість обслуговування — головне, щоб вони були про платоспроможні банки. Про деталі та умови акції читайте тут.
Користувачі активніше користуються нашим сервісом для комунікації з банками
Станом на 11 грудня клієнти банків залишили на «Мінфіні» 676 заявок на вирішення проблем, 267 з яких уже закриті. Незмінним лідером залишається Альфа-Банк, який закрив більше 55% заявок своїх клієнтів. Активний і Універсал Банк, який за місяць вирішив 6 питань з 10.
У цьому місяці не обійшлося без скарг на Приватбанк, Ощадбанк та Альфа-Банк, але і клієнти інших банків стали активніші. «Мінфін» відібрав найцікавіші та корисні відгуки. Судячи з коментарів, з подібними проблемами стикаються багато хто.
Ощадбанк: смерть клієнта — не привід припинити співпрацю
Користувач yurikie 6 листопада написав: «Отец имел счет в банке, в январе он умер. Я 25 января был в Березанском отделении Ощада с документами о смерти и банковской картой. Попросил закрыть счет. Не могут, сказали прийти через 6 месяцев. Сегодня вижу, что счет обслуживают, деньги снимают. Все супер».
У банку відповіли: «Рекомендуємо звернутися в банк після отримання прав на спадщину». У коментарях користувачі нагадали про Постанову НБУ №492 від 12.11.2003 року: в ній зазначено, що поточні рахунки клієнтів банку закриваються в разі смерті власника рахунку на підставі свідоцтва про смерть. Проте, банк продовжує вимагати оформлений у нотаріуса документ про успадкування рахунку.
Приватбанк заблокував скомпрометовану карту, але щось пішло не так
Мешканка Дніпропетровської області з ніком ferrumm поділилася своєю проблемою. Все почалося з того, що 7 листопада вранці сталося блокування сім-карти, прив'язаної до рахунку в Приватбанку. Коли клієнтка зайшла в Приват24, з кредитки вже зняли 27 000 грн. Кредитний ліміт на той момент був 39 тис. грн. Жінка попросила оператора гарячої лінії заблокувати карту і поїхала у відділення. Там вона виявила, що кредитний ліміт по нібито заблокованій карті збільшений до 50 тис. грн. Далі розповідь автора: «Оператор делает возврат перечисленных с кредитки средств. Говорит, есть шанс, что деньги далеко не ушли. И, о боги, мои деньги мне возвращаются. Но, конечно без комиссии за перечисление (800 грн). Работник банка успокаивает: ну что вы, радуйтесь, мы ж вернули деньги. А 800 грн, так это пустяки».
Клієнтка отримала нову карту та змінила номер телефону. Однак незабаром сталася спроба злому вже нової карти. Довелося ще раз перевипустити карти, погасити 800 грн і закрити кредитку. «Забираю новую карту и иду на работу. А в 14-00 происходит очередная атака на мой счет»- описує свої пригоди ferrumm. І задає представникам банку питання, чому при блокуванні карти на ній продовжував змінюватися ліміт, хто зливає інформацію і хто поверне 800 грн комісії.
Заявка поки не закрита. Представники Приватбанку написали, що «питання передане в роботу профільним фахівцям».
ПУМБ: карта не активована, але вже доступна шахраям
«Абсолютно непонятным образом, ночью, с моей ещё неактивированной кредитной карты было списано 49,99 USD, о чем пришло смс» — так розпочала свій відгук Juliana3. Ніяких смс про активацію карти та підтвердження будь-яких платежів клієнтка ПУМБ не отримувала. Захист картки через смс (3D-Secure) був відключений.
Juliana3 описала початок цієї історії: «18.09 я пришла в отделение в Киеве по ул. Большая Васильковская, 30, чтобы получить кредитную карту. Сотрудник банка отошла на несколько минут и пришла уже с картой в руках, без каких-либо конвертов. Мне подтвердили кредитный лимит в 20000 грн без справок, после предоставления двух контактных номеров. СVV код карты и срок ее действия были абсолютно никак не скрыты, до момента, как мне ее выдали. Карта не использовалась ни в банкоматах, ни для оплаты, и ее данные не «светились» онлайн. К ней не было доступа третьих лиц».
Клієнтка з'ясувала, що хтось оформив на її карту підписку до аккаунту ITUNES. Juliana3 заблокувала карту по гарячій лінії, а потім приїхала в банк писати заяву. У відділенні їй сказали, що у них за останні півроку було 5-6 таких заяв і жодному клієнту кошти не повернули. Клієнтка залишила заявку на «Мінфіні» 19 листопада. Співробітник ПУМБ відповів на наступний день, що це дивна ситуація, яку потрібно додатково розслідувати. На даний момент проблема все ще не вирішена.
У Райффайзен банку Аваль надто мотивовані співробітники
Mary347 у своєму відгуку розповіла про обслуговування в одному з відділень Райффайзен банку Аваль, куди вона прийшла відкрити зарплатний рахунок. В процесі оформлення менеджер намагався нав'язати їй послугу страхування, видаючи її за обов'язкову. А потім співробітник банку почав наполягати, щоб клієнтка скачала мобільний додаток для інтернет-банкінгу.
Такий агресивний підхід в обслуговуванні здався Mary347 підозрілим, тому вона звернулася до служби підтримки. Як пише клієнтка: «я выяснила, что данные услуги предоставляют на добровольной основе, более того — эта услуга не имеет никакого отношения к карте, и в случае надобности её подключают к карте как дополнительную. И ход со стороны этого неприятного менеджера был лишь способом заработать денег. Я вернулась к нему в тот же день, когда получала карту, чтобы разорвать этот договор. И не получила даже извинений за эту намеренную дезинформацию, трату нервов и настроения. Единственное, что порадовало и улыбнуло в этот день, девушки на кассе. Для них отдельная звездочка». Заявка закрита.
monobank недораховує клієнтам кроки
Користувач Spets 23 листопада поскаржився на службу підтримки проекту monobank. На думку вкладника, додаток для Спортивного депозиту некоректно веде облік кроків. «Каждый день перевыполняю норму в 10,000 шагов и захожу в приложении вечером для обновления счетчика, но на следующее утро приложение мне ставит пропуск за прошлый день. В разных местах показывает по-разному: на странице депозита пишет пропуск, в статистике день засчитан. Сегодня наоборот: в статистике пропуск, на странице депозита пропуска нет»- нарікає на програму користувач.
І додає: «Вчера прошел более 19,000 шагов, вечером зашел в приложение и подождал обновления счетчика шагов на странице депозита, сегодня утром в статистике пропуск! Обращаюсь в поддержку, высылаю скриншоты, мне начинают рассказывать про «неправильные» шаги или что есть разница между шагами при включенной тренировке и при не включенной. Не понимаю, как при штате больше 200 человек за несколько версий программы нельзя устранить это баг?» Представники банку запропонували перерахувати кроки в особистому листуванні.
Депозит від Альфа-Банк з неприємним сюрпризом
Користувач Олександр Сергійович 23 листопада залишив заявку, в якій детально описав свою ситуацію. Олександр, лояльний клієнт Альфа-Банку, кілька років тому оформив річний депозит з пролонгацією. Після закінчення терміну Олександр зняв всі кошти з карти і забув про неї.
А далі автора відгуку очікував неприємний сюрприз: «Прошел год с момента снятия средств с карты и о, чудо! Мне звонит агенция по выбиванию долгов и начинает вымогать 198 гривен. Я решил, что кто-то что-то перепутал и позвонил в банк. Оказалось, что моя карта, на которую приходили проценты по депозиту имеет платное обслуживание — вне зависимости пользуюсь я ею или нет… и банк мне спокойно насчитал 198 грн долгов. В течение года я получал десятки СМС от банка с разными предложениями и поздравлениями. И ни разу банк не проинформировал меня о риске возникновения задолженности, нет, мои контакты отдали каким-то хамам и мошенникам, которые мне звонят и угрожают приехать))) бить меня, наверное, будут… я жду — но никто не приезжает».
«Я трижды обращался на горячую линию банка и дважды слышал от оператора, что долг за обслуживание карты коллекторам не передается… и они обязательно разберутся. Но так никто и не разобрался, коллекторы упорно звонят. Мне абсолютно несложно оплатить 198 грн, но я требую ответы на мои вопросы!» — завершив свою історію Олександр. Через 3 дні він написав, що заявку на закриття рахунку прийняли і обіцяли через 45 днів все закрити. «Снова подчеркну, что ЗДЕСЬ общение с Альфа-Банком куда корректнее и, как показала практика, продуктивнее» — оцінив наш сервіс Олександр.
Якщо ви хочете оцінити якість обслуговування у своєму банку та поборотися за приз, залишайте відгук тут.
Світлана Волкова
Коментарі - 4
Хотя ситуация с ferrumm очень интересная и требует детального анализа, это или Слив или уязвимое место в работе банка по защите денег.
«Пользователь Spets 23 ноября пожаловался на службу поддержки проекта monobank. По мнению вкладчика, приложение для Спортивного депозита некорректно ведет учет шагов. «Каждый день перевыполняю норму в 10,000 шагов и захожу в приложении вечером для обновления счетчика, но на следующее утро приложение мне ставит пропуск за прошлый день» — Тигипко Сережка сказал свои новым сотр-м в лице экс-приватовцев много денег не раздавать, потому они и в декабре еще Кеш-беки норм так порезали.
Желает повторить судьбу Лагуна…
После истории с Империал Агро на 350 + млн.грн в Апреле, о которой я отдельно Блог писал, он прекратил кредитование без залога или под товары в обороте на такие суммы.