Запорізькому автозаводу (ЗАЗ) загрожує банкрутство вже найближчим часом.
ЗАЗ знаходиться під загрозою банкрутства — ЗМІ
Про це повідомляє інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting, яка проаналізувала ринкове становище «Запорізького автозаводу» за підсумками 2017 року і конкурентне середовище.
За словами експертів, на цей раз мова йде не про звичайну зупинку виробництва, а про повне закриття підприємства.
До такого висновку в AUTO-Consulting прийшли на основі аналізу показників продажів і виробництва на заводі. Спад виробництва на ЗАЗі почався ще в 2009 році, коли в Запоріжжі скоротили обсяги випуску автомобілів з 257 607 одиниць в 2008 році, до 46 176 од.
Бренд ЗАЗ в цей період був №3 на українському ринку і займав близько 5,8% всіх продажів. Такий спад обсягів виробництва відбувся в наслідок падіння продажів на українському ринку, викликаного фінансовою кризою 2008 року і вступом України до СОТ з різким зниженням ввізних мит в середині року.
Наступним ударом по ЗАЗу стала девальвація гривні 2014-2015 рр і 4-кратне падіння продажів на українському авторинку. ЗАЗ за 2014 і 2015 рік випустив 13 127 і 3 937 автомобілів відповідно, що для підприємства потужністю 150 000 авто на рік, вже було рівносильно багатомільйонним збиткам.
Положення бренду ЗАЗ на українському ринку також стало критичним. За підсумками 2014 року ЗАЗ зміг реалізувати в Україні 7,5 тис. авто, а в 2015-му м зовсім 2,9 тис. одиниць.
Поставки на експорт, які могли б якось врятувати ситуацію, також виявилися заблокованими. ЗАЗ тримало на плаву тільки постійне субсидування з боку керуючої компанії «УкрАвто», де ще сподівалися, що ситуація на ринку скоро відновиться.
Але наступні два роки знову не принесли позитиву. У 2016 році ЗАЗ випускає рекордно низьку кількість автомобілів — всього 526 одиниць, а в 2017 році з конвеєра зійшло хоч і трохи більше автомобілів — 1 674 одиниці, але це як і раніше лише близько 1% його проектної потужності. Опинившись затиснутим тільки на внутрішньому ринку, ЗАЗ почав відчувати проблеми зі збутом автомобілів навіть в Україні.
Неконтрольований потік авто на «єврономер», а також лібералізація імпорту старих авто за пільговими акцизам, різко знизили привабливість ЗАЗ Lanos і ЗАЗ Sens. Як наслідок, у 2016 році ЗАЗу вдалося продати в Україні 2,7 тис. одицинь, а в 2017-м і зовсім 1,7 тис. автомобілів.
в AUTO-Consulting вважають, що банкрутство ЗАЗу неминуче і це вже питання найближчого часу.
В інтерв'ю LIGA.net Таріел Васадзе заявив, що основними причинами проблем ЗАЗу є зниження купівельної спроможності населення, девальвація нацвалюти, відсутність підтримки автомобільної промисловості з боку влади і несприятливий інвестиційний клімат.
«У 2015 році в Україні всього продано 45 тис. нових автомобілів — це рівень 1969 року.… Не виключаю, що в 2018 році завод не випустить жодного автомобіля… Ситуація на авторинку посилюється узбецькими автомобілями, які поставляються до нас з порушенням правил СОТ, і автомобілями на «єврономерах», які ввозяться без сплати податків», — зазначив Васадзе.
Таріел Васадзе
Коментарі - 28
любая другая машина в много раз безопаснее Ланоса
там зачем покупать заведомо небезопасную машину?
Якщо нинішні власники ЗАЗу за 25 років привілегійованого стану не змогли зробити завод конкурентним, то банкротство буде логічним і корисним варіантом.
Это всё что нужно знать о лоббировании интересов отечественных автопроизводителей.
кто мешал договариваться з другими концернами о локализации сборки, если у самих мозгов не хватает?
в пример можно взять Россию с их АвтоВАЗ
Ну и зарплаты программистов за последние 15 лет только росли, то есть спрос есть, и большой.
Для меня-то посмотреть не проблема, вот вам бы не мешало изучать какую-то информацию прежде чем с апломбом постить хуйню.
Чим швидше відімре старе і хворе, тим швидше на його місці виросте нове і здорове.
«Ситуация на авторынке усугубляется узбекскими автомобилями, которые поставляются к нам с нарушением правил ВТО, и автомобилями на «еврономерах», которые ввозятся без уплаты налогов»» — ситуация усугубляется, потому что ты не влаживаешь в производство. Равоны и ГрейтВолы захватили эту нишу и хорошо чувствуют, а такие как ты не способен уже генерировать новых идей. Потому Тариел пора на пенсию. раз тебя узбеки обогнали и обошли.
— и про невыход на прибыль за 25 лет субсидий
— и про очевидное надо признавать.
Хочу добавить:
— Экономические спады отечественному производителю должны быть только на пользу:
— Относительно импорта его товар становится выгоднее (ведь цена в гривне должна сильно меньше расти долларовой)
— Экспорт — вообще сказка: за границей твои машины должны пучками брать.
— Ан нет — «субсидирование» 2014-2015 года не помог (когда импорт стал в 3 раза дороже).
Подождём, пока и его Рено или китайцы купят.
Чем скорее — тем лучше.
А всех этих эффективных менеджеров пора уже активно «приглашать на пенсию», а тех, кто не соглашается — открывать дела за коррупцию.
# Первые итоги референдума: греки проголосовали против предложений кредиторов
Выйдя из глобальной системы появится самое главное оружие страны, в которой отсутствуют крупные международные корпорации могущие безлимитно брать кредиты ЕЦБ, создавая тем самым нечестную конкуренцию местному производителю — границы, таможенные барьеры и финансовые поступления от импорта (возвращение местного производителя, поступления в казну, исчезновение безработицы и эмиграции, и т.д.)
# ЕС: Украина должна придерживаться процедур ВТО при введении пошлин на импорт
Другими словами, о пошлинах можно забыть. Это и есть первопричина майдана — оголить рынок для западного производителя, уничтожить местного, заменить правомерные поступления в бюджет в виде пошлин на поступления в виде займов и кредитов, затягивая тем самым страну с одной стороны в кредитное рабство, а с другой уничтожая собственную экономику…
Якщо гроші залишаються в країні — так. А якщо виводяться в офшори, то дорогий долар стає великою проблемою.
:)