Фонд державного майна України продав морський торговельний порт Усть-Дунайськ, розташований біля входу в Кілійське гирло Дунаю. Приватизаційний аукціон відбувся на сайті Prozorro.Продажі 17 січня.
Фонд держмайна продав морський торговельний порт. Ціна — 201 мільйон гривень
► Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Хто покупець
Його переможцем стало ТОВ «Еліксир Україна», що входить до групи Вімексім бізнесмена Валерія Віхренка. Вона займається переробкою, експортом та наданням логістичних послуг з зернових та олійних культур. Еліксир Україна — офіційний представник сербського виробника мінеральних добрив Elixir Zorka в Україні.
Компанія запропонувала за порт 201 млн грн — утричі більше від стартової ціни (60 млн грн).
В аукціоні взяли участь восьмеро учасників.
«Це перший порт, приватизований у системі Prozorro.Продажі. Знакова подія, яка показує, що держава готова. У понад два рази вища конкуренція, ніж у середньому на приватизаційних аукціонах, і кратне зростання ціни, — підтвердження готовності і бізнесу змагатися за такі активи», — заявив Олексій Соболєв, директор ДП «Прозорро.Продажі».
Переможець має 20 робочих днів на сплату вартості лота після дня завершення аукціону.
Коментарі - 7
Він вважає, що попиту на цей порт не було би, якщо б його виставили на аукціон після перемоги, коли на часі стане відбудова Миколаївського, Маріупольського та кримських портів. Славський пояснює, що потенційних покупців налякали би довоєнні фінансові показники порту, оскільки він був збитковим: 2019 рік — 202 тис. грн збитків, 2020 рік — 308 тис., 2021 рік — 222 тис. грн.
«І лише в 2022 році, коли більшість портів заблоковано, перевалка МТП „Усть-Дунайськ“ ожила: за квітень-грудень вантажообіг становить 200 тис. тонн, а чистий прибуток сягнув 848 тис. грн (за 9 місяців 2022 року). Тільки зараз ми маємо таку сильну зацікавленість та готовність бізнесу інвестувати в такі активи», — заявив Славський.
Він додав, що крім оплати за лот та ПДВ, покупцю, яким стала компанія «Еліксир Україна», доведеться ще багато вкласти у відбудову та реновацію логістичних потужностей порту.