Схоже, влада готова відмовитися від загравань з євробляхерами і почати силову зачистку цього ринку. Кабмін видав свою версію вирішення цієї проблеми. Полювання на євробляхи вже стартувало.
Експеримент від уряду. В Україні почалося полювання на євробляхи
Як уже писав «Мінфін», 15 червня у Верховній Раді з'явилося два законопроекти на тему євроблях — №8487 і 8488. У першому пропонувалося кардинально змінити систему розмитнення авто, причому, не тільки на єврономерах, але і всіх імпортних легковиків, включаючи нові. Згідно з новою формулою, буде встановлено так звану базову вартість (для нового авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см — 50 євро, з дизельним — 75 євро) і коефіцієнти, які будуть залежати від мотора і віку автомобіля (чим старше і потужніше — тим дорожче ). За задумом депутатів, євробляхери повинні розмитнити свої незаконні зараз авто протягом 6 місяців з моменту прийняття законопроекту 8487. Для тих, хто не вкладеться в строк, в проекті №8488 прописані драконівські штрафи — до 170 тис. грн.
Ці законопроекти повинні були розглядатися в парламенті в четвер. І шанси на прийняття в першому читанні були досить високі, тому що в розробці проектів брали участь представники практично всіх парламентських фракцій. Попередньо документи планувалося узгодити з активістами від євробляхерів.
Читати також: Легалізація або зачистка
Однак документи забракували. Раніше голова громадської організації АвтоЄвроСила Олександр Чернявський пояснював «Мінфіну», що євробляхери готові розмитнювати свої авто, якщо вартість оформлення не перевищить 500 — 1 000 євро. Але за запропонованою депутатами формулою виходило дорожче — не менше 2-3 євро за середньостатистичне авто. Так що євробляхери і парламентарії не зійшлися в ціні. Відповідно, в четвер проекти не те що не обговорювалися на засіданні ВР, але навіть не потрапили до порядку денного.
Втім, напередодні, 20 червня, Кабмін видав свою версію вирішення проблеми евроблях. У постанові №479 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення умов для перешкоджання ухилення від сплати митних платежів» передбачене жорстке силове зачищення цього ринку.
Кабмін розширює повноваження МВС і Мінфіну і дозволяє їм контролювати митницю в питанні сплати мит за євробляхи.
«Полювання» на євробляхи, власне, вже стартувало. Згідно з урядовою постановою, з 21 червня по 31 грудня 2018 року розпочинається «експеримент»: поліцейські будуть цілодобово чергувати в зоні митного контролю в пунктах пропуску на кордоні, щоб ловити євробляхи, які намагатимуться заїхати до України.
Плюс — поліції і представникам МВС надається відкритий доступ до бази митників «Інспектор-2006», через яку можна знайти євробляхи, які вже заїхали в країну. Для власників таких авто, за чинним законодавством, передбачені штрафи від 8,5 тис. грн. за порушення режиму ввезення від 10 днів. Тобто прецеденти, коли євробляхерам виписували штрафи за кілька мільйонів гривень, можуть стати масовими. Поліція також має право поставити авто на іноземних номерах на штрафмайданчик, звідки його може забрати лише законний власник (а це в більшості випадків — іноземна фірма).
З 1 вересня контролери повинні будуть регулярно рапортувати уряду про хід експерименту.
«Коли я написав, що законопроекти №8487 і №8488 про зниження акцизів на автоімпорт не надто гарні для офіційних автоімпортерів і дилерів, але дуже вигідні для простих українців, то вислухав купу критики про те, що мовляв пропозиції Южаніної погані і необхідно повністю скасовувати податки, а бляхи розмитнити по $200. Ну і що? Не підтримали бляхери пропозиції Южаніної, а тепер і самі постраждають від втручання Генпрокуратури, МВС і Кабміну. Законопроекти про зниження податків навіть не включили до порядку денного сесії ВР, а після отримання поліцією митної бази, згідно з постановою КМУ 479, пропозиції щодо зниження акцизу можуть зовсім зникнути і МВС буде реалізовувати силовий сценарій… А шкода…», — прокоментував розвиток ситуації з євробяхами на своїй сторінці в Facebook голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Коментарі - 37
Давно пора начать. Пусть закон также принимают в кротчайшие сроки. Плюсы и минусы есть везде, хуже когда без закона — получили уже результат ТОП помойки по авто!
с другой стороны, если цена автохлама в Украине упадет до обоснованного здравым смыслом уровня, снизятся и угоны, потому что потеряют смысл, как потеряло смысл вытягивать из машины магнитолу когда новые стоят 200-300 грн (китайские конечно).
имхо надо увеличивать ответственность водителей, но не штрафами (часто их выписывают по спорным обстоятельствам, для ряда лиц ихние штрафы копейки ), а конфискацией авто в пользу армии, полиции, детских домов, соц. Служб. Конечно по решению суда, после 3-4 нарушений за один год.
«снизятся и угоны» тут, пожалуй не соглашусь, так как автохлам угоняют реже чем более дорогие авто, которые не попадают в категорию (тут скорее влияет распространенность авто и прочее).
По ответственности, тут скорее вопрос к судебной системе, когда нарушение более чем очевидно, но по итогу ни по одному резонансному делу нет прогнозируемых решений.
З.Ы. Стоимость авто весьма спорный момент и узнав какой налог платят в Турции на новое авто, призадумался, почему у них нет такого нашествия блях и прочего…
Дело ведь не в бляхах, а в тех кто внутри, в бляхах внутри могут быть
а) украинцы
б) понаехавшие раздолбаи, в народе именуемые секс туристы, они же хачи
ну а зачищать будут как раз к категорию а, т.е. тех кто пьяным и обдолбанным за руль садится их не тронут.
Но как говорят сами владельцы ведер — при серьезной поломке проще сдать корч на детали/лом и купить новый.
Не забывайте когда начали завозить евробляхи. Когда началась война на востоке Украины чиновники, спасая свои задницы, разрешали все. И ввоз блях для АТО и незаконные вооруженные формирования. Люди увидели, что контроля нет, так зачем платить растаможку?
ПОСТАНОВА КМУ від 20 червня 2018 р. № 479 не содержит ни слова касательно евроблях, и, как по мне, направлена на борьбу с взятками на таможне. Единственный пункт частично имеет отношение к нам:
«поліцейські та службові особи Міністерства внутрішніх справ мають право доступу до автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор — 2006».»
Только они итак имели доступ к этой базе, пусть и незаконно по личному телефону.
А касательно 8487 и правильно что отказались, может какое нибудь евроведро и выиграет от него, а я вместо теперишних 800 Евро по сниженному тарифу евро5 должен буду по нему заплатить 960 Евро акциза.
Устроит аварию, бросит машину и убежит.
И ищи виновника.
И вес.
Пусть полиция ищет литовца, на которого зарегано авто, а у него алиби — никогда не пересекал украинскую границу?)
Бляхеры против)
90% машин это битые или с огромными проблемами по двигателю/коробке и чинить их нецелесообразно. Их там подмарафетили и гонят сюда так как в Европе за утилизацию машины надо платить — а тут ещё и денег немного дадут
Ездить на 30 летнем ведре, в сиденье которого уже 10 владельцев пукало — это оправданая экономия?
Экономь дальше, пока тебя на вжарят на пару сотен тысяч штрафа. Потом поглядим, какая она, твоя экономия.