Експерти компанії ParadeTrade відзначають такі ключові моменти:
Nestle не оправдала прогноз продаж
- Компанія змушена була переглянути свої прогнози на 2024 рік у бік зниження через повільніші темпи зростання продажів, ніж очікувалося.
- Nestle зберегла вищі темпи зростання цін, тоді як конкуренти знижували ціни на залучення покупців.
- Тривалий період скорочення маркетингових та інноваційних бюджетів негативно позначився на конкурентоспроможності компанії.
У опублікованій у четвер заяві компанія Nestle, один із найбільших світових виробників продуктів харчування, оголосила про майбутні зміни у вищому керівництві та операційній структурі. Причиною цих перетворень стало зниження прогнозу продажів на весь рік, обумовлене нижчими темпами зростання продажів за останні дев'ять місяців, ніж очікувалося.
Після звіту ціна на акції компанії впала близько 2,5%.
У чому полягають проблеми компанії?
Останніми роками продовольча промисловість зіткнулася з безпрецедентним зростанням витрат виробництва. Пандемія COVID-19 та геополітичні події, такі як повномасштабне вторгнення Росії в Україну, призвели до значного подорожчання всіх складових виробничого процесу: від сировини (зерна, олії) до логістики, упаковки та енергетичних ресурсів.
У поточному році, на тлі зниження інфляції, багато конкурентів Nestle уповільнили темпи підвищення цін на свою продукцію, прагнучи повернути втрачених покупців, які перейшли на бюджетніші альтернативи. Швейцарська компанія, однак, не пішла з цього тренду і зберегла вищі темпи зростання цін. Аналітики пов'язують це рішення з тривалим періодом скорочення маркетингових та інноваційних бюджетів, що негативно позначилося на конкурентоспроможності компанії. У серпні цього року з посади генерального директора було усунено Марка Шнайдера, на тлі кількох кварталів зниження обсягів продажів.
Nestle скоригувала свої прогнози на 2024 рік. Тепер компанія очікує, що органічне зростання продажу становитиме близько 2%, а базовий операційний прибуток від торгівлі (UTOP) досягне приблизно 17%. Раніше, у липні, компанія прогнозувала вищий рівень органічного зростання продажів — не менше 3% — та помірне збільшення маржі UTOP з 17,3% у 2023 році.
Тяжке перезавантаження для Nestle
Глобальний харчовий гігант Nestle переживає глибоку трансформацію, яку аналітик Vontobel Жан-Філіп Берчі охарактеризував як «дуже болісне перезавантаження, безпрецедентне в новітній історії компанії». Він висловив подив щодо того, як компанія могла прогнозувати зростання продажів на рівні 4% до липня поточного року. «Для такого великого гравця, як Nestle, промах всього на кілька відсотків є вкрай значним», — підкреслив експерт.
Новий генеральний директор Лоран Фрейкс представив масштабний план реорганізації, що включає скорочення виконавчої ради, об'єднання регіональних підрозділів та оптимізацію структури бізнесу у ключових регіонах. Це вже не перша спроба компанії реструктуруватись: у січні 2022 року Nestle вже проводила реорганізацію, розділившись на п'ять географічних регіонів.
Ключовими завданнями Фрейкса є стимулювання інновацій та маркетингу, а також відновлення довіри інвесторів до таких ключових брендів, як Nescafe та Kit-Kat.
Результати діяльності Nestle за останні дев'ять місяців виявилися нижчими за середні очікування аналітиків. Зростання цін склало всього 1,6%, що нижче консенсус-прогнозу в 1,7%. Реальне внутрішнє зростання, що відображає динаміку обсягів продажів, також виявилося нижчим за очікування, склавши 0,5% проти прогнозованих 0,8%.
Для порівняння, конкурент Nestle, компанія Unilever, за прогнозами аналітиків, продемонструє вищі результати у третьому кварталі: зростання базових цін на 1% та зростання базових обсягів продажів на 3,2%. Остаточні дані будуть опубліковані наступного тижня.
За матеріалами ParadeTrade
Коментарі