За попередніми даними, експорт із України за 2024 рік у грошовому вимірі зріс щонайменше на 13,4%, у вазі — на 28,8%. Так, станом на 26 грудня Україна експортувала 129,2 млн тонн товарів на суму $41,04 млрд, тоді як за підсумками 2023 року було експортовано 100,3 млн тонн на $36,1 млрд. Про це йдеться в повідомленні Міністерства економіки.
У 2024 році Україна збільшила експорт на 13%
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Чинники зростання
«Ключовим для досягнення таких результатів стала нормалізація роботи морських портів України. Якщо у 2023 році Україна експортувала морем 54,8 млн тонн продукції, то цього року — вже 87,2 млн тонн. Ще один важливий чинник — продуктивна співпраця України з партнерами, спрямована на розвиток взаємовигідної торгівлі. ЄС продовжив „економічний безвіз“ для України», — зазначила перша віцепрем'єр-міністерка України — міністерка економіки Юлія Свириденко.
За її словами, на показники експорту також позитивно вплинуло відновлення та розвиток української переробки. Свириденко зауважила, що в межах політики «Зроблено в Україні» уряд і надалі приділятиме розвитку промисловості та експорту товарів із високою доданою вартістю посилену увагу.
Свириденко додала, що попри істотне зменшення обсягу експорту товарів автомобільним транспортом у вазі вартість перевезених автомобілями вантажів цього року збільшилась до $14,5 млрд.
«Тому так важлива розбудова автомобільного сполучення з ЄС, а в рамках Ukraine Facility ухвалено стратегію розвитку прикордонної інфраструктури та транспортну стратегію», — сказала Свириденко.
Куди експортували
Як розповів заступник міністра економіки — торговий представник України Тарас Качка, у 2024 році Європейський Союз залишався ключовим торгівельним партнером України.
«Попри всі складнощі на наземному кордоні з ЄС цього року ми експортували до ЄС товарів на $24,5 млрд. Це на понад $1 млрд більше, ніж у 2023 році. І це понад 59% нашого цього річного експорту в цілому. Крім того, майже 50% всього імпорту до України становлять товари з ЄС», — розповів Качка.
Для України важливо щоб реалізовувалися усі можливості Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, а сама вона відповідала реаліям сьогодення.
Качка також нагадав, що Україна оновила угоду про вільну торгівлю з Норвегією, Ісландією, Ліхтенштейном та Швейцарією — країнами Європейської Асоціації Вільної торгівлі.
Окрім ЄС, ключовим торгівельними партнерами України в експорті у 2024 році були:
- Китай ($2,3 млрд);
- Туреччина ($2,1 млрд);
- Єгипет ($1,6 млрд);
- Індія ($986 млн);
- Молдова ($935 млн).
Що експортували
Лідером із експорту цього року стала соняшникова олія. Її експортовано на понад $5 млрд. Також з продукції агропереробки експортовано:
- шрот соняшниковий — на понад $1 млрд;
- м'ясо птиці — на $945 млн;
- цукор — на $408 млн;
- олія соєва — на $311 млн;
Також відновлюється металургійний експорт. Цьогоріч Україна експортувала напівфабрикатів із заліза на $927,5 млн, гарячекатаного прокату — на $802 млн, чавуну — на $500 млн, труб — на $577 млн.
Значні обсяги експорту в 2024 році складала сировина:
- кукурудза — на $4,9 млрд;
- пшениця — $3,68 млрд;
- залізна руда — $2,75 млрд;
- соя — $1,29 млрд.
Першість серед експортованої продукції виробництва здобули виробники кабелів (експортовано на $1,26 млрд) та меблів ($460,6 млн).
Коментарі - 15
Вывод: какие созданны условия в Украине такая и экономика, в карательной системе не может быть сложной и серьезной экономики в целом.
Чем экспорт софта не устраивает?
torn, не упоминается, в силу направленности статьи.
Будет, скорее всего, меньше чем 2023 г. ($6,7 млрд).
Через пол. года будут данные.
Предварительные, может через месяц.
Главное что тебя устраивает экспорт софта.
Товары с высокой добавленной стоимостью производят такие компании Boing, General Electric,Haliberton ,Bosh, Toyota, Honda, BMW, Mercedes,Audi Tesla, и т.д их достаточно в мире.
Назови в Украине подобные действующие предприятия или совместые формы хозяйствования.
Теперь вопрос к тебе почему за 35лет независимости ни одного мирового гиганта так и не появилось в Украине не открыли ни одного завода?
Ваше ФОПовское мышление не позволяет вам видеть более глобально,
с точки зрения международных корпораций.
Зачем заходить в один небольшой осколок бывшего ссср и что-то там строить с нуля, если можно зайти в россию с намного большей емкостью рынка и на уже существующие технические площадки с более-менее обученным персоналом и там начинать узловую сборку своих изделий, которые продавать не только в россии, но и во всех постсоветских республиках, в том числе и в той же Украине, ведь после распада ссср границы между Украиной и россией были прозрачны для перемещения как людей так и товаров…
К тому же россия с самого начала развала ссср стала создавать различные препятствия для импорта товаров, произведенных в Украине…
Могу даже привести реальный пример в продолжении…
Продолжение…
На просторах стран бывшего ссср своё первое производство британская
компания «Ahmad Tea» открыла именно в Укаине, а точнее в Харькове.
Насытив рынок Украины и приграничной белгородской области россии, украинский производитель столкнулся с протекционизмом со стороны
россии и материнская компания была вынуждена открыть свое
производство и в подмосковных Мытищах.
Открыли бы производство сразу в россии, и тогда бы не пришлось
британцам тратить бабло на открытие производства в Украине.
Ну, а я бы не пил Earl Grey Ahmad Tea харьковской фасовки…
А с высокотехнологичным производством еще больше проблем
и потенциальный рынок сбыта — одна из ключевых.
Не зря же Маск открыл завод Тесла в Китае…
То объясни тогда почему в маленькой Словакии которая была осколком Югославии социалистического устройства СССР столько автопредприятий.
Человек который не хочет ничего делать ищет причину — тот кто хочет что-то сделать ищет возможности, это же касается и государств, так что твои стоны Qwerty неуместны, протирай дальше свои штаны.
zevs1
Всё достаточно элементарно, если есть желание разбираться…
Словакия до распада Чехословакии являлась промышленным анклавом Чехословакии, а после распада она быстро смогла вступить в Евросоюз, что и обусловило вхождение международных автогигантов на уже существовавшие промышленные объекты…
Кстати, Чехии после распада достался автомобильный завод ТАТРА,
который сейчас тоже успешно работает…
Qwerty1999, да это результат вступления в ЕС.
В эти страны перенесли производство из числа «додому нести стидно, а викинути жалко».
Это было давно.
Потом произошли перетрубации в автопроме и они несут этот крест.
Хз сколько они протянут.
Всё нормально и каждый участник
обсуждения имеет право на ошибку.
Меня удивляет другое — когда на Минфине плюсуют
вопросы, не несущие никакой информации и игнорят
ответы, что никак не стимулирует отвечать на вопросы…
Да, советская полит. экономика очень убедительна. Но это прошлый век, в простонародии называется совок.
Но не надо болтовни, ближе к делу.
Какую дополнительную стоимость генерирует Boing?
Вот без словоблудия, точные числа (не из желтой прессы).
Ответ на почему.
----
kromberg & schubert
місце, де починаються легендарні автомобільні бренди Mercedes, Volkswagen, BMW, Audі.
-----
https://kroschu.com.ua/
мировой лидер открывший на Украине 2 завода.
«никаких сложных товаров с высокой добавленной стоимостью
к сожалению Украиной не экспортируется»
Во время войны экспорт оружия и товаров двойного назначения — запрещён…
Пардон Словакия была частью Чехословакии, а не Югославии.