19 липня 2019, 8:00 Читать на русском

Гендиректор МТСБУ: 5 порад автотуристам

Літо – найкращий час для подорожей на авто. Для того щоб поїздка на авто за кордон пройшло без неприємних сюрпризів, врахуйте 5 порад від гендиректора МТСБУ Володимира Шевченка про те, як працює міжнародна система страхування відповідальності автовласника за кордоном «Зелена карта».

Літо – найкращий час для подорожей на авто.
фото: dtp.kiev.ua

підказка №1 Підготовка – половина справи

Коли плануєте їхати за кордон на авто, подбайте не тільки про підготовку власних документів, неодмінно заздалегідь перевірте, чи зможете ви перетнути кордон. Одним з обов'язкових умов перетину кордону для автовласника є наявність чинного сертифіката «Зелена картка». Купити його краще в офісах страховиків-повних членів МТСБУ, що мають відповідну ліцензію, а не розраховувати на можливість оформлення договору безпосередньо на кордоні. Сьогодні право укладати такі договори мають 10 страховиків.

Важливо: поліс «Зелена карта» укладається  в паперовому вигляді, електронної версії полісу поки не існує.

Знижка на автострахування для читачів «Мінфіну»

Порада №2. Краще переплатити, ніж отримати штраф.

Існує дві категорії «Зеленої карти» в залежності від того, куди планує їхати автотурист. Одна категорія полісів діє на території таких країн як Росія, Білорусь, Молдова, Азербайджан (АБМР). Друга – на території всіх країн членів системи «Зелена карта» («Вся система»). Вартість цих типів полісів відрізняється. Наприклад, поліс в країни АБМР терміном на 15 діб буде коштувати 475 грн, тоді як поліс «Вся система» на такий же термін – 750 грн. Зверніть увагу, що вартість поліса залежить від курсу євро, тому в залежності від його зміни вартість страхового сертифіката може зменшуватися або зростати.

До того ж, при укладенні договору подбайте, щоб термін дії поліса на кілька днів перевищував тривалість запланованої поїздки. Справа в тому, що у випадку, якщо ви затримаєтеся за кордоном – продовжити дію полісу в режимі онлайн буде неможливо. А от якщо за кордоном виявлять факт відсутності страхового покриття, то оштрафують обов'язково. Причому, за законами країни, де виявлено правопорушення. Розміри штрафів значні — від 200-300 євро, і до 1,5 тис. євро. Не виключено навіть порушення кримінальної справи і взяття під варту.

Наприклад, в Польщі є таке поняття як «прихований контроль за дотриманням правил дорожнього руху». Поліція пересувається на цивільних транспортних засобах, без жодних позначень, і контролює, що відбувається на дорогах.

До нас звернувся громадянин, який повертався через Польщу додому. За 100 км від кордону його зупинила місцева транспортна поліція. Вона перевірила документи і виявила, що сертифікат «Зелена картка» сфальсифікований, тому, що насправді був виписаний на інший транспортний засіб. До того ж термін дії «документа» вже закінчився. Далі прибула оперативно-слідча група, яка затримала нашого громадянина, і він просидів під вартою двоє діб. Проти нього порушили кримінальну справу, а транспортний засіб забрали на штрафмайданчик. Самого водія депортували з території Євросоюзу і на певний строк заборонили в'їзд.

Порада №3 Якщо поліса немає в базі даних МТСБУ – за кордон вас не випустять

З лютого цього року змінилися правила перевірки дійсності полісів під час перетину кордону. Якщо раніше прикордонники перевіряли тільки наявність страхового сертифіката і відсутність у ньому ознак підробки і фальсифікації, то віднедавна цей процес став автоматизованим і перевірка здійснюється через запит до бази даних МТСБУ. Інформація, наявна в базі даних, має збігатися з даними полісу водія. У випадку, якщо в базі даних відсутня інформація про чинний страховому договорі – прикордонники не пропускають авто до його укладення. Лише на окремих пунктах перетину кордону з лютого цього року більше 11 300 автомобілів були повернуті на українську територію з-за відсутності «Зеленої карти». Водіям таких авто було запропоновано укласти договір міжнародного страхування, після чого вони могли продовжити свою подорож.

Перевірки відбуваються на всіх пунктах перетину кордону і перевіряється кожне авто, що виїжджає за кордон. Якщо дані фізичної поліса і бази даних МТСБУ розрізняються і є підстави вважати договір фальшивим або фальсифікованим, прикордонники викличуть оперативно-слідчу групу і проти водія може бути порушено кримінальну справу. Так, тільки протягом перших десяти днів з моменту запровадження автоматизованої перевірки наявності «Зеленої карти» співробітники Держприкордонслужби виявили майже 20 підробок (фальсифікатів) страхових полісів, відкрито ряд кримінальних справ.

Щоб не потрапити в неприємності, перевірте дійсність поліса заздалегідь. Зробити це можна на сайті МТСБУ, ввівши дані власного авто.

Порада №4. Ознайомтеся із правилами країни, куди прямуєте

Корисно перед поїздкою ознайомитись з правилами дорожнього руху та правилами врегулювання в разі ДТП. Справа в тому, що при врегулюванні аварії, де відсутні постраждалі, в ряді країні неможливий виклик поліції. Більш того, за виклик поліції без вагомої причини в цьому випадку водії можуть бути оштрафовані. Врегулювання здійснюється шляхом укладення європротоколу. Бланк європротоколу є уніфікованим, тобто, назви полів і граф всюди однакові. Пам'ятайте, що укладати європротокол треба тією мовою, якою ви володієте. Найкраще – попросіть у свого страховика український бланк європротоколу при укладенні сертифіката «Зелена карта» і візьміть його з собою. І ні в якому разі не підписуйте документів, яких не розумієте.

Читайте також: Що робити, якщо потрапив в аварію за кордоном

Порада № 5. Не відкладайте вирішення проблеми на потім

У разі ДТП за кордоном алгоритм врегулювання залежить від того, чи був водій винуватцем аварії або потерпілим.

У будь-якому випадку необхідно надати дані свого сертифіката іншим учасникам аварії, зафіксувати обставини ДТП, взяти контакти свідків, та повідомити страховика про те, що сталася страхова подія.


Якщо ви стали винуватцем ДТП — відшкодування потерпілому буде здійснюватися згідно з умовами системи «Зелена карта», тобто його оплатить Національне Бюро потерпілого, а потім виставить рахунок для компенсації до української страхової компанії, з якою у вас укладений договір «Зеленої карти».

У разі, якщо ви стали потерпілим – вам необхідно буде звернутися в страхову компанію винуватця ДТП. Зверніть увагу, що не всі страховики мають розгалужену мережу офісів, але багато з них приймають документи поштою або навіть в електронному вигляді.

Якщо поліса страхування у винуватця не було, слід звернутися в бюро «Зелена карта» тієї країни, в якій зареєстровано авто винуватця ДТП. Список національних бюро є на сайті МТСБУ.

Коментарі - 1

+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
19 липня 2019, 17:56
#
И не забудьте светоотражающий жилет, без него на трассе лучше не выходить! И что бы не казаться полным «туристом» , у них сначала заправляют машину а затем платят! )))
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
Реклама