Мінфін - Курси валют України

Встановити
8 серпня 2023, 8:20

Глава Wizzair хоче отримати 100 млн фунтів: за що має заплатити компанія

СЕО однієї з найбільших авіакомпаній світу Wizzair Джозеф Вараді хоче за 5 років отримати 100 млн фунтів бонусів. На чому ґрунтуються такі вимоги та як на них відреагували акціонери, розповів експрезидент Київстар Петро Чернишов.

Як працює справжній капіталізм? Є така компанія Wizzair — бюджетні авіалінії. Багато хто з нас користувався її послугами.

Заснував компанію 20 років тому угорець Джозеф Вараді (57 років) на гроші американського мільярдера з Техасу Вільяма Франка (для того це не перша авіакомпанія, в яку він інвестував, — йому 86 років). Компанія давно вже як юрособа «переїхала» до Британії і торгується там на Лондонській фондовій біржі. Я теж маленький інвестор — тому уважно слідкую за нею.

За 20 років компанія купила 148 літаків (третя за розміром бюджетна авіалінія в Європі), цього року перевезе 65 мільйонів пасажирів (це багато — до ковіда Бориспіль обслуговував 9 млн на рік).

Тож, півроку СЕО компанії Вараді бореться за те, щоби акціонери йому затвердили бонус. Умови бонусу — до 2028 року збільшити ціну акцій у п'ять разів. Це призведе до того, що всі акціонери зароблять додаткові 10 млрд фунтів. Для цього їм доведеться купити ще 350 літаків і перевезти набагато більше пасажирів — точно незрозуміло скільки, бо ціни на квитки зростають (за цей рік на 24%).

І за таке п'ятикратне зростання ціни акцій компанія хоче заплатити своєму босові 100 млн фунтів. На перший погляд, звучить як дуже багато — тому 25% акціонерів проголосували проти і вели проти Wizzair кампанію в пресі, звинувачуючи їх у СЕО у жадібності. Але, з іншого боку, 100 млн — це лише 1% від 10 млрд, і пан Вараді говорить в інтерв'ю газеті Times — «Що поганого, якщо я візьму собі 1% від того, що зароблять акціонери?» Я вважаю, що нічого поганого — з огляду на те, що компанія працює у жорсткій конкуренції.

До речі, там і весь топменеджмент компанії також отримає свою частку бонусу за зростання акцій у п'ять разів. А ще цікаво — у компанії така система мотивації, що весь екіпаж літака отримує невеликий відсоток від загального продажу квитків та додаткових послуг (їжа та напої) на кожен рейс.

І я з ним погоджуюсь — це нормальний і правильний капіталізм. Коли заробляють ті, хто створює додану вартість (СЕО та менеджмент), і ті, хто дає на це гроші (інвестори).

Читайте також: Як Барбі змінила історію іграшок, а зараз рятує своїх творців

Коли гендиректор має таку мотивацію — я вірю в майбутнє компанії. І продовжую потроху купувати акції.

Чим більше зароблятимуть такі люди, а не прокурори, начальники митниць та облвійськкоми, тим швидше зростатиме країна.

Коментарі - 6

+
+74
krv77
krv77
8 серпня 2023, 9:40
#
Роль СЕО очень хорошо показывает анекдот:
Приезжает телега с углём в село.
Возница: «Люди, я вам уголь привёз!»
Лошадь: «Ну-ну, ты привёз».
+
+59
MaxTirpiz
MaxTirpiz
8 серпня 2023, 13:45
#
Только вот без управления возницы лошадь сама бы фиг доехала до нужного села
+
0
krv77
krv77
8 серпня 2023, 16:12
#
Ну это да. Но почему возница получает 100 лям, а лошадь э… ну 3к?
+
+30
MaxTirpiz
MaxTirpiz
8 серпня 2023, 16:22
#
Потому что управление всегда оплачивается дороже а неквалифицированный труд — копейки стоит
+
+15
datsko81
datsko81
9 серпня 2023, 14:19
#
Та ви батько комуніст. Хто заважає лошаді самій організувати поставки вугілля?))
+
0
Ranet
Ranet
8 серпня 2023, 14:37
#
Чужие парашюты не дают Чернышеву покоя. 😂
Тут все просто, если СЕО предложил хорошо проработанный проект по увеличению капитала компании в пять раз, то без проблем — процент ему и два процента всей команде.
Если этот проект предложили инвесторы, то 0.1% ему и 0.2% команде.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися