З усіх інструментів інвестування найпопулярнішим в Україні залишаються банківські вклади. За даними НБУ, тільки за квітень 2020 року обсяг коштів в гривні на рахунках громадян виріс на 22,6 мільярдів гривень.
У НБУ розповіли про нюанси та ризики депозитних договорів
Але якщо покласти кошти на депозит не складає особливих труднощів, то забрати їх, особливо до закінчення строку, не завжди вдається.
Близько 7% письмових звернень громадян до Національного банку стосуються саме відносин за депозитами. У зв’язку з цим регулятор надав рекомендації громадянам. У НБУ радять перед підписанням депозитного договору вивчити усі умови, можливі нюанси та ризики.
Коли можливе автоматичне продовження строку депозиту
Уявімо ситуацію: клієнт відкрив у банку депозит із кінцевою датою 24 серпня. Через свята він зміг звернутися до банку лише 25 серпня. І тоді ж дізнався, що банк автоматично продовжив його депозит. Адже за умовами договору клієнт повинен був звернутися до банку впродовж 5 днів до закінчення строку депозиту.
Банк у такому випадку не порушив права клієнта. Проте автоматичне продовження строку дії депозиту можливе лише, якщо клієнт дав на це згоду: підписав договір із такою умовою або поставив «галочку» у відповідному полі в мобільному додатку.
Ми рекомендуємо банкам пояснювати клієнтам усі умови отримання послуги, зокрема, що відбуватиметься після завершення строку дії депозиту. Також рекомендуємо діяти на випередження: заздалегідь інформувати клієнта про завершення терміну дії депозиту й пропонувати йому варіанти подальших дій.
Читайте також: Карантинна тисяча: скільки і на чому можна було заробити, вклавши $1000
Що потрібно для дострокового зняття коштів
Уявімо ще одну ситуацію: клієнт має депозит строком 12 місяців. Але через непередбачувані обставини кошти знадобилася раніше. Клієнт звертається до банку з проханням забрати частину своїх коштів без відсотків. Але, якщо така можливість не передбачена в договорі, банк може відмовити.
Тому ми рекомендуємо клієнтам зважати на вищезазначене і в разі потреби обирати депозит, умовами якого передбачено можливість достроково знімати кошти. Водночас банкам рекомендуємо розглядати кожен випадок окремо та, за можливості, йти назустріч клієнтам.
Вибери депозит та отримай «Бонус від Мінфіну»
Як уникнути можливих комісій
Клієнт має депозит у банку в іноземній валюті. Після завершення строку дії депозиту він захотів перевести кошти з депозиту на поточний рахунок. Але дізнався, що банк тимчасово ввів комісію на повернення валютних коштів.
У тарифах банку має зазначатися, що комісія за зняття грошей не поширюється на відсотки та суму вкладу. Тобто, якщо клієнт захоче перевести кошти на поточний рахунок після завершення терміну депозиту та зняти готівкою через касу, комісій бути не повинно. Проте, аби уникнути неочікуваних ситуації, варто наполягти, щоб у договорі передбачалися чіткі умови повернення коштів, можливі комісії.
Читайте також: Де і в якій валюті тримає заощадження керівництво НБУ
Шляхи вирішення ситуацій
Перед підписанням депозитного договору радимо уважно його прочитати. Варто прискіпливо вивчити усі умови, можливі нюанси та ризики.
Якщо у відносинах із банком все ж виникла ситуація, в якій банк, на вашу думку, порушив умови договору та ваші права, напишіть звернення на ім’я керівництва фінустанови. Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою, слід звертатися до НБУ.
Коментарі - 2
https://www.youtube.com/watch?v=Z3t2dY7vkoY&feature=youtu.be
Подписывайтесь на youtube-канал «Минфина» и пишите вопросы, комментарии под видео;)