16 серпня 2019, 8:01 Читать на русском

Як відкрити продуктовий магазин SPAR

Франшизи продуктових супермаркетів — практично безпрограшний варіант. Вони окуповуються за один-три роки і приносять при правильному підході стабільний прибуток до 40-60% на рік.

Франшизи продуктових супермаркетів — практично безпрограшний варіант

Мінфін з'ясував, як можна відкрити продуктовий магазин, на прикладі міжнародної мережі SPAR.

Читайте також: Як відкрити ювелірний магазин Zarina

Хлібний бізнес

Продукти харчування — товар першої необхідності, який купуватимуть завжди, незалежно від рівня доходу. За даними Державної служби статистики, українці витрачають на їжу в середньому 50% свого доходу. Тому супермаркет продуктів харчування — бізнес дуже перспективний.

Партнер матеріалу

Правда, відкривати власний магазин — справа клопітка, на це піде багато часу і грошей. Інша справа франчайзинг: всього пару місяців і ви вже зустрічаєте перших покупців. Приєднавшись до вже діючої мережі супермаркетів, франчайзі отримує максимальну підтримку від власника бренду і стає власником готової бізнес-моделі. За рахунок цього істотно скорочуються ризики, пов'язані з відкриттям магазину і його подальшою роботою.

Є й інші плюси. З великими мережами постачальники співпрацюють охочіше, ніж з автономними точками, надаючи великі знижки. Відповідно, можна ставити більш низькі ціни на товар, а це принципово важлива конкурентна перевага.

Європа нам допоможе

Стати партнером відомої мережі продуктового супермаркету не так просто. Незважаючи на те, що український FMCG-рітейл (Fast-Moving Consumer Goods — продаж товарів повсякденного попиту) активно розвивається, великі мережевики не поспішають залучати «сторонніх» партнерів. Процес якось пішов тільки в 2014 році, коли продаж франшизи для супермаркетів у форматі «магазин біля дому» почав холдинг Retail Group (мережі «Велика Кишеня», «Велмарт» та інші). В кінці 2015-го про запуск франчайзингового проекту оголосила мережа Novus. А восени минулого року до них приєдналася Компанія ЕКО маркет.

FMCG-рітейлери воліють розвиватися власними силами, тому що франчайзинг передбачає вкладення часу і грошей, відповідальність перед франчайзі. Це окремий вид бізнесу, що передбачає ретельне планування, залучення низки експертів, додаткового штату фахівців тощо. А в багатьох віддалених регіонах розвивати франшизу невигідно через складнощі з організацією логістики.

Найактивніший на сьогодні франчайзер на українському ринку FMCG-рітейлу — мережа SPAR. Це нідерландський бренд, заснований ще в 1932 році. Маркети, супермаркети і гіпермаркети SPAR є у 50 країнах світу на території Європи, Африки, Азії та Австралії. Що стосується України, то магазини бренду вже багато років працюють у Харкові. Раніше це був виключно «локальний» проект. Глобально мережа стала зростати в Україні, в тому числі за франчайзингом, з січня 2017 року, коли луцька Інвестиційна Група VolWest Group підписала контракт з міжнародною компанією SPAR International.

В активі VolWest Group, що належить Віктору Корсаку, окрім SPAR: продуктова мережа «Наш край», піцерія «Тарантелла», а також компанія SMART Logistics, спортивно-розважальний комплекс «Адреналін Сіті», комплекс «Гарнізон», ТОВ «Кава Груп» (представник «Нестле Україна» у Волинській області), Демидівський консервний завод, Шацький молокозавод, а також регіональна газета і радіостанція. Бізнес різноплановий, але, схоже, останнім часом VolWest Group вирішила приділяти підвищену увагу роздрібній торгівлі. Франшизу «Наш край» компанія розвиває вже давно, в тому числі в Києві. А за рахунок SPAR компанія розширила свій вплив на ринку рітейлу в ціновому сегменті середній/середній плюс.

Вже з 2017 року магазини SPAR стали відкриватися один за одним, щоправда, переважно в західних регіонах. У Києві поки що всього один магазин мережі, так що для потенційних франчайзі — це хороша можливість зарекомендувати себе на ринку і заробити.

Позитивна сторона співпраці з VolWest Group: на відміну від інших продуктових мереж, група давно продає франшизи і напрацювала досвід у цій справі. Також не варто забувати про підтримку західноєвропейських фахівців, якщо у вас щось піде не так. Тож є шанс уникнути багатьох помилок і почати роботу в максимально короткі терміни.

Важливо також, що у SPAR чотири формати магазинів і у франчайзі немає особливих обмежень за розміром торгової площі. Можна відкрити як невеликий магазин «біля будинку» площею 75 кв. м, так і супермаркет з торговими площами понад 3000 кв. м.

До речі, як у Західній Європі, так і у нас, все більшу популярність набувають мережеві магазини «біля дому». Люди припинили довіряти великим торговим центрам, вважаючи, що ті, в гонитві за низькими цінами, пропонують менш якісний товар. Тому великі мережі стали відкривати невеликі магазини. Такі торгові точки виграють за рахунок людського фактора – індивідуального підходу до покупців, чого так не вистачає великим супермаркетам. SPAR активно працює в цьому сегменті: більшість магазинів – невеликі за площею.

Скільки це коштує

Якщо ви вирішили стати партнером міжнародної мережі родом з Нідерландів, звертайтеся до департаменту франчайзингу, координати якого є на сайті ТОВ «SPAR Україна Корп.». У найкращому становищі, звичайно, франчайзі, у яких вже є свої магазини: процедура ребрендингу обійдеться дешевше, ніж проект «з нуля», та й вже наявний досвід не можна переоцінити.

Розмір інвестицій в проект варіюється в залежності від формату магазину і площі приміщення. Менеджер з розвитку «SPAR Україна Корп.» Сергій Терещук каже, що магазин швидкого обслуговування SPAR Express площею від 75 до 200 кв. м обійдеться від 18 до 45 тис. доларів. В класичний SPAR площею від 200 до 1000 кв. м. у житлових районах міста, доведеться вкласти 45-180 тис. доларів. Якщо ви відкриєте EUROSPAR, від 1000 до 3000 кв. м., інвестиції складуть 180-700 тис. Ну а якщо це буде гіпермаркет INTERSPAR площею 3000 кв. м., знадобиться сума від 700 тис. доларів. Роялті: 0,5-1,2% від товарообігу в залежності від формату магазину на місяць.

Окупність, як обіцяють в департаменті франчайзингу SPAR, складе від одного року до трьох років. Зазвичай великі проекти окупаються швидше, а невеликі магазини – повільніше. Важливий чинник успішної окупності проекту – місце розташування торгової точки.

Приміщення

Як показує практика, від місця розміщення магазину залежить до 50% його доходу. Якщо це SPAR Express або SPAR, тобто, невеликий або середній за площею магазин, його рекомендується розміщувати на відстані не менше 100-500 метрів від найближчого великого супермаркету. Бажано в центрі міста, на перетині транспортних або пішохідних потоків. Якщо це «магазин біля дому», то розташовувати торгову точку слід поруч з багатоповерхівками. Потенційно прибутковим є магазин, розташований не далі, ніж в 100-150 метрах від чотирьох багатоповерхівок, в яких проживає близько 1500 осіб.

Часто під магазини здають приміщення на перших поверхах житлових будинків, а також окремо розташовані приміщення. Не виключений варіант застосування готових модульних конструкцій, які можна встановити в будь-якому місці. Середня вартість таких споруд — 4000 гривень за кв. м. Зазвичай компанії, які на цьому спеціалізуються, виготовляють модуль під замовлення приблизно за тиждень, а встановлюють лише за кілька годин. Це набагато вигідніше за ціною, ніж щомісячна оренда, плюс, це ваша власність і в будь-який момент магазин можна демонтувати і перевезти в інше місце.

При виборі приміщення важливо також пам'ятати, що для великих магазинів потрібні під'їзні шляхи, що відповідають габаритам великих вантажівок, а також власна парковка. З вибором приміщення можуть допомогти консультанти SPAR.

Що в портфелі франчайзера

Пакет послуг франчайзера виглядає вельми привабливо. Фахівці SPAR проведуть маркетингове дослідження та техніко-економічний аналіз проекту для кращого розуміння того, які перспективи у вашого бізнесу, скільки потрібно грошей на його організацію і за скільки він окупиться. Результати покажуть, скільки покупців магазин буде обслуговувати щодня, наскільки вдало обрано локацію і формат магазину, наскільки високою виявиться конкурентоспроможність торгової точки у обраному місці тощо.

Потім SPAR розробить комплексний бізнес-план з покроковою реалізацією проекту та ведення бізнесу після відкриття магазину. Ви отримаєте детальний опис принципів роботи торгової точки, її формату, асортименту, робочий графік тощо. В партнерський пакет увійдуть керівництва за всіма бізнес-процесами, включаючи поставку товару, формування асортименту, ціноутворення.

Фахівці SPAR надають повний супровід при підготовці магазину до відкриття працюють над дизайном, установкою устаткування, впровадженням технологій та IT-систем з обліку товарів, тощо. Разом зі SPAR ви проведете акції при відкритті магазину, впровадите різні бонусні програми.

До речі, обов'язковою умовою партнерства є наявність в магазинах 100% власної торгової марки SPAR, згідно з форматом. Це жорсткий принцип, але в підсумку виграє якість: за рахунок глобалізації мережі є можливість купувати оригінальні продукти з країн їх походження за вигідною ціною, а SPAR гарантує максимально високий рівень контролю своїх товарів і регулярні постачання продукції. Крім імпорту у SPAR є також виробництво PL (personal label) в Україні.

HR експерти мережі нададуть інструкцію з проведення співбесід і набору персоналу. В SPAR проводиться навчання співробітників як за допомогою тренінгів та семінарів, так і шляхом стажування у діючих магазинах. Також проводиться регулярний аудит і аналітика продажів, щоб франчайзі бачив всі слабкі і сильні сторони своєї справи.

Ви також отримаєте класичні послуги, які надаються при купівлі торгової франшизи: договори з постачальниками, корпоративні ціни на поставки, технології власного виробництва, допомога у формуванні асортименту, юридичну, а також маркетингову і рекламну підтримку, консультації з усіх питань в процесі роботи.

Умови кредитування

Будь-який бізнес вимагає солідних інвестицій у розвиток і масштабування. На ці цілі часто може знадобитися кредит. Вигідні умови кредитування підприємців пропонує Приватбанк в рамках програми «КУБ – Країна успішного бізнесу».

Банк готовий надати суму в розмірі 50% вартості франшизи — до 1 млн грн. Обов'язкова умова: підприємець повинен мати досвід ведення бізнесу не менше року. Мінімальний розмір кредиту – 50 тис. гривень. Важливо, що кредити видаються приватним підприємцям та юридичним особам без застави.
У перші 6 місяців ставка складе 1,8% від суми кредиту на місяць, наступні півроку — 1,6%.

КУБ -

Країна успішного бізнесу

Коментарі - 15

+
+109
spekulant
spekulant
16 серпня 2019, 9:58
#
Статья написана для наивных неведающих будущих предпринимателей. имеющих поверхносное представление о ведении бизнеса....
+
0
Алексей Яковлев
Алексей Яковлев
18 серпня 2019, 22:27
#
SPAR уже был в Украине и сеть разорилась .
+
+6
ramarren
ramarren
22 серпня 2019, 13:38
#
В Харькове лет пять работает и разоряться как-то не собирается. Думаю, это не единственный город, где она есть =)
+
+69
Anko
Anko
16 серпня 2019, 10:20
#
«Франшизы продуктовых супермаркетов — практически беспроигрышный вариант. Они окупаются за один-три года и приносят при правильном подходе стабильную прибыль до 40–60% в год.» - дальше можно не читать.
+
+42
Burgand
Burgand
16 серпня 2019, 11:25
#
А уважаемый Минфин знает что сеть Спар - имеет самый крупный супермаркет в оккупированном Луганске, оплачивает там все налоги и поддерживает местные власти. Как вы можете рекламировать сеть Spar. Как они вообще могут работать в Украине. Это наши реалии война войной а зароботать надо
+
+69
wakza
wakza
16 серпня 2019, 12:11
#
Супермаркеты и гипермаркеты SPAR есть в 50 странах мира на территории Европы, Африки, Азии и Австралии. В Украине они есть в Харькове, представлены на Западной Украине. Если в Луганске после оккупации руководство маркета не сняло вывеску с магазина, то что с этим может сделать сеть SPAR или руководство Украины? Очевидно что ничего! Вы смогли бы с этим что то сделать? В Крыму тоже целые предприятия были отжаты, целые сети заправок, например, и никто с них вывески не снимал. И что с этим делать бывшему владельцу? Честно, вот эта «зрада бесконечная» уже не по делу.
+
+30
Burgand
Burgand
16 серпня 2019, 16:08
#
Нет, в Луганске не только вывеска не снята, там он полностью работает по Вашим стандартам, с забрендированными пакетами, формами продавцов, причем свежими и Ваше руководство 100 процентов знает об этом и получает с этого доход
+
0
Bitcoin
Bitcoin
17 серпня 2019, 1:38
#
И шо?
+
+14
Bitcoin
Bitcoin
17 серпня 2019, 1:40
#
Burgand, а ты в курсе, что свет в твоем доме, скорее всего, от тепловой энергетики и угля из дырок луганска. И газ у тебя из россии. Ты точно в курсе этого, но не отключил.
+
+15
PetrLund
PetrLund
16 серпня 2019, 11:41
#
SPAR вытеснили все, кто только может. Тогда уже лучше у Новуса франшизу брать.
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
16 серпня 2019, 12:28
#
На крайний случай - Наш Край, если бюджет не большой.
+
0
Буква Ґ
Буква Ґ
17 серпня 2019, 10:26
#
Звучит, как СПИД.
-- Саня, ты пойдешь в спид за пивом?
-- Что??77777

Алсо дешевле и проше картоном торговать вблизь склада новой почты.
+
0
squeez
squeez
18 серпня 2019, 14:45
#
Спар довольно тики не дешевый магазин, сам пакуюсь в осн АТБ / Сильпо ( из-за импорта) Иногда в РОСТе ( это Харьковская сеть ) Брусничка тоже выкусила, фишка в том что каждый супер маркет имеет свою изюминку, если АТБ - это все дешманское, Сильпо - импорт , РОСТ - тоже импорт + абсолюнто все, до готовой кулинарии, а вот в Спаре что ? - собственная выпечка разве что там вкусная , а так ...
+
0
AleksandrBank
AleksandrBank
18 серпня 2019, 15:41
#
Забываете Метро, Фоззи. Варус слегка дороговат.
+
+14
squeez
squeez
18 серпня 2019, 20:45
#
В метро в принципе за счет опта цены +-, плюс есть доставка оттуда на дом, там есть импорт эксклюзивный что тоже есть +, За Варус не знаю, в моей местности таких сетей нету, в Киеве когда жил 2 года, в осн в ашане или Новусе запаковывался + атб и сильпо, касаемо фоззи — это же и ест сильпо в принципе и владельцы те же, раньше там в осн импорт сейчас там все, ну и они как правило крупные, да если так прикинуть то все не дешевые магазины кроме АТБ :D
https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2019/03/26/646409/
вот статья про «средние» цены в магазине и что брали за стандарт по приценке, статейке пол года все таки, но думаю актуально еще
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися
 
Реклама