Мінфін - Курси валют України

Встановити
nepran
Михаил Непран
Зареєстрований:
13 липня 2011

Останній раз був на сайті:
18 серпня 2022 о 15:43
Підписчики (40):
naf422
naf422
GRAFOLEG
GRAFOLEG
Херсон
maestromaestro
maestromaestro
тернополь
rudaka
rudaka
infopotok
infopotok
54 року, Киев
indagame
IndaGame Games
34 року, Киев
ellenkaz
ellenkaz
24 року, Киев
voronov
voronov
veyricewatch
Любим Карпец
42 року
sorochan
sorochan
kornellio
Роман Корнилюк
39 років, Київ
fagost86
Олег Домбровский
39 років, Киев
всі підписчики
бизнес-аналитик
15 березня 2013, 10:08

Відновлення Мінпромполітики, як типовий приклад олігархічного лобізму за рахунок бюджету

Про депутатську турботу щодо відновлення Міністерства промислової політики України (http://www.rbc.ua/ukr/news/economic/vosstanovlenie-minprompolitiki-uvelichit-eksportnyy-potentsial-12032013091300). Заява депутатів, яких традиційно пов’язують з Р. Ахметовим (Володимира Бойка та Юрія Воропаєва) про те, що відновлення роботи Міністерства промислової політики України допоможе уряду створити нові робочі місця, налагодити виробництво конкурентноспроможної продукції, захистити внутрішній ринок від засилля імпорту викликала іронічну посмішку своєю заангажованістю та спрощеним розумінням промислової політики України.

За змістом хороша але викликає певні роздуми та сумніви щодо діяльності новоствореного міністерства на практиці.

Перше. Промислова політика не може здійснюватися окремо від економічної політики, яка проводиться в державі. Для цього, авторам заяви, або піарникам які готували текст, варто заглянути у вузівські підручники економіки де чітко виписано про місце і роль промислової політики, як складової частини економічної політики. Тому, цілком виправдане бажання народного депутата В. Бойка, що міністерству є чим займатися, думати, як піднімати внутрішній ринок (особливо такі, як  машино- та суднобудування) носить чистої води декларативний характер враховуючи, що основні підприємства цих галузей давно приватизовані і міністерство жодного впливу на них не має.

Точно так же по-делитантськи виглядає заява про можливість міністерством захистити внутрішній ринок від засилля імпортом. Мені це нагадує заклинання Ю. Тимошенко, у її бутність прем’єр-міністром, на передодні глобальної фінансової кризи 2008 року “…стати на кордоні і прикрити грудьми Україну від кризи”. Хотів би нагадати, шановним депутатам В. Бойку та Ю. Воропаєву, що Україна вже давно у ВТО, тому захисні заходи давно не залежать від бажання міністра промислової політики, а чітко регламентовані у відповідних документах підписаних Україною.

Друге. Про роль і місце керівника міністерства. Майже двохмісячна інтрига із призначенням міністра стала яскравим прикладом боротьби фінансово-промислових груп за посаду головного офіційного лобіста в Уряді України. По результатам виграв Р. Ахметов, що до речі, підтвердила турботлива заява бізнес-партнерів власника СКМ. Черговий топ-менеджер ставши міністром, викликає сумніви, що його пріоритетами буде турбота про промисловість України, чи лобіювання конкретних інтересів, конкретних галузей та підприємств. Чи не з’явиться завтра проект рішення Уряду про преференції, скажімо металургам чи хімікам, як правило – за рахунок бюджету? На моє прохання, «ветерани» міністерства визначили трійку кращих міністрів за часи існування незалежної України. Безумовно, найбільш авторитетний, найкраще професійно підготовлений, як зразок фахівця, що розумівся на загальнодержавному рівні визначення та ведення промислової політики був В. Гуреєв. Добрі відгуки своєю професійністю та вмінням організувати роботу міністерства, не зважаючи на своє олігархічно-кланове походження залишили О. Неустроєв та А. Головко. Про діяльність нинішнього міністра Держкомстат скаже своє об’єктивне слово, адже статистика – річ вперта, будемо сподіватися на позитивну динаміку промислового виробництва.

Третє. Мабуть піарщики, які готували текст цих заяв не вивчали класиків марксизму-ленінізму, а то на думку спадає ленінській вислів про бюрократичний підхід до вирішення важливої проблеми: … создать комиссию, комитет, заволокитить, забюрократить”. Не зрозуміло, як може впливати міністерство без матеріальних, фінансових ресурсів, без можливості кадрового впливу на призначення керівників підприємств. Залишається одне, лобіювати на офіційному рівні пільги та преференції для окремих фінансово-промислових груп, з чим і можна привітати групу СКМ.

Переглядів: 2254, сегодня — 2
Стежити за новими коментарями

Коментарі - 13

+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
15 березня 2013, 10:59
#
По первому пункту: частное производство и на него нет рычагов влияния у министерства. Так на мой взгляд, тезис неверен. Когда к тебе приходит государственный орган и вежливо в рамках закона просит содействия, кто ж откажет? Есть вариант остановить производство: типа назло кондуктору куплю билет пойду пешком, но он вдолгую не сработает. Опять же к производству должна подходить, например, инфраструктура, а она в ведении государства, так что рычагов влияния более чем достаточно, а вот насколько вежливым и законным будет подход нового министерства к решению круга задач, станет ясно в ближайшее время
+
+5
il1
il1
15 березня 2013, 11:09
#
Алексей, у Вас есть сомнения? Начинания могут быть очень радужными, но плановая экономика в мозгах мыслит только линейно. И в какой-то момент от 75-летнего дедушки потребуют сделать 18-оборотное сальто.
+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
15 березня 2013, 12:03
#
Переведите, не совсем разбираюсь в Ваших аллегориях. Желательно с примером который имеет отношение к сегодняшним реалиям.
+
+4
il1
il1
15 березня 2013, 12:35
#
Это старый математический пример линейной пропорции.
Мальчик в 1 год не умеет делать сальто
Мальчик в 6 лет умеет делать сальто.
Мальчик в 12 лет умеет делать двойное сальто.
Мальчик в 18 лет сможет сделать тройное сальто.
Соответственно дедушка в 75 лет должен делать сальто н-оборотов.

Плановая экономика была построена на линейном росте.
Сделал план Н. На следующий год сделай Н+10%.
Что дало отпечаток на любых взаимоотношениях нынешних чиновников с бизнесом.
В итоге, при начале деятельности любого аппарата, есть радужные перспективы и плановые показатели деятельности, через несколько лет работы эти плановые показатели(например выработка продукции, прибыль, налоги) загоняют сами себя в неисполнение. От этого зажимаются гайки, и отношения переходят из плоскости партнерства в плоскость: «Будут покупать лотерейные билеты, иначе отключим газ»
Я внятно объяснил?
+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
15 березня 2013, 15:57
#
Абсолютно нет.Не вижу примера относящегося к сегодняшнему дню, разговор переходит в плоскость: Как хорошо жить на Марсе. Боюсь я не готов поддерживать дискуссию в подобном ключе, так как являюсь полным профаном в области околонаучных предположений, при всём уважении к собеседнику.; — )
+
+4
il1
il1
15 березня 2013, 17:20
#
А первый свой коментарий вы относите к научным предположениям. ;)
+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
15 березня 2013, 17:33
#
Он основывается на фактах, так как частное приватизированное производство не может находиться в вакууме, а раз так оно зависит от сторонних факторов, львиная доля которых находится под контролем государства, а раз так, то в любой момент государство, например в виде минпромполитики, может устроить «роскошную» жизнь любому предприятию. Не понимать это- очевидная недальновидность. Впрочем, я увлёкся, так как если подобные вещи требуют объяснения, то за ними не ко мне, а в библиотеку, за умными книгами (бесплатный вариант), либо на соответствующие семинары за соответствующее вознаграждение.
+
+6
tomdog
tomdog
15 березня 2013, 17:54
#
Добре. Мінпромполітики може зупинити любе підприємство. Погоджуюсь. Але як Мінпромполітики зможе запустити лежаче підприємство? Не має значення, державне воно чи приватне. Як Мінпромполітики зможе створити нове підприємство? Як Мінпромполітики зможе примусити олігарха створити хоч одне нове підприємство?
+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
15 березня 2013, 19:04
#
Пишу исключительно своё мнение (сразу прошу прощения у автора блога Михаила Непрана за нещадное использование его страницы), Так вот, система работает практически в замкнутом цикле (полностью замкнуть нельзя, так как необходимо обеспечивать так называемое «дыхание»), есть потенциальный спрос, значит будет реальное предложение. Пример машиностроение. в период СССР, в Украине, в частности в Харькове, вырабатывали очень большое количество тракторов, да они проигрывали в качестве иностранным конкурентам, да ходовая и двигатели оставляли желать лучшего, эти недостатки привели к тому, что завод ХТЗ (харьковский тракторный) практически умер, эту информацию легко проверить, так как наверняка у Вас найдутся знакомые которым Вы доверяете либо из самого Харькова, либо из сектора АПК. Как только появился увеличенный спрос на продукцию машиностроения (тракторы, комбайны), и были приняты заградительные пошлины на ввоз импортной продукции, заводы ХТЗ и херсонский завод комбайнов, практически моментально заключили договора с иностранными производителями на поставку комплектующих (Херсон не помню, лень поднимать записи), а вот Харьков получает коробки передач и двигатели Джон Дир и ещё какая-то контора (тоже не помню, причину смотри выше), в результате предприятия (что одно, что другое) стало подниматься из руин, да не теми темпами, что хотелось бы, но прогресс очевиден. Можно ли увеличить скорость роста? Да можно. За счёт чего? За счёт создания стабильного спроса/заказа на продукцию. Есть ли риски? Да они есть и отрицать их глупо (пример тот же СССР). Можно ли их избежать? Да можно. Ну и так далее. В целом такой подход называется комплексной работой. Где-то так.; — )
+
+6
tomdog
tomdog
18 березня 2013, 9:52
#
І скільки % в кінцевій вартості трактора складає коробка і двигун. І чим відрізняється таке виробництво тракторів від такого ж нашого виробництва автомобілів?
Зараз Мінпромполітики скаже давайте захистимо металургів, бо без них нікуди. А ви зрівняйте дві цифри. Металурги вивозять метал по 0.5 — 0.6 доларів за кг. А двигуни і коробки (той же метал, але оброблений) завозяться доларів по 20 за кг. Але захищати будем тих, хто вивозе по 0.5 — 0.6. За рахунок тих, хто хоче обробляти метал і продавати його якщо не по 20 доларів за кг, а хоч по 10.
Але як Мінпромполітики може примусити металургів вкласти гроші в створення виробництва тих же двигунів чи коробок?
+
0
Алексей Бордзиловский
Алексей Бордзиловский
18 березня 2013, 11:35
#
На мой взгляд, ваше рассуждение по данной тематике, не совсем корректно, а именно: выпущенная конечная продукция с высокой добавленной стоимостью продаётся не только на территории Украины, но и составляет неплохую конкуренцию в странах СНГ.Это раз, два: если у Вас изначально не было вообще конкурентного продукта а сейчас он появился, это показатель. Далее вполне вероятен путь по которому пошла Россия, а именно передача технологий и построение производства на территории (такая задача может решаться с помощью Минпромполитики). При всём уважении, на этом вынужден прервать дискуссию, так как вся интересующая информация (если она Вам действительно нужна) находится в открытых источниках. И при небольшом желании можно её найти и сделать соответствующие выводы. Спасибо за понимание.
+
+6
tomdog
tomdog
18 березня 2013, 11:46
#
На жаль, вся додана вартість залишилась при цьому у Джона Діра. І конкурентний продукт не мій, а знову таки Джона Діра.
Треба не передача технології, а її придбання, разом з обладнанням. Ось тоді додана вартість залишиться в Харкові, ось тоді можна буде сказати — ми маємо конкурентний продукт. Мінпромполітики примусить когось купити технологію?
+
+4
il1
il1
15 березня 2013, 18:47
#
Алексей, вы когда дискутируете, то пытайтесь слушать собеседника, если вы не поняли, то я вообще-то с вашей точкой зрения согласен.
Но раз уж вы решили подискутировать на уровне «а раз так», что само по себе не факты и не цифры, да и личность ваша не подтверждена дипломом или ученой степенью, то раз так, подскажите тогда от какого органа правительства не будет зависеть промышленное предприятие (приватизированное или не приватизированное) частное?

или я увлекся и вам пора получить опыт приглашения к губернатору области для обсуждения наращивания объемов производства и повышения уровня зарплаты персонала, оплаты налога на прибыль? такой опыт, к сожалению, бесплатно в библиотеке не выдается.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися