У разі, якщо запропоновану Офісом президента податкову реформу під назвою «10−10−10» запровадили б з 1 січня цього року, бюджет би щонайменше втратив 340 млрд грн надходжень. Про це йдеться у статті ЕП.
Податкова реформа «10-10-10»: скільки може втратити бюджет
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Втрати бюджету
Так, за власними розрахунками ЕП, за такого сценарію у січні-червні надходження від податку на прибуток підприємств були б меншими на 28,7 млрд грн, від податку на доходи фізосіб — на 21,7 млрд грн, від ПДВ — на 97,24 млрд грн. Разом — 147,68 млрд грн. Якщо ж до цього додати ефект від скасування ЄСВ, то загальні втрати становили б 337,5 млрд грн.
Натомість за розрахунками Київської школи економіки (KSE), здійсненими на базі бюджетних показників 2021 року, реформа може призвести до падіння доходів держбюджету на 30−40%.
Самі автори реформи вважають, що якби цю модель запровадили з 1 січня 2022 року, то доходи зведеного бюджету та бюджету Пенсійного фонду знизилися б на 584 млрд грн. При цьому річні видатки бюджету знизилися б на 350 млрд грн.
Читайте: Усім по 10%: деталі нової податкової реформи
Зменшення надходжень вони хочуть компенсувати на 186 млрд грн за рік завдяки низці заходів, наприклад підвищенню екологічного податку і ставок ПДВ для фармпродукції та пального із 7% до 10%. За розрахунками авторів реформи, якби її запустили з 1 січня, то дефіцит бюджету та, відповідно, потреби в залученні додаткового боргового фінансування зросли б на 48 млрд грн.
При цьому в інвестиційній компаній Dragon Capital допускають, що в разі реалізації реформи доходи бюджету можуть не впасти, але для цього необхідна низка умов. Наприклад, жодних податкових спеціальних режимів, оптимізації, «скруток» та контрабанди.
Читайте також: Україні рекомендують підвищувати податки: чому це погана ідея
Сплата податків має бути обов'язковою для всіх, зарплати — лише «білими», а для олігархів чи наближених до них секторів економіки не повинно бути пільг. Разом із цим, генеральний директор Dragon Capital Фіала, вважає треба повернути довоєнні акцизи та ПДВ на пальне і запровадити 10% податку на купівлю валюти імпортерами, щоб знизити виведення коштів під фіктивний імпорт.
Коментарі - 23
Основне навантаження це податки на доходи.
ФОПи, яких мільйони в Україні платили 5% тепер будуть по 10% відстьогувати. Але чи будуть, чи просто закриються офіційно і будуть працювати в сіру?!
У період кризи саме мілкий бізнес банкрутіє. Великий жив при 23% так і буде жити при 10%.
В цьому суть реформи — щоб платили всі без виключення.
Для цього хочуть ввести доступ податкової до всіх можливих реестрів щоб бачити всі можливі «ліві» доходи/витрати і т.д. людей.
Побачимо як буде далі.
исключительно у ФОПов.
А кроме ФОПов в стране
существуют и наёмные сотрудники,
ЕСВ у которых зависит от уровня з/п
Может вам и платят минималку + «в конверте», но есть много бизнесов, где просто не выгодно баловаться выплатой З/П в конвертах. А ведь кроме частного бизнеса есть ещё и
госсектор и предприятия коммунальной формы собственности, да и ВСУ не сбрасываем со счетов, ведь военным платят исключительно на БПК…
Не вижу смысла перечислять сотни наименований предприятий частной формы собственности, где нет зарплат в «конвертах», а платят исключительно белую зарплату на БПК…
В качестве общеизвестного примера привёл ВСУ (всего-лишь 700 тысяч штыков), которым платят значительно выше минималки и без «конвертов», соответственно и ЕСВ тоже не минимальный…
Ну, а вы все свели
к хи-хи-ха-ха…
Тому це і смішно звучить.
Ні, ну правда. Пропоную збільшити пенсії на 22%, але вираховувати з них ЄСВ! Тоді надходження взагалі виростуть до небес! І ви ще пристрасніше будете розказуватив в коментарях, як багато держава збирає ЄСВ і тому його ні в якому разі не можна відміняти.
«Так я так і не зрозумів, нащо ви привели ЗСУ в якості прикладу?»
Невже не зрозуміло…
1. велика біла зарплата
2. немає виплат у конвертах
3. ЕСВ в декілька разів більше мінімального
4. велика кількість отримувачів таких зарплат
Це відповідь на коментар про те,
що наймані працівники отримують
мінімальну зарплату а все інше у конверті.
А чего там считать…
Обычный магазин стройматериалов.
Месячная выручка примерно 5−6 млн гривен.
Владелец бизнеса сдаёт магазин в аренду на месяц
ФОПам 3-й группы с 7,5 млн годового лимита,
2% с оборота и минимальным платежом по ЕСВ.
За год меняется от шести до десяти таких «арендаторов»
в зависимости от товарооборота.
Налоги в бюджет минимальны,
ФОПы-арендаторы обычно получают
от 0,5% до 1% с оборота (как договоряться),
а дальше всё решает владелец бизнеса — кому
и сколько в конверте отбашлять…
и закрытой границей на выезд для мужчин.
Найдутся добровольцы, которые перейдут на новую систему налогообложения и конечно найдутся желающие продолжать дурить государство в части уплаты налогов с полученных доходов.
Пишут, что уровень теневого бизнеса в Украине в 2021 году
сократился на 1% и теперь составляет 31%.
Вот эти 30% теневиков продолжат и дальше работать в тени.
Сами и добровольно они не выведут свой бизнес из тени.
І, нагадаю, з ЄСВ фінансуються всі пенсії і майже всі соц виплати. З чого їх фінансувати?
Щодо податків ФОП — неясно, окрім третьої форми з 5% є ще 1 і 2, які платять фактично тільки ЄСВ. Тому, податки ФОП проходять окремо від цього проекту.
Есть мнение, что все участники экономической деятельности
должны платить одинаковые налоги.
Если ФОПов 3-й группы оставят на 2% с оборота и минимальном ЕСВ,
то какой смысл бизнесу напрягаться и платить наёмным работникам зарплату,
если всех наёмных дешевле уволить и оформить ФОПами либо продолжать выплаты в конвертах.
Гетманцев этого не допустит.
Эти слухи о реформе распустили чтобы было о чем поговорить и не более того, это старый трюк от власти и до сих пор люди на него ведутся.