Мінфін - Курси валют України

Встановити
16 січня 2018, 13:17

Якщо Україна піде від МВФ

Співпраця України з МВФ під загрозою. На цьому тижні ЗМІ оприлюднили досить жорсткий лист Фонду, в якому той висунув претензії до президентського законопроекту про створення антикорупційного суду. Цілком очевидно, що цього разу кредитор ліберальничати не буде. Або в Києві перепишуть проект, або грошей Україна не побачить.

На Банковій теж не мають наміру відступати. В АП заявили, що проект знаходиться у Верховній Раді, а тому «всі дискусії про тих чи інших норм повинні проходити в рамках правового поля в українському парламенті». Чим може закінчитися це протистояння, на своїй сторінці в Facebook написав Сергій Фурса. «Мінфін» скоротив і перевів.

Теза — давайте пошлемо МВФ подалі. Вона базується на історичній пам'яті останніх десятиліть. Адже ми вже не перший раз в програмі МВФ. І кожен раз, коли Фонд допомагав нам піднятися, ми, не кажучи ні слова, йшли, забувши про реформи і програму. Нам допомагали різні чинники. Але, на щастя, тепер вони не працюють. І просто так встати і піти, без наслідків, ми вже не зможемо. І це дуже важливо зрозуміти тим, хто зараз ображається.

Що буде, якщо ми посваримося з МВФ? Не просто не отримаємо транш, а вийдемо з програми. Скажемо, що ми бідні, але дуже горді (гордість дуже дивна, ми готові брати гроші, але не готові що-небудь робити). Всі економічні агенти отримають чіткий сигнал. І не тільки західні інвестори, які закриють будь-які програми інвестування в Україну. Українські бабусі теж.

Відразу кінець світу не настане. В той же момент. Все-таки економіка зростає, макроекономічна стабільність досягнута, істотного тиску не буде. Інерція останніх пари років збережеться. Здавалося б, все добре. Але це ілюзія.

Для нас відразу закриються зовнішні ринки залучення боргу. Як ринок, так і інституційні інвестори. Залишаться тільки китайці. Вони мудрі, тому захочуть взяти нас ще дешевше, а, значить, не поспішатимуть. І на перших порах ми будемо вичавлювати з себе останнє, посміхаючись і махаючи рукою електорату з телевізорів. Але інвестицій не буде. Економічне зростання почне закінчуватися. Резерви почнуть танути.

Дотягнемо ми так до виборів президента? Цілком можливо. Чи вистачить ресурсів далі? Ні. Тому що по боргах доведеться платити. Тому що нових грошей не буде. І тому що без контролю МВФ економічна політика повернеться до традиційної української «підтримки національного виробника». Як результат — відкат всіх реформ які вже були, емісія гривні, популізм.

І це вже не буде питання зростання доходів населення. Це буде питання, наскільки біднішими ми станемо в найближчі пару років.

Резерви Національного Банку без коштів МВФ критично малі. Дефіцит бюджету покрити не вдасться. Про вхід нових грошей мріяти не доведеться. Перше що прореагує — це курс валют. Потім буде скорочення витрат бюджету. 

Або, якщо його не буде, то інфляція сама скоротить реальні витрати. Девальвація гривні призведе до різкго зростання вартості імпортних товарів. У тому числі вартості газу. І тоді знову треба буде або різко підвищувати тарифи (але ні, у нас же популізм, не можна) або нарощувати дефіцит бюджету. А це призведе до ще більшої девальвації. І все це буде відбуватися на тлі політичної турбулентності нових виборів, коли і так багато людей біжать запасатися доларами.

І якщо зараз динаміка курсу гривні підпадає під вплив тільки сезонних факторів і тільки параноїки або свідомі брехуни лякають нас курсом по 50, то без програми МВФ будь-який курс стає реальним. Не кажучи вже про те, що треба буде забути про будь-яке економічне зростання, настільки улюблене будівництво доріг (грошей на це не буде) і т д.

І на останок

Все описується ще в рамках сценарію, коли зовнішня кон'юнктура залишається вкрай сприятливою для України. У світі дуже багато грошей. І ціни на сталь високі, що забезпечує високі надходження від експорту. І здається, що так буде завжди. Такі ж емоції були у багатьох менеджерів в Україні на початку 2008 року. Але це пастка. Економіка циклічна.

Світова економіка зростає стійко і давно, нехай навіть тут, в Україні, це не дуже помітно. А економіка флагмана, США, зростає вже занадто давно і зростання триває майже 10 років. Це другий за тривалістю цикл в новітній історії (які там були цикли під час Римської Імперії сказати важко). Попередній тривав 10 років і 8 місяців.

Про що це свідчить? Про те, що циклічність треба враховувати і розуміти, що економічне зростання не вічне. І що протягом найближчих 18 місяців є дуже висока ймовірність нового Бада-буму в світовій економіці. Він не обов'язково буде таким потужним, як криза 2008 року, але від нього точно найбільше постраждають такі країни, як Україна, країни — сировинні придатки. Де б не бомбанули, в штатах, Китаї або Туреччині, це завжди б'є по країнам, що розвиваються, які президент Трамп називає іншим словом, б'є по їх валютам і по сировинним ринкам.

І якщо Україні пощастило в тому, що тікати з країни нікому, всі вже втекли, то ось до цін на сировину ми вкрай чутливі. І в такий момент нам точно завжди була потрібна підтримка МВФ. Навіть в ті часи, коли ми входили в кризу в хорошій формі, а не так, як зараз. І якщо просто без МВФ нам буде дуже боляче, то в момент циклічної кризи і без МВФ нас чекає катастрофа. Якою напевно зкористується Росія. Адже немає більш бажаного результату для Путіна, ніж економічний колапс в Україні.

Коментарі - 67

+
+137
nolegkiev
nolegkiev
16 січня 2018, 13:33
#
До мая будут все законы по требованию мвф. в апреле повысят цену на газ для населения. в мае транш. петюня не будет ждать осени, когда гривна будет 40 и под окнами с вилами почитатели таланта начнут тусоваться. инстинкт самосохранения работает лучше, чем инстинкт украсть.
+
+86
Foreck.info Ломакин
Foreck.info Ломакин
16 січня 2018, 14:52
#
«Сразу конца света не наступит. В тот же момент. Все — таки экономика растет Украины» после этого слово понял автор не адекват, и далее не читал статью
+
+69
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
16 січня 2018, 15:03
#
Автор хоч статистику читає
А не тільки методики, як деякі
+
+63
Dmitrik7
Dmitrik7
16 січня 2018, 18:21
#
Автор хоть и хитёр, по своему, но в целом — говорит правильные вещи.
+
+43
prckirov
prckirov
16 січня 2018, 23:52
#
Автор фактически из рейдерской организации, которая скупает долги украинских компаний и затем захватывает их заставляя собственников ее продать под угрозой банкротсва и блокировкой деятельности из-за исполнительного производства. Все его мантры про «растущую экономику Украины» это мед в уши стремных инвесторов, которые дают его Дракоше Капитал денег. После чего он свои рейдерские набеги называет «инвестициями». Однако если даже рейдер заскулил, то я бы действительно задумался. Если МВФ сваливает, то даже международная финансовая мафия с грязными деньгами не готова будет вкладываться даже очень прибыльный бизнес по захвату наших предприятий. Я бы обратил внимание на слова Фурсы, он говорит фактически, что он сам будет банкротом за словами, что «не будет инвестиций».
+
+13
Dmitrik7
Dmitrik7
17 січня 2018, 10:04
#
А кто Вам мешает это делать?
+
0
prckirov
prckirov
17 січня 2018, 17:03
#
Я не об этом. Я просто предлагаю представить глубину кризиса прогнозируемого Фурсой, где даже рейдеры и бандиты голодают.
+
0
wassa14
wassa14
16 січня 2018, 15:35
#
Накаркав! Сталь сьогодні -18%.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
16 січня 2018, 19:23
#
Якщо так і буде далі, то тарифи ще піднімуть
+
+14
AleksandrBank
AleksandrBank
16 січня 2018, 16:08
#
«На этой неделе СМИ обнародовали довольно жесткое письмо Фонда, в котором тот выдвинул претензии к президентскому законопроекту о создании антикоррупционного суда. » — тут дураку было понятно что Президентский проект закон — чисто его лобби по сохранению контроля и чтобы Президент назначала этих суддей. Потому как история с Насировым как и с Кернесом не застрянет в судах и пойдет дальше, как и в истории с бриллиантовыми прокурорами
+
0
mary27
mary27
16 січня 2018, 23:43
#
Тем не менее, «все дискуссии о тех или иных норм должны проходить в рамках правового поля в украинском парламенте».
Законы принимает(или не принимает)парламент, и все вопросы к нему.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
19 січня 2018, 13:25
#
Парламент — это шайка оплачимаемых марионеток, котоыре дествуют в своих исключетельно целях или по решению хозяина, т.е. Президента.
+
0
yarg
yarg
19 січня 2018, 13:49
#
Я тоже за отмену парламента и прямую президентскую власть.
Нас уже двое.
Найдем третьего — и можно регистрировать партию.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
19 січня 2018, 14:21
#
Согласен. Назовем — «Антишоколад»!
+
0
yarg
yarg
19 січня 2018, 14:33
#
Да не вопрос. Будем продвигать турчинова с диктаторскими полномочиями и без рады-зрады. Он-то не порошенко, который со всеми договаривается, церемонится и т.п. У него, как говорил один товарищ, даже методы кнута и пряника специфические — пряником тоже по морде бьет.
+
+15
Александр Данилович
Александр Данилович
18 січня 2018, 17:21
#
Ну а требование МВФ, что бы судьи назначались в Вашингтоне, а не в Киеве, это «нормально», да?

Я не защищаю Порошенко, но вот напрямую вот-так передать американцам право садить всех кому им в голову взбредет Порошенко боится.

У нас уже бегают агнеты ФБР по Киеву, строятся военные базы и порты США. А СБУ и Полиция уже давно под полным контролем.

Я не против США, но боюсь, что они будут использовать суд не на благо Украины, а на благо интересов Америки. В чем их естественно обвинять нельзя, так поступает любое нормально государство кроме Украины.
+
+71
yarg
yarg
18 січня 2018, 20:00
#
Сказки народов новороссии…
+
+24
semenvekselberg
semenvekselberg
19 січня 2018, 8:06
#
Хоть плюй в глаза — и то Божья роса…
+
+62
yarg
yarg
19 січня 2018, 9:34
#
Кто я такой, чтобы спорить с людьми. которые увидели как у нас строятся «военные базы и порты США»? у меня и образования -то медицинского нет, а в этом случае нужен опытный психиатр…
+
+29
AleksandrBank
AleksandrBank
19 січня 2018, 11:56
#
Там психиатр не поможет — там сразу психушка!
+
0
Александр Данилович
Александр Данилович
21 січня 2018, 23:16
#
Меньше знаете — лучше спите. Да и незачем Вам орешек напрягать.
+
+15
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
19 січня 2018, 2:23
#
Ви так кажете ФБР, бази США, назначаються в Вашингтоні наче це щось погане
+
0
Александр Данилович
Александр Данилович
21 січня 2018, 23:13
#
Українці просто по натурі дурні та довірливі. Тільки неосвідчений юнак може думати, що всі ці агнети будуть працювати на благо українського народу. Ви будете дуже здивовані коли дізнаєтесь реальну статистику тих вне блокових держав на території яких США розміщую постійно діючі військові бази.
«Америка понад усе» — ось їх головна мета.
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
21 січня 2018, 23:40
#
Тільки дурні і москалі розказують такі казки
+
0
mary27
mary27
22 січня 2018, 13:32
#
Например Япония.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
19 січня 2018, 11:55
#
«Ну а требование МВФ, что бы судьи назначались в Вашингтоне, а не в Киеве, это «нормально», да?» — где ты такое читал или видел? Требование чтобы судей выбирали на конкурсной основе и открыто, чтобы не было это представление от Президента, ВР или Кабмина, и все. Чтобы иография была всем ясна и не было моментов по ним.

«Я не защищаю Порошенко, но вот напрямую вот-так передать американцам право садить всех кому им в голову взбредет Порошенко боится. » — если это сказал дедушка лет 85+ совецкой закалки, я бы еще понял. Но ты наверное помоложе

«У нас уже бегают агнеты ФБР по Киеву, строятся военные базы и порты США. А СБУ и Полиция уже давно под полным контролем. » — пил кофе и увидел 10-х ФБР-в? Они сами признались? Подскажи где уже есть военная база США или строится, я поеду — помогу им чем смогу. Перл Харбор гавань строят ?! Ты курил или фильмов американских под алкоголем и таблетками смотрел?
+
+9
artarlit
artarlit
20 січня 2018, 15:55
#
где ты такое читал или видел? Требование чтобы судей выбирали на конкурсной основе и открыто, чтобы не было это представление от Президента, ВР или Кабмина, и все. Чтобы иография была всем ясна и не было моментов по ним.

http://www.eurointegration.com.ua/news/2018/01/15/7076085/

Найбільший блок претензій пов’язаний із питанням відбору суддів – у фонді вимагають, щоби в АП виконали рекомендацію Венеціанської комісії і надали представникам міжнародних донорів України у антикорупційних питаннях право блокувати призначення не доброчесних суддів.

«Роль громадської ради міжнародних експертів має бути вирішальною, а не просто дорадчою (як у президентському проекті)…

Из-за бугра в открытую требуют предоставления права вето на любой «чих» сегодняшней власти. И право судить всех неугодных. Будь то местечковый председатель или сам Шоколадный король. Кто на такое пойдет в сегодняшней власти? Создание антикорсуда на условиях Европы — подпись под виселицей всей сегодняшней полит верхушки.
+
0
mary27
mary27
19 січня 2018, 23:34
#
''У нас уже бегают агнеты ФБР по Киеву, строятся военные базы и порты США. А СБУ и Полиция уже давно под полным контролем.'' — вот это забористая дурь!
Такую курить страшно.
+
0
Александр Данилович
Александр Данилович
22 січня 2018, 0:26
#
Офіційна відповідь ФБР на сайті США Голос Америки про наявніть агнетів на території України — достатньо доказів?
https://ukrainian.voanews.com/a/fbr-nabu-sapu/4152396.html
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
22 січня 2018, 18:13
#
So what?
+
+72
yarg
yarg
16 січня 2018, 18:07
#
«Все экономические агенты получат четкий сигнал. И не только западные инвесторы, которые закроют любые программы по инвестиции в Украину.». Мягко говоря фантазии. Ну работали мы с МВФ 20 лет. И где эта толпа инвесторов, которым мы подавали «положительные сигналы»? нет и небыло. Инвесторам нужны не дурацкие сигналы, а стабильное правовое поле и прибыль. Китай с МВФ не работает, а от инвесторов отбоя нету — это главный сигнал для нас.

+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 2:10
#
Для Баллистика, лесного Трампа и Мэри:
http://isedworld.org/en/2017/01/09/революция-которую-все-замолчали-ис/
+
+12
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
17 січня 2018, 14:42
#
На рфіянській, здебільшого, брешуть

Коли такий матеріал буде англійською в нормальному виданні, прочитаю
+
+41
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 16:25
#
«малоизвестный член Европейского союза»
— Ісландія ніколи не була членом ЄС :)
Сємьон, оця написана дилетантом «качка», яку вже давно спростували, і є Ваше надійне неросійське джерело?!

Насправді ніякого банкротства Ісландія не проголошувала, не припиняла співпрацю і членство в МВФ.
Тому Ваша заява, що Ісландія «позволила себе с треском выгнать всех миссионеров МВФ» є черговим балабольством.

#SemenBalabol
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 17:27
#
Что за брюзжание в шароварах???
Исландия действительно погасила в 2015 году все долги перед МВФ досрочно и закрыла их представительства. Чиновники МВФ нехотя покинули страну, которая дипломатично указала им на дверь. Как результат, рост экономики страны за 2016 год — 7,2%...
http://www.lavanguardia.com/economia/20170313/42849367177/islandia-control-capitales-crisis-restricciones-banco-central.html
http://www.lavanguardia.com/vida/20170314/42876252833/islandia-elimina-los-controles-de-capital-introducidos-durante-crisis-de-2008.html
+
+65
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 17:33
#
Сємьон-балабол во всєй красє! :) ) )
По-Вашому «погасила… все долги перед МВФ» це те саме що й "позволила себе с треском выгнать всех миссионеров МВФ"?! :)
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 17:34
#
http://www.lavanguardia.com/vida/20170314/42876252833/islandia-elimina-los-controles-de-capital-introducidos-durante-crisis-de-2008.html
+
+56
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 17:47
#
Знову мімо — тут нема нічого про «с треском выгнать».

Сємьон, Ваше балабольство вже стало очевидним, тому отакі Ваші відмазки тільки посилюють Ваш ганебний стан. Краще вже мовчіть, якщо не вистачає мужності визнати свою помилку.
+
+27
yarg
yarg
17 січня 2018, 18:07
#
Непонятно другое — почему россиян так возбуждает судьба Исландии?
Исландцы на самом деле устроили гнилое кидалово — отменили гос. гарантии по вкладам в своих банках после того как банки загнулись.
Может быть это русским так нравится? типа родственные души?
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 18:39
#
Непонятно другое. Почему мы, считая себя вроде бы не глупой нацией, умудряемся не замечать уже давно найденные рецепты благосостояния, и, голосуя за продавшихся политиков надеемся на «авось проскочим»??? В экономике «на авось» не функционирует, а пытаясь перехитрить всех, мы сами, и как всегда, оказываемся по уши в дерьме…
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 19:35
#
Исландцы тупо кинули вкладчиков своих трех банков.
Потому, что те — иностранцы.
Очень духовно и скрепно.
+
+27
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 20:09
#
«давно найденные рецепты благосостояния»
— це лозунг, Сєня, який після перевірки виявився пропагандистським фейком.
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 20:17
#
Ну так станьте патриоткой и отдувайтесь за плевать-банк, убейте собственную же экономику на благо ЕС и МВФ, а заодно, всех кто не согласен с этим деби… змом и узколобостью назовите балаболами и русофилами.
+
+41
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 20:36
#
Балабол — це не той, у кого інша аргументована позиція.

Балабол — це той, хто розкидається пафосними заявами, які на перевірку виявляються брехнею і маніпуляціями. І в цьому плані Ви, Сємьон, усіх тут переплюнули.
+
+26
mary27
mary27
17 січня 2018, 21:42
#
Предлагаю с этогог момента все ответы Сеиену сопровождать:
#SemenBalabol
+
+12
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 21:49
#
Всі відповіді не потрібно, бо це буде безглузда травля.
І Сємьон не завжди бреше, а інколи навіть і правду пише.

Я ставлю тег #SemenBalabol тільки там, де є очевидна або доведена брехня від Сємьона. Одного тега на статтю достатньо.
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 19:36
#
Жаль, на «минфине» нельзя минусовать.
Семен был бы лидером по зашкварам)

#SemenBalabol
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 19:34
#
Semenvekselberg, вы хотя бы читайте ту чепуху, ссылки на которую тут размещаете.
Исландия в ЕС?!
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
17 січня 2018, 14:33
#
І скільки програм ми завершили?
+
+30
semenvekselberg
semenvekselberg
16 січня 2018, 19:25
#
8 ноября 2017, 16:10
# МВФ прибудет в Киев для изучения проекта госбюджета-2018

Как можно иметь проевропейский курс развития и не брать кредиты МВФ??? Единственная западная страна, которая позволила себе с треском выгнать всех миссионеров МВФ и закрыть их представительства — это Исландия. Но она бежит от еэсовцев как чёрт от ладана. Вы совершаете типичную украинскую ошибку: если страна работает с ЕС, без МВФ ей не дадут ступить и шагу. Если страна не хочет работать с МВФ, ей нужно рвать все отношения с еэсовцами. Насколько я понимаю, третьего не дано.…
+
+30
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
16 січня 2018, 19:41
#
Ці фактори пов'язані через інше

Якщо країна пройшла перевірку одніє інституції, то ЄС розуміє, що з країною можна працювати

Про Ісландію — не треба нас вводити в оману
Добре?

From 2006 onwards, the economy faced problems of growing inflation and current account deficits. Partly in response, and partly as a result of earlier reforms, the financial system expanded rapidly before collapsing entirely in a sweeping financial crisis. Iceland had to obtain emergency funding from the International Monetary Fund and a range of European countries in November 2008.
+
+14
semenvekselberg
semenvekselberg
16 січня 2018, 19:59
#
«Про Ісландію — не треба нас вводити в оману
Добре?» —
это о чём??? О том, что даже интернетом не умеете пользоваться, и самое свежее, что там нарыли, так это данные за 2008 год???
А теперь по делу. Что конкретно вас не устраивает в прочитанном выше посте??? В чём ложь узрели??? Только давайте без лозунгов — мы не на майдане.
+
+43
ballistic
ballistic
16 січня 2018, 21:35
#
Сємьону брехати як дихати.
Сам не навів доказів про «с треском выгнать всех миссионеров МВФ», і при цьому сам заперечує проти лозунгів. :)

В реальності «першість» Ісландії отака:
Исландия стала первой за 30 лет развитой страной, которая обратилась за помощью к МВФ.
+
+14
semenvekselberg
semenvekselberg
16 січня 2018, 22:06
#
Если будет мало, то я могу дать ещё несколько ссылок на разных языках — дабы избежать огульных обвинений в «Кремлёвской пропаганде». Исландия действительно и слышать ничего не хочет о долбаном евросоюзе и со скандалом выгнала всех миссионеров МВФ…
https://celado.ru/articles/islandiya-brosila-vyzov-mvf-i-pobedila-istoriya-us/
+
+43
ballistic
ballistic
16 січня 2018, 22:33
#
За посиланням нічого не сказано про Вашу заяву, що Ісландія «с треском выгнала всех миссионеров МВФ».
Навпаки, там написано, що в скрутний момент Ісландія сама звернулася до МВФ за кредитом, тому є підстава вважати МВФ рятівником Ісландії.

Тому давайте інші посилання що у Вас там є, а то поки що відмазка за балабольство не зараховується.
+
+28
mary27
mary27
16 січня 2018, 23:36
#
В РФ тогда про Исландию много интересного писали, сама недавно читала и смеялась)
Национальная черта — выдавать желаемое за действительное.
+
+29
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 16:29
#
Як виявилося, джерело Сємьона — це жовта преса :)
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 19:38
#
Semenvekselberg видимо полагает, что мы не знаем о существовании желтой прессы за границей?)

#SemenBalabol
+
0
semenvekselberg
semenvekselberg
17 січня 2018, 20:22
#
Для вас и всех ваших есть только одна пресса — которая говорит то, что вам хочется слышать, и которая пока ещё не запрещена продажным правительством. Кричащая ущербная ограниченность...
+
+29
ballistic
ballistic
17 січня 2018, 21:00
#
Є таке поняття як фактчекінг, тому жовту пресу і балаболів неважко виявити банальною перевіркою фактів.
Ваша заява про «с треском выгнать всех миссионеров МВФ" разом з Вашим посиланням-доказом не витримали перевірку фактів.
Все просто.
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 21:45
#
Вы уже успешно показали свою «кричащую ущербную ограниченность»)
#SemenBalabol
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
16 січня 2018, 23:07
#
А, то ви тільки по рфіянськи можете читати
+
+28
ballistic
ballistic
16 січня 2018, 23:28
#
Сємьон мабуть ще по-іспанськи шось петрає, бо любить давати посилання на жовту іспанську пресу.
+
0
mary27
mary27
17 січня 2018, 22:48
#
Или умеет в «гугл-транслейт»)
+
0
mary27
mary27
16 січня 2018, 23:35
#
Вы это, сразу пишите, что нужно бежать в «таежный союз».
+
0
Андрей Гуденко
Андрей Гуденко
16 січня 2018, 22:00
#
В общем всем понятно, деньги дадут
+
0
Кандидат в президенти лісу
Кандидат в президенти лісу
18 січня 2018, 1:32
#
Або не дадуть
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися