Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
29 травня 2026, 12:06

Україна отримає 90 млрд євро від ЄС: 9 ризиків для економіки і гаманців українців

28 травня 2026 року Верховна Рада ратифікувала угоду з ЄС про позику для України на суму до 90 млрд євро. За змістом це не просто фінансова угода, а пакет кредитної підтримки, жорстко прив’язаний до податкових, бюджетних, митних, антикорупційних і управлінських реформ. Їх проаналізував на своїй сторнінці в Фейсбук Богдан Данилишин, ексміністр економіки та колишній голова Ради НБУ.

Документ передбачає до 8,35 млрд євро допомоги до кінця 2027 року трьома траншами: 3,2 млрд євро, 3,7 млрд євро і 1,45 млрд євро.

Суть Договору / Меморандуму

Документ встановлює, що надання коштів залежить від виконання Україною політичних та структурних умов. Серед них:
1. дотримання демократії, верховенства права, прав людини, прав меншин та боротьби з корупцією;
2. позитивна оцінка Єврокомісії щодо виконання макроекономічних і структурних реформ;
3. відсутність відкату назад у сфері антикорупційних заходів, погоджених із ЄС або МВФ;
4. виконання податкових, бюджетних, митних, аудиторських, пенсійних, закупівельних і управлінських реформ;
5. постійний моніторинг економічної, фінансової та структурної політики України з боку Єврокомісії.
Сам Меморандум не містить усіх фінансових параметрів кредиту — процентної ставки, графіка погашення, умов дострокового стягнення, юрисдикції спорів, відповідальності України у випадку недостатності російських репарацій. Це має бути предметом окремого Loan Agreement.

Позитивні сторони для України

Значний фінансовий ресурс для макрофінансової стабільності

8,35 млрд євро — це суттєвий ресурс для покриття бюджетного та платіжного розриву. Для України у воєнних умовах це означає: підтримку ліквідності бюджету; зниження тиску на внутрішній борговий ринок; меншу потребу в емісійному або надмірно дорогому внутрішньому фінансуванні; посилення довіри зовнішніх кредиторів та донорів.
Це особливо важливо в умовах структурного дефіциту бюджету, високих воєнних витрат і залежності від зовнішньої допомоги.

Прив’язка до Ukraine Support Loan і репараційної логіки

У документі прямо зазначено, що Ukraine Support Loan пов’язаний із ідеєю погашення за рахунок репарацій, належних від Росії.
Для України це політично вигідна конструкція: вона фіксує, що агресор має бути джерелом фінансової відповідальності.
Але це плюс лише за умови, що в основній кредитній угоді чітко визначено: Україна не нестиме надмірного боргового тягаря, якщо репараційний механізм затягнеться або буде неповним.

Підтримка євроінтеграції

Умови Меморандуму прив’язують Україну до норм ЄС у сферах: митного законодавства; податку на прибуток і антиухильних правил; ПДВ; державних закупівель; внутрішнього аудиту; управління державними фінансами; корпоративного управління державними підприємствами й банками. Це може прискорити інституційну адаптацію України до ЄС.

Посилення митної реформи

Документ передбачає новий Митний кодекс, наближення до Митного кодексу ЄС, цифровізацію митниці, IT-системи, управління ризиками та призначення постійного керівника Державної митної служби.
Це потенційно сильний напрям, бо саме митниця залишається одним із ключових джерел втрат бюджету, тіньових схем і нерівних умов конкуренції.

Підвищення прозорості державних видатків

Умови щодо Public Investment Management, DREAM, Prozorro, Казначейства, бюджетної декларації, огляду видатків і середньострокового планування можуть підвищити якість державних інвестицій.
Це важливо для відбудови, бо Україна потребує не просто витрачання коштів, а системи відбору, моніторингу і контролю проєктів.

Реформа державного аудиту та контролю

Передбачені аудит-комітети в ключових органах, оновлені стандарти внутрішнього аудиту, розмежування інспекційної та аудиторської функцій у Держаудитслужбі.
Це позитивно, якщо буде реалізовано не формально, а як реальна система запобігання неефективним витратам.

Основні можливі ризики для України

Широка дискреція Єврокомісії щодо траншів

Єврокомісія отримує право оцінювати виконання умов, вимагати додаткові документи, відкладати або не надавати транші у разі негативної оцінки. Ризик полягає в тому, що критерії оцінки не завжди є абсолютно чіткими. Формула «позитивна оцінка Комісії» створює простір для політичного трактування.
Для України це означає: навіть за формального виконання частини заходів виплата може бути затримана через політичні, антикорупційні або інституційні зауваження.

Ризик втрати частини фінансування

Документ передбачає, що якщо фінансові потреби України «фундаментально зменшаться», Єврокомісія може зменшити або скасувати невиплачену частину допомоги.
Це небезпечна норма, бо у воєнній економіці фінансові потреби можуть тимчасово виглядати меншими через разові надходження, але стратегічно залишатися критично високими.

Податковий тиск на економіку

Найбільш чутлива частина документа — податкові умови. Передбачено:

  • продовження військового збору 5% на 3 роки з очікуваним додатковим доходом не менше 140 млрд грн на рік;
  • оподаткування доходів цифрових платформ;
  • скасування пільги для імпортних посилок, крім товарів безпеки й оборони;
  • реформу спрощеної системи з додатковим ефектом не менше 70 млрд грн на рік;
  • диференційовані ставки для 3 групи;
  • обмеження повторного входу до спрощеної системи;
  • антиухильні правила за стандартами ЄС.

Це може збільшити доходи бюджету, але одночасно створює ризики для малого бізнесу, ФОПів, e-commerce, ІТ-сектору, самозайнятих і споживачів.
Україна може отримати фіскальну стабілізацію ціною пригнічення підприємницької активності.

Ризик проциклічної політики

У воєнній та післявоєнній економіці надмірна орієнтація на мобілізацію доходів через податки може бути проциклічною: замість стимулювання виробництва, зайнятості та інвестицій держава посилює вилучення ресурсів із бізнесу та населення.

Це особливо небезпечно, якщо податкові зміни не будуть поєднані з: дешевим кредитуванням; державною інвестиційною політикою; підтримкою виробництва; компенсаціями для постраждалих регіонів; детінізацією великих схем, а не лише тиском на малий бізнес.

Ризики для спрощеної системи оподаткування

Реформа пільгового режиму може бути економічно обґрунтованою в частині боротьби з дробленням бізнесу, але небезпечною, якщо її реалізують механічно.
Ризики: скорочення малого бізнесу; зростання тінізації; збільшення адміністративного тиску; втрата гнучкості ринку праці; погіршення умов для самозайнятих і мікропідприємництва.

Україні потрібна не ліквідація спрощеної системи, а її розумна модернізація: відсікання схем великого бізнесу без знищення малого підприємництва.

Потенційний тиск на соціальні та пенсійні видатки

Документ передбачає довгострокові пенсійні проєкції та spending reviews — огляди видатків у сферах житла, регіональної політики, ветеранської політики, післявоєнного відновлення.

Це може бути корисним для ефективності бюджету, але є ризик, що під гаслом оптимізації відбудеться фактичне скорочення соціальних, ветеранських або регіональних програм.

Глибокий зовнішній моніторинг

Україна зобов’язується регулярно надавати Єврокомісії великий масив макроекономічної, бюджетної, боргової, банківської, валютної та структурної інформації. Також Комісія має право здійснювати операційні оцінки адміністративних процедур і фінансових ланцюгів протягом періоду дії допомоги та ще 5 років після завершення періоду доступності.

Це підвищує прозорість, але одночасно створює ризик надмірного зовнішнього контролю над внутрішньою фінансовою політикою України.

Нечіткість окремих умов

Фрази на кшталт «відсутність відкату антикорупційних заходів», «ефективні демократичні механізми», «належне корпоративне управління» є правильними за змістом, але юридично широкими.

За потреби вони можуть стати підставою для затримки траншів навіть у випадках, коли проблема має політичний або дискусійний характер.

Відсутність у документі ключових боргових параметрів

У Меморандумі немає відповідей на принципові питання: яка процентна ставка; який строк погашення; чи є пільговий період; хто несе ризик, якщо російські репарації не будуть отримані; чи є гарантії, що Україна не погашатиме кредит із власного бюджету; чи передбачені штрафи або cross-default; яка юрисдикція спорів; чи є обмеження на суверенний імунітет України.
Без аналізу Loan Agreement остаточний висновок щодо боргової безпеки зробити неможливо.

Що Україні потрібно уточнити та бажано забезпечити такі запобіжники:

1. Окремий аналіз Loan Agreement: ставка, строки, погашення, репараційний механізм, юрисдикція, дефолтні умови.
2. War-contingency clause: чітке положення, що бойові дії, руйнування інфраструктури, мобілізаційні та безпекові обставини можуть бути підставою для перенесення строків виконання умов.
3. Об'єктивні критерії оцінки виконання реформ: щоб транші не залежали від надто широкого політичного розсуду.
4. Захист малого бізнесу при реформі спрощеної системи: боротися зі схемами великого бізнесу, але не знищувати ФОПів і самозайнятість.
5. Оцінка впливу податкових змін на ВВП, зайнятість, інфляцію, споживання, інвестиції й тінізацію.
6. Баланс між фіскальною мобілізацією і розвитком: частина додаткових доходів має спрямовуватися на кредитування, відбудову, промисловість, оборонне виробництво, регіони та підтримку зайнятості.
7. Особливий режим для оборонних закупівель: адаптація до acquis ЄС не повинна паралізувати швидкість оборонного забезпечення під час війни.
8. Гарантії соціальної збалансованості: spending reviews не мають перетворитися на механічне скорочення ветеранських, житлових, регіональних чи пенсійних програм.

Що у підсумку

Документ має значний позитивний потенціал для України, оскільки забезпечує великий фінансовий ресурс, підтримує макрофінансову стабільність і прискорює інституційне наближення до ЄС.

Але його головна проблема — це асиметрія між фінансовою підтримкою та зобов’язаннями України. ЄС надає кошти траншами і зберігає широку можливість їх затримати, зменшити або скасувати. Україна ж бере на себе масштабні податкові, бюджетні, митні й управлінські зобов’язання, частина яких може мати болючі соціально-економічні наслідки.

Однак під виглядом реформ Україна може отримати надмірно фіскальну модель — більше податків, більше контролю, більше звітності, але недостатньо стимулів для виробництва, інвестицій, кредитування і розвитку.

Тому позиція України має бути такою: фінансова допомога — так; європейські стандарти — так; але без механічного перенесення фіскальних вимог, які можуть послабити економічне відновлення, малий бізнес і внутрішній попит.

Коментарі - 48

+
+122
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
29 травня 2026, 13:58
#
1. ХА-ХА, в нашій потужній країні такого не існує. Яка демократія, права людини в Україні? Що це таке? Це коли тцкуни прибили чергового цивільного чи коли за кордон не можуть люди виїхати? А, це напевно коли зондер команда з поліцаїв і тцкунів викрадає людей! А верховенство права — це коли людей на підвал садять.
2. На папері намалюють наші умєльці все що потрібно.
3. Постійні корупційні скандали в Україні не припиняються.
+
0
1Venger2
1Venger2
29 травня 2026, 15:43
#
Іди поплач… Кому шо, а сцикуни про тцк!!!
+
+109
IrishRepublican
IrishRepublican
29 травня 2026, 16:31
#
Так подобається, коли всюди тулять оце «сцикуни». ну можеш піти і подохнути в скелі, якщо така вже жага до самознищення. чому це мають всі хотіти?)
+
+90
Skeptik777
Skeptik777
30 травня 2026, 11:19
#
Якщо я офіційно визнаю, що я сцикун, то мене звільнять з того лепрозорію?
+
+19
zephyr
zephyr
30 травня 2026, 22:42
#
По правилам кармы- тебя когда они поймают, что ты им будешь говорить? Дядя не бей? Только не на лицо? Поделись мыслями
+
+30
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
1 червня 2026, 10:05
#
1Venger2
Якщо в тебе відсутнє критичне мислення і ти не здатний бачити картину в цілому — йди і плач. І в тебе помилка в речення «сцикуни про тцк», там «про» зайве, бо тцк і є сцикуни.
+
+30
neverice
neverice
29 травня 2026, 19:44
#
Що цікаво — це 90 млрд євро. Це більше $100 млрд (!). Які фактично нам дарують. Дві третини суми (військова частина) видаються без умов. Третина — під абсолютно формальні зобовʼязання, які і так ми маємо робити на шляху до ЄС. 30 млрд євро як додаткова мотивація щось таки робити.
І все одно знаходяться люди зі своїми «але».
+
0
Skeptik777
Skeptik777
30 травня 2026, 11:23
#
Ну і Бодя дуже перебільшує ті ризики. Стане менше палаток на ринках? То хіба погано? Людей вполовинилося, а базари як не луснуть. Оптимізаторів притиснуть… теж плюс. Посилки? То торкнеться лиш 5% не найбідніших громадян. Переживемо. Цифрові платформи платитимуть? І що з того? Безкоштовне не може здорожчати. Буде дорогша реклама, то може стане менше її. А то, що ЄС буде трактувати деякі норми по своєму, то хіба погано? Хто гроші дає, той і музику замовляє. Орбан їх де-чому таки навчив. Нашим дай волю, то вони закон приймуть, а виконувати не будуть.
+
0
BigBend
BigBend
3 червня 2026, 19:39
#
«Посилки? То торкнеться лиш 5% не найбідніших громадян. Переживемо» Це торкнеться всіх. Ти то ясно переживеш, якщо дорожче гречки нічого не купуєш.
+
0
Skeptik777
Skeptik777
4 червня 2026, 14:46
#
Звісно, стане менше кіосків з китайським барахлом, яке дроблять для доставки.
+
0
BigBend
BigBend
4 червня 2026, 19:45
#
Так, а в кіосках купують звичайні люди, які не можуть дозволити собі щось дорожче.
+
+45
zephyr
zephyr
30 травня 2026, 22:45
#
Деньги то украдут. Какая разница, пэрэсичному украинцу, что чешская компания, принадлежащая украинцу, купит у австрийской компании, которая принадлежит украинцу, канадскую продукцию фирмы, принадлежащая украинцу, по цене в 640% от рыночной. Мыколам лишь налогами расплачиваться. Подождала власть, пока самые активные и передовые ребята на нац подъёме на нуле отъедут, и теперь строят остальных, кто никуда не выйдет. Молодёжь? Им форточку открыли, чтобы в ЕС сбежать смогли, и не творили дичь в Украине. Красавцы. Респект Зелику.
+
+30
Skeptik777
Skeptik777
31 травня 2026, 16:37
#
Все наплутав, москалику. Ці 90 лярдів будуть Ванюшки віддавати, або заберуть з заморожених, чи ще якось намутять. Але не Миколи.
+
0
zephyr
zephyr
1 червня 2026, 16:22
#
Ну да, мнение не совпадает- сразу Ванюшка.
+
+15
BigBend
BigBend
3 червня 2026, 19:40
#
Ні, не одразу. Навіть якби все вкрали — головне, що ці гроші заберуть у рашки. А як у нас «крадуть» можеш по кількості дронів порахувати і відео з ванюшками.
+
0
zephyr
zephyr
4 червня 2026, 16:07
#
У меня подряды есть в Украине, через позорро, отлично вижу прокладки и как воруют. То, что рашка будет что-то платить: всё что можно было заморозить- уже заморожено. Найти ресурс для бОльше заморозки- нету где. А аппетиты растут, соответственно, % с евроклира уже недостаточно для общей трапезы. Ты думаешь, будут меньше красть? Нет, это ты- будешь меньше получать соц благ.
+
0
Kanarej
Kanarej
4 червня 2026, 16:23
#
Ему пофиг, главное чтобы НПЗ в рашке горели — его это согреет даже в самый лютый мороз без отопления :)
+
0
BigBend
BigBend
4 червня 2026, 19:44
#
Зовсім не палевно. Який лютий мороз, ми ще в 2014 замерзли, забув?
+
0
Kanarej
Kanarej
4 червня 2026, 20:14
#
Мерзляк?
+
0
zephyr
zephyr
8 червня 2026, 23:42
#
Смешались в кучу кони люди, с одной стороны- летят дроны от FP, с другой- воруют классно. Свидетель телемарафона: классно то как. Ну, в принципе- такие свидетели, они заслуживают жить плохо
+
0
Kanarej
Kanarej
9 червня 2026, 1:00
#
Ну да, только с такими соотечественниками и те кто в адеквате будут жить не лучше. Сплошной сюр.
Зеленский:
Пишет Путину письмо с «предложением о мире», которое по факту является ультиматумом с угрозами и оскорблениями.
Украинские «патриоты»:
Уррра! Так его, как наш президент ему вмазал!
Кремль:
В таком тоне нам разговаривать не о чем
Зеленский:
Все видели, они не хотят мира!
Трамп:
Да пошли они, пусть сами разбираются, год потратил на этих @#$%, и все без толку, особенно Зеленский. Одни проблемы от него.
Национал-патриоты:
Сносят памятник Булгакову, начинается срач на всю страну. Параллельно все больше раздувается срач и хейт с поляками по поводу событий прошлого века, а также репрессиями и нападками на украинцев в Польше.
Те кто в адеквате:
@#$%, и в этом году никто войну заканчивать даже не думает. Надо отсюда валить при первой возможности, и подальше от этого дурдома. Жизни здесь больше не будет.
+
0
zephyr
zephyr
10 червня 2026, 23:18
#
Ну, это всё хорошие ходы: пока ты будешь в шароварах и тюбетейке стрыбать в защиту гетьмана и заниматься чепухой в виде польского вопроса итд итп- челики пилят бабосик. Если пэрэсичный, вдруг, заинтересутся, а где укрытия для ТЕС? А где укрепы на Волыни? А почему ТЦК до сих пор не на нуле, на ротации? То будет неудобно говорить: воруем, всё остальное- пох.
+
0
BigBend
BigBend
4 червня 2026, 19:43
#
Захочуть знайти гроші - впораються, жодних сумнівів. А поки того, що є, вистачає на знищення русні в грандіозних масштабах, і це єдине, що має значення.
+
0
zephyr
zephyr
10 червня 2026, 23:21
#
В Ирландии- 3 компании подрядчики, продают конструкционный алюминий рашке, в Нидерландах- 2 подрядчика, до сих пор продают штурмовые винтовки, в Чехии- 3 подрядчика, продают движки для реактивных шахедов через Кыргызов…так можно долго продолжать. Естественно, там и бабос рашки на балансе компаний имеется. Не арестовывают. Презумпция невиновности работает, и суд не принимает догадки. Так и живём. А в стиле: «надо- найдём и отберём», то оставляйте Украине и рашке такое- там беспредел, это второй закон.
+
+30
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
1 червня 2026, 10:06
#
Тому що всі чекають нових міндічей, мсеків, Династій і тд, всі прекрасно знають, що навіть половина з цих 90 млрд євро не піде туди куди заявлено
+
0
Kanarej
Kanarej
31 травня 2026, 1:38
#
Первый пункт в списке — «Соблюдение принципов демократии, верховенства права, прав человека, прав меньшинств и борьба с коррупцией». Дальше можно не читать. Этот кредит с его условиями — жесткий механизм подчинения нашей власти и Украины на срок, выходящий далеко за 2 года, на которые расчитано финансирование. Еврочиновники могут просто заявить в любой момент при неподчинении, что «Принципы демократии, верховенства права, прав человека, прав меньшинств не соблюдаются, и с коррупцией не боретесь», а значит возвращайте деньги. И Украина банкрот, так таких денег в наличии нет, и не предвидится.
+
0
Skeptik777
Skeptik777
31 травня 2026, 16:37
#
Може так і треба?
+
+15
Kanarej
Kanarej
31 травня 2026, 17:28
#
Якщо так і треба, то про яку незалежність ми говоримо, і за яку незалежність воюємо? Станемо фактичною колонією, і ляжемо під будь-кого, аби не під мoскалів? Все це заради цього?
+
+15
youknow
youknow
1 червня 2026, 8:39
#
Погано порівнювати контроль від ЄС та контроль від московії. з московією Україна (та багато країн з минулого срср) давно. сьогодні ми бачимо наслідки дружби з ваньками. на сьогодні чиновники в Україні (багато з них) просто перевзулись, багато з них в минулому були під керівництвом москалів. факт в тому що вони можуть «згадати» минулі зв’язки. для ЄС ризиків мало, чергові шанси Україні надано, залог є. тепер головне їх не прогавлюваити.
+
+15
Kanarej
Kanarej
1 червня 2026, 15:52
#
Не погано, а навіть треба. В нас пропагандисти кричать про Україну-колонію Росії, хоча це була ну взагалі не колонія, ні по яких критеріях. Але ніхто не хоче навіть поцікавитись, що таке була колонія в європейців. Якщо хтось думає, що там добрі дяді, яких цікавлять інтереси українців — то дуже помиляється. Їх цікавлять виключно власні інтереси, а українці можуть йти хоч на фарш.

Тому якщо Україна не буде думати про власні інтереси, інтереси всього народу — її з'їдять не одні так інші. І треба забути про рожеві окуляри, ніхто про Україну і українців дбати не буде, ніякий зовнішній дядя. А в нас сотні років одні і ті самі граблі. І всередині гризня, до кого нам краще приєднатись (щоб вирішував наші проблеми бо ми не здатні), а хто думає інакше — то зрадник.
+
+15
youknow
youknow
2 червня 2026, 22:44
#
А ти проросціянин виходить.
можна дуже багато писати та розмовляти що краще.
Україна була під керівництвом москалів з 1922 року, це страшні часи були.
з Європою не були жодного разу.
варто спробувати з ЄС, з росією зась, особливо після такої страшної війни з 2014 — 2022 та по сьогоднішній день, постійної москальскої брехні.
+
0
Kanarej
Kanarej
2 червня 2026, 23:00
#
Ні, це в тебе чорно-білий світ виходить :). Я завжди був за НЕЗАЛЕЖНУ Україну. А її перетворюють на колонію та цієї незалежності позбавляють, і одночасно грабують, не одні, так інші. Тому я тепер швидше про-виїзджанин тепер, як тільки це стане можливим, бо тут майбутнього більше не бачу.

З 1922-го року Україна була під владою націонал-комуністів, які боролись із зросійщенням (це з тих часів слово), і проводили інтенсивну українізацію. І навіть Москва їм нічого не могла зробити. Вони мали досить велику автономію, аж поки Сталін у 30-х їх не порозстрілював в більшості і не взяв під свій контроль. Тільки Сталін — грузин, а не москаль, а керівний склад НКВС на 80% складався з євреїв (їх було найбільше) та грузинів. І росіян вони масово винищували так само як і українців. Тільки в нас про це чомусь забули. Бо протирічить ідеології та кон'юнктурі.

У всій Європі страшні часи були в першій половині 20-го століття. А коли німці прийшли з планами виморити голодом 80−90% населення центральної-східної України, заселити німцями, а решту українців використовувати у якості рабів — це були не страшні часи? Чи німці — це не європейці?
+
+15
youknow
youknow
3 червня 2026, 9:20
#
Шкода що у тебе в голові та текстах така москальська брехня…«раб любить свого хазяїна»
+
0
Kanarej
Kanarej
3 червня 2026, 13:33
#
Це не в мене в голові брехня. І так, справді «раб любить свого хазяїна». А сучасна українська держава все більше перетворює українців на рабів, якщо хтось не помітив. Це доречі абсолютно такий самий процес, як відбувається в Росії. Дзеркальне відображення, і навіть десь їх обігнали. Така сама суцільна брехлива пропаганда та планомірне позбавлення прав і свобод. І вічна війна, в якій і росіяни і українці — гарматне (дронове) м'ясо, яке або задурене пропагандою, або під примусом чи за гроші йде масово вбивати одне одного. Саме тому я тут лишатись більше не хочу. Бо якось повпливати на все це я не можу, а основну масу населення хто ще лишився — все влаштовує або навіть підтримують це.
+
0
Kanarej
Kanarej
3 червня 2026, 14:03
#
А щоб не говорити про брехню, то вивчай краще історію, реальну, а не з підручників чи пропагандистських текстів, які в нас масово з’являлись протягом останніх років двадцяти. Те що я написав — це була реальність. Сталін був грузин, а щодо складу НКВС — я особисто вивчав списки керівного складу НКВС, і перевіряв біографії поіменно. Бо там в більшості прізвища ніби російські, а лізеш в біографію — народився в єврейській сім'ї, змінив прізвище. І таких там мабуть половина. І трохи менше грузинів. З решти 20% — збірна солянка, всі підряд, зустрічаються і вірмени, і поляки, і навіть один західноєвропеєць (задється бельгієць, якщо не помиляюсь) якимось дивом вліз. Росіяни і українці зустрічаються, але мало.

Щодо планів нацистів — це не москальська брехня, а був в них Генеральний план «Ост», згідно з яким вони планували винищення голодом більшості слов’ян, в тому числі українців, та заселення німецькими колоністами, це відомий факт. Він був представлений у 1942 році, є в архівах, але не був остаточно затверджений, оскільки німці почали програвати війну, і він став неактуальним. Тим не менше ідеї заселення східних земель німцями висловлювались і Гітлером в його всім відомій книзі, і взагалі були поширені серед німців того часу.
+
+15
youknow
youknow
4 червня 2026, 13:40
#
У тебе робочий «нікнейм» Kanarej, тому що дуже багато можеш накидати брехні
+
0
Skeptik777
Skeptik777
4 червня 2026, 14:48
#
Незалежних країн не так багато.
+
0
Kanarej
Kanarej
4 червня 2026, 15:59
#
Брехні? Ок, ну і живи з цим :)
+
0
Kanarej
Kanarej
4 червня 2026, 16:11
#
Skeptik777
Повністю нехалежних країн взагалі немає, навіть США багато в чому залежать від інших.
Питання в рівні суверенності держави, тобто втручанні зовнішніх гравців у прийняття рішень внутрішній та зовнішній політиці. Але в нас державу повністю поклали під вплив західних гравців ще за Порошенка. Під гаслами на зразок «Геть від Москви», деколонізації та євроінтеграції вже прийшли майже на рівень колонії заходу. При тому що нікуди нас не прийняли, і не приймуть, а лише використовують і диктують умови що і як робити. І це вигідно нашій владі, яка має від цього колосальні гешефти, розграбувала всі залишки спадку СРСР за роки незалежності, а тепер продала й населення, яке частково поповнить ряди європейської робочої сили, а частково буде вмирати за інтереси ЄС на війні. В ЄС давно і не приховують, скільки років має тривати ця війна, всі спроби мирного врегулювання саботуються, і регулярно відбувається подальша ескалація протистояння.
+
0
youknow
youknow
4 червня 2026, 22:55
#
Так брехні. це таоя стезя. такий страшний ЄС, гітлер «коварний падлюка хотів знищити українців»)) тільки сталін вбив в лагерях десятки мільонів, штучно створював голодомор, московити жили за рахунок залишків українців талановитих і працьовитих народів та ресурсів в країнах навколо. тепер московити перетворили в щебінь 30% України і ти лицемірно їх та дружбу з ними вихваляєш…Kanarej одним словом))
+
0
Kanarej
Kanarej
5 червня 2026, 15:28
#
Так, Гітлер хотів, і вбивав. І вбив не один мільйон, якщо хто не знає. А Сталін — московит? Чи це теж московитська брехня що він грузин?
І де я вихваляв дружбу? Я адекватно сприймаю історію, а не роблю вигляд що до 91-го року були тільки біль і страждання українців і нічого доброго. Українці входили у великій кількості в керівництво як СРСР, та і Російської Імперії. Імперії так взагалі би не було, якби не українці, які її створювали і розширювали, а українці — це були не тільки селяни-кріпаки, а й старшина, яка їх закріпачувала. Разом з Брежнєвим (який родом з України) владу в союзі взагалі захопив дніпропетровський клан. Ну, а про те, що всю територію сучасної (довоєнної) України зібрали із шматочків кляті москалі-комуняки, а потім просто віддали незалежність — це ми взагалі не згадаємо. І Крим Україні віддав не хто інший як москаль Хрущов, в якого чомусь улюбленим одягом була українська вишиванка. А Львів, в якому до 2-ї світової українців було біля 15 процентів населення, і це було чисто польське місто в складі Польщі — після неї чомусь став українським п'ємонтом. Бо клятий Сталін виселив всіх поляків в Польщу, і місто заселили переважно українці. Тоді як національний герой Петлюра віддав полякам всю західну Україну. І населення України, не зважаючи на всі потрясіння і злочини, з 1922 по 1991 виросло вдічі. А з 1991 по 2026 — зменшилось приблизно вдвічі знову майже до рівня 1922 року, величезне досягнення незалежної України. Але це все брехня Канарея :)
+
0
youknow
youknow
6 червня 2026, 2:29
#
Не втомився писати дурню? по суті: за всю історію існування України з московією, під керівництвом московії — тільки горе, експлуатація, репресії і війни
+
0
Kanarej
Kanarej
6 червня 2026, 3:47
#
Та що ти кажеш. До включення у склад Московії велика частина території сучасної України на сході і півдні була або незаселена взагалі (Дике поле), або малозаселена, тому що там постійно прокочувалась то одна армія, то інша, людей вбивали, забирали в рабство, або взагалі жили не українці. А на Слобожанщину, яка була під владою московського царя, українці тікали від польських панів. А під поляками українцям мабуть жилось добре — не було горя, експлуатації і війн (і репресій після чергового повстання і різанини). І назву «Руїна» мабуть просто так придумали для тих часів. І весь схід і південь України були практично з нуля збудовані та заселені в ті імперські часи. А що стосується експлуатації, так от в одного Мазепи було кілька десятків тисяч кріпаків. Їх для нього московити закріпачили? Ні, Україна була автономним утворенням в ті часи, і саме старшина займалась закріпаченням селян і бідних козаків. Мазепа доречі особисто привів до влади Петра I, і підтримував від початку. А зрадив його і в результаті все втратив тільки через пихатість і образи, бо якийсь холоп Меньшиков отримав більший вплив на Петра. Розумовський — останній гетьман війська Запорізького, став генерал-фельдмаршалом імперії, отримав графський та князівський титул, мав більше 50 тисяч кріпаків. Вчіть історію. В українців історія значно багатша, складніша, і одночасно потужніша, ніж те, до чого зараз звели — суцільна жертва, яку завжди всі ображали, притісняли та знищували.
+
0
youknow
youknow
6 червня 2026, 14:10
#
Погоджусь лише з кінцевою думкою (суттю): «В українців історія значно багатша, складніша, і одночасно потужніша, ніж те, до чого зараз звели (московити)». додав лише (суть) московити. Просто потрібно залиши московитам Україну, дати розвиватись самостійно. Але ж вони «не можуть», так було завжди, експлуататори, крадії, брехуни.
+
+60
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
1 червня 2026, 10:10
#
Ніхто не воює за незалежність, це війнушка куплена і проплачена дядями в кріслах, на реальній війні удари по кремлю були б щоденні, а кремль би в свою чергу перебив би давно всі мости через Дніпро, і щоденно бив би по кабміну, офісу презика, верховній раді, плюс перебили б давно залізнодорожні колії та вокзали, цього всього не роблять, а це все якби на поверхні лежить і нагадую, що кинжали ми не можемо збивати, а на всі вищезазначені цілі достатньо 1−3 ракет, тому ця недовійнушка куплена і вигідна чиновникам з обох сторін в кабінетах, тому її і не буде жодна сторона припиняти, бо в путлєра амбіції приєднання україни, а в зеліка амбіції бути монархом тоталітарним до кінця життя де немає виборів і можна нескінченно пилаяти гроші на тендерах, шкода тільки що стільки людей в м`ясорубку цю за амбіції вови і вови вкинули.
+
+15
BigBend
BigBend
3 червня 2026, 19:41
#
Тебе забули спитати, як реальну війну воювати.
+
+30
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
1 червня 2026, 10:07
#
В україні і демократії з правами людини як би немає давненько
+
+15
vt313
vt313
2 червня 2026, 12:55
#
Ага…
Демократія.
Всі процедури були під контролем спостерігачів з ЄС. Ось підписи, все ок.

Права.
Останньою інстанцією є ЄСПЧ. Ось підписи від представників ЄСПЧ, все ок.

Боротьба з корупцією.
НАБУ повністтю самостійний орган. Його керівництво призначено, в тому числі, представниками ЄС. Ось доповідь НАБУ, затверджена представниками ЄС, все ок.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися