10 лютого 2020
Последний раз был на сайте:
29 грудня 2021 о 14:08

-
Maks M
36 років, Киев
- 27 жовтня 2021, 21:54
Нова модель містобудівного контролю: плюси та мінуси
В ЗМІ продовжується активне обговорення законопроєкту №5655, який передбачає системне реформування сфери містобудівної діяльності. В значній мірі вже окреслено позицію зацікавлених сторін. І це дозволяє мені звернутися до всіх учасників дискусії зі стратегічною пропозицією – давайте виходити з презумпції взаємної доброчесності.
Важливість цієї пропозиції в тому, що вона дозволяє перевести обговорення в конструктивну площину. Коли таке обговорення ведеться:
- Прагматично. З розумінням того, що у кожної сторони об'єктивно є свої інтереси, які вона буде захищати. Але є й спільна мета – врегулювання проблемних моментів суспільно важливої галузі.
- Реалістично. Оскільки ідеальні моделі існують лише на папері, в реальному житті критерій ефективності єдиний – чи отримає галузь новий поштовх до розвитку?!
- Гнучко. З орієнтацією на те, що всі проблеми одночасно не вирішуються. Тоді як практика застосування нових відносин сама підкаже нові варіанти та напрямки їх подальшого вдосконалення.
Альтернативою презумпції доброчесності є обговорення в стилістиці взаємних підозр та звинувачень. Коли у звичайного громадянина може скластися уява про те, що містобудівна галузь – це притулок для шахраїв. Де архітектори марять тотальним контролем, забудовники, навпаки, прагнуть абсолютної безконтрольності, а чиновників турбує створення корупційних «годівниць».
Звісно, ми живемо в реальному світі, де негативні явища існують і запобігати їм потрібно. Але ж закони пишуться насамперед для тих, хто хоче чесно працювати, дбаючи про законні прибутки, а також про чисту репутацію. Тому в своєму стислому та попередньому аналізі нової моделі містобудівного контролю я буду виходи саме з цих міркувань.
Отже, мої загальні висновки такі:
- Нова модель містобудівного контролю прогресивна, цілком робоча та перспективна. Завдяки цифровізації вона значно полегшує процес. Тоді як запровадження інституту приватних контролерів надає право вибору. А там де є вибір, там завжди є поступ та розвиток.
- Ідеологічний фундамент нової моделі потребує практичної перевірки. Політика децентралізації – справа безумовно корисна та прогресивна. Але є ризик заміни одного величезного «монстра» ДАБІ на сотні більш дрібних, проте потенційно не менш шкідливих «монстрів» на рівні окремих громад та населених пунктів.
- Модель потребує доопрацювання на етапі підготовки законопроєкту 5655 до другого читання. Зокрема, наявність різних процедур контролю з боку приватних контролерів та виконавчих органів місцевого самоврядування ускладнює загальну систему контролю.
- Реформа системи містобудівного контролю вимагає подальшого вдосконалення. Містобудівна діяльність потребує прозорих та однозначних правил і процедур, за якими можна будувати та здійснювати контроль за будівництвом. Отже, подальший рух галузі буде напряму залежати від того, наскільки швидко вона отримає оновлений Містобудівний кодекс.
|
|
0
|
- 16:21 Європол викрив злочинців, які через фейкові криптоплатформи «відмили» понад 700 мільйонів євро
- 15:45 Нацбанк зміцнив курс гривні перед вихідними
- 14:53 Загроза доларизації та фінансові шоки: МВФ попередив про ризики зростання ринку стейблкоїнів
- 13:17 Bitget представила масштабні оновлення GetAgent із розумнішими відповідями та безкоштовним доступом для всіх користувачів
- 13:14 Хардфорк Fusaka в Ethereum та підготовка до запуску токена SKR від Solana Mobile: що нового
- 12:06 Гнучкий курс від МВФ: Девальвація гривні та можливі наслідки (відео)
- 10:30 Курс валют: Долар в обмінниках подешевшав на 5 копійок
- 10:01 Середній офіційний курс гривні у листопаді послабився до долара на 1,1%, до євро — на 0,4% — НБУ
- 08:29 Мільярдери охололи до акцій США: Капітал перетікає в Азію та реальні активи
- 4.12.2025
- 18:34 25% українців стали зароблять менше у 2025 році — опитування Viber



Коментарі