10 лютого 2020
Останній раз був на сайті:
29 грудня 2021 о 14:08
-
Maks M
35 років, Киев
- 27 жовтня 2021, 21:54
Нова модель містобудівного контролю: плюси та мінуси
В ЗМІ продовжується активне обговорення законопроєкту №5655, який передбачає системне реформування сфери містобудівної діяльності. В значній мірі вже окреслено позицію зацікавлених сторін. І це дозволяє мені звернутися до всіх учасників дискусії зі стратегічною пропозицією – давайте виходити з презумпції взаємної доброчесності.
Важливість цієї пропозиції в тому, що вона дозволяє перевести обговорення в конструктивну площину. Коли таке обговорення ведеться:
- Прагматично. З розумінням того, що у кожної сторони об'єктивно є свої інтереси, які вона буде захищати. Але є й спільна мета – врегулювання проблемних моментів суспільно важливої галузі.
- Реалістично. Оскільки ідеальні моделі існують лише на папері, в реальному житті критерій ефективності єдиний – чи отримає галузь новий поштовх до розвитку?!
- Гнучко. З орієнтацією на те, що всі проблеми одночасно не вирішуються. Тоді як практика застосування нових відносин сама підкаже нові варіанти та напрямки їх подальшого вдосконалення.
Альтернативою презумпції доброчесності є обговорення в стилістиці взаємних підозр та звинувачень. Коли у звичайного громадянина може скластися уява про те, що містобудівна галузь – це притулок для шахраїв. Де архітектори марять тотальним контролем, забудовники, навпаки, прагнуть абсолютної безконтрольності, а чиновників турбує створення корупційних «годівниць».
Звісно, ми живемо в реальному світі, де негативні явища існують і запобігати їм потрібно. Але ж закони пишуться насамперед для тих, хто хоче чесно працювати, дбаючи про законні прибутки, а також про чисту репутацію. Тому в своєму стислому та попередньому аналізі нової моделі містобудівного контролю я буду виходи саме з цих міркувань.
Отже, мої загальні висновки такі:
- Нова модель містобудівного контролю прогресивна, цілком робоча та перспективна. Завдяки цифровізації вона значно полегшує процес. Тоді як запровадження інституту приватних контролерів надає право вибору. А там де є вибір, там завжди є поступ та розвиток.
- Ідеологічний фундамент нової моделі потребує практичної перевірки. Політика децентралізації – справа безумовно корисна та прогресивна. Але є ризик заміни одного величезного «монстра» ДАБІ на сотні більш дрібних, проте потенційно не менш шкідливих «монстрів» на рівні окремих громад та населених пунктів.
- Модель потребує доопрацювання на етапі підготовки законопроєкту 5655 до другого читання. Зокрема, наявність різних процедур контролю з боку приватних контролерів та виконавчих органів місцевого самоврядування ускладнює загальну систему контролю.
- Реформа системи містобудівного контролю вимагає подальшого вдосконалення. Містобудівна діяльність потребує прозорих та однозначних правил і процедур, за якими можна будувати та здійснювати контроль за будівництвом. Отже, подальший рух галузі буде напряму залежати від того, наскільки швидко вона отримає оновлений Містобудівний кодекс.
|
0
|
- 16:36 Банки розкриватимуть таємницю та дані клієнтів. Рада готується ухвалити законопроєкт
- 16:10 Чи варто інвестувати у банківське золото у 2024 році: аналіз, переваги та ризики
- 15:53 Бізнес заклав у бюджет долар по 44 грн на наступний рік
- 14:25 Наступного року ФОПів знову зобов’яжуть сплачувати ЄСВ — Южаніна
- 14:11 Рада підтримала у першому читанні законопроєкт про збільшення податків
- 13:42 Комерційні банки кредитуватимуть енергомодернізацію громадських будівель в невеликих містах
- 12:58 «Бюджет песимізму»: Гетманцев охарактеризував бюджет на 2025 рік
- 12:38 Долар упав на тлі очікувань агресивнішого зниження ставки ФРС
- 11:42 Трамп заявив про запуск World Liberty Financial, Binance розповіла про шкідливе ПЗ: що нового на ринку
- 11:01 Курс валют на 17 вересня: в банках долар підскочив на 15 копійок, євро — на 25 копійок
Коментарі