Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 червня 2018, 7:52

У Німеччині стартує масовий розпродаж дизельних авто. Чи доїдуть вони до України

В Україну можуть масово хлинути старі дизельні автівки з Європи. Як розповів «Мінфіну» голова асоціації траблшутеров і автоексперт Сергій Креймер, німецькі оптові продавці готові почати масштабний розпродаж таких машин вже з червня. Потенційним покупцям обіцяють дуже низькі ціни. «Легковик середнього класу 2013-2015 років випуску з відносно невеликим пробігом можна придбати за 5-5,5 тис. євро. Таких цін в останні роки просто не було», — стверджує експерт.

«Мінфін» розбирався, чому європейці масово позбуваються старих авто і за якими цінами їх продаватимуть посередники в Україні.

Дизельна заборона

Дизельні автомобілі вносить в чорний список все більше країн ЄС. Але особливо відзначилася Німеччина. Тамтешній федеральний адміністративний суд на початку нинішнього року визнав правомірними спроби влади окремих міст ввести заборону на в'їзд на їх територію транспорту з дизельним двигуном. Служителі Феміди постановили — надалі такі обмеження можуть вводитися для боротьби із забрудненням повітря.

Позов був поданий автомобільним лобі, що намагалося оскаржити дії чиновників Дюссельдорфа і Штутгарта, які заборонили пересування в центральній частині міста на дизельних машинах. Приводом для введення обмежень стала катастрофічна екологічна ситуація — в тому ж Штутгарті рівень оксиду азоту в атмосфері перевищує допустимі норми більш ніж удвічі.

Прихильність суддів надихнула й інших німецьких чиновників. Все більше міст приймають локальні заборони на в'їзд «неекологічних» дизельних автомобілів. Такі «табу» вже ввели в декількох десятках дрібних містечок і сіл. Причому армія прихильників чистого повітря зростає. Тим більше, що в Німеччині норми щодо вмісту шкідливих речовин в атмосфері порушено в біля 70 великих і середніх міст.

«Крім того, кожне місто зможе також вирішувати, автомобілі якого екологічного стандарту воно може пускати на свою територію, а якого — ні. Так що не виключено, що, наприклад, машини Євро-5 стануть «нев'їзними» в ті чи інші населені пункти. Пускатимуть тільки Євро-6», — говорить Креймер.

Існуючі й потенційні ризики змушують європейських власників дизельних авто позбавлятися «проблемного» транспорту.

Перша хвиля масового розпродажу дизельних машин в Європі почалася в 2015 році, після дізельгейта за участю компанії Volkswagen (виявилося, що та навмисно перекрутила показники екологічних тестів своїх авто). Тоді влада багатьох європейських країн (Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Данія та ін.) Заявили, що їх мета — взагалі позбутися легкового транспорту з дизельними двигунами протягом найближчих 15-20 років.

І хоча час «Ч» настане ще нескоро, законослухняні європейці почали шукати можливість позбутися від «брудного» дизеля і пересісти, наприклад, на «чисті» електрокари (тим більше, їх власникам в деяких країнах пропонують приємні бонуси, зокрема, можливість не платити податок на транспорт). Настрої водіїв підігрівають нові перманентні скандали. Нещодавно Федеральне відомство по автотранспорту Німеччини вимагало відкликати понад 11 тис авто у концерну BMW. Причина все та ж — нібито на цих машинах встановлено датчики, які спотворюють реальні показники викидів шкідливих речовин в атмосферу.

Розпродавати німцям є що. Дизельних авто там залишилося багато — близько 12 млн. штук. Експерти вважають, що найближчим часом на реалізацію буде виставлено, як мінімум, чверть цього автопарку.

Як продають старі машини і як їх купити

Як розповів «Мінфіну» Сергій Креймер, система продажів старих машин в Німеччині виглядає наступним чином: банки, лізингові та страхові компанії акумулюють великі автопарки і виставляють їх на аукціони. Брати участь в них в якості покупців можуть лише компанії, що мають відповідні ліцензії. Вони подають свої цінові пропозиції, на підставі яких і визначається переможець торгів. Потім ці авто відправляють у «дрібний опт» — в різні салони і на майданчики з продажу б/у техніки. На кожному з етапів автомобілі дорожчають на 10-15%.

Українські посередники, в залежності від партії авто, яку вони готові викупити, можуть працювати або з великими оптовиками, безпосередньо беручи участь в аукціонах, або з дрібними салонами, де машини можна купувати поштучно. В останніх легковик можна придбати і приватно.

В принципі великі продавці (страхові компанії і банки) вкрай рідко йдуть на розпродажі. Більш того, вони намагаються тримати ціни і диктувати покупцям свої умови. Наприклад, в більшості випадків фірма набуває «кота в мішку» — судити про стан авто вона може лише з короткої анотації та не бачить «живої» машини до покупки. Не рідкість і випадки, коли покупець, який виграв автомобіль на торгах, в результаті його так і не отримує. А ось зворотна ситуація — коли фірма купила авто, але відмовилася його забирати — загрожує штрафними санкціями.

Але останнім часом ситуація змінилася. «На складах зависли тисячі машин. Перелік «сумнівних» авто тільки розширюється. Наприклад, недавно у влади виникли претензії до Mercedes Vito і C- класу. Щоб їх переобладнати і привести до європейських екологічних вимог, потрібно не менше 3,5 тис.-4 тис. євро на одне авто. Тому продавці нервують і намагаються від них швидше позбутися, тим більше, що Mercedes — один з найбільших учасників аукціонів», — розповів« Мінфіну» Сергій Креймер.

Власник майданчика з продажу б/у авто під Лейпцигом Олег Чуприна (свого часу емігрував з України) очікує, що червневі автомобільні аукціони в Німеччині намацають цінове дно. Подаючи заявки на дизельні авто, Чуприна знизив стандартну для таких моделей цінову пропозицію відразу на 15%. «Поки невідомо, що я в підсумку виграю (учасники торгів не бачать пропозицій своїх конкурентів), але ставити ціну вище не буду. Як мені потім ці машини продавати? Попит на дизельні моделі впав, і єдине, чим можна спокусити роздрібного покупця — це знижка», — розповів експерт. За словами Сергія Крейсера, ціни на моделі середнього класу опустяться на 1,5-2 тис. євро.

Особливо чекають зниження цін посередники з України, які вже замовили великі партії авто. «Хочуть купити у мене і у колег, орієнтуються на малолітражки — Volkswagen Golf, Ford Focus, Ford Fiesta, Kia Rio, Peugeot 307 і ін. Середній бюджет — до 10 тисяч євро», — зазначає Чуприна. Наші співвітчизники — бажані гості в німецьких автосалонах. «Багато дизельних авто — Volkswagen, Audi, Porsche та ін. — виставляються на аукціони зі спеціальною позначкою «тільки поза територією ринку ЄС», — розповів Креймер.

Чи будуть знижки в Україні

Поки роздрібні ціни на дизельне авто в Німеччині ще не рушили вниз. Наприклад, на mobile.de (велика електронна база виставлених на продаж машин) дизельний Ford Focus 2013 року випуску з пробігом 160 тис км продається за 7,5 тис. євро. А за Volkswagen Golf 2014 року з пробігом трохи більше 100 тис. км просять близько 20 тис. євро. Але, як прогнозують експерти, вже незабаром дизельні автомобілі подешевшають, як мінімум, на 1,5-2 тис. євро. А машини нижче Євро -5 (випущені до 2010 р) — ще більше. Скажімо, на тому ж mobile.de Peugeot 307 2003 року випуску з пробігом близько 400 тис. км продається всього за 800 євро. Інша справа, що в Україні він «не прохідний» (в нашу країну можна ввозити машини стандарту не нижче Євро-5), але цілком підійде тим, хто готовий їздити на евробляхах.

Українські посередники, з якими поспілкувався «Мінфін», підтвердили готовність закуповувати дизельні авто в Німеччині.

«Нам оптовик пообіцяв хороші ціни — від 5-6 тис. євро за малолітражку 2012-2013 року випуску. Якщо такі ціни будуть, готові викупити відразу 10-15 машин. До кінця року плануємо завезти авто по максимуму, адже незрозуміло, чи продовжать закон про пільгове розмитнення (№3251 — «Мінфін»), термін дії якого закінчується вже 1 січня 2019 р», — розповів власник фірми «Авто з пробігом з Європи» Сергій Кушнірук. При цьому він не називає цін, за якими німецькі дизельні авто будуть продаватися у нас. «Все вирішать попит і пропозиція. Віддавати за три копійки не будемо, але і затарювати склади не хочемо», — пояснив продавець.

Зараз українські продавці авто явно не націлені на розпродаж. Той же Ford Focus, який в Німеччині коштує 7 500 євро, на autoria.ua виставлений за $12 000. Наші водії віддають перевагу саме дизельним моделям, які більш економні, ніж бензинові. А так як кредити на нові машини по -колишньому доступні небагатьом, українці шукають можливість придбати порівняно недороге імпортне авто. За даними асоціації «Укравтопром», в першому кварталі цього року в Україну поставили більше 51 000 імпортних авто, що на 31% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Легкових моделей завезли 41,5 тис. шт., а це на 43% більше, ніж в першому кварталі 2017 року. Авто з пробігом з них — більше половини. Головним постачальником старих іномарок до нас є Німеччина — понад 7 000 шт.

За даними асоціації «Укравтопром», в квітні цього року первинну реєстрацію пройшли 13300 легкових автомобілів, з них — 6800 нових і 6500 таких, що вже були в експлуатації. При цьому, в сегменті нових автомобілів приріст первинного ринку склав всього 5%, а вторинного — цілих 44%. З початку року парк б/у авто в Україні поповнився на 25,2 тис. шт, що на 85% перевищує аналогічні показники минулого року.

Формально на піку такого попиту у наших продавців немає причини різко знижувати ціни. Але розпродажі все ж можуть бути, якщо в Україну понавозять занадто багато старих автомобілів. А таке цілком може бути, — каже Сергій Креймер. Готуючись до можливого закінчення терміну дії закону №3251 про пільгове розмитнення машин (згідно з ним потрібно платити приблизно 30% від митної вартості авто, що, як мінімум, удвічі менше, ніж до прийняття закону), наші посередники спробують імпортувати якомога більше транспорту. Наприклад, в США, де процес транспортування та оформлення більш тривалий, ніж для авто з Європи, українці вже замовили стільки контейнерів, що спровокували їх дефіцит і зростання цін на перевезення. Стандартні знижки, які готові надавати наші продавці, якщо ринок буде переповнений, - 500-1 тис. євро.

Костянтин Соприкін 

Коментарі - 21

+
+44
Олег Шишов
Олег Шишов
6 червня 2018, 9:08
#
Статья информативная и интересная, но она похожа на попытку подготовить украинского покупателя к уровню цен от 5-7 тысяч за корыто. У меня соседи купили дизельного жука-кабриолет с 1,9 дизелем просто в идеале за 2,8 тысяч евро. А если не бросаться массово на первые распродажи как леминги, то цены просядут куда сильнее. А лучше самому выбрать несколько вариантов, поехать к хозяину, посмотреть объект вожделения и купить.
+
+185
m0ps
m0ps
6 червня 2018, 9:40
#
На бляхах — возможно и можно взять за 2,8. На нормальной регистрации — не верю.
+
0
Олег Шишов
Олег Шишов
8 червня 2018, 9:18
#
Так какая нормальная регистрация за такие деньги!? Естественно на бляхах! Но людям нормально.
+
0
yarg
yarg
8 червня 2018, 9:38
#
На бляхах? фууу.…
+
+95
m0ps
m0ps
6 червня 2018, 9:43
#
>>глава ассоциации траблшутеров и автоэксперт Сергей Креймер,
Известного эксперта нашли :D
https://ain.ua/2015/02/18/kto-takoj-sergej-krejmer
+
+68
Luckymen
Luckymen
6 червня 2018, 10:19
#
Эксперт действительно что надо Не дай Бог такого
+
0
20150224
20150224
6 червня 2018, 13:09
#
Редкий… экспэрт
+
+158
Rabotyahoff
Rabotyahoff
6 червня 2018, 10:09
#
Цены на бу авто из ЕС в Украине не снизятся. Потому что местные продавцы алчные до денег. Так было когда НДС на электрокары отменили — цена электрокаров не снизилась ни на цент.
+
+19
Captain  Cisco
Captain Cisco
6 червня 2018, 10:45
#
Если примут тот закон, который анонсирует Южанина-цены снизятся, в случае если человек сможет найти и привезти сам разумеется. У барыг в этой стране цены только растут. К тому же, машины в Европе сейчас нормальные не так и легко найти, там тоже перекуп на перекупе. И стоят нормальные машины отнюдь не дешево. А если еще учитывать повальное снижение качества у автопроизводителей-так тем более. Большинство новых машин к 150 тыс.км это уже хлам. Одноразовые.
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
6 червня 2018, 13:56
#
https://minfin.com.ua/blogs/semenvekselberg/114379/
«Дизельные автомобили вносит в черный список все больше стран ЕС» — вносить то они могут, а вот на чём ездить собрались??? На велосипедах или на этих электротарантайках???
+
+1
yarg
yarg
6 червня 2018, 21:30
#
«на этих электротарантайках»

Семен не видел Теслу? наверное не видел… 2 секунды до 100 километров… это ему не «лада- малина»…
+
+1
Strain
Strain
6 червня 2018, 22:10
#
Забейте. Он против всего, что производится не в России. И против всего, что не связанно с Россией. И вообще Россия его все.
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
7 червня 2018, 0:12
#
Да пробовал я теслу на бесплатном тест-драйве. «Вата-ватой» и сделана топором. Кому нужны ваши 100 км за 2 сек. на машине для города, где макс. скорость 50 км/час? На межгородских трассах её нигде не увидишь — недостаток подзарядок и маленькая автономия.
В европейских странах тарифная сетка на электричество домашнего потребления состоит из нескольких уровней (на украине таких уровней пока только два). Каждый вышестоящий, а особенно наивысший — очень дорогой и в разы отличается от первого. Украинские «интеллектуалы»-знатоки европейской жизни, считают цену электричества по первому, дешёвому тарифу, в то время как для зарядки электромобиля в домашних условиях ночью необходимо сделать контракт на потребление по максимальному тарифу потребления и на всё домохозяйство. Именно это и делает покупку электоромобиля обыкновенной европейской семьёй неподъёмным удовольствием, особенно в странах ЕС — славящимися своим абсурдно высоким, коммунистически-многоступенчатым (больше тратишь — больше платишь) налогообложением воды, газа и электричества.
Электрокар — это политический, а не экономический проект. В европе быть его владельцем, это всё равно что стать матерью-героиней — освобождают от уплаты налогов, организовывают бесплатный проезд по платным дорогам, анонсируют запрет нормальных автомобилей уже в 15-20 летней перспективе и дают почётную грамоту.Скоро будут доплачивать, а они заразы всё равно не приживаются с той скоростью, с какой хотели бы еврочиновники.
+
+46
yarg
yarg
7 червня 2018, 7:43
#
Явно человек видел теслу в передаче «Роснефть-ТВ» «Как правильно рассказывать на форумах о загнивании европы». И как старательный — пол-передачи законспектировал :)
+
0
ballistic
ballistic
8 червня 2018, 16:29
#
Коли Сємьон входить у роль, то може добалаболитись до того, що Жигулі назве кращими за Теслу :)
+
+15
yarg
yarg
8 червня 2018, 17:02
#
Семен пересказывает нам то что увидел на русских сайтах, причем не сейчас, а от 5 до 10 лет назад. Этакие «ворота в прошлое мышебратьев».
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
7 червня 2018, 9:14
#
Езжу по Киеву и под 100 км/ч где это позволяют «условия»
+
0
neverice
neverice
6 червня 2018, 21:35
#
У этого есть и небольшой побочный бонус — значительное увеличение спроса на электромобили, что спровоцирует приличное расширение модельного ряда и инфраструктуры. По факту, в Европе все идет к тому, что электромобили могут занять большую часть ниши дизельных машин. Больше рынок — больше денег, больше вливания в R&D. И вот будущее уже на 5-10 лет ближе благодаря дизельгйту.
+
+20
Григорий Перепелицын
Григорий Перепелицын
7 червня 2018, 1:53
#
Кто такой Сергей Креймер:
https://ain.ua/2015/02/18/kto-takoj-sergej-krejmer
+
+29
driver789
driver789
7 червня 2018, 10:34
#
«Peugeot 307 2003 года выпуска с пробегом около 400 тыс. км продается всего за 800 евро»
Это точно машина с таким-то пробегом??
И сколько нужно вложить, что б она поехала? Не хотелось бы видеть такое на наших дорогах…
+
0
yarg
yarg
7 червня 2018, 10:55
#
Ну не 400 тысяч. Ну скрутили половину. Но 800 евро же…
и я не удивлен. Если поторговатся — ее отдадут и бесплатно.
Если торговатся хорошо — пару сотен евро даже приплатят.

Потому что на родине ее утилизация обойдется 2-3 тысячи евро…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися