Парламент готується до голосування законопроекту про спліт. Повноваження по регулюванню небанківських фінансових ринків можуть перейти до Нацбанку.
Який з НБУ мегарегулятор
Ідея про створення мегарегулятора фінансових ринків обговорюється в Україні вже багато років. Зараз процес в решті-решт зрушився з місця: законопроект про спліт повинен ось-ось потрапити на друге читання. Документ пропонує ліквідувати Нацкомісію з регулювання ринків фінансових послуг і віддати контроль над страховими, фінансовими компаніями, кредитними спілками та іншими фінустановами Національному банку. Наскільки вдалим може виявитися такий проект, на своїй сторінці в Facebook написав експерт фінансового ринку, член комітету НАБУ Олександр Ярецкий.
У чому проблема законопроекта №2413a «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо консолідації функцій з державного регулювання ринків фінансових послуг» (відомого також як «Закон про сплите»), на підставі якого планується створення мега-регулятора фінансового ринку на базі НБУ?
Проблема настільки ж проста, наскільки і фундаментальна.
Центробанк, для того, щоб проводити самостійну монетарну політику, повинен бути максимально незалежним від уряду. Тоді він буде мати можливість не включати друкарський верстат під його апетити.
А мегарегулятор, як державний орган влади, що визначає політику на фінансовому ринку, навпаки, повинен бути частиною вертикалі виконавчої влади з КМУ на чолі. Тому що так визначено нашою Конституцією, яка передбачає принцип поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову.
Зараз же ми маємо потвору (НБУ), який сором'язливо названий «особливим органом державного управління», щоб поєднати ці дві несумісні функції (у тому числі в Конституції згадується лише одна — монетарна). Причому ця потвора за своїм законом (а не Конституцією) має владні повноваження в частині регулювання (а не управління) банківського ринку. І працюють в цьому органі, що має регуляторні функції і владні повноваження, але не є органом державної влади, не держслужбовці. Все це в корені невірно і порушує Конституцію.
І ось замість того, щоб правильно розділити Центробанк з монетарними функціями і нагляд за фінринком, на НБУ вішають ще й нагляд за небанківським фінансовим ринком. Роблячи з цієї потвори ще більшу потвору.
Коментарі - 8
Займитесь сначала протекционизмом отечественного производителя, создайте экономику а потом боритесь с инфляцией.
Спрятались за учетную ставку которая ни с чем не связана, разве что с трендом на графике.
Как то так получается.
Динозавры устаревшие.
1. Поднимаем пошлину на авто, так что самый дешевый иностранный автомобиль будет стоить от 50 000 долл.
2. Поднимаем пошлину на одежду и секонд, так что самая дешевая майка от 100 долл., остальное дороже.
3. Поднимаем пошлину на электронику и моб. устройста, самый дешевый телефон от 200 долл.
4. Поднимаем пошлину на бытовую технику, утюг от 200 долл.
Согласны? Может есть дополнительные предложения?
Согласен с автором насчёт «уродца(НБУ)».
А мегарегулятор с НБУ — никакой.
И вообще, какому идиоту пришла в голову мысль, что когда разрешено ВСЁ, что не запрещено — можно как-то это всё регулировать?