Частка клієнтів банків — власників платіжних карток, які мають доступ до використання Системи BankID НБУ, зросла до 99,9%. Про це повідомляє пресслужба регулятора.
Нацбанк: 99,9% клієнтів українських банків — власників платіжних карток мають доступ до системи BankID НБУ
►Читайте телеграм-канал«Мінфіну»: головні фінансові новини
За минулий рік до системи приєдналося чотири банки-ідентифікатори: АКБ «Індустріалбанк», АБ «Кліринговий Дім», АТ «Юнекс Банк», АТ «Банк інвестицій та заощаджень», а також було підключено нові мобільні додатки існуючих учасників системи: sportbank (АТ «Таскомбанк») та NEOBANK|ConcordBank (АКБ «Конкорд»).
Крім того, до системи у 2022 році у статусі надавачів послуг приєдналося ще 13 установ. Відповідно на кінець року Система BankID НБУ налічувала 137 учасників — 41 банк-ідентифікатор та 96 абонентів — надавачів послуг.
«За 2022 рік у Системі BankID НБУ здійснено 32,8 млн успішних електронних ідентифікацій, що на 9% перевищило показник 2021 року (30,2 млн)», — йдеться у повідомленні.
З самого початку введення воєнного стану система забезпечила безперебійний доступ українським громадянам до державних та фінансових сервісів. Зокрема вона активно використовувалася для:
- надання державних публічних послуг, насамперед через мобільний застосунок «Дія» та на порталі ID.gov.ua. Це своєю чергою забезпечило громадянам доступ до цифрових версій документів, які визнавалися в Україні та за кордоном, подачі заявок на виплати за програмою «єПідтримка», отримання статусу внутрішньо-переміщених осіб та багатьох інших послуг;
- віддаленого відкриття рахунків, зокрема громадянам, які не мали можливості відвідати відділення банку через вимушене переміщення або неможливість банку здійснити фізичне обслуговування клієнтів в умовах війни.
Читайте також: НБУ скасував тарифи на BankID у період воєнного стану
Новий функціонал
У 2022 році відбулося впровадження нового функціоналу системи. Наприкінці року учасники системи отримали доступ до сервісу — «Особистий кабінет абонента Системи BankID НБУ», який спрощує обмін інформацією як між абонентами під час розрахунків, так і безпосередньо з Національним банком. В особистому кабінеті абоненти мають доступ до інформації щодо їх роботи в системі та формування звітів.
Також наприкінці 2022 року НБУ затвердив упровадження в системі:
- стандартизованих наборів даних. Завдяки цьому абонент — надавач послуги отримуватиме через систему від абонента- ідентифікатора лише ті дані користувача, які потрібні саме для такої послуги;
- диференційованих міжабонентських тарифів для абонентів системи. Для стандартизованих наборів даних буде встановлено різні розміри тарифів (від 5 до 20 грн за одне успішне підтвердження) залежно від обсягу даних про користувача, переданих у електронному підтвердженні ідентифікації.
Коментарі