Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 серпня 2022, 8:30

Чому новобудови не дешевшатимуть: 4 причини

Будівельні компанії стикаються з браком кваліфікованих кадрів та подорожчанням матеріалів.

Що зараз відбувається на ринку та як змінюватимуться ціни на житло, в колонці для НВ розповів голова правління-президент ХК Київміськбуд Ігор Кушнір. «Мінфін» наводить скорочену версію статті.

В Україні немає жодної сфери, куди б війна не внесла свої корективи. І якщо весняні місяці бізнес тільки те й робив, що волонтерив і допомагав, то з початком літа економіка все ж таки потроху почала піднімати голову і працювати на матеріальний результат. У Києві, наприклад, 90% підприємств уже відновили свою роботу.

Будівельний бізнес не є винятком. Водночас, ринок нерухомості став дещо інакшим.

1. Процеси стали тривалішими за часом, чимало питань більше не можна вирішити так швидко, як хотілося б. «Київміськбуд» розпочав роботу з червня, першими у роботу було запущено будинки з високим рівнем готовності. Враховуючи зростання собівартості будівництва, погіршення логістики, певний дефіцит будматеріалів, а також брак кваліфікованої робочої сили, саме на цьому найближчим часом і буде зосереджено нашу увагу.

2. Багато хто вважає, що через війну нерухомість ось-ось має подешевшати. З первинним ринком цього не станеться через перелічені вище причини. Зростання цін на всі складові будівництва та інфляційний компонент є запорукою подальшого зростання вартості нерухомості.

Читайте також: Як перевірити житло перед покупкою і не стати жертвою шахраїв: 4 поради

3. Значне просідання продажів відзначається в усіх без винятку забудовників. Але найцікавіше те, що попит, який залишився, змістився у бік приміщень (комерційних, складів та ін.) на -1 поверхах, а також паркінгів. Купують і з метою вкладення грошей, хто має. Ще одна тенденція — зниження динаміки оплат розстрочниками. Люди, які купили квартири за умов на виплату, не квапляться вносити обов’язкові платежі. Враховуючи те, що існують певні економічні підрахунки, і той факт, що забудовники розраховують на ці суми, роботи на майданчиках не можуть зберігати стабільну динаміку. Виходить замкнене коло.

4. З розмов із багатьма колегами відомо, що забудовники готують нові проєкти. У «Київміськбуду» підготовлено дозвільну документацію на 500 тис. квадратних метрів нерухомості. Певна річ, що доки війна не закінчиться, ми не розпочнемо це будувати. Але початок справи на майбутнє є, і він дуже доступний для огляду.

Читайте також: Ціни на київську первинку зростають, а покупців немає: коли чекати на знижки

5. На мою думку, фактор столиці протягом декількох наступних років зіграє на руку ринку нерухомості. З початку повномасштабної війни у Києві зареєстровано майже 100 тисяч вимушених переселенців. А якщо порахувати жителів Донецької та Луганської областей, які переїхали до столиці з 2014 року, то налічується понад 270 тис. Багато хто з них залишиться у Києві, знайдуть роботу, посилять місто економічно. І стануть потенційними покупцями на ринку нерухомості. Це відбудеться не завтра, але протягом наступних декількох років.

Коментарі - 64

+
+337
Nobleman
Nobleman
8 серпня 2022, 9:58
#
6 причин почему застройщикам нужно унять свои аппетиты:
— та кому оно надо по таким ценам? в Болгарии дешевле =)
— риск прилета
— риск незавершенного строительства
— в Украине и так много настроили, а население существенно сократилось
— аренда — теперь лучший вариант, по таким ценам можна арендовать 20 лет и не боятся: прилетов, оккупации, или просто потери денег
— недвига перестала быть привлекательный инвестиционным инструментом

могу продолжать=)
+
+37
Артур М.
Артур М.
8 серпня 2022, 11:51
#
Вони не можуть, собівартість знизу підпирає. Особисто знайомий з забудовниками свого міста, таких цін, як до війни, не буде вже і близько.
+
+15
Nobleman
Nobleman
8 серпня 2022, 12:18
#
Саме час прибрати відкати) і перестати красти на будівництвах
+
+15
Svitanka
Svitanka
8 серпня 2022, 13:22
#
В доларах ?
Условно Рибальський коштував 100000 дол, а зараз буде в доларах дорожчати ? Щось не віриться .
+
+29
Nobleman
Nobleman
8 серпня 2022, 13:59
#
Це ж Украина, тут спекуляції і крадівництво — народні забави
P. S. якщо ми не будемо робити висновки і працювати над помилками, це ніколи не зміниться
+
+7
vietcong1965
vietcong1965
8 серпня 2022, 18:49
#
Svitlanka смотрите квартиры по переуступке — там дешевле в долларах уже сейчас, а через пару месяцев еще дешевле будет. Зачем рисковать, покупая у застройщика? Достроит он или нет, и когда...? У кого кэш-тот и на коне!
+
0
Gres
Gres
9 серпня 2022, 18:59
#
В ИваноФранковске цены стартуют от 540уе (уже в построенном доме) а в Киеве даже 1000уе на фундаменте нет
+
+20
Петро Інкогніто
Петро Інкогніто
8 серпня 2022, 12:03
#
Все дуже просто, забудовникам не дуже є куди знижувати. Не будуть купувати — не будуть будувати ось і все. За дешево вийде купити хіба в тих хто виїхав і хоче чим швидше скинути
+
+43
Nobleman
Nobleman
8 серпня 2022, 12:21
#
Не будуть будувати — підуть до мене на завод=) але прийдеться переставати красти
+
+5
vietcong1965
vietcong1965
8 серпня 2022, 18:55
#
Не покупали у застройщиков в июне,июле,когда доллар был по 35−36−37 . А почему сейчас,с повышением цен,будут покупать? Продаж нет-и часть компаний пойдет ко дну.
+
+166
combojack911
combojack911
8 серпня 2022, 10:00
#
Забудовники та ріелтори продовжують себе заспокоювати))
+
+92
Игорь УА
Игорь УА
8 серпня 2022, 10:21
#
Согласен что себестоимость не позволит им снизить цены до нового рыночного уровня, в 2−3 раза дешевле довоенных цен
Поэтому будет как в 90х. Первичного рынка просто не будет, будут какие то единичные свечки где-то в центре.
Весь спрос будет закрывать вторичка.
+
+169
bublik
bublik
8 серпня 2022, 10:24
#
Ну да, Кушнір дуже вірить в український ринок нерухомості, так вірить що не володіє в Україні жодним квадратним метром) Саме з вірою в українську нерухомість він придбав особняк в Каліфорнії за $12 000 000.
+
+84
penetrator1963
penetrator1963
8 серпня 2022, 11:18
#
Если бы у меня было свободных 12 лимонов, то я бы тоже не особо смотрел на киев
+
+55
Abramon
Abramon
8 серпня 2022, 11:15
#
Не читав статтю, коментарі цікавіші та інформативніші. Читати про здорожчання всього (матеріалів, оплату праці і т.д.) не цікаво, але ж ні слова про зменшення апетитів «злобудовників» та занесення відкатів за отримання різноманітних дозвільних документів.
+
+27
Moneta ..
Moneta ..
8 серпня 2022, 11:17
#
Копіум))
+
+135
AleksandrBank
AleksandrBank
8 серпня 2022, 11:31
#
Спроса не будет — это ключевое. У кого есть деньги — будут покупать у тех кто купил и хочет скинуть.


Цены сейчас уровня весны 2021 г.
+
+12
Бедный папа
Бедный папа
8 серпня 2022, 15:40
#
А спрос сейчас на эти цены уровня 1998 года, и есть еще один нюанс
+
+74
bonv
bonv
8 серпня 2022, 11:39
#
Якщо я купив літом (2021 року) 1 кім 38 кв за 17 тис, а тепер продав за 21+ тис то ціни ті ж самі???
Якщо я восени (2021 року) купив 2 кім 60 кв за майже 23 тис, а продав місяць назад за 28 тис то ціни ті ж самі???
Мова про Івано-Франківськ.
+
+30
BEZE
BEZE
8 серпня 2022, 20:13
#
Податки сплатив?;)))
+
+14
TattiReuven
TattiReuven
8 серпня 2022, 23:20
#
На заході купувати може й вигідно але жити не дуже комфортно. Немає великих супермаркетів, спортлайфів тощо. Всюди тільки стрьомні маленькі крамнички та ринки. Не кожному це до вподоби.
+
+12
Abramon
Abramon
9 серпня 2022, 11:54
#
Робота — це одна з основних причин чому переїжджають до великих міст. Західна Україна не відзначалась особливо цим показником. Я вже не говорю про згадані Вами спортивні комплекси і т.д., але наприклад Івано-Франківськ мені подобається. Шкодую, що був лише два рази та й то можна сказати проїздом. Львів то особливе місто…
+
+30
bonv
bonv
9 серпня 2022, 12:13
#
Є великі супермаркети і відпочити є де. Плюс Ворохта, Яремча.
+
0
TattiReuven
TattiReuven
9 серпня 2022, 17:45
#
Очень интересно (( Сильпо, Варус и т. д.?? Или АТБ имеете ввиду? Были на Западе недавно, нет там ничего. Маленькі крамничкі, маленькі ресторанчики із традиційною іжею, аля м’ясо риба смажена та овочі…таке собі.
+
+43
bonv
bonv
9 серпня 2022, 18:12
#
Метро, Епіцентр, АТБ, Варус, Сільпо фігня. теж є. Фуршет, Вопак і т.п
Чим ти хотів здивувати?:) Якщо їжа фігня то ти точно не знаєш Львова-Франківська. Знати треба місця де добре готують. Плюс кожен ресторан/кафе мають свої смаколики. І двіжняк є. Краще не писати дурниці…
+
+28
Conclusion
Conclusion
10 серпня 2022, 18:05
#
Согласен. Но и нечего пытаться кого-то убедить, что какой-либо город на западной может конкурировать с Киевом по богатству и разнообразию всего и вся. Очень с натяжкой Львов, который не дотягивает даже до того же Харькова.
+
+45
bonv
bonv
10 серпня 2022, 18:10
#
При чому тут конкуренція? У тебе все з головою в порядку???
+
+1
Артур М.
Артур М.
10 серпня 2022, 17:11
#
Де це на заході немає спортлайфу (який доречі на 3-) чи тц ? Львів, Чернівці, Хмельницький, ІФ, Рівне — всюди є.
В Київ їдуть лише заради роботи, все решта там — погано.
Є рейтинги міст по комфорту, екологічності ітд. Весь топ рейтингів як раз і західна Україна.
+
+45
bonv
bonv
10 серпня 2022, 17:29
#
В Кийові навіть опалення собі не можуть втановити індивідуальне. Старе, типу радянське будівництво, жуть і муть. А Західна Україна рулить.
+
+33
Conclusion
Conclusion
10 серпня 2022, 18:07
#
Ну так живи у себя и не рассказывай, как у нас тут плохо.
+
0
TattiReuven
TattiReuven
11 серпня 2022, 0:01
#
У Трускавці були, немає, нічого там немає, а воду я не п’ю, не хворію нічим)) Для західної зараз найкращі часи, не бомблять, грошей купу заробляєте на біженцях.навіть не треба десь по світах роботу шукати.
+
0
Артур М.
Артур М.
11 серпня 2022, 10:01
#
Трускавець це село, порівнюй Київ з обласними центрами західними.
+
+45
bonv
bonv
8 серпня 2022, 11:40
#
Де в Україні найдешевші нові квартири (інфографіка)
https://news.finance.ua/ua/de-v-ukraini-naydeshevshi-novi-kvartyry-infohrafika
+
+51
bonv
bonv
8 серпня 2022, 11:40
#
Покупців більше цікавитимуть квартири у вже збудованих об'єктах, ніж інвестиції на початковій стадії будівництва — експерт.
https://ua.interfax.com.ua/news/economic/850506.html
+
+44
Артур М.
Артур М.
8 серпня 2022, 11:55
#
Так було завжди. На початковій стадії заходять здебільшого тільки перекупи інвестори. А житло для себе купувати потрібно після здачі, бо заради економії 5тис д., сидіти чекати 2−3 роки, потім 1 рік ремонт, купа ризиків, ну це не серйозно.
+
+60
bonv
bonv
8 серпня 2022, 11:59
#
Так і є. Але раніше заробітчани купляли з котловану або на стадії будівництва. Вклав гроші і знову на заробітки. А потім і ремонти так само робили. Хтось для себе, а інші для здачі в оренду. Зараз біженці хочуть одразу з ремонтом бо не мають часу чекати. Я про тих хто має гроші.
+
+113
VyacheslavVV
VyacheslavVV
8 серпня 2022, 12:42
#
Я працюю комерційним директором в одній буд компанії. Слава Ісусу що ми продали 85% квартир в свойому обьєкті до війни, грошей інвесторів вистачить щоб добудувати, зосередилися тепер тільки на тім що м’яко просимо інвесторів платити хоча б 25% від сум у договорі на період війни, чого не вистачає добавляємо з властної кишені, це єдиний спосіб йти вперед. Продажів по старих цінах не буде, ціни не спускали, просто знаємо що за ці гроши що були не продамо, а знижувати до рівня собівартості, саме така ціна актуальна зараз, рука не підіймається. Ті з забудовників що продали мало, і на завершення будівництва цього не вистачить, просто застигнуть на невизначений час.
+
0
Abramon
Abramon
8 серпня 2022, 14:06
#
Будете пристосовуватись до нових реаліїв, як і багато забудовників, щоб вийти з ситуації, яка склалася. Здешевите будівництво, купуючи дешевші, а отже менш якісні будматеріали, зменшите KPI керівництву або тимчасово відміните, менше видаватимете хабарів, ретельніше слідкуватимете за крадіжками на будівництві, зменшіть апетит на прибуток, видатки на адмінперсонал і т.д.
Якщо в країні війна, а зарплата буде у більшості в районі 300 дол. про, які котловани можна говорити.
+
+45
Nobleman
Nobleman
8 серпня 2022, 14:42
#
«Здешевите будівництво, купуючи дешевші, а отже менш якісні будматеріали» — нажаль забудовники і так застосовували найдешевші матеріали, розповідаючи про казки про якість
+
0
Abramon
Abramon
8 серпня 2022, 14:49
#
Змушені будуть шукати ще дешевші, але я з Вами погоджуюсь, що розповідали про високоякісні, а не економ-варіант.
+
+28
Conclusion
Conclusion
10 серпня 2022, 18:16
#
Вокруг Киева достаточно земли, чтобы убавить аппетиты владельцев земли и недвиги. Кто киевский, тот знает — во что превратился тот же центр. Раньше тут крутились бабки. Сейчас центр это бомжатня и такая тенденция пошла ещё с 20-го года. Практически все доходы выше среднего переехали на удалённый режим работы ещё с тех времен. Сейчас человек условно работает из дома, если он адекватный, то арендует в спальниках или под Киевом, пьёт кофе у себя же на районе, там же гуляет и отдыхает, там же занимается, там же скупляется в Форе/АТБ и лишь изредка выезжает в супермаркет или ТРЦ покрупнее.
Что же в центре? Бесконечные площади с вывеской аренда. Могу им только пожелать удачи🙂
+
+15
Hottabich
Hottabich
8 серпня 2022, 20:07
#
В целом, самый адекватный комент. Продаж нет, но до войны застройщики в основном неплохо поднялись. Те кто не разбазаривал бабосы направо и налево смогут продолжать или закончить стройку. Новые реалии увидим через год, когда подушка иссякнет + время на зимовку и подумать. Но в целом всем понятно, чем дольше длится война тем сильнее всё просядет в том числе и недвига. Радости с этого точно никому не будет.
+
+138
Investors7
Investors7
8 серпня 2022, 13:47
#
Все застройщики и риэлторы говорят, что довоенных цен не будет, стоимость материалов подорожала и себестоимость выросла, следовательно цены не вернутся назад…
Но, это все ложь и людям не стоит на это вестись!!!
Мировой рынок недвижимости уже просел более чем на 20%. Цены на стройматериалы уже достигли пика и начали откатываться назад.
Украина и весь мир сейчас находится в периоде стагфляции, а ей характерны высокие цены и низкий спрос. Ещё в Украине и война отразилась очень сильно на спрос.
А что дальше? Весь мир готовится к рецессии, и не важно будет она или нет, но Украина сейчас условно дефолтное государство, в котором рецессия неменуема, это обрушит цены на недвижку.
Так было и 2008 и в 2014 году. Тоже застройщики кричали, падения цен не будет, а цены упали более чем на 50% в долларах
+
+112
ahaha
ahaha
8 серпня 2022, 13:49
#
На текущем фоне, вложения в биткойн станут выглядеть менее сумасшедшими, чем в недвигу Украины. На переселенцев они *** рассчитывают, т. е.на людей голых-босых, приехавших с одним чемоданом? Шикарно!!! Бабы с детьми сейчас начнут стремительно бежать т.к. потом не выпустят, а пенсов, в отдаленной перспективе, будет больше интересовать участок метр на два и гранит или мрамор сверху. И кому нужны «квадратные метры» даже даром? Их уже сейчас с избытком. Люди едут туда, где есть работа, а не падающая, как камень с горы, экономика и там покупают жилье
+
+67
Sataroth
Sataroth
8 серпня 2022, 15:31
#
Купляти ці стрьомні недозабудови й до війни було не дуже гарною ідеєю, а тепер вже точно до них повалять покупці 🤣 Там не можуть здати будинок, там недобудували, там збудували з не тих матеріалів з яких обіцяли, біля мене почали продавати по плану на десь 50−60 будинків, в процесі ущільнили до 100+, дуже комфортно там буде жити… «Налєтай — завтра подорожчає»
+
+85
MrDean
MrDean
8 серпня 2022, 17:37
#
«Будет только дорожать» ну да ну да. Рессесия, война, стагфляция и обеднение нам побоку
+
+83
manson
manson
8 серпня 2022, 20:08
#
Ну и статья. Это как можно было случайно не заметить, что война ещё не закончилась и люди бегут. Пятый пункт это вообще.
+
+13
MichaelBlack
MichaelBlack
8 серпня 2022, 20:32
#
Походу, у Кушнира, бредогенератор заклинил на почве нервного перенапряжения.
+
+49
datsko81
datsko81
8 серпня 2022, 21:05
#
До закінчення хоча б активних військових дій, ринок нерухомості буде мертвим. Краще чемоданчик з кешем ніж квартира з досконтом, в якій ти незможеш пожити. Зараз поведінка наступна ціну в оголошенні не скидують, але охоче торгуються. На прикладі 2014, ціни в пропозиції підуть вниз десь на весні. Люди змиряться, що тих цін, що були в 2021 в 2023 вже не буде.
+
+27
denrox
denrox
8 серпня 2022, 21:34
#
Во время войны лучше ничего не покупать. А после войны можно и дороже чем сейчас покупать, и намного дороже, и даже в ипотеку на 20 лет. Но только если в стране все будет в порядке, и будет нормальная ипотека. Пытаться спекулировать и хитрить с недвигой во время войны — это и опасно и аморально, так что лично мне и никаких скидок не нужно было бы. Та и вообще, вопрос цены в недвиге считаю второстепенным, недвига — это про комфорт, безопасность и качество жизни.
+
+14
denrox
denrox
8 серпня 2022, 21:46
#
Сейчас выгоднее арендовать, исходя из правила 200 месяцев. А цены на ресурсы в мире (например медь, аллюминий) упали по сравнению с зимой-весной.
+
+27
Vitalii666
Vitalii666
9 серпня 2022, 12:37
#
Что за правило, можно подробности?
+
+32
combojack911
combojack911
10 серпня 2022, 8:10
#
Обычно имеют ввиду примерно это:
Берете аренду умножаете на 120 месяцев (16 лет — 200 месяцев) и если выходит меньше чем чем цена аналогичного объекта, то выгоднее снимать:

300$ в месяц * 200 месяцев = 60 000$

Таким образом то что вы снимете за 12 тыс грн потенциально лучше чем-то что вы купите за 60k$.
+
+81
3333315
3333315
9 серпня 2022, 10:49
#
Пытаюсь продать квартиру в новостройке с ремонтом по цене дешевле в два раза от рыночной за два месяца ни одного звонка,походу недвижимость в Киеве сейчас не стоит и выеденного яйца,я все остальное это только разговоры
+
+15
TIMOXA30
TIMOXA30
9 серпня 2022, 13:44
#
Позвольте поинтересоваться, что за объект, где находится и за сколько продаете? Если в Харькове…то да…там и за 60−65% скидки не возьмут скорее всего. Если изначально, конечно, она стоила 250к зелени, то да…тут скидка не поможет. Хотя, на каждый товар есть покупатель.
Все говорят подешевело…а вот пойти и купить со скидкой в 50% не реально!
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
9 серпня 2022, 14:01
#
Какой город?
+
+15
Артур М.
Артур М.
9 серпня 2022, 11:08
#
Ситуація така, коли одні не хочуть продавати дешево, а інші не будуть купувати в доларах по старих цінах. Продають лише ті, кому горить. Забудовники викрутяться як завжди — знизять кількість новобудов та зданих об"єктів. Хоча деякі в приватній розмові признаються, що вони навіть собівартість порахувати зараз не можуть, настільки усе динамічно.
+
+44
Anonimus0000
Anonimus0000
10 серпня 2022, 10:23
#
Якісь басні, народ який тут в переважній більшості пише взагалі не відстрелює як формується ціна.
Умовно Київ, вартість будівництва складається з 40% земля, 40% саме будівництво (ЗП, буд. матеріали, крани), 20% проектування, дозволи, здача в експлуатацію, підведення комунікацій, раніше ще пайовий був (зараз не має, а це було 200−400$ на квартиру).
ТАк ось, на прикладі КАН і ЖК Республіка (найнадійшніший забудовник Києва), на початку 2019 ціна м2 в Республіці була 1000$ (була і 900$ на окремі варіки), продавали з МАРЖОЮ і з прибутком.
В 2021 в кінці ціна вже була 2000$ на те саме житло. За цей час матеріали окремі (в середньому зрозли на 50%), зарплати на 20%, та й інше по мелочі. В вартості будівництва це 400$*50% в середньому, і виходить ціна 1200$ м2 має бути з врахуванням здорожчання (і це з хорошим прибутком забудовника). Але ні вона 2000$ :-) Забудовникам є куди опускатись і дуже далеко і на 30% від ціни легко, зараз багато комплексів де люди продають квартири ГОТОВІ по ціні як забудовники з здачею в кінці 2023року :-)
У них буде вибір: а) банкротитись б) пересісти власнику з W223 на E-клас, ось і все :-) У всіх компаніях все побудоване на великих продажах, вони просто фізично не потягнуть Фін.дира з ЗП 120К, Архітектора з ЗП 80К та інший персонал при продажах в кращому випадку 10−30% від довоєнного.
+
0
Abramon
Abramon
10 серпня 2022, 11:31
#
Ви пишете цікаві речі, але ж ці моменти не беруться до уваги більшістю. Зменшити потрібно свої апетити «злобудовникам», а не розповідати мантри про здорожчання всього.
+
0
Артур М.
Артур М.
10 серпня 2022, 17:14
#
Це ти не відстрелюєш, не пиши цих дурниць.
+
+19
Conclusion
Conclusion
10 серпня 2022, 18:22
#
Земля отвалится по цене и придётся продавать в убыток. Ничего не сделаешь.
+
0
datsko81
datsko81
11 серпня 2022, 8:49
#
Великі компанії будують бюджети на рік, і яещо в один момент дадуть дисконт це може означати, що в кантори проблеми. Хтось перестане платити, а хтось буде вимагати передоплати. Ну і чисто психологічний фактор, «ми мали заробити мільйон, чого нам погоджуватись на половину. Власники і топ менеджмент себе не погано почувають, з голоду не помруть, їм простіше заморозити ніж піддаватись паніці, тай попин на нулю. А з нового року, враховуючи ситуацію, будуть нові ціни, нові бюджети і т.д і т.п.
+
+20
Anonimus0000
Anonimus0000
11 серпня 2022, 11:02
#
Нічого не простіше, усі також закредетовані і поки котяться на передоплатах, відтермінуваннях та 100% оплатах попередніх періодах. Маховик закручений на попередніх періодах, ось і все. Можна багато «казочок» розказувати, але зайдіть під профілем роботодавця на работа юа чи ворк юа, гляньте для цікавості ті сотні резюме працівників з Будівельних компаній (маркетологи, бухгалтери, продавці, архітектори, менеджер з персоналу, та інші), і це я просто дивився ТОПових забудовників Києва.
У компаній які торгували авто, агротехнікою, нерухомістю, металом, буд.матеріалами, обладнанням — у 2021 були рекордні маржі, такого не було ніколи. Маржі у х2-х3 до попередніх років це було не дивина. КАN біля 800-1000$ з м2 мав, при вартості 1900-2100$. От і рахуйте скільки ще можна падати в ціні :-)
+
0
Артур М.
Артур М.
11 серпня 2022, 12:34
#
Справді, аж Ковальська збанкутувала. Не витримав забудовник надвеликої маржі…
КАН Ніконова це один з 2 забудовників Києва, який твердо стояв на ногах і до війни. Вони протягнуть трошки довше, це зрозуміло.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися