Мінфін - Курси валют України

Встановити
31 травня 2024, 8:30

Диво закінчилося: чому більше ніхто не вірить, що Китай стане економікою №1

Економіка КНР, якій не так давно пророкували світове лідерство, гальмує фактично на всіх напрямах. Із якими структурними проблемами стикається КНР, які сфери на цьому фоні продовжують зростати, та чи вистачить їх для подальшого вибухового розвитку країни, розповів економіст Олексій Петрівський.

Причини розчарування

Не так давно більшість економістів пророкували Китаю місце першої економіки світу, вправляючись в тому, хто точніше спрогнозує терміни. Чомусь більшість експертів ігнорували структурні проблеми Китаю і сумнівність економічних показників, що публікуються. Сьогодні майбутнє економіки КНР не здається таким багатообіцяючим, як донедавна, — уже цілком очевидно, що епоха швидкого економічного зростання добігла кінця. Колишні драйвери розвитку економіки вичерпують свій потенціал. Відновлювальне зростання економіки фактично завершене, бурхливий приріст працездатного населення у минулому.

Історично одним із основних факторів зростання ВВП у Китаї були масштабні інвестиції в нерухомість та інфраструктуру. Багаторічні інвестиції у будівництво виробничих потужностей, доріг та хмарочосів перетворили економіку країни на одну з найбільших у світі, однак можливості для продовження такої політики, схоже, вичерпуються.

Сектор нерухомості, що становить близько 30% від ВВП країни, перебуває у кризі з 2020 року, і це основна причина уповільнення економічного зростання.

На сектор нерухомості зав'язані безліч інших індустрій, починаючи з виробництва будматеріалів, транспорту і закінчуючи електронікою з фінансами.

Урбанізація практично зійшла нанівець, і це теж починає позначатися на банках. Частка проблемної заборгованості у структурі позик представникам галузі у більшості банків зростає, при тому що на будівельний сектор припадає близько чверті всіх виданих кредитів.

Ще одна проблема — падіння експорту внаслідок уповільнення світової економіки. Зі свого боку, низький внутрішній попит не дозволяє бізнесу розширювати виробництво — рівень споживання домогосподарств щодо ВВП залишається досить низьким, особливо для такої великої економіки.

Стимулювати попит за допомогою прямих дотацій населенню теж недоцільно, з урахуванням населення 1,4 млрд. Що стосується таких заходів стимулювання, як, наприклад, зниження податкових ставок, відсоткових ставок за кредитами, зменшення норм обов'язкових резервів для банків для вивільнення додаткової ліквідності, — всі ці заходи вже застосовуються китайською владою, але поки що цього також недостатньо для того, щоб спинити уповільнення темпів зростання.

Геополітика посилює загрози

Наступна проблема — демографія. У Китаї вперше за 60 років зафіксовано скорочення загальної кількості населення. За 2022 рік китайців поменшало на 850 тисяч людей. На додачу — середній вік китайців стрімко зростає, населення старіє, а отже, створює додаткове навантаження на економіку. Люди похилого віку споживають менше, і тим самим менше стимулюють економічне зростання.

Паралельно б'є рекорди кількість безробітних серед молоді: у червні 2023 року їхня частка досягла 21,3%, що майже вдвічі перевищує допандемійний рівень.

Китай — найбільший покупець енергоресурсів у світі. А також — головний торговий партнер рф. Економічні проблеми у КНР можуть вплинути на світові ціни на нафту та іншу сировину. Тож проблеми Китаю — проблеми кремля.

Ще одне з гальм китайської економіки — торгова та технологічна війна зі США. Будь-яке подальше зближення з росією додасть аргументів американцям для посилення тиску на Китай та ускладнить спроби Сі зберегти добрі відносини з Євросоюзом — головним ринком збуту китайських товарів.

Напружені відносини зі США, в тому числі на тлі російсько-української війни, відлякують іноземні компанії. Вони не поспішають вкладатися в Китай або через вже запроваджені обмеження, або через побоювання майбутніх санкцій, у тому числі через Україну або Тайвань. Західні компанії шукають нові локації для розширення виробництва, і гроші йдуть до Індії, В'єтнаму, Єгипту, Туреччини, Мексики.

Сьогодні уже цілком очевидно, що Китаю не вдасться обігнати США, оскільки уповільнення темпів економічного зростання матиме суттєвіший характер, ніж вважалося раніше, скорочення іноземних інвестицій у китайську економіку, демографічні проблеми на додачу до ослаблення економічних зв'язків зі США лише поглиблюють проблеми в економіці, викликані структурними проблемами.

Найбільша довгострокова проблема Китаю полягає в тому, що в нього просто немає такої міцної бази внутрішнього споживання, яку мають США. Китай не може покладатися лише на себе для підтримки свого економічного зростання. А основні споживачі китайської продукції — це ЄС і США, відносини з якими стають дедалі прохолоднішими…

Тож, цілком ймовірно, що найближчі десятиліття чергові експерти примірятимуть роль економіки номер один на Індію чи Мексику, як колись уже міряли на Японію та Китай.

Читайте також: Країна, до якої «переїжджають» Apple та Samsung: як Ханой підкорює серця інвесторів

Варто зазначити, що в Китаї є певні галузі, які переживають справжній бум: електромобілі, сонячна та вітрова енергетика. Але чи здатні ці галузі найближчим часом компенсувати вигальмовування китайської економіки і, тим паче, тримати попередні темпи зростання? Великий оптимізм щодо цього хіба тільки в китайців.

Коментарі - 86

+
+137
Bookseller
Bookseller
31 травня 2024, 9:15
#
Нам бы ваши проблемы…
+
+64
mantis05
mantis05
1 червня 2024, 13:56
#
Не дай бог нам еще и их проблемы) вот ты- пошёл в сельпо, купил еды и кушаешь. Просто, да? Кетай: пришел, купил, чуть не сдох, пытаешься по мед счетам заплатить и в суд подать за некачественную еду. Мы говорим не о еде которая испорчена, а про еду с химикатами. Тот уровень нитратов в овощах что у нас считается запрещенным и от которого почки выпадают- у них является вполне себе нормой, просто в воде отмачивают нарезанные овощи подольше. Хочешь детское питание? А у тебя связи есть, или знакомые, чтобы купить японское, корейское или американское и чтобы не подделка? Что? В Шанхае у 37% детей астма? Ну ничего- не самая страшная болезнь. Я мог бы навалять тут побольше вот таких плохих вещей, но оно никому не надо. Т. е. вы понимаете как хорошо в Украине, по сравнению с КНР, что вы хотя-бы покушать можете нормально и подышать воздухом? Это роскошь, просто не все это осознают.
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
1 червня 2024, 21:04
#
А может как раз очень хорошо осознают и поэтому не спешат делать ноги из Украины
+
0
mantis05
mantis05
1 червня 2024, 21:24
#
Главное чтобы не ногами вперёд- остальное приложится.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 червня 2024, 16:27
#
Mantis05
«Главное чтобы не ногами вперёд- остальное приложится.»

Насмотрелись американских фильмов,
если надеетесь жить вечно…
+
0
mantis05
mantis05
2 червня 2024, 21:17
#
Я больше по аниме, например one piece тайтл, рекомендую, особенно если ФАБы прилетают
+
0
ModernM
ModernM
2 червня 2024, 21:13
#
Оно никому не надо… это раньше не было принято обсуждать насущные вопросы. А почему? За нас всё решали. Сейчас обсуждение как раз и подталкивает к решению вопроса. И высвобождает напряжение в обществе! Так, что как раз хорошо, что пишете, пишут. Как-то посмотрел передачу про С. Корею и ужаснулся. Девочка лет 5−7 уже «чётко» знает, что «вождь народов» их разумеется, это то, ради чего мы (они) живём. Я могу сделать только один вывод: затягивание гаек в обществе, приводит к усугублению и без того, не простой ситуации. Моё мнение, что решать вопросы стоит теми методами в среде которых они возникли. Трудности в экономике — применять экономические меры, на нас напали (можно конечно и экономически решать, правда есть шанс, что будут требовать больше, понимая, что не сопротивляются) улучшать армию, делать её сильней и т. д. Имея мощный ресурс в каждой отдельной отрасли, можно быстрей и качественней решать как вопросы внутри страны и так и внешние!
+
+15
mantis05
mantis05
2 червня 2024, 21:23
#
Помню в институте народного хозяйства, он же КНЭУ, попался материал мистера Ющенка за 94 год, где он описывал потенциал Украины в с/х, логистике, НТР и прочие плюшки =) прошло 30 лет, разговоры о потенциале остались лишь разговором
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
3 червня 2024, 13:18
#
Mantis05

Не вы один вывели и бабло и свой бизнес из Украины в Европу,
а теперь пишите о потенциале.
Потенциал как был раньше, так и остался потенциалом,
но безнаказанно воровать и дерибанить ранее созданное,
намного легче, чем работать честно и созидать…
+
0
mantis05
mantis05
3 червня 2024, 17:49
#
Вы пытаетесь меня поставить на один уровень с теми кто дерибанит и ворует, айайай. А вот AML говорит что у меня все средства чистые и прозрачные. Так зачем наговаривать? Чтобы потенциал превратить в что-то получше, нужны одинаковые правила ведения бизнеса для всех. Увы, в Украине всё зависит от количества своих судей и бабоса для горлапанов, которые тебя поддержат.
+
+15
Oleksii Ch
Oleksii Ch
3 червня 2024, 22:08
#
Та він логіку люмпена має - хто багатий, той краде обовʼязково.
І так вважає більшість. Поки розумні люди розвивають бізнес або особисту додану вартість як спеціаліста, умовний пролетаріат мріє, але сидить на дупці рівно.
+
0
mantis05
mantis05
4 червня 2024, 13:22
#
Я заметил, что если некая личность, даже будучи адекватной, попадает в госструктуру или на госхаляву, то как специалист он умирает, при том очень быстро. Довольно низкая зп, но возможность ничего не делать, а так же госплюшки- оказываются более предпочитаемыми, нежели высокая зп и рост как специалиста. У-Украина.
+
0
vt313
vt313
3 червня 2024, 18:45
#
Mantis05, и что, не оправдалось?
+
+45
neverice
neverice
31 травня 2024, 10:41
#
Непогана стаття. Є кілька цікавих висновків, актуальних для нас.
Перший — це будівництво як ключовий драйвер росту. Цим фактором у нас завжди нехтували. А потенціал у нас величезний — купа старезного житла, дуже погано розвинена інфраструктура і дороги. Тобто — будувати і будувати. Що дає величезний відкладений потенціал росту.
Другий — активний пошук інвесторів, куди б вкласти гроші замість Китаю. І Україна в цьому плані потенційно дуже приваблива за рахунок дешевої робочої сили і близькості до ринку ЄС з вельми непоганої перспективою вступу. Це дає потенційну можливість кратного зростання прибутку від інвестицій.
+
+291
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
31 травня 2024, 11:10
#
Наш потенціал 0 бо наші менеджери докерувались до війни, а все повино було бути навпаки дружні відносини з сусідами давалиб і робочі місця і інвестиції а так «європейський ПАРАГВАЙ» :(
+
+334
neverice
neverice
31 травня 2024, 12:10
#
Рашист детектед. Для справки — росія на нас напала абсолютно безпідставно, зруйнувавши всі можливі дружні відносити. І у нас були вже дружні відносини з росією перші 25 років незалежності, якщо хтось забув. Але ніяких інвестицій та робочих місць ми щось не побачили. Скоріше навпаки — заводи викупали та розвалювали саме росіяни.

Фактично, у нас було лише два економічні етапи — дружба з росією та війна з росією. І що цікаво, по добробуту людей вони практично рівноцінні. Що дає дуже просту відповідь — від дружби з росією така ж користь, як від війни.
+
+55
Prya
Prya
31 травня 2024, 13:45
#
Обещали в 91 м свободу и демократию, жизнь как во Франции, как перестанем кормить СССР.
+
+28
Sinteo
Sinteo
31 травня 2024, 14:20
#
Так, нєбуй було загравати з кацапами тоді, хоча хто був до цього готовий? Але те, що обіцяли, аж цікаво. Може скинеш посилання на якийсь документ, який це обіцяв? Ну там, про Францію, наприклад.
+
+45
ramarren
ramarren
31 травня 2024, 15:30
#
Були листівки такі, які агітували голосувати за незалежність…
+
+40
Rubi0
Rubi0
1 червня 2024, 7:33
#
Да один только завод Дерипаски в Николаеве давал налогов на 3 млрд грв в год, попутно на добровольных началах еще с 90х делал ремонты и закупал оборудование в областную детскую больницу, спорткомплексы, заводской плавбасейн который дал олимпийский чемпионов Украине, экзотических животных привозил и содержал в местном зоопарке. Так что про то что рос бизнес не инвестировал и не создавал ничего в Украине просто бред. Влияние завода на экономику города и целой области настолько огромно что даже Арахамия в 2022 сказал что его национализация было поспешным решением.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
2 червня 2024, 16:34
#
Rubi0
«Да один только завод Дерипаски в Николаеве давал налогов на 3 млрд грв в год»

Могли бы и уточнить, что Николаевский глинозёмный завод построен
в далеком 1980 году, когда Олежечке Дерипске было всего 12 лет…
+
0
vt313
vt313
2 червня 2024, 17:06
#
Rubi0,
--- Да один только завод Дерипаски в Николаеве…

Дерипаска получил НГЗ с обязательством восстановить производство на ЗАЛКе.
+
0
mantis05
mantis05
2 червня 2024, 21:25
#
Вообще-то, можно мне подарить весь концерн Газпром или Норникель, и я смогу чуток расеюшке налогов капать и в Украину бабос заводить, дайте мне лишь за заводик подержаться =)
+
0
Rubi0
Rubi0
3 червня 2024, 0:27
#
Так кто вам не дает, идите покупайте акции, они на бирже торгуются в свободном доступе, щас отличный момент на низах купить актив.
+
0
mantis05
mantis05
4 червня 2024, 13:23
#
Готов за каждую акцию отдать 2.7 копейки, как это делали в 94 году =) если до сих пор не поняли в чём юмо ри сарказм- то кастрюлеголовость у вас прогрессирует
+
+22
neverice
neverice
31 травня 2024, 12:24
#
Просто порівняйте тенденції на мінімальну та середню зарплату, ВВП до 2014 та після 2014. І стане зрозуміло, чи взагалі була якась користь від росії. Якщо 10 років війни для нас практично нічим не відрізняють від попередніх 10 років миру.
Можете навіть графік ВВП відкрити для наглядності.
+
+93
Sikoka
Sikoka
31 травня 2024, 12:48
#
Говорят математика то москальска наука, а вы знали шо после 14 в ввп стали вкл переводы заробитчан? так шо эти графики… надо смотреть по ценам тарифам зп курсе там картина для кастрюль печальная
+
+86
neverice
neverice
31 травня 2024, 14:16
#
Смішно — порівнюємо економіку під час миру та під час війни, а щоб побачити різницю — треба перераховувати тарифи і то не факт, що побачимо різницю. Нагадаю, мінімальна зарплата в 2013 була 1218 грн. Зараз 8000 грн. Виросла в 6,5 разів. Курс був 8, зараз 40 — виріс в 5 разів.
Ну і ви забули про втрату базису ВВП — купи підприємств донбасу. Які також треба було компенсувати.
Отака вона користь від дружби з росією. В мирний час жили так само погано як і під час війни.
+
+39
innapcholko
innapcholko
31 травня 2024, 15:35
#
Термин минимальная зарплата введен не для того чтобы ее платили, а для того чтобы увеличить минимальные платежи ЕСВ!
+
+88
PROFAN goncharuk
PROFAN goncharuk
31 травня 2024, 13:33
#
Якщо для вас загибель сотень тисяч громадян від війни нічим не відрізняться то мені вас шкода
+
+60
neverice
neverice
31 травня 2024, 14:22
#
Наївна маніпуляція, щоб з'їхати з теми. А суть — в мирний час, коли дружили з росією жили так само погано, як і під час війни з росією. Отака вона та дружба.
+
+15
Prya
Prya
31 травня 2024, 17:10
#
Главное, что не в олигархате проблема, если по вам. А так-то соседи рядом всегда будут, есть на кого валить.
+
0
Smerch747
Smerch747
1 червня 2024, 10:38
#
Фу який маніпулятор))) Сусіди не завжди рашка) І рашка може бути мирною і демократичною. Справді яка різниця між агресивним сусідом і мирним)
Олігархи є в усіх країнах світу, так в нас їх більше, але основна проблема це війна. З розвитком країни і демократії = олігархат буде все більше обмежений.
Тому давай вали звідси ботик)
+
+30
mantis05
mantis05
2 червня 2024, 21:27
#
Главное, чтобы сосед был не имбецильный шизофреник. А так- нам как раз не повезло, наши соседи- русопитеки, альтернативный вид homo sapiens, который пошёл по другой стезе эволюции.
+
0
bosyak
bosyak
31 травня 2024, 17:59
#
Це ми напали на росію? Щось не так сказали?
+
+30
mantis05
mantis05
1 червня 2024, 21:27
#
Чувак) ты хоть что угодно делай, а если у тебя сосед- шизофреник, то ты с этим ничего не поделаешь, это генетическое, от его родителей-уродов. Так что не надо тут нарративы закидывать про мир и нормальные отношения. В конституции Украины надо прописать обозначение слова москаль, рашист и русопитек и чтобы на законодательном уровне, не признавать такой страны и не иметь никаких дел.
+
0
datsko81
datsko81
2 червня 2024, 18:18
#
Чувак ти палишся, всі твої коментарі тупо кацапська пропаганда, ти хоть час від часу перелогінся, а то тобі перестануть платити))
+
+45
Oleksii Ch
Oleksii Ch
31 травня 2024, 12:51
#
Колишні драйвери розвитку економіки вичерпують свій потенціал — так завжди буває, коли диктатори старішають та бояться лишитись нікому не потрібним ганебним минулим. В гонитві за уявним світовим пануванням «панда — сі» все профукав. І продовжує це робити, підтримуючи кацапів в надії, що на спровокованих світових проблемах заїде перед сконом на Тайвань як переможець.
+
+74
zevs1
zevs1
31 травня 2024, 13:34
#
Лучше расскажи как наши украинские Керманичі всё профукали.

За Китай и особенно за Си можешь не переживать они переживут, а Мы живя на помощь Запада может нет, если Они передумают помогать.
+
+15
Prya
Prya
31 травня 2024, 13:46
#
Бесконечно кормить никто не будет. Байден скоро уйдёт — все вопросы будут к его обещалкам.
+
+26
bosyak
bosyak
31 травня 2024, 18:02
#
Спробуйте жити своєю головою та руками
+
+15
Prya
Prya
31 травня 2024, 18:26
#
Да я только за. Но западникам умные конкуренты, понятно, ни к чему
+
0
bosyak
bosyak
5 червня 2024, 23:09
#
Якщо ми розумні нам пофіг що про це міркують «западники»
+
+30
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
31 травня 2024, 13:14
#
Якщо Ви про ПКС, то це трохи інше — про внутрішнє споживання, та й там методики курсів дуже сумнівні. Реальна економіка вимірюється реальними грошима. Перша економіка світу — та, яка має найбліший ВВП у справжніх доларах. А Китай з його економічними проблемами і демографічною катастрофою перспектив обійти США не має вже. Тут більше питання коли Індія потіснить Китай з 2 на 3 місце, за 10, 20 чи 30 років
+
+72
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
1 червня 2024, 11:08
#
Скільки раз треба китаянкі надати свої послуги, щоб купити АйФон, а скільки разів америнакці? За скільки разів вони зароблять собі на відпочинок «для відновлення здоров’я» на Мальдівах? ПКС має частково сенс при розрахунку спроможності споживання місцевих товарів і послуг (ваш приклад якраз підходить) але у глобальному світі реальне значення мають реальні гроші, бо вся міжнародна торговля ведеться у реальних грошах, а не послугах по ПКС. Хоч у Бурунді, хоч в Україні, хоч у Китаї за будь який товар чи послугу вироблену за межами вашої країни Ви заплатите реальні гроші. Як альтернатива можна у Бурунді споживати виключно товари вироблені у Бурунді і пишатися тим, що хліб там у 20 разів дешевше ніж у США, значить по ПКС не так все й погано з вашої точки зору, але крім того хліба більше нічого там толком і купити не можуть, бо того самого ПКС на більше не вистачає. Ну і ще диктатор сусідньої країни часто пишається ПКС, що вони то Німеччину обійшли, то Японію ось-ось обженуть, але реалії думаю Ви і самі усвідомлюєте де як живуть
+
0
STV
STV
2 червня 2024, 9:22
#
Ахахахаха, а Индия наверное вторая економика)))
+
+15
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
3 червня 2024, 14:42
#
Ну і що смішного? Хоч би Вікіпедію відкрили, а потім сміялися. Зараз Індія країна з найбільшим населенням у світі і це населення далі зростатиме. Стосовно економіки, Індія має 5-й набільший ВВП у світі, десь у 2026 або 2027 вона стане 3-ю скоріше за все. За 3 роки якщо порівнювати Індію з Китаєм, населення Індії буде майже 1,5 млрд і зростатиме, Китая 1,38 і далі буде падати, економіка у Індії буде рости у 2−3 ради швидше, і буде лише питанням часу, коли Індія обійде Китай за ВВП
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
3 червня 2024, 15:23
#
Ну и толку с той первой-второй экономики мира по ВВП.
Людей интересует их уровень жизни, а не ВВП страны.
+
+15
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
3 червня 2024, 19:53
#
Якби цей комент був написаний весною 2019, то для 73% це було б логічно мабуть, але не зараз…

Наприклад якби у України було 1 чи 2 місце по ВВП у світі, то Росія б на нас не напала. Цього пункту думаю цілком достатньо, щоб сказати, що «з ВВП є толк».

Ну і ще дрібниці типу: зовнішньополітичної ваги, торгових преференцій у різних куточках світу, безвіз з більшою кількістю країн і т. д.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
4 червня 2024, 16:07
#
Олександр Міщенко
«Наприклад якби у України було 1 чи 2 місце по ВВП у світі…»

Ну вот зачем нести откровенную пургу…
Или вы даже не догадываетесь, что ВВП зависит от численности населения страны, ведь именно население конкретной страны генерирует ВВП, а не марсиане…

Справочно
Численность населения Украины в четыре раза меньше, чем в россии.
Численность населения Украины в десять раз меньше, чем в США.
Численность населения Украины в сорок раз меньше, чем в Китае.

ВВП (ППС) на душу населения 2022 год, в USD:
США = 76399
россия = 36485
Китай = 21476
Украина = 12671
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
4 червня 2024, 20:45
#
«Пургу» пишете Ви, обговорювалося значення місця будь-якої країни у рейтингу за ВВП, я Вам пояснив, що це має значення для кожного громадянина будь-якої країни, а Ви замість погодитися наводите мені довідку зі шкільного підручника географії середніх класів…

Теоретично Україна могла б мати населення 100 млн наприклад (можете для порівння взяти Єгипет, на 1991 рік там населення було як і у нас біля 50 млн, зараз 100+ млн). Також теоретично Україна могла розвинутися до рівня Польщі наприклад. При населенні 100 і розвитку умовної Польщі, ВВП у нас біг би бути на 2021 — 1,8 трлн, а не 0,2 трлн. От тереп і подумайте, яка ймовірність нападу країни з населенням 130−140 млн, на країну з населенням 100 млн і при рівному ВВП 1,8 трлн проти 1,8 трлн. Думаю дуже малоймовірно, що при такому розкладі на нас зважилися б нападати

Якщо ж узяти географічні реалії України: площа, водні ресурси, виробництво їжі, то і 200 млн населення тут цілком могло б жити, і тоді потраплянні в топ-5 країн за ВВП цілком могло б відбутися.

Але маємо на жаль те, що маємо…
+
0
vt313
vt313
4 червня 2024, 21:01
#

Олександр Міщенко, як думаєте, якщо ВВП цього року буде 2 трлн, долл., то що зробить росія? А якщо 10 трлн.
+
+15
mantis05
mantis05
5 червня 2024, 11:25
#
Например лососнет тунца, потому что у наших ворот будет очередь из желающих продать нам дальнобойные ракеты в любом количестве?
+
0
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
5 червня 2024, 11:39
#
Якщо з 10 трлн. виділити 30% ВВП на безпеку і оборону, це буде 3 трлн, або у 4 рази більше ніж у США і приблизно у 30 разів більше ніж у Росії. Відповіть на питання «що зробить росія» — нічого вона зробити не зможе. Але одна маленька деталь, збільшити ВВП протягом 1 року у понад 50 разів ще жодній країні не вдавалося… Треба було кілька десятків років цим займатися до сьогодення
+
0
vt313
vt313
5 червня 2024, 17:58
#

mantis05, хочу названия тех производителей, которые сделают это, в обход запрета США.
+
0
vt313
vt313
5 червня 2024, 18:08
#
Ви, напевно, не дуже розумієте що таке ВВП, в сенсі, як це вираховується.

1 комплекс поставлять за 3 млрд. або за 3 трлн., яка різниця?

Це, як Франція допомогла. Допомогла звичайно. Не питання.

Ніхто такого не зробив, бо нікому не було потрібно.
А суто теоритично, то чорний квадрат коштує 20 млн.
Тоді 10 трлн., це 500 тис. таких картин.
Не проблема.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
5 червня 2024, 18:12
#
Mantis05
«очередь из желающих продать нам
дальнобойные ракеты в любом количестве»

Никаких очередей не было, нет сейчас и не будет в будущем…

Компании, производящие оружие не штампуют его, как китай унитазы, а выполняют работы исключительно под заказ своего государства или других стран после получения разрешения на экспорт конкретного количества установок и/или боеприпасов.
Да и мощности западного производства боеприпасов значительно уступают мощности производства четырёх стран мировой оси зла — россии, ирана, северной кореи и китая…
+
0
mantis05
mantis05
5 червня 2024, 20:04
#
Запрета, как такового то и нет, просто Украина- нищая и не заключает больших контрактов с США.
+
0
mantis05
mantis05
5 червня 2024, 20:06
#
Как только будет стоять речь о нескольких триллионах, то как раз очередь и будет стоять, потому что это колоссальные суммы денег, и не одна страна не откажется от них. Брать расписку в стиле: пажалуста- не все 100% ракет по жилым домам пускайте, ок?- будут, и только. Бабло всегда побеждает зло.
+
0
vt313
vt313
5 червня 2024, 20:26
#
Это колоссальная сумма, в принципе, да.
Но ФРС напечатал 7 трлн. за два года.
Примерно тоже и ЕЦБ.
А список производителей, которые в очередь станут, сможете дать?
А почему Китаю не продают технологии, тоже денег мало?
+
0
mantis05
mantis05
5 червня 2024, 22:50
#
Потому что кетай- враг, как и Иран и рабсея. А вот взять деньги у тех, кто убивает русню- это святая цель
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
6 червня 2024, 8:03
#
Mantis05

Если бы запрета не было — Украина давно бы уже купила хотя-бы одну наземную пусковую установку и пару десятков ракет Tomahawk, но никто не продаёт без разрешения правительства США.
+
0
mantis05
mantis05
6 червня 2024, 21:18
#
Деняк нет. Нам бы и дроны топовые продавали. Но деняк и на них нет.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 червня 2024, 8:53
#
mantis05
«Деняк нет»


Бюджет обороны на 2024 год — около $40 млрд - из этой суммы $30 млрд - это зарплаты и выплаты военнослужащим, из оставшихся $10 млрд, без учета расходов на ГСМ и форму, на покупку вооружений остается $6 млрд.

На 100% уверен, что Украина смогла бы изыскать валютные резервы и купить до 400 крылатых ракет наземного базирования «Томагавк» на суму ~ $1,7 млрд, как это разрешили сделать Японии.

https://www.ukrinform.ua/rubric-world/3815384-aponia-zakupit-u-ssa-sotni-raket-tomagavk-na-17-milarda.html

+
0
mantis05
mantis05
6 червня 2024, 21:18
#
Смотря каких. Вот Саша считает что ВВП- важнее каких-то там ППС или уровня жизни. Напомню, 11 лямов уйгуров до сих пор в гибридном рабстве ср стерилизацией, а около 80 лямов китайцев- без паспортов. А вы видели какие у них дороги, мосты и инфраструктура?) а еще большое то и это
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
7 червня 2024, 9:00
#
Действительно, Китай — это не только Чунцин, Шанхай или Пекин.
Когда пишут о достижениях Китая, почему-то напрочь забывают
о жителях Синьцзян-Уйгурского автономного района Китая.
+
+15
mantis05
mantis05
7 червня 2024, 12:31
#
Там даже без экстремумов в виде уйгуров- что Юннань, что Гужоу- известны тем, что всё село собирает бабос на 1 паспорт, чтобы отправить в город работать представителя, который их потом бы выкупал из рабства. Это, конечно, жесть. Зато, оч популярно среди американцев и малазийцев покупать там барышень на развес. Всё как на базаре: пришёл, пощупал, заплатил, оформил. 21 век, все дела.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
8 червня 2024, 17:08
#
Mantis05
«Там даже без экстремумов…»

Вполне согласен, плюсую
и прекращаю обсуждать
проблемы китая.
Мне хватает и своих проблем.
+
+117
Pablito
Pablito
31 травня 2024, 14:10
#
Проблемы Китая, по идее, будут только нарастать:
1 с каждым годом население будет падать все быстрее, лет через 10 — уже на несколько млн в год и по итогу — минут 300−400 млн к концу столетия. или даже больше
2 развитие ИИ сильно высвобождает рабруки с рынка труда, а для гигантских стран это еще болезненнее
3 Запад переориентирует все больше инвестиции на другие страны

Да, у Китая есть прорывные отрасли экономики, но для 1,4 млрд населения это явно не то.

Поэтому, думаю, Китай ждут «интересные времена» в этом столетии. И я весьма этому рад. Не буду скрывать.
+
+60
Pablito
Pablito
31 травня 2024, 14:14
#
Кстати, по мере нарастания проблем Китая он будет все более склонен к поглощению своей северной марионетки. Направить ура-патриотический настрой масс на освоение новоприсоединенных территорий, так сказать.Плюс подтолкнуть экономику, развивая обширные новоприсоединенные территории. Тайвань для этого уж точно слишком мизерен.
+
+49
zevs1
zevs1
31 травня 2024, 14:36
#
Вообще это какой то нонсенс переживать за Китай, в Китае за коррупцию расстрел и по сей день проводят публично на стадионе и выставляют счёт родственникам ДВА юаня за потраченную пулю, зато у нас политики и чиновники кричат мы за демократию воюем, но при этом установили на себя бронь.
+
+15
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
31 травня 2024, 15:58
#
Не так, «за коррупцию расстрел неугодных», а «своїх» ніхто там розстрілювати не буде, бо крадуть абсолютно всі, як і при СРСР, якщо державне — значить нічиє, значить можна брати. Стосовно економіни, Китаю вже не випередити США, а от стосовно корупції думаю Китай вже давно на 1 місці у світі, якщо рахувати зазальну суму у доларах вкраденого у держави
+
+39
zevs1
zevs1
31 травня 2024, 16:29
#
Не пиши ерунды если не знаешь, расстрел за коррупцию в Китае не зависит от того свой или нет, это в Украине своих нельзя трогать.
+
+45
Oleksii Ch
Oleksii Ch
1 червня 2024, 9:57
#
Тут в основному маячню пишеш ти…
В останній час були гучні розстріли лише за вбиства дітей та за наркоту.
А дурники десятиріччами вірять в святий безкоррупційний Китай =)
+
0
mantis05
mantis05
7 червня 2024, 12:35
#
Полит элита, кланы, военные и бизнес с тебя смеются как с дурачка)
+
+15
Oleksii Ch
Oleksii Ch
31 травня 2024, 19:50
#
Не вигадуй маячні.
Вже багато років ніяких масових розстрілів немає за корупцію.
Там така корупція (гуансі) що нам і не снилася — будуть цілі міні містечка без дозволів, закривають очі на знищення екології виробницством.
Байка про розстріли вже себе вичерпала =)
+
+30
zevs1
zevs1
31 травня 2024, 22:26
#
Ты наверное космонавт как Лёнька Черновецкий, как ты считаешь почему китайская экономика росла 40лет?
Был не один раз в Китае, поэтому и пишу то что знаю.
+
+66
Oleksii Ch
Oleksii Ch
1 червня 2024, 9:54
#
Шо ти там знаєш? На заводи пару разів їздив китайский непотріб замовляти?
А я там жив в оточенні китайців в звичайному місті на півночі біля Пекіну.
Мій китайский керівник міг по знайомству все що завгодно зробити — наприклад запросити на робочу візу іноземця без профільного диплому, або отримати пільги для бізнесу. І він казав, що «гуансі» вирішують все в Китаї…

Економіка зростала, бо попередники кончелиги сі дали правильний імпульс державі - на зближення з заходом, на індустріалізацію та створення власного виробництва. А сумна стара панда вирішила, що час бути володарем світу та все профукала.

Досі спілкуюсь з дівчатами з Китаю в вічаті. Вони скаржаться на те, що все менше людей зазирають в далеке майбутнє, багато хто відмовляється створювати сімʼї та купувати власне житло. Поширюється явище схоже на японських хікоморі.

Тож забирай з собою свого космонавта та не пиши тут маячні про розстріли…
+
+21
Oleksii Ch
Oleksii Ch
1 червня 2024, 13:42
#
Ти навіть не уявляєш, де і ким я працював.
Жодним чином не повʼязане з торгівлею або виробництвом.
Бочу я щодо твого досвіду на 100% вгадав, бувалий китаїсте =)
+
+15
mantis05
mantis05
6 червня 2024, 23:19
#
Называется bai lan, ну и это не тоже самое что и хикканы. Байлан как движение- это протест молодежи против политики кумовства. Цземинь-Цзинтяо политика была какая: много учишься или работаешь- много получаешь. Поэтому люди упахивались и учились и потели над оценками. Пришло Си и такой: у нас много нужных людей, поэтому будем продвигать их, а остальные подождут, например всю жизнь. И пошёл эффект тун мо: ставим начальника по знакомству, берём ему толкового зама, и он за него пашет за копейки и без возможности продвижения. Ну классно же?) Напомню, что бывший мэр Тайбэя, был помощником мэра округа с2 в течении 10 лет и не смог продвинуться, от слова совсем. А как поехал на Тайвань- оп, и сразу сильный и умный. Резко так.
Соответственно, молодёжь сравнивает себя и с своих родителей, и челик видосы пилил, как он, кто в отличием окончил школу, поступил в универ, закончил 5ым на потоке- получает столько же бабоса, сколько и его сын: бездельник, закончил среднюю школу, играет в баскетбол и приставку днями, 4 часа в день на доставке работает. Вот от этого и такое у них движение.
+
+39
gorobezus
gorobezus
31 травня 2024, 15:47
#
Китай рано хоронят. Учитывая что непосредственные разработчики рано или поздно оказываются в месте производства, то за 40 лет Китай вырастил какую-то инженерную школу. И по промоборудованию могу сказать что оно на данный момент слабо отличается по всем характеристикам от поделий из ЕС, а по цене приятнее. И тамошние разработчики лучше относятся к пожеланиям покупателей. Не без эксцессов правда, но главное правильно прописывать договор, что в договоре прописано, то и получишь, а не как у шведов, приехало оборудование на метр длиннее чем была предоставленная документация.
Вот запустит Китай свой среднемагистральник, тогда и посмотрим, чего стоят китайские технологии. Если получится стоящее поделие — звизда Боингу и Эйрбасу.
+
+31
vt313
vt313
31 травня 2024, 17:58
#

gorobezus, там нет экономики, там политика.
И закончится как и российский аналогичный проект.
Может дольше протянет, но конкуренцию Боингу не составит.
Конечно, если Боинг не накроется.
+
+7
Qwerty1999
Qwerty1999
1 червня 2024, 21:25
#
«Китай рано хоронят»

Коммунистическая паритя Китая его сама похоронит и без помощи Запада.

«Вот запустит Китай свой среднемагистральник»

Что в сегодняшнем Китае получается лучше всего — это
клонирование чужих разработок…

+
+59
ModernM
ModernM
31 травня 2024, 20:13
#
Китай (как и россия), страны не для жизни. В США и свободном мире, экономика это ЧАСТЬ общего, единого целого. И рыночная экономика у них чувствительна у изменениям в обществе. Да у них тоже были кризисы, и они их решали экономическими мерами. Экономике дали возможность перестраиваться, быть чувствительной. Другими словами называли белое белым, чёрное чёрным. Такой подход позволил накопить экономический ресурс и им пользоваться. В Китае и россии, на решение экономических вопросов применяли «свои» методы…не связанные с экономикой. Часто популистские, что не позволило нарастить опыт и экономический ресурс. Поэтому они и сейчас опираться на нефте ресурсы и тотальный контроль. Что само по себе усугубляет ситуацию! И приводит от одной крайности к другой. Поэтому сегодня Китай заявляет, что не согласен с политикой США, а завтра уже может сказать, что им выгодно дружить…ням, ням то хочется. Такая же фишка и у россии. Непоследовательная политика привела к дисбалансу во всех сферах жизни. Ты делаешь не то, что целесообразно ситуации или развитию, а то что тебе «партия говорит». А поможет это или нет…ответ понятен. В силу собственного дисбаланса в стране и приходиться «догонять» развитые экономики, обвиняя их в попытке влиять на внутренние дела россии и Китая. В России и Китае, основная ценность это люди и их же обесценивание. Парадокс!!! Армии обеих стран показывают якобы свою мощь, за счёт огромного количества всего, танков, автоматов, ракет, людей…оно ж само не стреляет!
+
0
NewObama
NewObama
3 червня 2024, 12:41
#
Какая интересная вышла статья про плохую экономику Китая, да ее самая плохое состояние, даже не снилось нищебродной Украине с коррупцией и не могущей создать ничего своего, а только использовать оставленное от советского наследия, и особенно забавно слушать «эпитеты» про соседей, которые на порядки превосходят в развитий экономический сектор Украины, от диванных «борщовых» экспертов! Небось, дали под последние заявления Си, который явно указал свою сторону в этом конфликте! А эти эксперты которые пишут такие статейки, скорее всего и небыли никогда в той КНДР, ибо если бы были, то не про какой упадок экономики им бы и в голову не пришло писать)
+
0
Oleksii Ch
Oleksii Ch
3 червня 2024, 22:11
#
О, zevs1 перелогінився та продовжує вдаваєти експерта з Китаю…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися