Мінфін - Курси валют України

Встановити
13 вересня 2022, 15:34

42% українців суворо планують покупки: як війна змінила наших споживачів

Війна суттєво змінила споживчі настрої українців. Які товари тепер в пріоритеті, а що українці перестали купувати, Mind розповіла засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк. «Мінфін» вибрав головні тези.

Українці стали раціональніші

Головним рушієм змін купівельних звичок серед українців є фінансові труднощі, з якими більшості довелося стикнутись на тлі повномасштабного вторгнення росії в Україну. Через це люди стали ретельніше підходити до задоволення потреб і розраховувати свій бюджет.

Зараз про суворе планування покупок заявляють близько половини українців (42%), і це майже вдвічі більше, ніж під час кризи covid-19. Тоді купували за списком лише 24% опитаних.

Такий швидкий темп зростання раціональності споживання, безумовно, є маркером того, що українці усвідомлюють, що в питанні особистих фінансів доведеться «грати в довгу».

Читайте також: Робота в Україні: кого шукають роботодавці, скільки платять та як закривають вакансії

Імпульсивність теж присутня

Ці зміни спостерігаються в усіх групах за статтю та віком, проте є й помітні відмінності.

Наприклад, «зети» (18−24 роки) найбільше серед інших вікових груп лишають простір для імпульсивних покупок, вірогідно, дозволяючи собі таким чином відволіктися від важкої реальності, знизити рівень стресу.

В цій же віковій групі найбільше людей, яким важко відповісти на це запитання, що може пояснюватись сильним почуттям невизначеності саме серед молоді, яка тільки-но починає доросле життя, та загалом більшою спонтанністю, що притаманна цьому віку.

Також до імпульсивних покупок більше схильні жінки порівняно з чоловіками. Як часткове пояснення цього показника принагідно згадаю, що за результатами останньої хвилі дослідження суспільства під час війни, жінки (58%) більше, ніж чоловіки (39%) відчувають втому, яка загалом є зараз головним станом українців.

Що купують

Цілком закономірно, що люди переходять на дешевші бренди або товари-замінники (36%), і порівняно з травнем-2021 цей показник трохи збільшився — тоді так робили 31% опитаних. Утім головним способом економії зараз, як і минулого року, залишається скорочення обсягу та кількості товарів загалом — це підтвердили 40% українців.

При покупці повсякденних товарів наразі більшість (64%) віддають перевагу мейнстримним виробникам. Купувати ж товари преміального класу можуть собі дозволити 16% респондентів.

Читайте також:Україна може очолити антирейтинг із виїзду мільйонерів: де вони осядуть

Підтримка українського

Але не тільки бажання зекономити впливає на зміну купівельних звичок наших співгромадян. На тлі загального збільшення національної єдності та патріотизму спостерігається розвиток споживацького патріотизму також — такі результати Gradus отримав в опитуванні у квітні-2022.

Зокрема, при виборі як звичних для себе брендів, так і нових, мотивація «хочу підтримати українських виробників» посідає другу сходинку. При цьому 60% взагалі або частково відмовляються від купівлі продукції брендів, які мають бізнес у росії, це вельми впливовий фактор.

Бізнесу дуже важливо розуміти, що відбувається зараз з різними верствами населення, аби будувати актуальну взаємодію зі своїми клієнтами. Часи важкі, і українці суворо планують покупки, проте все ж купують, і далеко не завжди тільки за принципом «дешевше».

Коментарі - 5

+
+45
bonv
bonv
13 вересня 2022, 16:58
#
Також до імпульсивних покупок більше схильні жінки порівняно з чоловіками. Так було завжди:))))
+
0
mlp711141
mlp711141
13 вересня 2022, 19:58
#
Да, я склонен до импульсивных покупок (взял себе ОЧЕНЬ медленную флешку, зато на 128 Гб, прежде, чем прочитал о ней отзывы — четыре с половиной часа форматировал!, зато имею два логических диска FAT32 на 32 Гб, EXT4 — всё остальное, а также тиристорный регулятор для чайника — это уже плановая покупка: в следующий раз буду покупать новый чайник а этот будет сосисковаркой — как более экономичную яйцеварку мы его уже используем — экономичнее чем в кастрюльке, поскольку на мою индукцию ковшик не поставишь), а сегодня купил маме новые трусы, тёплые пледы с рукавами себе и маме, а также рубашки с длинными рукавами.

Но я умею себя контролировать…

На 95% у меня плановые покупки, 5% допускаю импульсивность — люблю шопинг, но контролирую себя.
+
+11
Agnius
Agnius
13 вересня 2022, 23:05
#
Подожди, а себе трусы?
+
+95
bankir3
bankir3
13 вересня 2022, 23:26
#
Это уже импульсивность
+
+10
mlp711141
mlp711141
13 вересня 2022, 23:44
#
Присмотрел. Но куплю позже. Там запас на складе большой, модель не популярная, мой размер 3XL (для сравнения, рубашка в зависимости от производителя, размер XL/2XL, брюки 4XL/5XL а 3XL только на лето, но они сильнее подчёркивают «прелести» моей фигуры — если сверху не одевать два свитера, то из-за моего телосложения — бёдра по ширине плеч, талия 106, бёдра 136, ко мне в магазинах в очереди чаще обращаются как к пани, а не как к пану — уж извини, это нарушение формирования пола), так что сначала продукты. А так, пока что почти все имеющиеся трусы после стирки ношу наизнанку, чтобы не натирали.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися