У Раді зареєстровано законопроекти, якими пропонується присвоїти статус «історичні» придатним до експлуатації авто, виготовленим 40 років тому і раніше за умови, що модель такого авто знята з виробництва більше 25 років тому.
Ретро-автомобілі хочуть звільнити від «розмитнення»
Такі автомобілі також пропонується звільнити від сплати ПДВ, акцизного збору та ввізного мита при ввезенні в Україну, пише «Інтерфакс-Україна».
Законопроекти «Про історичні транспортні засоби» (№ 7374) та внесення змін до Податкового та Митного кодексів (№ 7375 і 7376) зареєстровані в ВР 7 грудня. У числі ініціаторів законодавчих змін — Богдан Матківський, Роман Мацола, Ярослав Дубневич, Максим Курячий, Дмитро Добродомов та Олег Мусій.
Передбачається, зокрема, що за часом виготовлення автомобілі будуть розділені на шість класів:
А («ветеран») — виготовлені до 31 грудня 1918 року;
В («вінтаж») — з 1919 по 1930 роки;
С ( «поствінтаж») — з 1931 по 1945 роки;
D — («післявоєнні») — з 1946 по 1960 роки;
Е — («шістдесятники») — з 1961 по 1970 роки;
F («сімдесятників») — до 1 січня 1987 року.
«Транспортні засоби, виготовлені понад 40 років тому, становлять історичну спадщину машинобудування, проте в законодавстві України відсутні правові норми, які детально регулюють цю сферу відносин», — наголошується в пояснювальній записці до законопроекту.
У записці зазначається, що на сьогодні власники таких автомобілів прирівняні до власників звичайних транспортних засобів, включаючи податкові та митні збори, хоча такі авто не використовуються в повсякденному житті.
У той же час вони мають культурну цінність, використовуються в фестивалях, виставках, демонстраціях в технічних музеях. Крім того, такі авто вимагають додаткових витрат їх власників у зв'язку з тим, що вони зняті з виробництва.
Законопроектом передбачається, що функції надання статусу історичного авто передаються уповноваженим громадським організаціям, що, на думку авторів, виключає корупційні ризики.
«Законопроект матиме позитивний вплив на ринок праці, оскільки передбачається створення нових робочих місць за рахунок створення в органах, які надають статус історичного транспортного засобу посад, які будуть виконувати роботи по експертній оцінці транспортних засобів. Дані посади будуть фінансуватися за рахунок збору, що сплачується відповідно до положеннями цього закону, виключає додаткові витрати з державного або місцевих бюджетів», — йдеться в документі.
Раніше «Мінфін» повідомляв, що в Україні з 2018 року подешевшає розмитнення авто.
Коментарі - 4
Или может я ошибаюсь, и речь идет о либерализации рынка ретро автомобилей, и все эти нововведения пролоббированы украинскими фанатами-коллекционерами? И на кого интересно рассчитан текст документа о положительном влиянии этого беспредела на национальный рынок труда?
— на такому лайні навіть любителі євроблях не їздять.
Тому цей законопроект однозначно просувається багатіями-колекціонерами ретро автівок.