Мінфін - Курси валют України

Встановити
15 серпня 2024, 14:30

Гривневі ОВДП: як зібрати 300 мільярдів, не вмикаючи друкарський верстат

Витрати України на війну, які уряд не може закривати за рахунок міжнародної фінансової допомоги, постійно зростають. Вже з кінця весни посадовці говорять про те, що до кінця року, залежно від подальшої інтенсивності воєнних дій, доведеться додатково знайти від 400 млрд до 500 млрд гривень, або близько $10−12 млрд. Як зібрати цей ресурс на внутрішньому ринку за допомогою ОВДП?

Основних джерел покриття цих витрат може бути три:

1. Підвищення податків і зборів, яке вже розпочалося. Так, із 1 вересня зростуть акцизи на пальне. На черзі — масштабніші поправки до Податкового кодексу, які депутати планують розглянути після виходу з канікул. Однією з головних новацій відповідного законопроєкту (№ 11416) є суттєве підвищення військового збору.

2. Міжнародна адресна військова допомога. Її обсяг здебільшого залежить від таланту переговорників наших дипломатів та політиків, а також від успіхів наших військових на фронті.

3. Випуск та продаж нових обсягів ОВДП та військових облігацій.

Теоретично покриття бюджетного дефіциту можливе і за допомогою «друкарського верстата». Але НБУ та уряд запевняють, що це найгірший варіант, який до того ж суперечить домовленостям із МВФ. Тому цей сценарій поки що не розглядається, як робочий.

А ось підвищення обсягів продажу ОВДП є цілком реальним варіантом, реалізацію якого має забезпечити Мінфін і, опосередковано, Нацбанк, який і зараз активно допомагає уряду в цьому питанні. Зокрема, встановлюючи нормативи резервування для банків та дозволяючи їм частково виконувати їх за рахунок придбання ОВДП.

Із потенційних покупців наших гривневих держоблігацій можна виділити:

Іноземців: наразі вони є малоактивними, і здебільшого поступово виходять із цього активу.

Банки та бізнес. Перші купують папери собі в портфель для покриття резервів і торгівлі на ринку, а другі — як ліквідну заставу під майбутні кредити і як інструмент заробітку на вільних ресурсах.

Населення. Тільки в банках у громадян та ФОП знаходиться еквівалент понад 1,2 трлн гривень. Проте поки що приватні інвестори, які мають «живі» гроші, виявляють недостатню активність у придбанні паперів, порівнюючи з іншими категоріями потенційних покупців.

НБУ. З початку війни регулятор уже викуповував цінні папери держави собі в портфель, переважно для покриття дефіциту бюджету. У 2022 році він купив у Мінфіну облігацій на 400 млрд гривень, тобто практично провів емісію на цю суму. Внаслідок цього гривня девальвувала майже на 30%.

З огляду на позицію іноземних інвесторів та небажання НБУ цього разу вирішувати проблеми бюджету за допомогою емісії, головними потенційними покупцями нових обсягів облігацій є банки, бізнес та населення.

І ось тут починається найцікавіше, оскільки завдання цих потенційних інвесторів та Мінфіну, як продавця облігацій, є абсолютно різними.

Як Мінфіну вдавалося знижувати дохідність ОВДП

Трохи статистики: за даними депозитарію НБУ, за січень-липень 2024 року уряд залучив від розміщення ОВДП на аукціонах понад 289 млрд грн в еквіваленті: 203 846,6 млн грн, $1 456,6 млн і 670,8 млн євро.

На погашення за внутрішніми борговими державними цінними паперами за цей період спрямовано 113 935,8 млн грн, $1 126,6 млн 841,2 млн євро. Протягом січня-липня 2024 року запозичення Мінфіну на внутрішньому борговому ринку на 96 087,2 млн грн в еквіваленті перевищували виплати за ОВДП, у тому числі в липні — на 27 804,1 млн грн в еквіваленті.

Роловер вкладень в облігації (перевкладання інвесторами коштів у нові папери після погашення раніше куплених) за січень — липень становить 135% у всіх валютах за поточним офіційним курсом.

При цьому Мінфін поступово знижує їхню дохідність, щоб заощаджувати на обслуговуванні. Отримавши 5 серпня кошти від США у вигляді гранту на $3,9 млрд, а 13 серпня — 4,2 млрд євро від Європейського Союзу в рамках Ukraine Facility, чиновники Мінфіну намагатимуться й надалі грати «на зниження». Це точно не сподобається потенційним інвесторам. А залучати Мінфіну гроші до бюджету треба.

Банки можуть скуповувати облігації і надалі

Але й тут є нюанси. Наприклад, банки вже не завжди активно скуповують облігації, вкладаючись в інші операції. Щобільше, вони вже купили майже 43,41% всього їхнього обсягу в обігу, і за законами диверсифікації активів багато хто вже заповнив свої ліміти на ці дохідні інструменти. Особливо, «дочки» іноземців.

НБУ, звісно, може простимулювати підопічних до подальших покупок за рахунок подальших змін у правилах резервування. У цьому випадку фінустанови й надалі їх купуватимуть навіть із мінімально цікавими дохідностями для себе в портфель, щоб виконувати цей норматив.

Тим паче, що зайва гривнева ліквідність у системі є. Банки продовжують тримати в депозитних сертифікатах Нацбанку значні кошти, частину яких чиновники Мінфіну дуже хотіли б бачити саме в куплених облігаціях, а не депсертифікатах НБУ.

Обсяг операцій НБУ з регулювання ліквідності банків

chart image

Крім цього, одними з найбільших власників ОВДП серед банків є держбанки, з якими уряд майже завжди може порозумітися з питання купівлі держоблігацій.

Невипадково Національний банк з 11 серпня актуалізував перелік бенчмарк-облігацій внутрішньої державної позики, за рахунок яких банки можуть покривати частину обов'язкових резервів. Із переліку виключені ОВДП із ідентифікаційним номером (ISIN) UA4000227045, з огляду на їх планове погашення 07 серпня 2024 року у повному обсязі. І відразу включені ОВДП із ідентифікаційним номером (ISIN) UA4000232177, перше розміщення яких Мінфін здійснив 06 серпня 2024 року.

Такий список бенчмарк-паперів визначається НБУ, з огляду на пропозиції Мінфіну. З 11 серпня він містить одинадцять випусків облігацій. За цими паперами інвесторам на вторинному ринку надалі не варто чекати на особливе підвищення дохідності.

Банки їх купують переважно собі у портфель для покриття нормативу резервування і рідко їх продають. А сам Мінфін під час їх первинного розміщення ставить обмеження на обсяг їх продажу на одному аукціоні, щоб за рахунок конкуренції між банками щодо їх купівлі знижувати дохідність за ними.

НБУ має методи, щоб зацікавити банкірів нарощувати свій портфель ОВДП. Із бізнесом та населенням ситуація складніша.

Від чого залежить активність бізнесу та населення щодо купівлі ОВДП

Компанії станом на 14 серпня вже купили ОВДП на суму 170,15 млрд грн, що в умовах війни і так чимало. Для бізнесу, який використовує ці папери в тому числі для заробітку, вкладаючи тимчасово вільні кошти, важливі як дохідність за гривневими ОВДП (особливо короткими), так і їхня ліквідність.

А обсяги торгівлі облігаціями на вторинному ринку поки що досить скромні, порівнюючи з обсягами облігацій в обігу. Наприклад, станом на 14 серпня в обігу знаходилися облігації на загальну суму 1 663,53 млрд грн. При цьому обсяг щоденних торгів на вторинному ринку рідко перевищує навіть скромні 5 млрд гривень в еквіваленті, тобто не більше 0,3% від усіх облігацій в обігу.

Вторинний ринок ОВДП (UAH)

chart image

Тому, якщо Мінфін активно наповнюватиме ринок новими обсягами облігацій і при цьому активно знижуватиме їхню дохідність, це посилить падіння ліквідності на ринку за ОВДП. Що означає можливі додаткові відсоткові ризики для клієнтів, яким їх періодично продавати на вторинному ринку без особливих втрат у дохідності.

У результаті Мінфін не повинен особливо притискати дохідність за цим інструментом. Інакше, він ризикує втратити цих покупців облігацій, не кажучи вже про необхідність розширення кола покупців ОВДП серед бізнесу.

Ще складніша ситуація з населенням: люди, як і раніше, якщо й користуються інвестиційними дохідними інструментами з фіксованою дохідністю, то переважно обирають депозити в банках. Хоча після зниження банками дохідності вкладів на тлі зростаючої інфляції і перспективи підвищення податків із відсоткових доходів гривневі депозити в банках стають уже не такими привабливими для громадян, як раніше.

На цьому тлі головною перевагою ОВДП для населення залишається відсутність оподаткування. Це найважливіший козир Мінфіну у боротьбі за залучення коштів громадян саме в облігації, порівнюючи із вкладами у банки.

Але якщо чиновники перестараються щодо зниження дохідності за гривневими ОВДП, а рівень офіційної інфляції перевищить спрогнозовані НБУ і МВФ «вище 8%» у 2024 році, громадяни традиційно почнуть йти в купівлю валюти, а не вкладатися в нові покупки облігацій.

При цьому кошти населення є головним джерелом неемісійного фінансування додаткових військових витрат. І від того, як і що Мінфін зможе запропонувати фізособам за ОВДП, багато в чому залежить вирішення цього питання.

Як зацікавити населення та бізнес вкладатися в ОВДП

Збільшення воєнних витрат вимагатиме активнішої роботи Мінфіну з додаткового розміщення облігацій до кінця 2024 року. За моїми розрахунками, для покриття всього обсягу додаткових витрат без залучення Нацбанку як покупця (тобто без емісії) Мінфіну потрібно, окрім роловера паперів, що погашаються, забезпечити ще й додаткове розміщення ОВДП на суму від 200 млрд до 300 млрд гривень.

Решту (для покриття всієї додаткової діри бюджету в 400−500 млрд гривень) держава закриватиме за рахунок підвищення податків, зборів, а можливо ще й додаткової адресної військової допомоги західних партнерів.

Часу до кінця року залишається дуже мало. Тому питання дохідності ОВДП, їх ліквідності, обсягів первинного та вторинного ринків облігацій має залишитися найважливішим для чиновників.

Із цих «від 200 до 300 млрд гривень» близько 100 млрд гривень можуть дати самі банки за рахунок перевкладання зайвої ліквідності з депсертифікатів НБУ в ОВДП, але не більше. Адже необхідність закриття гепів та диверсифікації дохідних активів для правильного ведення банківського бізнесу ніхто не скасовував.

Обсяги в межах від 30 до 60 млрд гривень може дати бізнес за умови вигідних ставок дохідності за ОВДП та максимально ліквідного вторинного ринку. Решту, в межах до 140−170 млрд гривень в еквіваленті, можна залучити у населення. Але, знову ж таки, за грамотної пропозиції різних ОВДП за термінами та дохідністю, з побажаннями громадян щодо термінів розміщення ними своїх коштів у військових реаліях.

Поки що фактично Мінфін намагається тримати свої ставки дохідності (з огляду на відсутність оподаткування) дещо вище за «чисті» депозитні ставки за гривневими вкладами в банках. Але при цьому кошти залучаються на триваліший період (від 1 до 3,6 років на первинному ринку), ніж у разі розміщення на депозиті. Фінансисти пропонують вкладникам строкові вклади здебільшого від 3 місяців до 1 року з можливістю вибору термінів виплати відсотків (щомісяця, наприкінці терміну, авансом).

Можливість вибору термінів депозиту та сплати за ним відсотків є перевагою цього банківського продукту (особливо за короткими депозитами у моменти зростання споживчих цін), порівнюючи з ОВДП, де сплата доходу відбувається зазвичай раз на півроку, і за цей час купівельна спроможність суми доходу може суттєво «схуднути» через зростання цін.

Тож, Мінфіну треба повертатися хоча б до практики розміщення облігацій з термінами на 6−9 місяців та сплатою відсотків раз на квартал. Це привабить тих потенційних покупців, кого не влаштовує поточний піврічний період виплати доходу за ОВДП.

Не менш важливе питання — дохідність держоблігацій.

Враховуючи податки з відсоткового доходу «чистими», дохідність гривневих депозитів у банках:

  • на 3 місяці — 10,46% річних,
  • на 6 місяців — 10,34% річних,
  • на 9 місяців — 10,38% річних,
  • на 1 рік — 10,33% річних.

Мінфін на первинному ринку ОВДП зараз дає такі дохідності (практично «чисті», оскільки немає оподаткування):

Тобто банки-первинні ділери купують ці папери з такою дохідністю у Мінфіну на аукціонах. А ось на вторинному ринку (громадяни та бізнес можуть купувати ці папери лише на вторинному ринку) дохідність, з урахуванням комісій банків та фінкомпаній, буде на 1,5−2,5% нижчою.

Читайте також: Гривня девальвує: що змінити у своєму портфелі інвестицій

Таким чином, чиста дохідність для потенційних покупців ОВДП буде:

  • терміном на 1 рік — близько 12%-13% річних,
  • на 2 роки — близько 14% річних,
  • на 3,6 роки — близько 15% річних.

Це вище за «чисту» дохідність за гривневими вкладами на 1%-2% річних.

Якщо Мінфін хоче збільшити обсяги розміщення ОВДП за рахунок залучення коштів населення та бізнесу, то йому потрібно припинити знижувати дохідність на первинному ринку, тому що це автоматично суттєво зрізає дохідність для цих груп інвесторів на вторинному ринку, і в результаті скорочує їх потенційні обсяги вкладень у даний інструмент.

Крім того, Мінфіну давно вже час зробити продукт за ОВДП у гривні, «прив'язаний» до динаміки офіційного курсу гривні до долара або до євро. Це додасть валютних ризиків для держави, але натомість залучить ту частину українських інвесторів, яка зараз на побоюваннях подальшої девальвації гривні не вкладається у гривневі облігації.

Оперативне впровадження перерахованих заходів дозволить скоротити ризики недофінансування армії, спрямувати частину вільної гривневої ліквідності банків, населення та бізнесу на покриття військових потреб держави без ризику емісії гривні, знизить тиск на курс із боку тих людей, які зараз активно скуповують валюту, а також приберуть додаткові інфляційні ризики. І в результаті — від цього виграють усі.

Автор:
Олексій Козирев
Аналітик Олексій Козирев
Пише на теми: Валюта, цінні папери, інвестиційні проєкти, кредитування, міжнародні валютний та фондовий ринки, фінансові стартапи

Коментарі - 76

+
+62
Кино Индустрия
Кино Индустрия
15 серпня 2024, 15:33
#
1. Уберить малейшую возможность заморозки счетов граждан в связи с мобилизацией.
2. Повысте проценты хотя бы до 25% годовых.
Без выполнения этих пунктов нет смысла покупать ОВГЗ, риски слишком высоки.
+
+30
xo4y
xo4y
15 серпня 2024, 18:53
#
Чоловіки масово переписивали майно й віддавали кошти жінкам. Наступний крок буде конфіскація майна у дружини ухилянта, ось тоді й буде велики відтік грошей.
+
+35
Mini Mi
Mini Mi
15 серпня 2024, 21:47
#
Это вряд ли будет, придется ну прям совсем уж сильно болт забить на основные законы в том числе и международные. «Не на часі» может уже не сработать.
+
+1
xo4y
xo4y
18 серпня 2024, 18:06
#
Усьому свій час
+
+76
Дядя Бодя
Дядя Бодя
15 серпня 2024, 16:23
#
Для початку треба народити вторинний ринок бондів. Бо сенесбанк продає овдп тільки з паспортом у дії, монобанк дає не великий вибір овдп і то переважно 12+ місяців, пумб тільки для віп клієнтів, приват від 50к, Дія тільки з електр.паспортом. В Україні тупо відсутній ринлк овдп і фондовий взагалі, про яке фінансування від громадян можна взагалі говорити? Плюсую автору за овдп 3,6,9 міс. В США це казначейські векселі, обсяг ліквідності-шалений, купити легше ніж спиртне у Волмарт.
+
+16
Алексей Козырев
Алексей Козырев
15 серпня 2024, 17:30
#
Для Дядя Бодя. Дякую за підтримку моїх ідей в частині запуску нових короткрострокових ОВДП. Це реально знову назріло вже давно.
+
+47
Дядя Бодя
Дядя Бодя
15 серпня 2024, 21:28
#
Вони були у 2022. Особисто тримав декілька таких з терміном 6 чи 9 міс, щось таке. Чому прибрали не зрозуміло. Впевнений що депозити вони б добре посунули. А взагалі не бачу в держави бажання розвивати фондовий ринок, від слова зовсім.
+
+6
xo4y
xo4y
15 серпня 2024, 19:00
#
Згоден що вторинний ринок майже відсутній але не бачу проблем купити ОВДП для тих хто це бажає. Я гадаю що у нас ще масово низька фінансова грамотність у наслення. Більшість тупо не розуміє що таке ОВДП й не вміє рахувати відсотки, податки порівнюючи з депозитами наприкад. Тай й після банкопаду люди не сильно несуть гроші в установи. У нас ще сформована надійність фінансової установи на державному рівні.
+
+15
Дядя Бодя
Дядя Бодя
15 серпня 2024, 21:31
#
Із досвіду спілкування з спеціалістом з банку по фіз особам (не фопи), що людям впарять у банку те й буде. Криптою володіють або користувались знайомі і у 20 і у 55, тож грамотність думаю не основна причина.
+
+3
regantan
regantan
15 серпня 2024, 20:34
#
І яким чином паспорт в Дії заважає вам купувати ОВДП?
+
0
Дядя Бодя
Дядя Бодя
15 серпня 2024, 21:06
#
Заважає відсутній паспорт у дії. Навіщо це обмеження? Якщо в мене паспорт книжка і я не бачу сенсу її зараз міняти, то чому я не можу допомогти державі?
+
+23
SamBB
SamBB
16 серпня 2024, 9:12
#
У мене паперовий паспорт і в мене є куплені ОВДП через Сенс Банк, думаю Ви в чомусь помиляєтесь що до неможливості придбання акцій.
+
0
stas12345
stas12345
16 серпня 2024, 18:29
#
Може у вас через загран є можливість купити
+
+15
regantan
regantan
17 серпня 2024, 0:15
#
Ну тобто ви навмисно створили собі незручності і тепер хочете цифровізувати собі послугу?

Вам тут нічого дивним не здається?
+
+22
Leonid Kramorenko
Leonid Kramorenko
15 серпня 2024, 22:24
#
Якщо паспорт у вигляді паперової книжки, то Дія не дає можливість придбати ОВДП. Вона не вважає його посвідченням особи. Якось так.
+
0
regantan
regantan
17 серпня 2024, 0:16
#
Вона не знає про його наявність у вас. Повідомте її про це
+
+68
bosyak
bosyak
15 серпня 2024, 16:59
#
Наздогнали наслідки девальвації за останні півроку, виручили копійку- втратили сотню. «ОВДП у гривні, „прив'язаний“ до динаміки офіційного курсу гривні до долара або до євро. Це додасть валютних ризиків для держави» — не додасть, бо держава і створює ці ризики. Перевага такого інструменту нівелюється — можливістю заморозки рахунків. Занизьки відсоткові ставки також не додають оптимізма. Цей ворох проблем не зможуть вирішити до кінця року тому по ОВДП буде невиконання плану, ніякого перевиконання.
+
+32
Алексей Козырев
Алексей Козырев
15 серпня 2024, 17:27
#
Для bosyak. Якщо вони ще потягнуть час — то точно не встигнуть, даже якщо зроблять ці інструменти. Бо люди інертні, ринки теж інертні — просто даже найцікавіший інструмент для інвесторів потребує час на його повноцінний запуск.
+
0
Дядя Бодя
Дядя Бодя
15 серпня 2024, 21:22
#
Встигнуть. Держбанки витягнуть. + Бенчмарк розширять. Все буде чітко.
+
0
bosyak
bosyak
21 серпня 2024, 17:02
#
Це вже є, але цього недостатньо, 30% всього. Поки не повернуться інвестори в 1 і 2 річні овдп — буде недобір. А вони повернуться або якщо припиниться девал з лагом 2…3 місяці, або після підвищення ставок, яки перекриють прогнозований девал.
+
+30
Алексей Сахаров
Алексей Сахаров
15 серпня 2024, 18:15
#
У нас зараз обмежений дефолт, що буде в осени ніхто не знає, і ви тут такі зараз пропонуєте і так збіднілим людям купляти ващі ОВДП, щоб що ? щоб вони ще стали бідніші???
На зовнішніх ринках нам тепер ніхто не позичить… окрім допомоги… можливо спочатку країна повинна розраховуватися по своїм боргам, як можно довірити свої краші, як що навіть іноземцям нічого не заплатили…
+
+58
regantan
regantan
15 серпня 2024, 20:36
#
Той дефолт не стосується ОВДП.

Нащо це пов’язувати?

Та й ви не розумієте що таке обмежений дефолт.
+
+18
Mini Mi
Mini Mi
15 серпня 2024, 21:49
#
Да, у ОВГЗ своя пирамида (которая тоже может очень быстро рухнуть), но дефолт и девал как его последствия делают как минимум гривневые ОВГЗ очень и очень рисковым вложением.
+
0
Алексей Сахаров
Алексей Сахаров
16 серпня 2024, 0:54
#
Він стосується головного, що країна не спроможня платити по своїм боргам, сьогодні там не заплатили, потім ще десь, є набагато безпечніші інвестиції які не пов’язані з таким великим ризиком…
+
0
regantan
regantan
17 серпня 2024, 0:18
#
Я ж кажу.
Ви не розумієте що таке дефолт і які його види взагалі існують.

Для чого ви почали про це розповідати раніше ніж розібралися?
+
0
TAN72
TAN72
30 серпня 2024, 13:27
#
Хотя военные облигации поддерживаются государством, существуют риски, связанные с политической и экономической нестабильностью. Перед вложением средств важно оценить эти риски с учетом текущей ситуации в стране.
+
0
bosyak
bosyak
16 серпня 2024, 19:03
#
Ми і не позичаємо на зовнішніх ринках з 22 року, до кінця війни і не будемо.
+
+37
Mini Mi
Mini Mi
15 серпня 2024, 18:54
#
О да, при ожидаемом девале и блокировках счетов ОВГЗ конечно идеальный инструмент
+
+15
TAN72
TAN72
15 серпня 2024, 18:58
#
Пирамида говоришь, только валюта😂
+
+33
Criptor82
Criptor82
15 серпня 2024, 19:35
#
Гроші треба брати там де вони є - банкі. Банкі зможуть закрити потребу в 250 млрд. легесенько. Для цього лишень потрібно НБУ перестати «зв'язувати» гроші в дипсертифікатах. І платить за це по 100 млрд. на рік, при цьому крутячи фігуру з трьох пальців в бік Мінфіну, того що міністерство))) а звідкель ви думаєте панове у банкірів рекордні прибутки? А ще 50 млрд. ОВДП нехай прикупить Ренат, Петя та Віктор (тільки не Павлик) І особисто я буду спати спокійніше, тому що і країна буде, і дефолту по ОВДП не буде, бо 90% їх емісії буде тримати «Шановна еліта та дорогий бомонд». Впринципі люди все описали в статті до мене, я просто іронізую))))) https://www.unian.ua/economics/finance/bankiri-shikuyut-derzhava-zhebrakuye-yak-pracyuyut-depozitni-sertifikati-nbu-12624720.html
+
+14
bosyak
bosyak
21 серпня 2024, 17:05
#
Якщо нбу перестане вязати гроші в депсертифікатах — вони розженуть інфляцію. Потім цей пожар не потушити
+
+31
Riojas
Riojas
15 серпня 2024, 19:47
#
Населению можно и нужно продавать идею, что доходность по ОВГЗ вторична, главное — твой вклад в победу и поддержку государства. Можно выпустить серию с символической доходностью и погашением после достижений границ 91 года. Посмотрим, сколько людей подтвердят свои громкие слова делом.
+
+80
regantan
regantan
15 серпня 2024, 20:38
#
А в тих, хто не вкладеться, забрати право голосу на виборах.
+
+76
innapcholko
innapcholko
15 серпня 2024, 21:07
#
И заставлять скакать с кастрюлей на голове
+
+62
regantan
regantan
17 серпня 2024, 0:20
#
З каструлями то вам до ваших улюблених педератів — мешканців Педерації
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
15 серпня 2024, 21:51
#
Идеально, провести референдум и обязать всех проголосовавших за границы 91го вкладывать минимум половину всех своих доходов в такие облигации. Начать с зедепутатов и прочих победоносцев.
+
+15
Leonid Kramorenko
Leonid Kramorenko
15 серпня 2024, 22:47
#
Такая фишка уже была в игре весной-летом 22-го, сейчас это просто не сработает. Что касается громких слов и не стоящих за ними дел, то ₴140−170 ярдов это по ₴4−5 тысяч с громадянына или пять облигаций. Вполне себе подъемно. Вопрос лишь в самих людях и их интересах. Тут уже что перевесит — своежопное или государственное.
+
+53
innapcholko
innapcholko
15 серпня 2024, 23:02
#
Должно быть доверие к гос апарату, но он себя полностью дискредитировал — правительсво гадит на конституцию, рада принимет анти-конституционные законопроекты, полиция работает по понятиям, ТЦКа — узаконненое банд формирование которому позволено похищать, мучать и даже забивать насмерть людей, у налоговой — призумция виновности.

Какое будущие у Украины может быть при таких раскладах?
+
+16
Mindent
Mindent
15 серпня 2024, 23:10
#
Сознательность и патриотизм населения невозможно привить через принуждение и насилие
+
0
innapcholko
innapcholko
15 серпня 2024, 23:16
#
Успехи есть — жертвы телемаравона и «вчителей мовы».
+
+43
Leonid Kramorenko
Leonid Kramorenko
16 серпня 2024, 13:22
#
С утра купил за себя 5 облигаций с погашением в 2028-ом и попробую ответить. У нас нет другой Украины. Не доведи Бог придут орки — все эти высосанные из пальца проблемы украинского госаппарата
+
0
Leonid Kramorenko
Leonid Kramorenko
16 серпня 2024, 13:24
#
Покажутся смешными по сравнению с той реальностью в которой Вы окажетесь. Как-то так оно.
+
+9
innapcholko
innapcholko
16 серпня 2024, 16:15
#
Реальности Украины:
1. депутаты принимают законы нарушающие Конституцию Украины
2. у налоговой службы — призумция виновности
3. полиция работает не по закону, а по понятиям.
4. ТЦКа дали права похищять, пытать и даже убивать людей!
5. нет выборов нового призедента.

Аналогий паралель с РФ…
+
+14
bosyak
bosyak
16 серпня 2024, 19:06
#
Як же Вам огидна Ваша держава судячи з Ваших постів. Що Ви досі тут робите? Їдьте.
+
+14
Leonid Kramorenko
Leonid Kramorenko
16 серпня 2024, 19:36
#
Спустился от аналогий к реалиям, если не возражаете. Орки после начала Курска сами запросили обмен. Раз так невыносимо тут, можем Вас передать — обменять на военного или брошенного на подвал нашего гражданского. На расее нет ТЦК и наших ужасных налоговой, антизаконных депутатов, непереизбираемого президентом — всего того, что так раздражает? И в ОВДП всем миром скидываться не нужно даже на ₴5 тысяч смехотворных ради общей финансовой стабильности. Не страна, а рай для таких как Вы пустопорожних критиканш.
+
+15
Mini Mi
Mini Mi
16 серпня 2024, 14:29
#
Ага, закроют границы, всех мужиков будут без разбору грести в армию, отменят выборы и будут безнаказанно принимать репрессивные законы. Это кошмарная реальность, не приведи Господь в такой жить.
+
0
innapcholko
innapcholko
16 серпня 2024, 16:14
#
Вместо орков у нас есть ТЦК!
+
+29
vitv22
vitv22
18 серпня 2024, 10:47
#
В голове у тебя тцк. У меня этого нет. Что мешает напрямую обратиться в рекрутинговый центр воинской части и минуя тцк , защищать свою родню, дом, Украину от орков
+
0
innapcholko
innapcholko
18 серпня 2024, 11:07
#
Мне 50 лет, я женщина, инвалид — а моего мужа лишили последним законопроектом про мобилизацию отсрочки! Причем законопроект — подписанный президентом нарушает Конституцию Украины!!!

Ну сразу можно сделать вывод что ты либо ТЦКшник или родственник ТЦКшника, или имеешь бронь, отсрочку и тебя вообще мобилизация не стосуеться!!!

А вот видео:

Https://www.youtube.com/watch?v=HYO7BbVXnV0
+
+31
Riojas
Riojas
16 серпня 2024, 16:22
#
Другой Украины нет, другие страны для проживания есть. Это должен быть выбор каждого для себя, а не так, что с нами тот, кто все за нас решит ©
+
0
BatonUA
BatonUA
16 серпня 2024, 2:12
#
По перше «140−170 млрд гривень в еквіваленті, можна залучити у населення» при вкладених за три роки скромних 29 млрд. нереально. По друге «банківські» 720 млрд це і є перемішані гроші фізичних і юридичних осіб. Тобто переливання з одного в інше — суму облігацій не змінить. Зникне тільки навар посередника.

Тому дієві варіанти, крім прямого друку, залишаються ті самі, які найбільші на діаграмі. НБУ викупає купу ОВГЗ нових випусків і зливає на гасіння валюту або той же НБУ змушує або робить вигідним збільшення ОВГЗ у власності банків.
+
+8
BatonUA
BatonUA
16 серпня 2024, 2:16
#
Поправка, 65млрд. у фізичних осіб. Звісно краще, але суті не міняє
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
16 серпня 2024, 15:13
#
Шановний автор. Ті відсотки по ОВДП — заявлені. реальні нижче. Бо мабуть ви жодної не купляли. Власний досвід. Валютні ОВДП. Номінал 1000. Продаж Мінфіна — 1018.20. Зявлена дохідність — 4.65%.Реальна — 2.83%… Строк — 13 місяців,не рік…Так що мінфін БРЕШЕ. Ніяких ні 4.65 ні 14.72 по гривні НЕМАЄ… Про це чомусь всі мовчать! Щоб купити купа паперів та часу. А наприклад банк — 3%-19.5% податки = 2.415. І ніякої метушні.
+
+66
Алексей Козырев
Алексей Козырев
16 серпня 2024, 16:54
#
Для Яя Нелох. 1) Якщо би Ви прочитали УВАЖНО статтю — то я взагалі написав її про ГРИВНЕВІ ОВДП. Ви же говорите — про валютні. 2) Я достатньо активно працюю з ОВДП, тому відразу Вам говорю — багато чого залежить від того, через яку компанію чи банк Ви купуєте ці папери, бо комісії у банків та фінкомпаній різні — тобто і фактична дохідність для Вас, як інвестора — різна. 3) Мінфін України декларує і вказує дохідність на первиному ринку, ми же з Вами згідно законодавства можемо купувати ОВДП тільки на вторинному ринку, тобто маємо комісії посередників (банків або фінкомпаній), що і зменшує дохідність для нас з Вами, як інвесторів.
+
+18
innapcholko
innapcholko
16 серпня 2024, 17:52
#
1. Есть прецедент невыплат по ОВДП. Правительство ни чего не сделала для выполнения своих гарантий! Вопрос по сабжу до сих пор открытый! Т.е. правительство по формальным причинам — причем правительсвто само инициатор этих причин — не делает выплаты по ОВДП!
2. Правительство штампует законы — с нарушением Конституции.
В один прекрастный день можно столкнуться с ситуацией — что правительство откажеться от обязателсьтв по ОВДП.

Т.е. ОВДП — очень ризкованное вложение — так как ее гарантом являеться государство — правительство которого плюет на основной закон!
+
+30
bosyak
bosyak
16 серпня 2024, 19:09
#
«прецедент невыплат по ОВДП» в студію
+
+31
regantan
regantan
17 серпня 2024, 0:24
#
Воно базікало. Тому вам навести не зможе
+
+14
bosyak
bosyak
19 серпня 2024, 21:52
#
Воно на мою думку не бачить різниці між овдп і бондами
+
+15
regantan
regantan
20 серпня 2024, 9:44
#
І таке може бути.

А може ще до історії ОВДП зараховувати історію облігацій СРСР:D
+
+15
Явам Нелох
Явам Нелох
18 серпня 2024, 13:18
#
Валютні я навів як приклад…По гривневим ОВДП теж саме… Подивіться на сайті Мін.фіна. — не вашого.І по друге. НІЯКИХ комісій, а банки не беруть… Навіщо ви мені цю маячню пишите… Я робив з 3 -ма банками по ОВДП і ЖОДЕН не брав комісії при купівлі на первинному ринку… А ось мін.фін. продає не дисконтні а звичайні ОВДП вже знімаючи відсотки наперед. І ще. ОСОБИСТО купляв всі ОВДП на ПЕРВИННОМУ ринку… Вторинний навіть не розглядав. Подивіться сайт мін фіна.https://www.mof.gov.ua/uk/ogoloshennja-ta-rezultati-aukcioniv і порахуйте за скількі РЕАЛЬНО продає мінфін ОВДП… І мені цікаво. Де і у якого дилера з ваших слів можно придбати ОВДП без комісії або у кого сама мінімальна комісія (банки). Дилери вказані на тому ж сайті мін фіна.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
18 серпня 2024, 21:29
#
Ось вам приклад гривневих ОВДП останньогоаукціона 13.08.2024.https://mof.gov.ua/uk/ogoloshennja-ta-rezultati-aukcioniv
Номінал -1000. — 14.72%річних (заявлено).Термін — 392дня.Продано 1 812 949шт- обсяг по ном вартості - 1 812 949 000 гр.Залучено коштів з продажу на аукціоні - 1 926 461992,72гр… Таким чином вартість ОВДП = 1062,61гр/1 облігація…Реальна доходність — 14.72−6.26= 8.46%… Калькулятор вам у руки.Ось так торгує мфн фін. І ЖОДНОЇ комісії посередника… Купіть самі для початку хоч одну, а потім пишіть. Бо це все що ви пишите ну дуже далеко від реальності.РЕАЛЬНА ДОХІДНІСТЬ УСИХ ГРИВНЕВИХ ОВДП «-»… Якось так. Вигода тількі банкам які залучають кошти набагато дешевше отримуючи мільярдні прибутки з нічого.
+
+14
Mirax ☆
Mirax ☆
21 серпня 2024, 10:37
#
Для чого писати шопопало не розібравшись? Ціна облігації не впливає на її дохідність, а залежить від моменту придбання. Вам купон виплачувати в повному обсязі за пів року, а Ви купили облігації, наприклад, за два місяця до виплати купона. Відповідно маєте заплатити номінал плюс відсотки за 4 місяця. Тобто облігації дорожчають кожен день від останньої виплати куполу.і продаються за номіналом в день виплати купола знову.
+
0
Mirax ☆
Mirax ☆
21 серпня 2024, 10:40
#
Перепрошую за помилки, нема можливості редагувати повідомлення.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
28 серпня 2024, 20:18
#
Автор теж не придбав жодної ОВДП, а пише пост зі слів якись друзів. про що він сам мені написав. Якось так.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
28 серпня 2024, 20:16
#
А ви самі купляли ОВДП. Коли б купляли то таку маячню не писали б. Я купляв на первинному ринку на аукціоні мін. фіна .Подивіться для початку підсумки аукціонів, а потом пишіть. І порахуйте, а краще придбайте хоч одну.
+
0
regantan
regantan
29 серпня 2024, 22:44
#
А задля чого ви брешете про те, що купляли на первинному аукціоні?

З сайту моф гов уа
≈=========
Чи можуть фізичні та юридичні особи (без відповідної ліцензії НКЦПФР) купувати ОВДП безпосередньо у Міністерства фінансів?

Ні. Придбати державні облігації у Міністерства фінансів на аукціонах з розміщення ОВДП можуть лише уповноважені банки-первинні дилери. На вторинному ринку угоди можуть укладати також ліцензовані НКЦПФР торгівці цінними паперами.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
30 серпня 2024, 13:54
#
Я не брешу… Банк по моему дорученню купував на первинному аукціоні без ЖОДНОГО відсотка.Фактично я доручив йому це зробити замість себе. Так зрозуміло?.. Фактично я купив на первинному аукціоні. Результати — на сайті мін.фіна… Самі хоч одну купили… Бо тут «єксперти» які ЖОДНОЇ не купили.
+
0
regantan
regantan
30 серпня 2024, 15:57
#
Тобто, коли хтось по вашому дорученню буде з вашою жінкою, то це теж будете ви? :D

Нащо так брехати?

P.S ОВДП в мене на декілька порядків більше ніж одна.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
30 серпня 2024, 21:35
#
Про що можно розмовляти з диванним іхспердом.З ціеї маячні можно зрозуміти що купляв тількі в уяві. Хто купляв як я таку маячню писати не будуть.Так що БРЕШЕШ ти сам.І головне. Пропоную прочитати ЦК правочин. А потім тут маячню писати. Купляв би сам ОВДП то не писав би х…ю. А ОВДП судячи з дописа ЖОДНОЇ немає бо навіть як купують через банк не розумієш.Прочти договір на покупку цінних паперів для початку.Ось тоді і про свою подумай добре.
+
0
regantan
regantan
31 серпня 2024, 9:35
#
Дівчино, ваші вигадки до реальності не стосуються.

Фізична особа не може купити ОВДП на первинному ринку.

То ж ви брешете.
І відповідно брешете в усьому.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
31 серпня 2024, 13:57
#
Дівчинко.Купи сам хоч одну, а потім маячню Піди до уповноваженних ділерів або банків і не пиши маячню. НЕ КУПЛЯВ ЖОДНОЇ - НЕ БРЕШИ. Ще раз для першокласниці. Мені по моєму договіру — дорученню купляв Укргазбанк. Купляв на аукціоні - первинне розміщення. Банк — чисто посередник у якого ця послуга — БЕЗКОШТОВНА.Назва -«генеральний договір про надання інвестиійних послуг УГБ».Коротко- УГБ купує клієнту ОВДП на аукціоні мін. фіна — ЦЕ ПЕРВИННИЙ РИНОК…В іншому місті він не купує.До нього додається договір на купівлю цінних паперів.Де написано ДЄ і КОЛИ УГБ купує для мене ОВДП.Потім дає виписку що де і за скількі придбано ОВДП згідно договору — доручення. Аукціони проходять тількі по вівторкам, а оплату я робив напередодні у п`ятницю. ОСЬ ТАК КУПУЮТЬ ОВДП НА ПЕРВИННОМУ ринку фіз особи… Результати кожного аукціона є на сайті мінфіна. А ти — ТРЕПЛО -БРЕХЛО.Хоча тут підходе інше слово. А тепер напиши де і як ти хоть щось купляв… Бо не знаєш що до чого. Хоча такі як ти може ікупляють на вторинному ринку не розуміючи як це так що хтось купував на первинному. Бо язиком тількі купляють.Йди арифметику вчи. Про ЦКУ я вже помовчу. І на останок. Яка освіта?. 3 класа хоч є…
+
0
regantan
regantan
31 серпня 2024, 21:11
#
Тож продовжуєш брехати.

Що цікаво, розповідаєш, що це банк купляє за дорученням, а намагаєшся видати це як за самостійну купівлю.

От який сенс?
Всі ж бачать що ти за слова не відповідаєш
+
0
regantan
regantan
31 серпня 2024, 21:15
#
І зупинись вже.

Тобі щонайменше 3 людини вказали що ти рахувати не вмієш.
Але лізеш і лизеш
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
2 вересня 2024, 11:13
#
Ти да ЗУПИНИСЯ… Дє я тоді купляв… Якщо не тямиш пійди до банку. Яким вже потрібно бцти неадекватом коли вже все розписали де як і по яким договрам. Купуй де хош. Раз нівчому не тямиш.
+
0
Явам Нелох
Явам Нелох
2 вересня 2024, 12:36
#
На останне. Просте питання. ДЄ я купляв ОВДП…На базарі?. На руках? У циган? У кого і дє… А ось написати як сам і дє купляв — НЕМОЖЕМО.
+
+5
rpm
rpm
9 вересня 2024, 11:05
#
Дійсно, є помилка у словах Козирева «ми же з Вами згідно законодавства можемо купувати ОВДП тільки на вторинному ринку, тобто маємо комісії посередників (банків або фінкомпаній)». Мабуть мав на увазі, що не можна купити ОВДП самостійно, без фін.посередника, тобто дилера (на первинному ринку) і брокера (на вторинному). Але такі помилки (випадкові або навмисні) добре пожвавлюють обговорення, особливо, якщо знаходиться дуже завзятий учасник
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися