- 17 вересня 2024, 11:11
Калькулятор SEO: як порахувати витрати на просування
Коли власник бізнесу планує почати просування сайту, перед ним одразу постає питання вартості. Складність у тому, що вартість SEO може дуже істотно відрізнятися. Хтось пропонує виконати пошукову оптимізацію за $300, а хтось стверджує, що починати слід з бюджетом від $1500 і більше. То як у такому випадку зрозуміти, скільки коштів вам реально потрібно на старті і яку суму необхідно буде виділяти надалі? Саме на ці питання ми й спробуємо сьогодні відповісти.
Що входить у перелік послуг пошукової оптимізації та чому ціни так сильно відрізняютьсяВарто розуміти, що пошукова оптимізація — це не одна послуга, а цілий комплекс дій, направлених на поліпшення позицій сайту у видачі Google (або інших пошукових систем). Комплексне SEO-просування може включати наступні дії:
повне опрацювання структури сайту;
первинна оптимізація ресурсу та аналіз конкурентів;
технічний аудит та створення ТЗ на доопрацювання;
аудит посилальної маси та розробка стратегії лінкбілдингу;
робота з юзабіліті сайту та покращення UX/UI;
створення нових посадкових сторінок;
підготовка та публікація нового контенту плюс оптимізація вже наявного;
налаштування Call Tracking на сайті;
аналіз поведінки користувачів на вебресурсі;
постійна робота з семантичним ядром, його збір, кластеризація та використання при створенні нового контенту.
І це далеко не весь перелік дій, що допомагають сайту вийти на перші позиції в пошуковій видачі. Відповідно, загальна вартість просування безпосередньо залежить від того, що конкретно буде робити команда SEO-спеціалістів.
Якщо говорити про послуги Elit-Web, ми радимо орієнтуватися в середньому від $1100-1200 щомісячно на комплексне просування. В цю суму входять наступні послуги:
Аудит — від $500
Оптимізація — від $700
Просування — від $500 на місяць
Збір семантичного ядра — від $4.5 за сторінку
Написання оптимізованих текстів — від $4.5 за 1000 символів
Консультації — від $99 за годину
Загальна ж вартість буде залежати від кількості наданих послуг:
Яка мінімальна сума потрібна для SEO-просуванняОчевидно, що на початкових етапах роботи бізнесу чи стартапу не завжди можливо виділяти від $1500 лише на просування. Але зрештою це не обовʼязково — розпочати пошукову оптимізацію можна і з меншими бюджетами. Ми проаналізували поточну ситуацію на українському ринку і можемо назвати мінімальну суму, з якою можна починати роботи з SEO-оптимізації, — від $400 на місяць.
У більшості випадків перелік послуг за мінімальну вартість включає:
аналіз сайту та вебсайтів основних конкурентів;
збір та розширення семантичного ядра;
поліпшення зручності сайту для користувача;
збільшення органічного трафіку з пошуку;
робота з зовнішніми посиланнями;
поліпшення поведінкових факторів.
Зверніть увагу! Робота «під ключ» у більшості випадків зрештою є більш вигідною для клієнта, ніж замовлення окремих послуг. Тому якщо вас цікавить комплексне просування, раціональним рішенням будуть всі послуги в межах одного пакета. Але вибір в будь-якому разі за вами.
Вдалий спосіб заощадити на SEO — проводити оптимізацію ще на етапі розробки сайту. Так, на початку ви витратите більше, але надалі зможете відчутно заощадити на подальших послугах. Тому якщо у вас поки що немає власного сайту, радимо замовляти оптимізацію на етапі розробки. Це допоможе заощадити час та кошти.
Як розрахувати вартість SEO в Україні та грамотно розподілити бюджетЯк ви вже зрозуміли, якогось універсального калькулятора для розрахунку вартості пошукової оптимізації не існує. Щоб вирахувати орієнтовну вартість SEO, необхідно виконати декілька важливих кроків:
Проаналізувати ринок та конкурентів
Для початку потрібно провести дослідження ключових слів, щоб визначити популярні запити у вашій ніші. Щоб спростити цю задачу, можна використовувати інструменти Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush та інші. На цьому ж етапі бажано проаналізувати конкурентів, сайти яких займають перші позиції у пошуковій видачі, звернути увагу на їхні стратегії, структуру сайту, контент та зовнішні посилання.
Оцінити обсяг робіт
Необхідно перевірити, чи відповідає сайт технічним вимогам пошукових систем (швидкість завантаження, мобільна оптимізація, структура URL, налаштування метатегів тощо), визначити, який контент потрібно створити або оптимізувати для покращення пошукових позицій, а також оцінити, скільки та яких зовнішніх посилань знадобиться для підвищення авторитету сайту.
Вибрати підрядника або команду
У цьому питанні на вибір є два варіанти — агентство або фрилансери. Вартість послуг SEO-агентства може бути вищою, але натомість ви отримуєте більш комплексний підхід. Фрилансери ж готові вести проєкти за менші кошти, але не завжди гарантують такий же комплексний результат.
Спланувати витрати
Щоб визначити суму на SEO-просування, необхідно зрозуміти, які конкретно послуги вас цікавлять та яка їхня орієнтовна вартість. В Україні ціни можуть коливатися від $500 до $5000 чи навіть більше, залежно від обсягу робіт та рівня конкуренції в ніші. Також врахуйте можливі додаткові витрати на інструменти аналітики (Ahrefs, SEMrush та інші), створення контенту, публікацію зовнішніх посилань та платну рекламу.
Моніторити та коригувати стратегію
Необхідно регулярно відстежувати результати SEO (трафік, позиції в пошукових системах, конверсії) і відповідним чином коригувати стратегію просування. Це може допомогти значно оптимізувати витрати, отримуючи при цьому кращі результати.
Якщо ж говорити про розподіл бюджету на SEO, можете орієнтуватися на наступні значення:
технічний аудит та оптимізація — 20%;
контент — 30%;
лінкбілдінг — 25%;
інструменти та аналітика — 15%;
резервний фонд для коригування стратегії — 10%.
Втім, саме у вашому випадку розподіл може відрізнятися. SEO — це завжди індивідуальні стратегії, тому в деяких випадках на один напрям необхідно витрачати більше, а на інші, навпаки, скорочувати витрати. Тому так важливо першопочатково провести комплексний аналіз і постійно моніторити ситуацію в процесі просування.
То що у підсумку?Отже, підсумовуючи все вищесказане, можемо констатувати, що для старту SEO-просування вам знадобиться бюджет щонайменше $400 на місяць. Але ця сума актуальна у більшості випадків для невеликих, переважно регіональних проєктів. Якщо ж ви прагнете комплексно та ефективно просуватися на всю Україну або ж навіть за її межами, бюджет на SEO буде складати від $1000 на місяць. А верхньої планки практично не існує.
І наостанок ще один важливий момент. SEO — це не завжди дуже дорого. Бюджет, безсумнівно, впливає на можливості для пошукової оптимізації та її ефективність. Однак не завжди той, хто платить більше, отримує кращі результати. Значно важливіше те, наскільки комплексний підхід ви використовуєте та наскільки індивідуально оптимізованою є ваша стратегія просування. А тому слід уважно підходити до вибору підрядників, вивчати їхні кейси, досягнуті результати та досвід роботи саме у вашій ніші — це головний пріоритет.
|
|
0
|
- 18:10 Пограбування Лувру за сім хвилин: було викрадено понад 8000 діамантів на 88 млн євро
- 17:47 Навіщо податковій доступ до банківських рахунків українців: пояснення від очільниці ДПС
- 17:45 Курс валют: долар та євро подешевшали на міжбанку у понеділок
- 16:21 Долар втратив 9% вартості цьогоріч й прогнози на 2026 рік невтішні — Reuters
- 15:34 Офіційний курс НБУ: долар подешевшав, а євро зростає
- 15:33 Бюджетний комітет ВР дозволив Мінфіну за 2 тижні до кінця 2025 р. випустити ОВДП ще на 55 млрд грн
- 14:45 Рей Даліо назвав негативні наслідки інвестицій у біткоїн
- 14:21 Україна отримала 2,3 млрд євро у межах фінансового інструменту Ukraine Facility
- 14:20 Bitget: обсяг спотової торгівлі токенізованими акціями перевищив $500 млн, акцію з нульовими комісіями продовжено
- 14:12 Італія оштрафувала Apple на 98,6 млн євро






Коментарі