З 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України. Про це йдеться у повідомленні Мінсоцполітики.
З 1 січня всі страхові виплати здійснює Пенсійний фонд: що це означає
► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Звертаємо увагу, що попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, розмір цих виплат для громадян зберігається, а розмір деяких — навіть збільшується.
Читайте: З 1 грудня субсидії призначає Пенсійний фонд. Як оформити допомогу
Єдине що змінюється — орган, що буде забезпечувати такі виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:
- допомогу по тимчасовій втраті працездатності;
- допомогу по вагітності і пологах;
- допомогу на поховання застрахованим особам
в т. ч. потерпілим на виробництві; - одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.
Реабілітація постраждалих на виробництві також фінансуватиметься і надалі.
Держава зберігає всі виплати і забезпечення допоміжними засобами реабілітації для людей з інвалідністю, а видатки за цим напрямом у 2023 році збільшено вдвічі порівняно з 2022 роком — до 3,3 млрд грн.
Змінюється лише джерело фінансування цих видатків. Фінансування реабілітації постраждалих відбуватиметься за рахунок Національної служби здоров'я України (НСЗУ), забезпечення допоміжними засобами реабілітації — за рахунок державного Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗІ).
Нагадаємо
Нагадаємо, що з 1 січня 2023 р. набув чинності Закон про приєднання Фонду соціального страхування (ФССУ) до Пенсійного фонду України, згідно з яким Пенсійний фонд України (ПФУ) та його територіальні органи є правонаступниками ФССУ і виконують функції зі соціального страхування.
Протягом листопада-грудня 2022 р. Уряд прийняв всі необхідні нормативні акти, аби забезпечити повну та ефективну передачу функцій соціального страхування.
Пенсійний фонд відтепер здійснює:
- призначення страхових виплат та надання соціальних послуг; відповідно до Закону;
- профілактику нещасних випадків;
- проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
- контроль за використанням страхувальниками страхових коштів.
Коментарі - 1