- 5 квітня 2021, 11:05
Що таке краудфандінг
Термін краудфандінг (crowdfunding) можна перевести, як «суспільне фінансування» (crowd – натовп, funding – фінансування). Ті, хто активно користується YouTube, напевно, чули про «донати» (добровільні пожертвування стримеру) – це і є краудфандінг, але, в набагато менших розмірах.
Рух краудфандінга зародився в Інтернеті в кінці нульових – початку десятих років. Мета краудфандінга – збір добровільних пожертвувань на реалізацію тієї чи іншої ідеї. Суть роботи краудфандінга гранично проста. Комусь приходить цікава ідея, на реалізацію якої в автора немає необхідної суми коштів. Реципієнт ділиться своєю ідеєю на краудфандінговому майданчику, публікує свій бізнес-план, за допомогою якого намагається залучити інвесторів (донорів). Якщо автору проєкту пощастить, він може зібрати необхідну суму коштів і спробувати реалізувати на практиці задумане.
Як скласти бізнес-план
Після того, як в автора ідеї дозрів в голові план, він повинен викласти його на папері, провести повну калькуляцію, визначити кінцеву суму, необхідну для реалізації своїх задумів. Готовий бізнес-план публікується на одному з краундфандінгових сайтів. Автор ідеї домовляється про умови, на яких проводиться фінансування. Це можуть бути безоплатні пожертвування, часткове фінансування від майбутнього прибутку, нематеріальні види подяки.
Опублікований бізнес-план не повинен порушувати законів тієї країни, де буде реалізовуватися план. Усі грошові транзакції знаходяться у відкритому доступі, зібрані гроші можуть бути використані тільки за цільовим призначенням.
Усі краудфандінгові проєкти можна розділити на два види: комерційні та не комерційні. Фінансування комерційних проєктів, як правило, проводиться через венчурні інвестиції. Некомерційні проєкти апріорі не мають на увазі будь-яких повернень вкладених коштів. Зазвичай автори некомерційних проєктів «розплачуються» зі своїми донорами рекламною продукцією.
Види краундфандінгового фінансування
- Пан або пропав – якщо у відведений період потрібна сума на проєкт не була зібрана, гроші що надійшли, повертаються донорам.
- Класичний варіант має на увазі перерахування всієї зібраної суми автору проєкту, за вирахуванням комісії майданчика, незалежно від зібраної суми.
- Постійне фінансування здійснюється на всьому шляху реалізації ідеї, і припиняється лише після того, як вона буде реалізована або закрита.
- Рубікон – автор ідеї отримує гроші після того, як на проєкт надійде певний відсоток від усієї суми.
- Аукціон – автор ідеї виставляє її на продаж, який проводиться за правилами аукціону, інвестори пропонують свою ціну.
Краудфандінгові майданчики
Найвідоміші світові краудфандінгові майданчики – Kikstarter і IndieGoGo, через які здійснюється фінансування численних бізнес-планів. Комісія на цих майданчиках становить 5% від зібраної суми. В Україні працюють два майданчики – Спільнокошт (комісія 10%) працює з соціальними ініціативами; Na starte (комісія 8%) в основному працює з комерційними ідеями.
|
0
|
- 14:51 Хакери атакували енергокомпанію та вимагали французьких багетів
- 13:58 ЄЦБ підготує Raiffeisen та UniCredit до повного виходу з рф
- 13:14 Робот створив перший у світі витвір мистецтва: його продали на аукціоні за $1 млн
- 12:26 Українських біженців у ЄС побільшало: до яких країн їдуть, а які залишають
- 11:37 Уряд схвалив проєкт держбюджету: видатки збільшено на 50 млрд грн
- 10:43 Європа націлилася на газ: голова Єврокомісії пропонує Трампу постачання замість газу з рф
- 09:41 Ілон Маск знову став «найдорожчою» людиною світу
- 09:01 НБУ погіршив прогноз щодо кадрового дефіциту та повернення біженців
- 8.11.2024
- 20:00 Перемога Трампа, зростання фондового ринку, нові вершини біткоїна: головне за тиждень
- 19:31 Торгівля валютними опціонами досягла рекорду після перемоги Трампа
Коментарі