Українських автомобілістів чекає ненудна осінь. Нещодавно парламентський комітет з питань оподаткування знову повернувся до законопроектів №8487 та 8488. До них було подано рекордну кількість поправок — близько 160. Автори більшості поправок — самі євробляхери та народні депутати, які їх підтримують.
Мінус податки або плюс час: як переписують проекти про євробляхи та до чого готуватися водіям
Як уже писав «Мінфін», ці законопроекти Верховна Рада прийняла в першому читанні перед тим, як піти на літні канікули. В них прописане пільгове розмитнення і для євроблях, і для інших іномарок, а також жорсткі штрафи для тих, хто продовжить порушувати закон та їздити на іноземних номерах.
Як повідомив голова компанії Autoconsulting Олег Омельницький, все літо активісти вперто окучували парламентаріїв, збираючи своє лобі. І, судячи з усього, їм це вдалося.
«Мінфін» розбирався як можуть змінитися законопроекти після внесення в них поправок і що в підсумку буде з акцизами на автомобілі.
Перепишуть заново
Прийняті в першому читанні законопроекти №8487 та 8488 самі євробляхери спочатку розцінювали лише як базовий варіант. «Ми підтримали голосування, щоб отримати документи, над якими можна працювати і куди можна вносити правки», — розповів співзасновник громадської організації «АвтоЄвроСила» Олександр Чернявський.
Читайте також: Автомобілям на єврономерах залишилося недовго колесити українськими дорогами
Нагадаємо: законопроект №8487 повністю змінює формулу, за якою зараз нараховуються податки на іномарки. Так, пропонується ввести так званий базовий коефіцієнт: 50 євро для нового автомобіля з бензиновим мотором об'ємом 1 літр і 75 євро — для такої ж дизельної машини. Тобто іномарки без пробігу з такими параметрами дійсно можна буде розмитнити за 50 і 75 євро відповідно. Правда, доведеться платити ще 20% ПДВ, але в підсумку все одно вийде дешевше ніж зараз. На даний момент середня вартість розмитнення автомобіля становить приблизно 33% від його вартості. Це означає, що за іномарку за 10 тис. євро в бюджет доведеться заплатити 3,3 тис. євро.
Для машин, які відрізняються від «базових», у законопроекті 8487 запропоновані різні підвищувальні коефіцієнти. Вони нараховуються як на об'єм двигуна, так і на вік автомобіля. Найбільша сума в таблиці податків, що прикріплена до законопроекту, вказана для 6 літрового автомобіля, випущеного 15 років тому — його розмитнення повинно коштувати 4,5 тис. євро. Зараз за таке авто потрібно було б платити 30 тис. євро. Але навіть тим, хто готовий розлучитися з такою сумою, його через кордон не провезти. Старі автомобілі у нас непрохідні через невідповідність екологічному стандарту. В Україні прийнятий європейський стандарт Євро-5, а такі машини почали випускати тільки з 2010 р.
Відповідно, більшість правок євробляхерів стосуються саме вартості розмитнення та віку авто. По-перше, вони пропонують відмовитися від Євро-5 і взагалі не прив'язуватися до екологічних стандартів. Якщо цю правку приймуть, в Україну можна буде імпортувати навіть найзапекліший автохлам, випущений 20-35 років тому. Як це співвідноситься із зобов'язаннями України перед ЄС поступово підвищувати екологічні норми — поки незрозуміло. Наприклад, у нас вже повинні були ввести Євро-6, але в останній момент відклали через «неготовність автомобільного ринку.
Із загальної формули ціни розмитнення євробляхери хочуть прибрати таку складову, як вік автомобіля. Вони пропонують, щоб вартість оформлення і нового, і 20- річного авто була приблизно однаковою. Чернявський підрахував, що оптимальною для розмитнення 12-15 річної іномарки, яка в Європі коштує 3 000 євро, була б сума до 300 євро, а не тисяча, як випливає з прийнятого в першому читанні варіанту законопроекту.
Дрібні радості
Окремий блок правок — різноманітні бонуси та виключення. Наприклад, проект пропонує ввести «знижки» на розмитнення комерційних авто та старих пасажирських автобусів, і не враховувати для них екологічний стандарт. На думку «АвтоЄвроСили» це дозволить розвиватися українським перевізникам, зокрема, дрібним, які зараз не можуть закупити потрібну кількість транспорту.
Для пільговиків (інвалідів, учасників АТО та ін.) пропонується ввести знижки і преференції. Наприклад, одна машина на п'ять років взагалі без плати за розмитнення або інший варіант — 50% знижки від загальної суми податків. Цікаво, що чи не вперше в українській історії в категорію пільговиків мають намір включити заробітчан.
Також євробляхери хочуть обійти бар'єр, про який вже писав «Мінфін» після прийняття законопроектів в першому читанні. Навіть якщо взяти найбільш лояльні ставки, легалізувати бляхи, які вже їздять нашими дорогами, все одно буде дорого. Адже зараз вони числяться на іноземних власниках, а, щоб переоформити їх та поставити на українські номери, потрібно виїхати за кордон, зняти машину з європейської реєстрації, пройти ТО, оформити договір купівлі-продажу. Як не крути, дешевше 2000 євро ця процедура навряд чи обійдеться. З урахуванням 1000 євро за розмитнення, виходить, що за те ж авто вартістю 3000 євро, потрібно буде заплатити ще стільки ж. А більшість євробляхерів до таких витрат явно не готові. Тому зараз вони намагаються пролобіювати норму про «дистанційну» легалізацію євроблях — тобто, тим, хто вже їздить країною, виїжджати за кордон буде не потрібно. А документи формальні іноземні власники можуть надіслати і поштою.
Битва номерів
Профільний парламентський комітет консолідував весь пакет правок і почав з ними знайомитися в двадцятих числах вересня. Відразу стало зрозуміло, що торги простими не будуть. Різко проти такої «запрошувальної» легалізації для євроблях виступили, наприклад, депутати Дмитро Святаш (йому підконтрольна автомобільна група «АІС»), Андрій Антонищак, якого пов'язують з Львівською митницею, та ін.
Але і група підтримки у євробляхерів значна. Меморандум з «АвтоЄвроСилою» про наміри спільно працювати над просуванням поправок підписали народні депутати Володимир Парасюк, Віталій Купрій, Іван Мельничук, Юрій Дерев'янко, Сергій Шахов та ін.
Плюс — у «АвтоЄвроСили» є беззмінний козир у рукаві — тисячі євробляхерів по всій країні, які готові піднятися на масові акції протесту. Перша в цьому сезоні вже пройшла під стінами Кабміну і якраз співпала з обговоренням поправок до законопроекту в профільному комітеті. Щоб надати події максимальний резонанс, «АвтоЄвроСила» включила до списку своїх інтересів ще й дороги, зажадавши від уряду відзвітувати, що робиться для наведення порядку в дорожньому господарстві.
Голова «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич не сумнівається, що їм вдасться пролобіювати більшість правок. «Ми стали «державою в державі». Для учасників є знижки на паливо, запчастини, ремонт авто. Ми вміємо організовуватися і переписувати законопроекти так, як нам потрібно», — заявив він.
Втім, поки що особливих результатів натиск євробляхерів не дав. Як оголосила голова податкового комітету Ніна Южаніна, рішення щодо правок можна очікувати не раніше листопада. Яким воно буде — велике питання. У Раді вистачає і затятих супротивників євробляхерів, які, навпаки, наполягають на «закручуванні гайок» та рекордних штрафах для власників авто на іноземних номерах. У прийнятому в першому читанні проекті №8488 прописані штрафи за порушення митного законодавства до 170 тис. грн.
Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що прийняття законопроектів з легалізації євроблях будуть навмисно затягувати. Причому робити це будуть зовсім не противники зниження податків, а саме самі активісти — євробляхери.
«Згідно з Бюджетним Кодексом, за півроку до початку бюджетного року заборонено внесення змін до податкових законів. Тому проект Южаніної треба було приймати вже у вересні. Хоч і це порушення, але внести зміни в проект бюджету за 3 місяці ще можна. Але тепер депутати внесли в проект 156 поправок і розгляд через це перенесли на листопад (все по-новому тепер треба узгоджувати з міністерствами) », — зазначив він. Назаренко вважає, що затягування остаточного прийняття законопроектів вигідно бізнесменам, які заробляють на ввезенні в Україну євроблях. Адже поки такі авто формально поза законом, потрібно мати свої канали на кордоні, щоб постачати їх в Україну. І фірми беруть за цю послугу з потенційних покупців до 1,5 тис. євро. Але якщо проекти візьмуть в існуючому вигляді, кожен українець при бажанні зможе завезти стару іномарку сам, сплативши до бюджету до 1000 євро. Тобто багатомільйонний бізнес «бляховозів» просто помре. Єдиний для них шанс — заморозити нинішню ситуацію і, як мінімум, відтягнути прийняття законопроектів, а в ідеалі — і зовсім їх поховати, — вважає Назаренко.
Тим часом, невизначеність з законодавством пригальмувала продаж всіх авто — і нових, і старих. Водії чекають, як зміняться податки, щоб зараз не переплачувати зайвого. Як пояснив «Мінфіну» представник компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов, «для поліпшення ситуації влада повинна внести ясність в питання євроблях».
Костянтин Соприкін
Коментарі - 155
Или
В раде кто то возит евробляхи в страну…
Ну как то другого варианта нет
1991- 1998 гг. — проходил службу в войсках МВД РФ, Юрий Деревянко — группа Воля шли вместе с Самопомощью, после выборов — кинули Самопощь…
с какой стати бляхеры воры?? — они заработали кровно деньги уплатили с них 5% ЕН ЕСВ и т.д. и на честно заработаное пригнали бляхи.
Человека купившего товар считают вором только присосавшиеся к кормушке, потому как для них недостача в бюджете это как из их кармана что-то выняли.
Так что кто здесь вор это еще вопрос…
А пояснили походження мільйонів в кеші?
Почніть з нових ригів, продовжте старими
Чи вам пошукати перелік нових ригів?
Ось їх сайт http://solydarnist.org/?page_id=36355
І звісно цікавлять конкретні цифри, а не «уявлення»
Потім президент і його челядь попродають бізнес і позачиняють офшори…
Потім омелян віддасть всі закордонні паспорти своїх дітей, а інші міністри свої, попродають нерухомість за кордоном і сплатять всі податки за всі роки…
І тільки після всього цього, можна починати щось вимагати від євробляхєрів і взагалі громадян!
Доріг нема, автомобілізація найнижча в європі, паркінгів нема, півкраїни їздить на жигулях 70-з років, зате тічка дармоїдів з ради цілодобово шукає як видоювати населення.
Досить! Я не бляхер, моя машина на українських номерах! Але якщо буде потрібно я залюбки приєднаюся до бляхєрів…
Я за свою машину в салоні віддав 26000 долярів. В європі вона коштувала 20000, а в америці взагалі 16000…
За мою переплату живуть ці владні упирі в маєтках як у панів позаминулого століття. Досить! Я маю право купувати машину за кордоном, і не сплачувати нічого цим покидькам!
Я всі налоги вже заплатив, моя зарплата чиста й біла! ПДВ діє тільки для товарів вироблених в цій країні. Звідки ці мита, акцизи й податки? Гройсману на мерседес? Авакову на гвинтокрил? Допобачення!
С налогов -платят старикам и дети ходят в школу. Я уверен, что с такой грамотностью, ты с белой зарплатой на машину не накопил бы.
И последнее- ты указывай, кто конкретно, кроме Парасюка из парламента -ездит на евронамерах — или других из группы поддержки Евробандитов.
>>уже пробовали когда население терпит по закону
Это когда такое было? При Сталине???
>>властимущих начнут отжим добра
А да точно, вы про сталина говорите. С вами все ясно!
Или вы планируете пересесть с купленного в салоне на 15-летнее ржавое ведро?
Не сходится-с :)
Все правильно сказано выше было: в первую очередь, дешёвые машины- это шанс для людей со слабым образованием заработать себе денег, банально таксуя. Т.е. приезжают люди из сёл и пгт в область или большие города, подрабатывают, и… тратят эти деньги, оплачивая НДС. Это как минимум 20% налогов на постоянной основе. С точки зрения государства, где система налогообложения да и всего бизнеса- просто сарай с непонятным содержимым- это хороший вариант получать средства в бюджет. Чтобы человек себе банально фоп открыл- ему нужно чтобы эти средства не жали ему и он виде лсмысл в отбеливании своего метода заработка. Если он банально не видит своё будущее- это проблема как раз государства, т.е. оно банально не выполняет свои функции и в нём не видят инструмент, в нём видят исключительно паразита. Подумайте над этим. Если бляхи дадут рабочие места и людям будет где заработать копейку, без ножа в руке и балаклаве- это отлично.
Ви серйозно?
Ні, не одиниці
Ви перейшли від «ніхто» до «вони не массові»
Ок
Это как с безвизом, вроде как не личная заслуга одного человека, но при его правлении этот самый безвиз появился.
і пєтя не один з них
uk.wikipedia.org/wiki/Лист_запорожців_турецькому_султанові#/media/File:Repin_Cossacks.jpg
Как по мне нужно снизить сам тариф за растаможку и все, и даже ввести стандарт Евро-6 в 2020 году.
Затягивае — это реально только на руку Евробляхерам, нет до сих пор контроля и понимания кто владелец и ответственность. Пора жестко вхять ситуация в руки и не вестись на эти все акции протестов.
Пока не опустят стоимость растаможки настолько, насколько стоит б у авто в Европе, евробляхи никуда не денуться.
А так как евроблях в Украине — не менее 1 млн. штук. то привлечь миллион человек к «административной/уголовной ответственности — и никаких «движений»» — как вы это представляете на практике? Террор на дорогах, операции «Стоп бляха»? Через пару дней такой операции гайцов будут закидывать бутылками с коктелем и бить смертным боем. Ибо бляхеров БОЛЬШЕ в десяток раз.
ГерманияНеограниченная налоговая ответственность установлена для лиц, постоянно проживающих в Германии.В случае незаконного использования налоговых льгот, которое привело к значительному сокращению налогооблагаемой базы, предусматривается более строгое наказание в виде лишения свободы. Минимальный размер санкции за уклонение от уплаты налога составляет лишение свободы на срок 6 месяцев. Самостоятельным видом налоговых преступлений считается подделка знаков уплаты пошлины. Признаки этого преступления содержатся не в налоговом, а в уголовном законе, который предусматривает наказание в форме штрафа или лишения свободы на срок до 5 лет (§ 148 УК ФРГ).
ВеликобританияМаксимальные тюремные сроки заключения — до 14 летСтавки штрафов рассчитываются в зависимости от неточности:
— до 30% от потенциально потерянного дохода в случае небрежности;
— до 70% в случае преднамеренной неточности;
— до 100%, если неточность была допущена преднамеренно и налогоплательщик пытался это скрыть
Надайте нормальний пруф
Всеукраинское объединение ''Против халявы''.
Т.е. я должен уволиться чтобы бороться со схемами Евробляхеров?
А зачем я плачу налоги выбирают депутатов?
Пусть милиция с ними работает, а депутаты пишут законы для людей, а не под корупционеров и аферистов.
И блях не собираюсь брать и в мутных схемах участвовать
А не вдрючить ли этого господина — лидера ЕвроБомжей за сепаратизм?
Сміття — це прибутковий бізнес, на якому ті, кого ви захищаєте зароблять собі статки, за наш рахунок
Тобто хазяїв, таких як у ботів, що захищають теперишніх бариг, в них немає — це добре
Заможне ЄС дозволяє таким авто їздити, а незаможна Україна — не має
Де логіка?
Євробляхи вже в ЄС юрисдикції
ЗАЗ нормально ввезли і зареєстрували. Ціна на нього значно підвищилась тільки, коли він мав бути повторно зареєстрований в Україні
Або вкажіть конкретні приклади і ціни
До речі, хтось відповів за те, що поліції надали такі повноваження?
Примерно так же бляхари выглядят в глазах нормальных людей.
Якщо вас затрелять і ваш труп не знайдуть, то ви будете в вічному розшуку, як «пропавший без вісти», тому і вашого вбивцю шукати також не будуть
Ви ще й непроти наділити поліцію правами судів
2 гражданина — один ездит на мерсе, второй на шевроле. Платят налоги «одинаково», первому занесли взятку он пошел купил тачку, второй пахал 5 лет что б купить авто. И обоим также плевать на экологию евро1 там или евро5, даже автопроизводителю плевать, чем WV давно доказал, занесли кому надо и все. Защищать местного автопроизводителя тоже не стоит, 600 или 1000 авто в год на 40млн населения, это просто смешно.
Доступная растаможка авто сама уберет смердящий еврохлам на котором большинство ездит, если чел не дурачек и не привык жить в *омне, купит машину посвежее, получше.
Авжеж-авжеж
Поки пересічні не зможуть легко купувати нові
А ви з вашими претензіями до «екології» їжджайте в Марік
Або до промзони Києва
І от коли доб'єтесь, щоб в обох містах екологія поліпшилась, то візьметесь за автохлам
Где-то воздух грязнее… Как это соотносится с тем, что люди не желают дышать более грязным воздухом, чем у них есть сейчас, где бы это ни было?
І коли я читаю на форумах, як розумники на новеньких машинах класу Євро-5-6 вирізають всю екологію, бо «так движку буде легше дихатись» — хочеться таким руки повідривати.
Працюйте
Якщо вас цікавить екологія — зверніться до можновладців, щоб вони вклали грошей в свої виробництва, що знищують екологію міст
НДС-неправильно, так же как и ввозная пошлина.
А вообще надо электро завозить, там ноль платежей. Только надо эту норму закрепить на постоянной основе, а не только в 2018г.
При перепродаже да, но для собственного использования это абсурд.
Сколько у нас автомобилей производится, чтобы эту отрасль защищать?
И ладно, пусть не НДС, тут можно подискутировать, т.к. обычно НДС снижают на либо социальные товары (продукты, лекарства), либо на электромобили и всякую зеленую технику, если у государства есть стратегия в этом плане. Но вот пошлину однозначно можно было бы снизить, особенно учитывая тот факт, что это обязательство Украины по договору об ассоциации с ЕС. А пошлина — это целых 10% от стоимости автомобиля, вполне себе немало.
Вот это было бы требование, которое поддержали бы многие небляхеры. А право ввозить ржавые ведра и на полную безнаказанность при нарушении закона — нет.
І ось з вами у нас дійсно проблема
Вот интересно как ее будут забирать со штраф площадки?
Акцизы, взносы в ПФ и прочее- хорошо. Заградительные и запретительные акцизы и взносы -плохо.
Государство, которое впустит на свою территорию больше импортных машин, оживит экономическую деятельность и станет богаче.
Государство, которое использует налогообложение как инструмент ограничения ввоза импортных автомашин, в итоге не получит ни машин, ни налогов, на которые расчитывало, ни роста экономической активности. Встает вопрос о целесообразности такого налогообложения.
В бедном государстве, которое нуждается в дерегуляции, при реформировании сфер деятельности, считается необходимым ввести мораторий на налогообложение ввозимых товаров/услуг. Впуская большее количество автомашин, государство запустит более глубинные изменения в экономике, в сравнении с простым администрированием завышенных налогов и акцизов.
Да вообще, вся Европа двигается в направлении максимально возможной замены личных автомобилей общественным транспортом, так как это более эффективно и экологично, а у нас обязательно нужно походить по граблям :)
Легкові використовуються малим бізнесом
У нас і зараз всі запчастини імпорті і попит на них не такий великий, щоб окупити створення місцевого виробництва
Нам на ЄС ще настільки рано рівнятись, що навіть краще не думати про це