Мінфін - Курси валют України

Встановити
1 серпня 2022, 14:04

Три проблеми, з якими зіштовхуються експортери в умовах війни

Проблеми з відшкодуваням податку на додану вартість (ПДВ), перевірки Бюро економічної безпеки України (БЕБ) та неузгодженість дій різних відділів підприємства під час погодження контрагентів — розповсюджені проблеми, з якими зіштовхуються експортери в умовах війни. Про це розповів Ігор Ясько, керуючий партнер Winner, під час Валютного форуму 2022.

Бізнес, експорт, податки, ПДВ, БЕБ, перевірка
фото: balance.ua

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Відшкодування ПДВ

За словами Ігоря Яська, тільки зараз експортерам починають відшкодовувати ПДВ за січень 2022 року. Компанії проходять ретельну перевірку, хоча раніше ПДВ відшкодовувався автоматично.

«Якщо ви не впевнені в своєму податковому кредиті або в своєму ланцюгу постачання, то краще не подавати ПДВ до відшкодування, щоб уникнути проблем з БЕБ (Бюро економічної безпеки України)», — радить адвокат.

Оскільки з 24 лютого 2022 року був відключений реєстр податкових накладних, експортери не могли перевірити своїх контрагентів щодо ризиковості.

«Якщо ваш контрагент мав схемний податковий кредит чи ризиковий податковий кредит по ланцюгу постачання, ви фактично вже є суб'єктом правопорушення за ст. 191 Кримінального кодексу України», — пояснює керуючий партнер Winner.

Тому він рекомендує максимально якісно досліджувати своїх контрагентів, комунікувати з ними та дивитися, як йде реєстрація на вас податкових накладних.

Читайте також: З початку війни в Україні зареєстровано більше 51 тисячі нових бізнесів — Опендатабот

Перевірки БЕБ

«Ми зараз зіштовхнулися з ситуацією, коли БЕБ (колишня податкова поліція) майже рік були бездіяльними, але зараз вони почали отримувати так звану інформацію та перевіряти експортерів. При чому саме білий реальний легальний експорт», — каже Ясько.

БЕБ не має прав доступу до баз даних відшкодування ПДВ та відслідковування ланцюга постачання товарів. Але може зареєструвати кримінальне провадження, наприклад, на основі повідомлення агента чи заяви громадської організації, що нібито певний експортер задіяний у схемі відшкодування ПДВ з бюджету або у використанні схемного чи податкового кредиту.

«В рамках кримінального провадження вони починають викликати на допити посадових осіб та працівників підприємства, проводити обшуки та вилучати техніку і документи, паралізовують фінансово-господарську діяльність підприємства», — говорить Ігор Ясько.

За його словами, для таких перевірок на сьогоднішній день не обов’язково мати прив’язки до схем тіньових оборотів чи заниження податкових зобов’язань, достатньо вашому контрагенту просто мати податкове навантаження до 1−1,5% залежно від регіону.

«І вже у підприємства починаються проблеми з реєстрацією податкових накладних та з віднесенням їх до категорії ризикових», — додає адвокат. Він радить відслідковувати ланцюг постачання податкового кредиту та комунікувати зі своїми продавцями продукції.

Читайте також: Податкова відновлює перевірки. Чого чекати бізнесу

Неузгодженість дій на підприємстві

Ще одна проблема для підприємства, яке здійснює експорт продукції, — неузгодженість дій між службою забезпечення, відділом маркетингу чи менеджерів із закупівлі, та службою безпеки підприємства, які погоджують контрагентів для постачання продукції.

Як говорить Ігор Ясько, служба безпеки перевіряє подані заявку, анкету та певні документи контрагента для проходження акредитації, наприклад, щоб виграти тендер на поставку певної продукції для експортера. Вносить у базу даних, що дане підприємство пройшло акредитацію та погоджене на закупівлю, і передає інформацію на службу департаменту закупівель.

«Регіональний менеджер дивиться, що він у базі є, але ніхто не відслідковує у даному випадку, на яку кількість товару можна законтрактувати дане підприємство. І ми бачили кейси, коли з 500 гектарів землі зернотрейдер законтрактовується на 12−15 тис. тонн кукурудзи або соняшника. І коли експортер заявляє до відшкодування ПДВ, приходить перевірка, яка виявляє схемний кредит і передає матеріали у БЕБ», — розповідає керуючий партнер Winner.

Купити запис форуму ви можете за цим посиланням

Автор:
Світлана Тартасюк
Журналіст Світлана Тартасюк
Пише на теми: Банки та банківські продукти, нерухомість, ринок праці, бізнес, фінанси, інвестиції

Коментарі - 10

+
+30
dvded .
dvded .
1 серпня 2022, 14:29
#
4 проблема — фиксированный курс НБУ
+
+30
Sage05
Sage05
1 серпня 2022, 15:51
#
До последней недели- НБУ имел всех с курсом, вот главная проблема. Решили популизм устроить и побежунцов пожалеть, а они устроили валютный туризм и бизнес *** как хотели. Когда побежунцов накажут? Не вижу смысла теперь с LLC слезать на фоп или тов, пока всех туристос не накуканят
+
0
come2dima
come2dima
2 серпня 2022, 10:20
#
А с логистикой ни у кого проблем нет?
+
0
Sage05
Sage05
2 серпня 2022, 16:30
#
Всё что влезает в фуру- нет проблем.
+
0
come2dima
come2dima
2 серпня 2022, 16:48
#
Странно. Я где-то в параллельной вселенной, видимо. В прошлом году мне фура в Германию обходилась в 1200 евро, а сейчас 4400 евро. Или это не проблема?
+
0
Sage05
Sage05
2 серпня 2022, 17:58
#
А сколько дизель стоил в прошлом году и сколько в этом? маржу срезал, но из-за того что конкуренты ушли с рынка- прибыль увеличил. Кто-то ноет что всё пропало, кто-то деньги зарабатывает.
Отступление от Березовского: еврей от русского сильно отличается тем, что евреи- умеют держать удар: 90ые настали, русские пьют, наркотики колят, вешаются. Ервеи: отряхнулись, говорят надо работать.
+
0
come2dima
come2dima
3 серпня 2022, 12:18
#
В прошлом году стоимость дизеля во фрахте — 600 евро, всё остальное — 600 евро, в этом году стоимость дизеля — 1100 евро, всё остальное 3300. Есть идеи почему «всё остальное» вдруг стало стоить в 5,5 раз дороже? И это не «маржу срезал», а «убыток появился». Но это же не проблема, правда? Надо отряхнуться и дальше работать с убытком.
+
0
Sage05
Sage05
3 серпня 2022, 13:18
#
У меня фрахт ман и ивеко дешевле твоего в 3 раза выходят. Я не хочу тебя расстраивать, но тут кто-то *** . Или на таможне чпокают, или страховщики или хз кто. Если не знаешь как завозить- найди чем заниматься без таких сложных вещей.
+
0
come2dima
come2dima
5 серпня 2022, 12:06
#
«У меня» это где? В воображении? Или поделитесь контактом? Чтоб все знали кто тут ***. Я ежемесячно 40 машин со своей продукцией отправляю в Германию. Работаю с 12 разными перевозчиками. Так что не надо тут заливать что где-то есть в 3 раза дешевле.
+
0
Sage05
Sage05
5 серпня 2022, 17:19
#
Сейчас бы делиться своим) в любом случае- это хорошо. Время отсеет вот таких вот несостоявшихся перевезунов, и останутся конкурентные
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися