- 26 лютого 2024, 11:06
Як «Схожі запитання» та «Пов’язані пошукові запити» можуть покращити SEO стратегію
З кожним черговим апдейтом алгоритми Google стають все більш вимогливими до якості й релевантності контенту на сайті. Відповідно, робота над його створенням і оптимізацією вимагає більше зусиль та часу. Іноді навіть пошук релевантних ключових слів виявляється задачею «із зірочкою».
Однак якщо ви вважаєте, що Google щоразу лише ускладнює вам роботу, то це не зовсім так. У деяких випадках він навпаки допомагає. Головне — знати, як цією допомогою скористатися. І сьогодні ми розглянемо один зі способів це зробити.
Як Google здатен допомогти вам зібрати найбільш релевантні пошукові запити
У Google є зручний, хоча й не надто інтуїтивний для новачка інструмент для роботи з семантичним ядром — «Планувальник ключових слів». З його допомогою можна:
- знаходити нові ключові слова;
- оцінювати ефективність вибраних ключових слів;
- створювати й налаштовувати рекламні компанії зі списками релевантних «ключів»;
- отримувати корисні дані для подальшої SEO оптимізації.
І все це — безкоштовно!
Однак сьогодні ми не будемо детально розглядати саме «Планувальник ключових слів». Натомість сконцентруємося на підказках, які можна отримати безпосередньо в пошуковій видачі Google. Для прикладу використаємо базовий пошуковий запит «SEO-просування» й ознайомимося з отриманими результатами. Але сконцентруємося не на сайтах у видачі, а на блоках «Схожі запитання» та «Пов’язані пошукові запити». Саме вони нас цікавлять!
«Схожі запитання»
Коли користувач вводить певний пошуковий запит, система аналізує його й допомагає знаходити вміст, пов’язаний із цим запитом, а також надає швидкі відповіді на пов’язані запитання. У нашому випадку до запиту «SEO-просування» отримуємо наступний перелік «схожих запитань»:
На кожне із запитань можна клікнути, щоб розгорнути його й отримати коротку відповідь + посилання на сторінку, де користувач може ознайомитися з рештою інформації.
Для користувача «схожі запитання» зручні тим, що допомагають отримати відповіді на суміжні питання, не залишаючи сторінку пошукової видачі. А для оптимізатора це можливість краще зрозуміти, що саме шукають потенційні клієнти і які додаткові пошукові запити вони використовують.
Звідси порада! За можливості додавайте на сторінки власного сайту блок FAQ з релевантними пошуковими запитами. Це допоможе вашому сайту потрапити до «схожих запитань» і отримати додатковий трафік на сайт.
«Пов’язані пошукові запити»
Цей блок працює у схожий спосіб, однак він акумулює не запитання-відповіді, а саме пов’язані запити, якими часто користуються юзери. В нашому випадку отримуємо такі пов’язані запити:
Під час кліку на запит відкривається нова сторінка пошукової видачі з відповідним запитом.
Як бачите, деякі з них не стовідсотково співвідносяться з нашою початковою фразою. Однак дають чітке розуміння того, які суміжні запити використовують наші потенційні клієнти. Наприклад, «стратегії просування сайту» чи «просування сайту Львів».
У який же спосіб можна використовувати пов’язані пошукові запити для оптимізації контент-стратегії SEO? У разі правильного підходу вони дозволяють вирішити одразу декілька важливих задач:
1. Допомагають досліджувати ключові слова
Ви можете глибше зрозуміти, що шукають ваші потенційні клієнти, які ключові слова й фрази вони застосовують. Цю інформацію можна використовувати для створення нового контенту, пошукової оптимізації, покращення видимості й збільшення відвідуваності вебсайту. Достатньо просто включити отримані пошукові запити у свій контент, щоб отримати більше охоплень.
2. Дають змогу краще зрозуміти користувачів
Використовуючи отримані дані, ви можете глибше розуміти потреби й інтереси цільової аудиторії та створювати контент, який їй сподобається. У такий спосіб ви, знову ж таки, залучаєте більше зацікавлених користувачів на сайт.
Важливо!Коли ви використовуєте пов’язані пошукові запити, Google буде рекомендувати ваш сайт користувачам, які не застосовують повністю релевантний запит. Наприклад, ви розповідаєте, що таке SEO-оптимізація загалом і водночас залучаєте аудиторію, для якої актуальна ця послуга. І навпаки — просуваєте послуги SEO й водночас розповідаєте, що таке пошукова оптимізація.
3. Дозволяють об’єктивно зрозуміти ефективність просування в порівнянні з конкурентами
Ви можете ретельніше відстежувати нові тенденції і можливості на вашому ринку, знаходячи нові та релевантні ключові слова не лише для створення нового контенту, але й для контекстної, таргетованої реклами тощо.
За допомогою пов’язаних пошукових запитів ви також можете перевіряти, чи потрібно оптимізувати сайт під певний запит/термін, якщо хтось із конкурентів випереджає вас.
Приховані особливості схожих запитань на пов’язаних пошукових запитах
Алгоритми Google працюють значно глибше, ніж може здатися на перший погляд. Система аналізує не просто пошуковий запит, а й закономірності та тенденції в пошуковій поведінці конкретного користувача. Все для того, щоб надавати більш релевантні результати.
Щоб переконатися в цьому, достатньо порівняти блок схожих запитань у звичайному режимі й у режимі «Інкогніто». Як бачите, різниця доволі суттєва:
Якщо клікнути три крапки поряд з блоком «Схожі запитання», ви побачите, що результати персоналізовані на основі попередніх дій. За замовчуванням персоналізація активована для всіх користувачів. Частково її можна вимкнути, однак повністю заблокувати відстеження з боку Google практично неможливо. Та для нас із вами, з точки зору SEO-просування, це плюс.
Важливо! Наразі схожі запитання та пов’язані пошукові запити в Україні є в бета-режимі, тому іноді можуть працювати некоректно й надавати не зовсім релевантні результати. Однак це, скоріше, виняток із правил, ніж загальна тенденція.
Як почати використовувати підказки Google уже сьогодні
Головна перевага цих додаткових пошукових інструментів — у їхній простоті й доступності. Вам не потрібно користуватися сторонніми сервісами, щоб отримати перелік релевантних запитів. Просто використайте ключове слово чи фразу, і ви одразу отримаєте додаткову семантику, яку можна використовувати для різних задач:
1. Дослідження ключових слів
Підказки Google допомагають визначити ключові слова та фрази, які ви з певних причин не розглядали й не використовували. Це можуть бути нові терміни у вашій ніші, специфічний сленг, нетипові формулювання. Варіантів насправді дуже багато. Тому користуйтеся.
2. Оптимізація контенту
Знаючи, які пошукові запити частіше використовують ваші потенційні клієнти, ви можете ефективніше оптимізувати власний контент. Водночас мова йде не лише про нові публікації, а й про вже опубліковані матеріали, які можна розширити та доповнити, використовуючи знайдені додаткові пошукові запити.
3. Лінкбілдинг
Зі зворотними посиланнями ситуація така ж, як і з внутрішньою оптимізацією. За рахунок підказок Google ви можете розширити семантичне ядро й використовувати релевантні анкорні посилання для залучення більшої аудиторії. І водночас для підвищення релевантності контенту для пошукових роботів, які аналізують ваш контент.
4. Аналіз конкурентів
Дуже важливо, що пошукові підказки дають вам змогу краще зрозуміти, за якими запитами просуваються ваші конкуренти, які слова й фрази вони використовують і на чому саме вам потрібно робити акцент. Проте враховуйте, що й конкуренти можуть застосувати ту саму стратегію.
5. Таргетинг за довгими ключовими словами
Ключові слова з довгими «хвостами» є більш конкретними й водночас менш конкурентними. Окрім того, вони краще адаптовані під голосовий пошук, який стає все актуальнішим. Підказки Google допомагають легко знаходити такі довгі пошукові запити й використовувати їх.
Замість висновків: почніть використовувати додаткові можливості Google уже сьогодні
«Схожі запитання» та «Пов’язані пошукові запити» — це більше, ніж просто підказки для користувача. Вони можуть виявитися вкрай корисними для SEO-оптимізаторів і власників вебсайтів, які хочуть розширити семантичне ядро власного сайту, ретельніше досліджувати релевантні ключові слова й досягати кращих результатів просування з меншими зусиллями.
Враховуючи, що ці інструменти доступні безкоштовно й без будь-яких додаткових дій з вашого боку, радимо почати використовувати їх якнайшвидше. Не нехтуйте такою цінною можливістю!
Дякую за увагу та вдалого просування!
З повагою, Ігор Воловий, CEO і co-founder Elit-Web
|
|
0
|
- 18:10 Пограбування Лувру за сім хвилин: було викрадено понад 8000 діамантів на 88 млн євро
- 17:47 Навіщо податковій доступ до банківських рахунків українців: пояснення від очільниці ДПС
- 17:45 Курс валют: долар та євро подешевшали на міжбанку у понеділок
- 16:21 Долар втратив 9% вартості цьогоріч й прогнози на 2026 рік невтішні — Reuters
- 15:34 Офіційний курс НБУ: долар подешевшав, а євро зростає
- 15:33 Бюджетний комітет ВР дозволив Мінфіну за 2 тижні до кінця 2025 р. випустити ОВДП ще на 55 млрд грн
- 14:45 Рей Даліо назвав негативні наслідки інвестицій у біткоїн
- 14:21 Україна отримала 2,3 млрд євро у межах фінансового інструменту Ukraine Facility
- 14:20 Bitget: обсяг спотової торгівлі токенізованими акціями перевищив $500 млн, акцію з нульовими комісіями продовжено
- 14:12 Італія оштрафувала Apple на 98,6 млн євро







Коментарі