Мінфін - Курси валют України

Встановити
27 жовтня 2022, 12:31

Зеленський підписав закон про е-резидентство: як отримати статус

Президент України Володимир Зеленський у середу, 26 жовтня, підписав закон № 2654-ІХ про електронне резидентство (законопроєкт № 5270). Він передбачає спеціальний статус для іноземців, що відкриває можливість вести бізнес в Україні.

Президент України у середу, 26 жовтня, підписав законопроєкт № 5270 про електронне резидентство.
Фото: president.gov.ua

Набуття чинності

Закон набуває чинності 1 квітня 2023. Список країн, громадянам яких дозволено стати е-резидентами України, визначає уряд.

Як отримати статус е-резидента

Щоб отримати статус е-резидента України фахівцю необхідно пройти декілька кроків:

  1. Фахівець реєструється у «Дії» та проходить фінансову та безпекову перевірку.
  2. Якщо все добре, він стає електронним резидентом — по факту, електронним платником єдиного податку на 3 групі без ПДВ та отримує ЕЦП
  3. Відкриває дистанційно рахунок у банку. І саме банк буде податковим агентом для е-резидента.
  4. Працює та сплачує податок — 5% від доходів в рамках ліміту ФОП 3 групи. Більше ліміту — 15%. Але тільки зовнішні контракти з експортом послуг.
  5. Всі документи в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки — безготівкові.

Читайте також: Зеленський підписав закон, який дозволяє націоналізувати системний банк за 1 гривню

Хто не зможе отримати статус е-резидента

  • Громадяни країни-агресора РФ;
  • внесені в «чорний список» FATF (організація, яка бореться з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму);
  • особи, які мають дохід в Україні (окрім пасивного).

«Україна буде в цій сфері більш „модною“ ніж Естонія і очікуємо в перший рік вже 1000 е-резидентів», — написав перший заступник податкового комітету Ради Ярослав Железняк у своєму Telegram.

Коментарі - 3

+
0
Три літри
Три літри
27 жовтня 2022, 13:22
#
Пхахах, тут раптом з’ясувалось що всі е-резиденти повинні будуть платити до 40% податку на свої витрати які вони як чесні люди будуть платити зі своїх українських бізнес-рахунків. Вихід з цього простий: не оплачувати з бізнес-рахунку нічого взагалі, хіба що якись витрати в середині України.
Я досі в шоці бо не уявлял що такий податок (їх там два) існує.

Але ж цей фінт вухами — тільки для е-резідентів та українських ФОП-ів. А весь інший бізнес не може провести витрати через особисту картку директора чи бухгалтера. Тож 40% податку на витрати українському бізнесу треба платити. Чудова економіка, чудовий розвиток.

Якщо цей податок не прибрати то вся ця ідея е-рединства, де треба буде «туд граємо, тут не граємо бо рибу завертали», — піде коту під хвіст. Ну або цей дебільний податок буде прибраний, сподіваюсь для всього бізнеса, а не тільки для е-резидентів.
+
0
Три літри
Три літри
27 жовтня 2022, 14:11
#
Доповнення та уточнення. Мова йде про оплату послуг за кордоном України. Є-резиденти майже всі свої витрати будуть мати у вигдяді оплати послуг за кордоном України бо вони і фізично розташовані там. Українські ФОП так інший бізнес повинні платити податок на репатріацію доходів, а також ПДВ від суми закупки послуг у випадку якщо послуга куплена закордоном, на витрати в середині Україні таких податків на щастя немає.
+
0
youknow
youknow
27 жовтня 2022, 14:06
#
Зробіть петицію, викладіть посилання на цьому сайті (хочаб почати). Особисто я підпишу, одразу коли побачу. Потрібно починати.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися