Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
19 червня 2025, 15:14

Множинне громадянство: чи зможуть українці мати декілька паспортів

Верховна Рада ухвалила проєкт № 11469 про множинне громадянство для українців. Що з ним не так, розповів експерт із банківського права, директор FinWin finance company Олександр Ярецький. «Мінфін» вибрав головне.

Тут нас Верховна Рада трохи ощасливила можливістю мати друге громадянство країн, які дозволить Кабмін, прийнявши відповідний закон, але із цим є певна проблема.

Вона полягає в тому, що в нас стаття 4 Конституції прямо передбачає, що «в Україні існує єдине громадянство».

І допоки Конституційний суд України не дав свого офіційного тлумачення цієї норми, існують два взаємовиключні варіанти її тлумачення правниками:

1. норма про єдине громадянство в Україні стосується самої держави Україна. Що в ній не можуть одночасно існувати громадянства інших територіально-адміністративних утворень.

Що не може бути, умовно, громадянства м.Києва, Київської області, громадянства Криму чи щось таке.

І що при цьому це не має жодного відношення до множинності громадянства у особи, яка може мати і громадянство України, і громадянство інших країн без жодних обмежень.

Особисто я — прихильник такого тлумачення, але існує й думка, що

2. норма про єдине громадянство в Україні стосується саме громадян України, які не мають права мати одночасно громадянства інших країн.

На таке тлумачення Конституції спирається закон України «Про громадянство України», і саме через це і на його підставі ще при Президенті Порошенко виникла, як на мій погляд, ганебна практика позбавлення окремих осіб українського громадянства.

При чому така практика була, ну, дуже вибіркова. Достатньо згадати таких РЕРів, як Яресько, Супрун, Абромавічус, на існування множинного громадянства в яких влада воліла не звертати уваги.

Тож зараз проблема в тому, що, за відсутності офіційного тлумачення Конституції КСУ, прийнятий ВРУ закон суперечитиме Конституції в будь-якому випадку:

1. якщо множинне громадянство у громадян України її Конституцією не заборонене, то законом не можуть бути звужені їх права через обмеження країн для множинного громадянства.

Хоча б тому, що існує стаття 22 Конституції, згідно якої конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані, і при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод;

2. якщо Конституцією заборонене саме множинне громадянство, то, тим паче, як закон може спростувати вказану норму Конституції, дозволивши його, хай і в обмежених варіантах?

Тож, із огляду на викладене, правильніше було б все ж таки на рівні КСУ визначитись із тим, що ж насправді малось на увазі в Конституції її авторами при обмеженні громадянства, а вже далі стало б зрозуміло, що з цим можна зробити: чи вносити зміни до Конституції, чи дати зелене світло множинному громадянству без обмежень.

Читайте також: Фінансові шахраї: як себе захистити, аби не потрапити до скам-пастки

Ну і очевидно, що, за наявності у громадян можливості мати множинне громадянство, необхідно з метою захисту національних інтересів вже законом обмежити можливості їх залучення до державної служби та доступ до критичної інформації.

Бо, коли в нас міністром фінансів працює громадянка України, яка є одночасно громадянкою США, то велике питання, інтереси якої з двох цих країн, вона як громадянка і патріотка, буде насамперед захищати, тим паче, якщо вони будуть конфліктувати між собою?

Коментарі - 60

+
0
yarg
yarg
19 червня 2025, 17:22
#
Цікавий експерд…
Якогось Абромавічуса він згадав (хз хто це взагалі).
А от історію про те , що в 2014 році виявилося , що у нас російське громадянство мали Міністр Оборони , Міністр Внутрішніх справ , Генпрокурор , начальники обох розвідок… начальник генштабу… Всі вони втекли на свою другу батьківщину (з усіми службовими секретами) , а через місяць росія напала на нас.
але про те говорити иксперду мабуть якось соромно.
+
0
KValera
KValera
19 червня 2025, 18:56
#
Yarg. Так читай уважно останній абзац.
+
0
yarg
yarg
19 червня 2025, 19:46
#
От і я про це. Іксперд злякався громадянки США. А про реально проблемні ситуації- не сказав ні слова.
+
+67
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 1:21
#
Та звісно, справжній патріотичний іксперд має бути свято переконаний, що Україні треба боятись тільки тих хто має громадянство Росії. Всі інші нам братські народи, бажають нам тільки добра і точно не стануть використовувати своє положення на користь країни свого іншого громадянства.

Але заспокою, в законопроекті не допускається множинне громадянство для громадян і Росії, і Білорусі.
+
0
yarg
yarg
20 червня 2025, 7:58
#
Ну ок. Значить мовчимо про Росію далі і боїмося клятого заходу. Як в школі вчили.
+
+15
zephyr
zephyr
20 червня 2025, 11:35
#
Это не цензор- тут такие аргументы не канают. Интересно, но та же Quantum Systems- имеет в совладельцах израильтянина, российского происхождения, с российским паспортом, и их дроны, в Украине- вполне херачат русню. С другой стороны- есть европейская RWE, где в совладельцах гражданин Британии, с российским происхождением, но без паспорта- и вот он, в совете директоров, голосовал за повышение тарифов для Украины для газа.
Так может…ты не будешь как глупенький совкодрочер исключительно действовать в разрезе: черное-белое? Это риторический вопрос, вдруг что.
+
0
yarg
yarg
20 червня 2025, 13:07
#
Ничего не понял , влез поумничать , напугал всех цензором , с которым ты воюеш… и который всем остальным безразличен…
а зачем ?

вопрос был такой — почему автор статьи в числе примеров людей с иностранным гражданством ,сидящих в нашей власти - проигнорировал всех с гражданством россии ,которые привели к войне. Но рассказал о страшной Супрун. Которую ненавидит врачебная мафия до сих пор…
Я ответ знаю. А ты даже вопрос не понял.
+
0
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 14:39
#
Зефир задал правильный вопрос. Необязательно быть гражданином России или там родиться, чтобы работать на Россию, и/или вредить Украине в пользу России, в пользу другого государства или в пользу интереса каких-то внешних груп вроде транснациональных корпораций. А гражданин России, или тот кто там родился — совсем не обязательно будет поддерживать Россию и вредить Украине. Мир намного сложнее и разнообразнее чем наша черно-белая логика. И не все однозначно, как бы наша пропаганда ни внедряла презрение к этому факту в сознание людей.
+
0
yarg
yarg
20 червня 2025, 15:06
#
Зефир сидит в своем черно-белом мире , где воюет с проклятым цензором (это видимо сайт https://censor.net/)

А суть проста — людей выдает в основном «мелкая моторика».
экспертов выдают выбор примеров , специфические словечки и т. п.
Автор же не хотел рассказать нам о том , что «Мир намного сложнее и разнообразнее чем наша черно-белая логика.» . он хотел привести пример того , что люди с двойным гражданством могут принести вред стране, потому что окажутся более лояльны к стрне своего второго гражданства.
И привел примеры. Но в приведенных примерах небыло никакого вреда. А вот примеры с реальным вредом (тысячами убитых) автор не привел. А вы вместо того , чтобы подумать «а почему такой странный выбор примеров» - рассказываете мне о «все сложно и мир не такой». зачем ?
+
0
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 15:25
#
Потому что пример с гражданами России нерелевантен, так как они отсекаются законом по умолчанию.
+
0
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 15:30
#
Тут проблема вообще в другом. Гражданство предлагается раздавать иностранным гражданам как второе без особых условий. В то же время у нас продажа сельскохозяйственной земли разрешена только гражданам Украины, или компаниям с гражданами Украины в совладельцах. Намек понятен?
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
20 червня 2025, 18:40
#
Kanarej
«в законопроекті не допускається множинне
громадянство для громадян і Росії, і Білорусі.»


И что теперь…
Неужели всех украинцев, кто принудительно принял в оккупации
российское гражданство теперь будут лишать украинского.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
20 червня 2025, 16:38
#
KValera
«читай уважно останній абзац.»


«міністром фінансів працює громадянка України, яка є одночасно громадянкою США, то велике питання, інтереси якої з двох цих країн, вона як громадянка і патріотка, буде насамперед захищати…»

Могу вставить и свои пять копеек в эту дискуссию…

Удивительно, что «эксперт» привёл в пример США, которая не бомбит Украину
более трёх лет круглосуточно, зато почему-то «забыл» привести примеры наличия
российских паспортов у граждан Украины и поэтому «забыл» озвучить более важный вопрос, интересы которой из двух этих стран (Украины или россии) эти граждане будут защищать во время полномасштабной российской агрессии против Украины.

К сведению, граждан Украины, имеющих ещё и гражданство США в десятки тысяч раз меньше, чем граждан Украины, имеющих ещё и гражданство страны-агрессора россии.
+
+70
zevs1
zevs1
19 червня 2025, 18:57
#
Самое главное что в этом законе не прописано возможности выйти из Украинского гражданства чтобы не иметь обязательств перед украинской бюрократией.
+
+15
yarg
yarg
19 червня 2025, 19:47
#
Ну бо питання виходу з громадянства- давно врегульовані вже.
+
+60
zevs1
zevs1
19 червня 2025, 20:32
#
Ну ка расскажи подробнее процедуру выхода из гражданства Украины и у скольких людей это получилось, и где в новом законе это прописано
+
0
yarg
yarg
19 червня 2025, 20:40
#
2 минуті в гугле — https://dmsu.gov.ua/faq/pitannya-gromadyanstva/yaki-umovi-vixodu-z-gromadyanstva-ukrajni-gromadyan-ukrajni-yaki-postijno-prozhivayut-v-ukrajni.html

а статистики — извини я не имею. ищи сам.
могу дать наводку- десятки тысяч людей.
«Останній указ, що до виходу з громадянства був підписаний 2 жовтня 2021 року N548 щодо 1087 осіб.»
+
+45
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 1:22
#
Саме так, з 22-го року не було підписано жодного виходу з громадянства
+
+15
yarg
yarg
20 червня 2025, 8:00
#
Так. Деякі навіть здогадаються чому. Але не zevs1, у якого проблеми з гуглом…
+
0
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 13:14
#
/yarg
Для меня Главное что ты стал продвинутый пользователь Гугл, видно как развиваешся, одним словом растешь
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
20 червня 2025, 16:59
#
Kanarej
«з 22-го року не було підписано жодного виходу з громадянства»

Не верю…
Например, Коломойского, Корбана, Рабиновича и ещё нескольких
кадров лишили украинского гражданства «секретным»
указом от 18 июля 2022 года

Почему «секретным» — потому что он отсутствует в открытом
публичном доступе на сайте Президента Украины…

https://www.president.gov.ua/documents/decrees?s-num=&contain-rule=contains&s-text=&date-from=17−07−2022&date-to=19−07−2022&order=desc

+
+30
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 19:18
#
Ну Вы ж знаете, что никто из них не подавал заявления на выход из гражданства. Речь идет о тех кто хочет сам выйти из него, и подал соответствующие документы и заявления. А не тех, кого власть решила убрать из политического пространства Украины таким образом.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 21:01
#
Ну Вы ж знаете, что никто из них не подавал заявления на выход из гражданства.

Яке це має значення?

Речь идет о тех кто хочет сам выйти из него,

В будь якій країні світу є обмеження на вихід з громодянства передбачені в законі.
+
+30
Kanarej
Kanarej
20 червня 2025, 22:12
#
Яке це має значення?
Велике значення, мова йшла про те, чи в когось вийшло вийти з громадянства. Тобто щодо тих хто хотів цього. А не щодо тих, кого незаконно позбавили громадянство в порядку репресій

В будь якій країні світу є обмеження на вихід з громодянства передбачені в законі.
Який закон України передбачає заборону чи обмеження на вихід з громадянства?
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 22:30
#
Велике значення, мова йшла про те, чи в когось вийшло вийти з громадянства.

коли мова йде про добровільний вихід з громодянства не варто «забувати» обмеження передбачені законом
бо тоді не зрозуміло що ж ми обговорюємо

Який закон України передбачає заборону чи обмеження на вихід з громадянства?

той яким це обмежено зараз — вивчай, часу в тебе навалом
+
+30
Kanarej
Kanarej
21 червня 2025, 0:36
#
Я чудово знаю правила. Але Зеленський не підписує нікому навіть у випадку коли всі умови виконані. Тільки от кого сам вирішив примусово випиляти з українського простору.
+
0
Три літри
Три літри
21 червня 2025, 4:31
#
І так це працює у всіх країнах, навіть там де немає війни і військового стану. Ваш КЕП.

Не вийде прийти в посольство США, написати заяву і вже наступного дня вийти з громадянства Трампляндії. Це ледве не роки очікування. А ти знов закриваєш очі на те скільки це займає в інших країнах і взагалі ігноруєш війну країни любителів Пушкіна і Толстого проти України. В США під час Другої світової етнічних німців та японців яки були громадянами США тримали в концтаборах. А ти про якийсь вихід з громадянства.🤷‍♂️
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
21 червня 2025, 7:24
#
Kanarej
«Ну Вы ж знаете, что никто из них не подавал
заявления на выход из гражданства»


Я оспорил ваше утверждение, цитирую дословно:
«з 22-го року не було підписано жодного виходу з громадянства»

И оно оказалось неверным, теперь вы начали доказывать,
что никто из перечисленных в указе «не подавал заявления».

Неужели так тяжело выражать в своих текстах законченные
по смыслу мысли, ведь я не экстрасенс, чтобы угадывать,
что вы имели ввиду при написании тех или иных текстов.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 червня 2025, 7:54
#
Три літри
Ні, так не працює в жодній нормальній країні.

В США в концтаборах тримали японців. Німців — ні. Тільки це були не такі концтабори як влаштовували німці, і нікого там не вбивали. Просто виселили Тихоокеанського узбережжя, і тримали ізольовано 120 тис японців до кінця війни. А після війни виплачували їм компенсацію за втрачене майно. А в 80-х визнали що не було ніяких свідчень і доказів нелояльності цих людей, і причиною таких дій був расизм, принесли публічні вибачення та визнали що це була помилка. І виплачували репарації жертвам цього примусового переселення (по 20 тис доларів на кожного, що в 80-х роках було чималою сумою).

Але яке відношення це має до фактичної заборони на вихід з громадянства вспупереч законодавству і Конституції?

Можете скільки завгодно толерувати і виправдовувати «революційну доцільність» щодо порушення власних законів. Але цим ви тільки перетворюєте Україну на таку саму країну, як і в любителів Пушкіна і Толстого. Якщо не гірше. Бо там вже дотримання законів владою більше ніж в нас, і можна не тільки з громадянства вийти, а й з країни виїхати.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 червня 2025, 7:56
#
Qwerty1999 Так читайте предыдущие посты выше, о чем речь, чтобы понимать контекст. А не так что увидели фразу и сразу пишете свое мнение
+
0
Три літри
Три літри
21 червня 2025, 8:39
#
Ні, так не працює в жодній нормальній країні.

Голослівне твердження не підкріплене жодним прикладом швидкого та легкого виходу з громадянства особливо в умовах коли є законодавчі обмеження на виїзд чи пересування для персони яка хоче змінити громадянство.

Тільки це були не такі концтабори як влаштовували німці

Так ми в не про табори смерті дискутуємо, а про обмеження прав під час війни.
+
0
Kanarej
Kanarej
21 червня 2025, 17:16
#
Обмеження прав під час воєнного стану можуть бути тільки ті, які передбачені Конституцією для такого випадку. А не ті, які влада так собі придумала, бо їм так зручніше, а на Конституцію як завжди поклали великий болт. Те що в нас відбувається останніми роками — називається свавіллям, беззаконням, узурпацією влади, перевищенням службових повноважень в одних випадках та невиконанням обов’язків в інших. І всі ці діяння, за які дехто мав би присісти на нормальні строки — покриваються пропагандою, ніби так і має бути. Але ці ж дії призведуть до одного — поразки у війні. Я зараз не власне про вихід з громадянства, а в загальному про те що відбувається. Тому що якщо перетворили країну на гірший клон рашки, то втрачається всякий сенс це захищати від оригіналу.

P.S. Давайте ще концтабори влаштуйте для незгідних і тих хто не тією мовою говорить, засуньте в ці табори третину країни. Бо якщо обмежувати права, то як слід :). Європейці одразу зрозуміють, що ми достойні якомога швидшого вступу в ЄС :) А Україна тоді точно переможе :)
+
0
Три літри
Три літри
19 червня 2025, 22:16
#
Це і зараз є в іншому законі

Іноді краще жувати
+
0
zephyr
zephyr
20 червня 2025, 11:36
#
Я от него отказался давно- есть процедура, просто нужно отказ проходить на территории Украины, а это отрезает возможность в данных реалиях, и тех кто захочет от него отказаться и мужского пола- поедет штурмовать посадку.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
21 червня 2025, 7:28
#
Zephyr
«Я от него отказался давно»

Значит больше отказаться не получиться, не зависимо от количества критики
в адрес правительства страны, с которой вас уже ничего не связывает.
+
0
ekokill
ekokill
19 червня 2025, 22:54
#
Взагалі незрозуміло на підставі чого існує думка, що в Україні саме Конституцією заборонено множинне громадянство.
Посилання на статтю 4 в обгрунтування цього звучить дивно, якщо уважно переглянути текст статті: В Україні існує єдине громадянство.
Тобто норма явно регулює питання існування інституту громадянства «В Україні». Більш того слово «єдине» явно не тотожне слову «одне».
Отже, висновок на підставі даної статті, про те, що для громадян заборонено мати громадянство іншої держави як мінімум свідчить про незнання української мови та юридичної термінології/техніки.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 5:09
#
Взагалі незрозуміло на підставі чого існує думка, що в Україні саме Конституцією заборонено множинне громадянство.

На підставі тотального невігластва не тільки громадян, а й журналістів які на початку 00-х вкинули цей фейк в свідомість громадян.

Ніхто не читає закони.
+
0
Я_ __
Я_ __
20 червня 2025, 7:45
#
Закон не забороняє подвійне громадянство, а лише не визнає таке подвійне громадянство (ну до прийняття вищезазначеного закону), за наявності в громадянина України громадянства іншої держави до нього застосовуються всі закони України, як і до решти громадян України
+
0
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 7:21
#
Як на мене, та хоч 10 громадянств, але після служби в всу.
+
0
Я_ __
Я_ __
20 червня 2025, 7:44
#
Bosyak

«Як на мене, та хоч 10 громадянств, але після служби в всу.»

Хей босяче, шось ти розійшовся не на жарт) Конституцію почитай спершу))
+
+15
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 11:27
#
Коституція згодна з bosyak-ом, власне як і закони Ізраїля які не роблять виключення для тих в кого є громодянство Росії чи США.

"
У деяких випадках «residency exemption» дозволяє жити за кордоном до певної дати без призову , але цей статус треба оформлювати до 16‑річчя.
"


Дивно що ти цього не знаєш.
+
0
Skeptik777
Skeptik777
20 червня 2025, 10:31
#
Тобто піти штурмувати донецьку посадку, щоб отримати громадянство умовного Ізраїлю? Дивна логіка. Адже українське громадянство останні 3 роки просили лиш ті, хто і так воює за Україну, білогуси, грузини, росіяни деякі.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 11:29
#
Тобто піти штурмувати донецьку посадку, щоб отримати громадянство умовного Ізраїлю?

А потім ще піти штурмувати посадку Рафеха

Дивна логіка.

Звичайна логіка країни з обов'язковою військовою службою. В Ізраїлі так само.
+
+15
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 11:48
#
Ні, щоб отримати Українське громадянство, за Ізраїльське у сектор газа або в иран.
+
0
Skeptik777
Skeptik777
20 червня 2025, 10:32
#
.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 11:25
#
Так наявність інших громодянств ніяк не впливає на обов’язок
+
0
zephyr
zephyr
20 червня 2025, 11:38
#
Там есть в конституции Украины, пункт про обязанность гражданина Украины- защищать суверенитет и целостность территорий, поэтому- или надо чтобы женщин мобилизовали, или отменить им гражданство Украины. :D
+
+15
bosyak
bosyak
20 червня 2025, 11:49
#
Жінки вибороли це право, просто їх жаліють.
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 11:53
#
Там есть в конституции Украины, пункт про обязанность гражданина Украины- защищать суверенитет и целостность территорий

коли когось посилаєш щось прочитати то спочатку прочитай сам:

"
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
"

Захищати суверенітет та цілістрість теріторії, шанування державних символів можна не тільки у війську.

До слова там поруч є інша стаття яку ти любиш публічно ігнорувати і закликаєш інших робити так само:

«Стаття 67. Кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.»
+
0
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 11:53
#
Zephyr/
Там ещё есть пункт кто давал присягу, должны в первую очередь стать на защиту Украины но они не навчаннi.
Для того армия была сильной и обеспеченна всем необходимым то в ней должны воевать дети политиков и чиновников.
+
+30
yarg
yarg
20 червня 2025, 13:04
#
Обычная отговорка…
никакаих пунктов о присяге в конституции конечно нет. И да , ДСНС или полиция — точно также как и безработный Вася не умеют ездить на танке. как бы это не шокировало мамкиных черешенек. Но они занимаются своим делом. Нужным государству. А вот безработный Вася — шкерится по селам и сидит там на бабушкину пенсию. И верещит о детях депутатов и присяге…
+
0
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 13:20
#
Yarg/
Так ты безработный Вася которого ещё принудительно не мобилизовали.
Чем твоя жизнь важнее другого человека?
Тогда давай честно до конца в Украине сформировалась кастовая система.
+
+30
yarg
yarg
20 червня 2025, 13:35
#
Кастовая ? с чего ты решил ? ты типа родился безработным им и умереть обязан ?

Есть обычная целесообразность. если у государства есть 2 человека — електрик с ТЕЦ или безработный и нужно кого-то мобилизовать , то мобилизуют именно безработного. Не потому что все злодеи. А уж какой механизм при этом используют — бронь или что-то еще — дело десятое.
Но это обьяснение для взрослых людей. не уверен что ты дозрел.
+
+15
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 13:57
#
Ты с какой планеты?
+
0
yarg
yarg
20 червня 2025, 14:06
#

из реального мира. Если хочеш пообсуждать тик-токерские байки — это не ко мне.
+
+15
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 15:41
#
Пообсуждать с жертвой телемарафона , ты о чём?
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 17:16
#
Пхах, жертва марафону Соловйова знов злилась 🤭
+
0
zevs1
zevs1
20 червня 2025, 18:16
#
Трехлитровый бери лопату Кулебы и покажи как надо на своем примере.
Можешь привлечь к себе ещё Yarg и QWERTY
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2025, 21:02
#
Ти коли злився потім такий примітивний що аж нудно
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
21 червня 2025, 8:21
#
Депутати заблокували підписання
Русланом Стефанчуком закону
про множинне громадянство.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися