- 15 липня 2024, 17:02
Як оновлення алгоритмів Google впливає на позиції сайту
Google постійно посилює вимоги до технічної оптимізації сайтів та якості контенту. Проте іноді чергове оновлення алгоритмів призводить до різкого падіння позицій сайту в результатах пошуку. І відновлення втрачених виявляється складним завданням. Сьогодні ми поговоримо про причини посилення вимог Google та проаналізуємо, що впливає на рейтинг сайту в пошуковій системі.
Причини нових апдейтів
Згідно з нещодавньою інформацією від Google, майже половина контенту в мережі не відповідає стандартам якості або ж неунікальна. Тексти — це здебільшого перефразовані версії першоджерел. А візуальний контент — це шаблонні зображення з популярних фотостоків. Крім цього, ситуацію ускладнила поява контенту, створеного за допомогою штучного інтелекту. Останній зазвичай не вирізняється ні високою якістю, ні практичною цінністю для користувачів.
Основна мета Google — забезпечити високі позиції в результатах пошуку для сторінок, які містять актуальний, унікальний та корисний контент. Проте застарілі алгоритми ранжування не дозволяють досягти цієї мети. Навіть сьогодні за деякими запитами в ТОП-10 все ще зустрічаються сторінки з надмірно оптимізованими текстами низької якості. Тому для формування релевантної видачі пошукова система вимагає ґрунтовного оновлення алгоритмів. Якщо цього не зробити, користувачі не отримуватимуть важливої інформації. А це може завдати серйозної шкоди репутації та позиції компанії Google на ринку.
Оновлення 2024: розбираємо ключові цілі
Варто зазначити, що останні два роки практично кожне оновлення суттєво впливає на пошукову видачу. Апдейти спрямовані на наступне:
Боротьба з неякісним та неоригінальним контентом. Знижуються у рейтингу сторінки з низьким рівнем взаємодії з користувачами або ж ті, що створені переважно для пошукових систем, а не для людей.
Удосконалення фільтрації спаму. Посилюється виявлення надмірного використання ключових запитів, дорвеїв, штучного трафіку, посилального спаму тощо.
Протидія масовій генерації контенту. Впроваджуються заходи проти автоматизованого створення великих обсягів, включно з використанням штучного інтелекту.
Підвищення вимог до репутації. Посилюється контроль за якістю гостьових та зовнішніх публікацій і блогів.
Контроль терміну дії домену. Як спам тепер класифікуються домени з простроченим терміном дії, які були перепрофільовані для просування низькоякісного контенту.
І це лише деякі з оновлень, насправді їх набагато більше.
Як апдейти впливають на позиції сайту: досвід реальних компаній, включаючи Elit-Web
Оновлення, які були впроваджені у березні 2024 року, стали безпрецедентними за масштабом за останнє десятиліття. Google назвав цей процес еволюцією ідентифікації контенту. Для багатьох ці зміни були несподіваними та суттєво вплинули на рейтинги численних вебсайтів, включаючи ті, що тривалий час займали провідні позиції.
Одразу після виходу апдейтів багато сайтів значно просіли в рейтингах, а деякі ресурси повністю зникли з результатів пошуку. Яскравим прикладом є сайт fresherslive.com, який втратив приголомшливі 6,5 мільйона відвідувачів.
Схожа ситуація спостерігається і в Україні — провідні компанії стрімко втрачають позиції у результатах видачі.
Проте лише 6% клієнтів Elit-Web зазнали незначного зниження позицій. Це обумовлено тим, що ми уникаємо практик, які Google давно намагається обмежити. Однак деякі чинники все ж негативно вплинули на рейтинги сайтів наших клієнтів:
- контент, що давно не оновлювався;
- технічні недопрацювання;
- невдалі апдейти дизайну чи функціоналу.
Тобто це ті аспекти, які зазвичай виходять за межі відповідальності нашої команди. Проте варто зазначити, що компанія теж відчула наслідки оновлень: приблизно 12% сторінок блогу Elit-Web втратили позиції, трафік зменшився на 12%, а кількість показів — на 27%. Ці цифри вказують на суттєвий вплив змін алгоритмів Google.
Чому сторінки блогу Elit-Web просіли
Головна причина в тому, що визначити конкретні параметри сайту, які не відповідають новим вимогам Google після оновлень, часто дуже складно. Навіть за умови, що загальна мета виходу апдейту озвучена. Це змушує вдаватися до певних «експериментів». У нашому випадку проблемним місцем стало надмірне використання ключових запитів на деяких сторінках.
Ми виокремили групу «проблемних» сторінок і усунули переспам, зменшивши кількість деяких ключових запитів та повторів. Результат виявився позитивним — позиції 70% сторінок доволі швидко покращилися. Тому в першу чергу при їх просіданні ми рекомендуємо перевірити наявність спаму. Звичайно, це не гарантує повного вирішення проблеми. Але якщо позиції вашого сайту просіли саме після березневих оновлень, є висока ймовірність того, що причина саме у переспамі.
Що робити, якщо ваш сайт втратив позиції
Для відновлення позицій вашого сайту після апдейтів Google, рекомендується виконати наступне:
- Проведіть глибокий аудит ресурсу. Залучіть команду досвідчених SEO-фахівців для всебічного аналізу сайту. Аудит може включати вивчення його структури, якості контенту, технічних параметрів та інших факторів.
- Забезпечте відповідність критеріям EAT — стандартам експертності, авторитетності та довіри. Це особливо важливо для сайтів, що публікують інформацію про здоров'я, фінанси чи право. Переконайтеся, що ваш контент містить достовірну інформацію та посилання на авторитетні джерела.
- Розгляньте можливість зміни домену. Якщо проблеми пов'язані з доменним ім'ям, щоб усунути їх, можна перенести сайт на новий домен. При цьому обов'язково налаштуйте коректні 301 або 302 переадресації, щоб не втратити трафік.
- Оновіть контент та попрацюйте з його якістю. Проведіть ретельний аудит усього контенту на сайті. Оновіть застарілу інформацію, додайте нові актуальні дані. Переконайтеся, що кожна стаття корисна та відповідає запитам користувачів. Також варто вказати відомості про авторів.
- Очистіть профіль зовнішніх посилань. Проаналізуйте всі вхідні посилання на ваш сайт. Видаліть неякісні, які можуть негативно вплинути на репутацію вашого ресурсу в очах Google. Зосередьтеся на отриманні природних, якісних посилань з авторитетних джерел у вашій ніші.
- Усуньте технічні проблеми. Виправте всі виявлені помилки, наприклад, повільне завантаження сторінок, дублікати контенту, непрацюючі посилання тощо. Переконайтеся, що ваш сайт відповідає всім сучасним вимогам пошукових систем.
- Оптимізуйте рекламу. Якщо на вашому сайті є реклама, перегляньте її розміщення та кількість. Надмірна частка рекламних блоків може негативно впливати на користувацький досвід та оцінку сайту пошуковими системами. Варто знайти баланс між монетизацією та зручністю для відвідувачів.
Також дуже важливо слідкувати за оновленнями. Це допоможе вам бути в курсі майбутніх апдейтів алгоритмів та вчасно адаптувати вашу SEO-стратегію. Необхідну інформацію ви знайдете вЦентрі пошуку Google, а також в посібнику.
Чи впливає використання створеного ШІ контенту на позиції сайту
На цей момент алгоритми пошукової системи не здатні достовірно визначити, чи був текст написаний людиною, чи згенерований штучним інтелектом. Тому поки що Google не заборонив використання такого контенту. Однак компанія активно працює над розробкою таких алгоритмів, тому є всі підстави вважати, що вони незабаром зʼявляться.
Вже зараз помітно, що сайти, на яких багато контенту, створеного штучним інтелектом, найбільше страждають від оновлень. Тому нашим клієнтам ми рекомендуємо дуже обережно використовувати цей інструмент. Не варто намагатися отримати швидкі результати шляхом обману системи. Адже це значно підвищує ймовірність просідання позицій.
Також зазначимо, що сайти, на яких зʼявляються великі обсяги контенту за короткий період, також можуть потрапити під санкції Google. Навіть за умови, що він якісний. Мова йде про сотні або навіть тисячі нових сторінок.
|
|
0
|
- 18:10 Пограбування Лувру за сім хвилин: було викрадено понад 8000 діамантів на 88 млн євро
- 17:47 Навіщо податковій доступ до банківських рахунків українців: пояснення від очільниці ДПС
- 17:45 Курс валют: долар та євро подешевшали на міжбанку у понеділок
- 16:21 Долар втратив 9% вартості цьогоріч й прогнози на 2026 рік невтішні — Reuters
- 15:34 Офіційний курс НБУ: долар подешевшав, а євро зростає
- 15:33 Бюджетний комітет ВР дозволив Мінфіну за 2 тижні до кінця 2025 р. випустити ОВДП ще на 55 млрд грн
- 14:45 Рей Даліо назвав негативні наслідки інвестицій у біткоїн
- 14:21 Україна отримала 2,3 млрд євро у межах фінансового інструменту Ukraine Facility
- 14:20 Bitget: обсяг спотової торгівлі токенізованими акціями перевищив $500 млн, акцію з нульовими комісіями продовжено
- 14:12 Італія оштрафувала Apple на 98,6 млн євро








Коментарі