Мінфін - Курси валют України

Встановити
18 вересня 2018, 15:28

Держбюджет-2019. Де уряд буде позичати гроші

Верховна Рада опублікувала проект бюджету на 2019 рік, який був поданий урядом до парламенту минулої п’ятниці. Уряд встановив цільовий показник дефіциту державного бюджету на рівні 2,3% ВВП (90 млрд грн), аналогічно показнику 2018 року. Він очікує, що доходи та видатки державного бюджету зростуть на 10% р/р до 1 008 млрд грн та 1 098 млрд грн.

Проект головного фінансового документу країни прокоментувала головний економіст Dragon Capital Олена Білан. 

Уряд планує фінансувати дефіцит бюджету за рахунок чистих запозичень на суму 22 млрд грн в еквіваленті ($0,8 млрд) на зовнішніх ринках та чистих запозичень в розмірі 52 млрд грн ($1,8 млрд) на внутрішньому ринку, а також за рахунок надходжень від приватизації на суму 17 млрд грн ($0,6 млрд), порівняно з 21 млрд грн, які закладені в бюджет 2018 року.

Офіційний макроекономічний прогноз, на базі якого розраховані показники бюджету, передбачає зростання реального ВВП на 3,0% р/р (до 3,9 трлн грн), вповільнення інфляції до 7,4% р/р з 9,9% у 2018 р, а також валютний курс у 2019 році на рівні 28,2 грн/$ (середній) та 29,4 грн/$ (на кінець року).

Запропонований дефіцит бюджету відповідає зобов’язанням України в рамках поточної програми співпраці з МВФ. Макроекономічні прогнози уряду передбачають номінальне зростання ВВП на 14% р/р (порівняно з нашим прогнозом у 10% через нижчу оцінку інфляції). Тим не менш, уряд консервативно моделює зростання доходів та видатків на 10% р/р, порівняно з ростом на 16% та 18% відповідно, закладеним у бюджет 2018 року. Крім того, зростання доходів та витрат бюджету є нижчим від темпів зростання номінального ВВП, що є довгоочікуваним з нашого боку кроком. Видатки бюджету стримуються вповільненням темпів зростання мінімальної зарплати (+12% р/р до 4 173/місяць порівняно з +16% р/р у 2018 р.), зменшення субсидій на житлово-комунальні послуги та призупинення зростання зарплат держслужбовців у 2019 р. Це дозволить збільшити видатки на оборону, освіту та охорону здоров’я. Уряд оцінює, що видатки на обслуговування боргу зростуть на 12% р/р до 145 млрд грн (3,7% ВВП), що означає профіцит бюджету без урахування цих видатків на рівні 1,4% ВВП, аналогічно цільовому показнику 2018 року.

Документи, що додаються до проекту бюджету, вказують на те, що потреби уряду в фінансуванні наступного року складуть $12,8 млрд. Сюди входить $4,3 млрд зовнішніх виплат (майже вдвічі перевищуючи $2,2 млрд, які необхідно виплатити у 2018 р.), $5,3 млрд виплат по внутрішньому боргу (в тому числі близько $2,1 млрд валютних ОВДП), та $3,2 млрд для фінансування дефіциту бюджету. Уряд планує забезпечити свої потреби у фінансуванні за рахунок більших запозичень як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках, і передбачає розміщення $7,2 млрд нового внутрішнього боргу ($1,8 млрд в чистому вимірі, що вказує на амбітну ставку роловеру на рівні 135%) та $5,1 млрд зовнішніх запозичень, в тому числі випуск суверенних єврооблігацій в розмірі $3,5 млрд. Остання цифра, судячи з усього, включає $0,8-1,0 млрд облігацій, випущених під гарантію Світового Банку, тобто звичайне розміщення єврооблігацій становитиме близько $2,5 млрд. Серед інших зовнішніх запозичень уряд очікує отримання 500 млрд євро від ЄС (другий транш MFA-IV) та притік проектного фінансування. Варто зазначити, що ці цільові показники не є обов’язковими, а фактичні обсяги внутрішніх та зовнішніх запозичень будуть залежати від умов на ринку.

З першого погляду, проект бюджету на 2019 рік виглядає консервативним, але потрібен детальніший аналіз для оцінки ризиків, пов’язаних з доходною і витратною частинами. Також необхідно не забувати, що ключові параметри бюджету можуть змінитися під час обговорення в парламенті. Передбачається, що Верховна Рада повинна прийняти поправки до проекту бюджету (перше читання) до 20 жовтня і провести остаточне голосування до 1 грудня. Так чи інакше, ми вважаємо, що обмеженість варіантів фінансування змусить владу проводити обережну фіскальну політику, незважаючи на наближення виборів, з можливим розширенням співпраці з МВФ, що передбачає додаткові гарантії.

Коментарі - 9

+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
18 вересня 2018, 17:29
#
Есть большая вероятность, что по приватизации опять будет провал как и по займам ОВГЗ на внеш.рынках.
Лучше не откладывать и занимать после решения МВФ, ЕС и мир.банка, не ждать 2019. Так как в 2019 высокие полит.риски, и политики могут быть заняты ерундой
+
+42
Игорь Коляда
Игорь Коляда
18 вересня 2018, 19:37
#
Лучше не откладывать и занимать после решения МВФ, ЕС и мир.банка, не ждать 2019.

Может лучше начать чиновникам РАБОТАТЬ в полную силу, а не выписывать друг другу премии в невероятных размерах при отсутствии экономических результатов?
А то ведь они даже зарплаты свои не отрабатывают и на их рефинансирование никаких кредитов не хватит.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
18 вересня 2018, 20:50
#
Напрячь в первую очередь нужно Верховную Раду
+
+27
Игорь Коляда
Игорь Коляда
18 вересня 2018, 21:11
#
Напрягать нужно в первую очередь ИСПОЛНИТЕЛЬНУЮ ветку власти — ПРАВИТЕЛЬСТВО.
Потому что они НЕ исполняют уже имеющуюся законодательную базу.
+
0
Captain  Cisco
Captain Cisco
19 вересня 2018, 10:51
#
Игорь Коляда
Может и лучше. Только работать и не хотят, и не умеют. Не для того же шли туда, в конце концов)
+
0
mary27
mary27
20 листопада 2018, 9:00
#
Как всегда общие слова.
За все хорошее и против всего плохого.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
20 листопада 2018, 9:43
#
У нас так могут.
Юля и Ляшко наглядный пример )
+
+15
lauderdale
lauderdale
19 вересня 2018, 7:52
#
500лярдов от ЕС? Ничего не попутали?
+
+8
Captain  Cisco
Captain Cisco
19 вересня 2018, 10:51
#
Ключевой экономический план-набрать ещё больше долгов. Отличный план.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися