З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало будівництво вдвічі більшої кількості ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів.
Одна машина — три квартири. Чому в столичних ЖК не вистачає паркомісць
Так, за даними сайту Хмарочос, сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями.
Компанія DC Evolution провела дослідження співвідношення кількості квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць та гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX.
В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву.
«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська.
Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX.
В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки.
«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.
З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше.
«У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – пояснює Роман Савченко.
Коментарі - 26
Есть и другой вариант - перестать финансировать застройщиков, которые вкорячивают монструозные здания на весь выделенный участок.
Надпись на машине «Ока»: «Не смейтесь, она тоже стоила денег».
О, ВАЗ! Как много в тебе звуков! Шумов и дребезгов и стуков...
На парковки цены вообще неадкватные, да и машины у нас дорогие по отношению к ЗП.
Что бы стало более понятно. Вы живете в 1к квартире и купили фортепиано. Всунули его как то и выходите на Майдан требуя себе 2к, а то и 3х комнатную квартиру. Ведь у вас фортепиано!=)
В столице давно пора начать кошмарить штрафами тех, кто неправильно паркуется. На газонах и т. д. Это быстро отвадит от покупки авто. А хочеш авто — будь добр купи паркоместо.
П.С сам езжу на авто но я не в Киевах ваших живу :D у нас таких проблем нету
Во всем мире, где избавились когда то от трамваев в пользу маршруток и такси восстанавливают заново инфраструктуру городского транспорта, так как поняли что маршрутки это дорога в никуда.
Вижу: прилично одетый мужик ковыряет фомкой дверь Москвича. Думаю, ключ потерял, бедолага. Останавливаюсь и говорю:
- Стекло-то дешевле двери будет. Ты бы лучше стекло выбил, пока совсем дверь не загубил.
Мужик проникся услышанным, ударил по стеклу, через дыру открыл дверь, сел в машину, снял ее с передачи, вышел, оттолкал на пару метров, сел в стоявший за Москвичом мерс и уехал..
На сьогодні, по ДБН вимагається 70% покриття квартир в новобудовах паркомісцями.
Тільки прикол в тому, що їх вартість така, що при повному продажу житлових об"єктів - паркомісць продано на рівні 30%.
А тому що наші жадібні забудовники паркомісце не продають в комплексі з квартирою, а хочуть за нього окрему плату від 10 тис у.е. за одне паркомісце. Чи будуть його купувати власники авто, яке коштує чи не менше ніж саме паркомісце?