В Україні вже невдовзі має запрацювати електронна черга для міжнародних автобусних перевезень. Що це за послуга і що вона дасть пасажирам, ЕП розповів Сергій Деркач, заступник міністра у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України. «Мінфін» обрав головне.
Через кордон на автобусі без черг: коли це стане можливим
Війна та відсутність авіасполучення змусила українців, що прямують за кордон, пересісти на автобуси. Водночас, ніхто не сперечатиметься, що стан автобусів, черги на кордоні, кваліфікація водіїв — це лише декілька чинників, які можуть повністю зіпсувати поїздку.
Саме тому Міністерство відновлення вже розпочало масштабні зміни у галузі, щоб, у результаті, наші пасажири мали якісний сервіс.
Одним із кроків для досягнення цієї мети є запровадження електронної черги для перетину кордону. Це послуга, яка вже успішно працює для вантажних автомобілів. З травня її масштабували на всі вантажні пункти пропуску за підтримки USAID/UK Aid проєкту «Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах/TAPAS». Наступним етапом впровадження електронної черги є її запуск для автобусів.
Ключове — прибрати черги неможливо, адже спроможність наших пунктів пропуску ніколи не була розрахована на таке навантаження, але впорядкувати рух — реально. Що ми і робимо.
У тестовому режимі
З 1 серпня Міністерство запустило у тестовому режимі послугу електронного бронювання часу для перетину кордону на пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ» у Волинській області.
На початок вересня ми тестуємо цей функціонал вже на 8 пунктах пропуску — до Волині додались Львівська, Чернівецька та Закарпатська області. Надалі будемо також поступово розширювати тестування на всі пункти пропуску, через які прямують автобуси.
За цей час кордон за електронним записом перетнуло майже 5 тисяч автобусів. Водночас, відчутні зміни для пасажирів все ще попереду.
Період тестування передбачає лише реєстрацію у системі для перетину кордону. Водію чи перевізнику варто лише внести дані про автобус та кермувальника в систему та приїхати до кордону у передбачений маршрутом час.
Етап тестування потрібен, щоб прорахувати подальше слотування, — тобто щоб ми могли запропонувати водію час, коли він повинен приїхати до кордону та не очікувати в чергах.
Зараз ми бачимо, скільки автобусів перетинає кордон, які пікові години, скільки у середньому займають процедури контролю. Вся ця інформація буде використана для слотування.
Тоді водій зможе обрати конкретний часовий проміжок перетину кордону, який передбачений його графіком руху. Проте, зараз важливо зрозуміти, скільки автобусів, наприклад, можуть приїхати на один і той самий час до кордону, яким чином їх розділити, щоб не створювати скупчення.
Завдяки тестуванню послуги ми вже бачимо потенційні ризики та питання для опрацювання. Наприклад, вже є випадки, коли у декількох автобусів накладається час на перетин кордону.
Таким чином, нам треба запропонувати вирішення цієї проблеми, щоб не створювати скупчення перед кордоном та не змушувати людей чекати перед пунктом пропуску.
Або ж питання нерегулярних автобусних маршрутів — важливо зрозуміти, коли та через який пункт вони можуть їхати, та яким чином запропонувати їм слотування. Оскільки цей сервіс стосуватиметься всіх автобусів, що прямують за кордон, важливо створити умови, за яких і регулярні, і нерегулярні рейси можуть їхати без черг та у зручний час.
Наразі працюємо над варіантом, за яким ми пропонуватимемо нерегулярним автобусам перетинати кордон у «вільні» від регулярних маршрутів проміжки часу. Власне, для цього нам і потрібен етап тестування.
Читайте також: Безвіз не допоможе. В'їзд до ЄС стане платним із 2024 року
Виграють всі
Можливість електронного запису на перетин кордону вигідна всім залученим сторонам, проте, ключове — це комфорт мільйонів пасажирів, які не стоятимуть по 12 годин перед кордоном. Особливо влітку, коли відбувається традиційне зростання пасажиропотоку.
За аналогією з послугою для вантажівок, перевізники і в цьому випадку зможуть заощадити кошти завдяки відсутності простою перед кордоном.
Тобто від цієї послуги «виграють всі», окрім, звичайно, тих, хто міг проїхати «без черги». Тепер така ситуація буде неможлива. На це є дві причини: перша, звичайно ж, система «єЧерги», в якій «всі бачать все».
Тобто кожен водій, пасажир чи перевізник може побачити, який автобус має їхати перед ним чи після. Друга причина — це встановлення камер автоматичної фіксації перед пунктами пропуску. Їх головне завдання — верифікувати транспортний засіб у черзі.
Йдеться не лише про автобуси, а і про вантажівки також. Таким чином, система сигналізуватиме, якщо до пункту пропуску намагатиметься заїхати транспортний засіб, який не зареєстрований в черзі.
Запуск «єЧерги» — не швидкий процес і, звичайно, всім би хотілося, щоб пасажири вже не простоювали у пекельних чергах. Водночас, переконаний, що вже невдовзі всі, хто перетинають кордон, помітять позитивні зміни.
До кінця року плануємо також розпочати тестування такої послуги для легкових автомобілів. Ключова мета — всі, хто їдуть з країни, матимуть можливість обрати для себе зручний час та не чекати в черзі годинами.
Коментарі - 5
Далі спробував зареєструватись вже в самій єЧерзі за допомогою адресу цієї електроної пошти — не приходить підтвердження скільки б я не чекав.
Вирішив перевірити чи та електрона пошта взагалі працює: відправив на неї тестові листи з декілької своїх поштових скриньох і так само відправив листи з електроної скриньки єЧерги на мої адреси — жодний лист не дійшов.
Сьогодні заглянув — а там валяється лист про те що моє відправлення з пошти єЧерги на outlook не дійшо бо на думку пошти єЧерги майкрософтівський сервер впав і не підіймається.
https://0x0.st/HOzv.png
Якщо ви майже місяц не можете налаштувати те що джуніор девопсом налаштовується за максимум один день — як ви взагалі плануєте роботу єЧерги під реальним навантаженням? Воно в кращому випадку просто впаде, в гіршому ці дані ще й викрадуть москалі.
До слова весь цей час я різними способами намагався зв'язатись з підтримкою кожного разу спокійно розповідаючи про проблему. Відповіли мені лише раз і то перепитали що саме в мене не работає, на відповідь з ще більш детальним описом так і не відповіли.
Вгадайте чи мені вдалось це зробити.
Підкажу що описаний в статті етап тестування відпоситься до участі автобусів в єЧерзі і стосується саме реєстрації в черзі на кордоні, а не реєстрації на сайті.
Сайт і застосунок використовуються водіями вантажівок більше ніж пів року.
Таким чином, нам треба запропонувати вирішення цієї проблеми
Якщо слоти пропонує програма то як взагалі може бути накладання часу? Не треба вирішувати проблему, треба її не створювати.