Мінфін - Курси валют України

Встановити
6 вересня 2019, 9:00

6 міфів про «автоцивілку»

Обов'язкове страхування цивільної відповідальності автовласників (ОСЦПВ) — найпоширеніший страховий продукт в Україні. Тільки у 2018 році автовласники купили понад 7,7 млн. полісів автоцивілки.

Міфи про ОСЦПВ
фото: dtp.kiev.ua

Тим не менше, про «автоцивілку» залишається безліч міфів. Багато хто не тільки не знає, як правильно обрати страховика, але навіть не до кінця розуміють, для чого потрібен страховий поліс.

Що правда, а що міфи серед поширених переконань про ОСЦПВ, розповів «Мінфіну» генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.

Міф 1. Поліс ОСЦПВ – це захист для інших водіїв, а не для мене.

Так, за полісом автоцивілки страхова компанія платить не застрахованому, а потерпілому в ДТП. Але якщо у винуватця не виявилося поліса ОСЦПВ, компенсувати шкоду потерпілому буде МТСБУ зі своїх гарантійних фондів. А після цього Бюро обов'язково пред'являє винуватцю регресну вимогу, і він змушений буде компенсувати всю суму заподіяної потерпілому шкоди плюс витрати на експертизи, суди тощо. Щороку Бюро стягує регреси на десятки мільйонів гривень. Якщо грошей у винуватця немає, накладається стягнення на його майно.

Якщо ж ви потерпілий в ДТП і поліса ОСЦПВ у вас немає, все залежатиме від того, чи є поліс у другого учасника аварії. Якщо є — то збиток вам покриє його страховик. Але якщо у винуватця:

  • не виявиться поліса ОСЦПВ,
  • він зник з місця аварії
  • належить до пільгової категорії громадян (учасник бойових дій, інвалід війни або інвалід I групи)

У цих випадках вам самим доведеться «наздоганяти» винуватця ДТП, добиваючись компенсації збитку через суд. І зрозуміло, ви сплатите штраф за відсутність чинного договору ОСЦПВ.

Кращі пропозиції щодо страхування з Бонусом від «Мінфіну»

Міф 2. Страховики ОСЦПВ не платять потерпілим.

Дивимося на цифри: за перше півріччя цього року страховики виплатили за ОСЦПВ більше 1,2 млрд. грн. Зроблено понад 67 тис. виплат. Кількість виплат у порівнянні з тим же періодом минулого року зросла більше ніж на 8%, сума – на 13%, і це при тому, що кількість угод збільшилася всього на 3%.

МТСБУ зробило в першому півріччі 2019 р. майже 3,3 тис. виплат з фондів Бюро (за незастрахованих водіїв, пільговиків, компаній-банкрутів та компаній, які припинили виконувати свої зобов'язання) на суму понад 93 млн. грн.

Міф 3. Страховики дуже довго платять, затягують виплати як можуть.

Середній термін врегулювання страхових випадків в ОСЦПВ за підсумками другого кварталу – 79 днів з моменту ДТП, це на 10 днів менше, ніж за той самий період минулого року. У термін до 90 днів з моменту ДТП врегулюється 68% всіх страхових випадків, у термін до 120 днів – 76,6%. Компанії-лідери за термінами врегулювання роблять виплати у вельми стислі терміни: від 40 до 65 днів. Скаржаться на затягування строків виплати всього близько 1% від усіх потерпілих, які отримали виплату за ОСЦПВ (показники за 1 півріччя поточного року).

При порушенні термінів врегулювання страхового випадку потерпілому слід звернутися з офіційною скаргою в МТСБУ або Нацкомфінпослуг, які застосують санкції до компанії-порушника.

У нових редакціях закону «Про ОСЦПВ» заплановане посилення вимог до страховиків в частині термінів врегулювання та штрафних санкцій за їх порушення.

Як обрати компанію, яка не затягує з виплатами

  1. Страхуйтеся в компаніях, що працюють в системі прямого врегулювання (коли виплату потерпілий отримує не від компанії винуватця ДТП, а від «свого» страховика). Середній термін врегулювання у таких страховиків – всього 56 днів.
  2. При виборі страховика використовуйте інформацію про показники роботи і оцінки страховиків «світлофор», що регулярно публікується Бюро на своєму сайті та на сторінках у соціальних мережах.

Міф 4. Страховики погано працюють, на них багато скарг

За перше півріччя 2019 р. на роботу страховиків ОСЦПВ в МТСБУ надійшло 1034 скарги. У минулому році за той же період часу ми отримали 1275 скарг, тобто їх кількість зменшилася майже на 20%. Найбільше скоротилася кількість скарг якраз на терміни врегулювання (з 1049 шт. до 707 шт.). В цілому скарг небагато, усього близько 1,5% від загальної кількості врегульованих страхових подій

Як дізнатися, чи багато скарг на компанію?

  1. Подивитися її оцінки в графічному інформері «світлофор». Краще всього, коли у компанії всі показники «зелені».
  2. Точну кількість скарг на страховика і їх рівень (відношення до кількості врегульованих ним справ) можна подивитися на сайті Бюро

Міф 5. Поліс ОСЦПВ дуже дорогий

Середня ціна поліса ОСЦПВ в Україні наближається до 600 грн. (близько 20 євро), що менше вартості однієї 20-літрової каністри бензину. Тарифи на ОСЦПВ встановлюються державою, оскільки це обов'язковий вид страхування. Вартість поліса залежить від багатьох факторів: регіону, об'єму двигуна тощо. Всі вони прописані в Положенні Нацкомфінпослуг. Страховик може використовувати лише значення окремих коефіцієнтів в установленому «коридорі» при формуванні ціни на свої поліси.

З точки зору економіки – розмір страхової премії повинен давати можливість забезпечити якісний і надійний страховий захист постраждалим. За останні роки ми не раз переконувалися: демпінгуючі компанії, які продають «найдешевші поліси ОСЦПВ» не можуть забезпечити потерпілим ні нормальний сервіс, ні своєчасну виплату, у них просто немає на це коштів.

Міф 6. Виплати часто не вистачає на повний ремонт автомобіля

Основна причина ситуації, що в деяких випадках розмір виплати не покриває повністю вартість відновлювального ремонту автомобіля – в застарілих, які потребують модернізації, нормах закону «Про ОСЦПВ».

Згідно з чинним законодавством, виплата робиться за вирахуванням франшизи і з урахуванням зносу автомобіля. Крім того, є ліміт (максимальна сума) виплат. З кінця вересня вона збільшується на третину і буде складати 130 тис. грн. за шкоду «заліза» і 260 тис. грн. за шкоду життю та здоров'ю кожного потерпілого.

Норми про виплату без урахування франшизи і зносу, багаторазове підвищення ліміту виплат закладені в нову редакцію закону про ОСЦПВ, однак протягом трьох років Верховна Рада не змогла його прийняти.

Поки ж варіанти для отримання повної суми відновлювального ремонту наступні:

  • Стягнути франшизу або суму, що перевищує ліміти виплати, з винуватця ДТП (у добровільному порядку або через суд)
  • Укласти договір страхування Каско. Він покриває ряд ризиків, які не покриваються за ОСЦПВ (викрадення та інші протиправні дії, пошкодження автомобіля внаслідок стихійного лиха або самозаймання, ДТП без другого учасника)

Також розумним рішенням буде укласти договір ДДО (добровільного страхування цивільної відповідальності) на будь-яку суму понад встановлених лімітів за ОСЦПВ і убезпечити свої фінансові інтереси на випадок, якщо ви самі станете винуватцем ДТП.

Коментарі - 4

+
0
sanch ☺
sanch ☺
6 вересня 2019, 18:53
#
«Страхуйтесь в компаниях, работающих в системе прямого урегулирования» стоит указать, что ее стоимость в два раза выше самой ОСАГО (в зависимости от страховой компании) и называется она по другому. Но сам пользуюсь.

«договор страхования Каско» следует добавить, что также покрывает риск - в случаи вины застрахованного
+
0
bonv
bonv
6 вересня 2019, 19:18
#
І сервіс хороший. Завжди телефонують перед закінченням полісу:) І дрібничку якусь постійно дарують.
+
0
ssts
ssts
8 вересня 2019, 15:42
#
79 дней ждать своих денег, и это считается хорошо. Дней! Не часов. Покупаю только самые дешёвые страховки от нонеймов, чтоб менты не штрафовали. Нет доверия страховым компаниям. 79 часов - уже слишком много. Только выплата в течении суток с момента ДТП, тогда будет о чём говорить
+
0
bonv
bonv
8 вересня 2019, 18:00
#
На жаль, рутина бюрократії затягує вирішення і на 3 міс, і більше..
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися