Мінфін - Курси валют України

Встановити
24 жовтня 2023, 14:14

Укравтопром: Вживані електромобілі дешевшають швидше за авто з ДВЗ

Електроавтомобілі, які вже були в експлуатації, дешевшають швидше, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння. Про це пише Укравтопром.

Електроавтомобілі, які вже були в експлуатації, дешевшають швидше, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння.
Фото: depositphotos

►Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Від чого залежить ціна

Для традиційних авто з ДВЗ пробіг і роки експлуатації є головним індикатором визначення ціни на вторинному ринку. В електромобілів все залежить від акумулятора, який зазвичай становить близько 40% ціни нового електромобіля.

«Надто часта швидка зарядка електромобіля, постійне заряджання, коли батарея майже повна, або залишення її повністю зарядженою на тривалий час можуть швидше погіршити її роботу», — кажуть в Асоціації.

Австрійський стартап Aviloo, який розробив тест для дилерів і приватних осіб, виявив, що після 100 тис. км пробігу ємність батареї може зменшуватись на 30%. Через це вживані електромобілі втрачають в ціні швидше за традиційні авто з ДВЗ.

«За даними компанії Recurrent, ціни на вживані електромобілі в США у вересні впали на 32% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а ціни на моделі, що працюють на викопному паливі, зменшились всього на 7%. За даними AutoTrader, ціни на електромобілі з пробігом у Великій Британії в серпні впали на 23% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як ціни на моделі з ДВЗ зросли щонайменше на 4%», — наводять дані в Укравтопромі.

Дані Deutsche Automobil Treuhand показують, що залишкова вартість трирічних електромобілів у Німеччині більш ніж на 10% нижча, ніж еквіваленти на викопному паливі.

Якщо ціни на вживані автомобілі залишаться низькими, це може вплинути на ціни нових електромобілів.

До прикладу, у Європі у 2021 році продали понад 1,2 млн нових повністю електричних авто, і багато з них з’являться на вторинному ринку у 2024 році, коли закінчаться їхні лізингові контракти.

Коментарі - 5

+
+45
JWT
JWT
24 жовтня 2023, 14:19
#
Все логічно, ресурс li-ion батареї менший за ресурс ДВЗ, який можна відкапіталити і в цілому коштує менше. Те що не треба обслуговувати електрички — також міф, мастило і в них треба змінювати, хоча і не так часто.
+
+15
neverice
neverice
24 жовтня 2023, 15:17
#
Але не треба забувати, що через 100 000 км електромобіль забезпечить власнику близько $10 000 економії на паливі. Що цілком компенсує потенційну втрату вартості. А 100 000 км — це типовий гарантійний термін батарейки. Зазвичай же вона служить значно довше (купа Тесл та Ліфів тому приклад).
+
+66
neverice
neverice
24 жовтня 2023, 14:31
#
Вживані електромобілі дешевшають, бо швидко дешевшають нові. Іншими словами, нові моделі зазвичай мають кращі акумулятори, кращі характеристики, та ще й коштують дешевше, ніж стара модель на старті продажу. Для ДВС же зміни в нових моделях часто куди менш радикальні, а ціна легко може бути вища за попередню.
Коли технологічний розвиток сегменту сповільниться, відповідно і машини будуть застарівати повільніше. Але завжди є шанс того, що прийде нова хімія акумуляторів, радикально краща. І ціна на машини зі старими акумуляторами одразу обвалиться.
+
+30
godvinik
godvinik
24 жовтня 2023, 14:56
#
Який ще укравтоПРОМ? Чи це просто назва?
+
0
preyvanamor
preyvanamor
24 жовтня 2023, 17:50
#
Ну очевидно ж, що це просто назва телеграм каналу…
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися