Мінфін - Курси валют України

Встановити
28 червня 2022, 10:32

Експорт нафти із чорноморських і азовських портів Росії зріс майже на 30%

Експорт сирої нафти з російських портів у Чорному й Азовському морях збільшився у травні 2022 року порівняно з квітнем на 28,3% — до 10,98 млн тонн, які перевезли 83 танкери. Про це свідчать дані проєкту Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, передає видання «Порти України».

Російська нафта, експорт нафти, санкції проти РФ
фото: eadaily.com

Російсько-казахська нафта або обхід санкцій

«75% зростання експорту сирої нафти — 1,8 млн тонн — сформувалося за рахунок нафти Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК), що містить приблизно 20% російської й 80% казахської нафти», — йдеться в дослідженні.

З портів РФ у Чорному морі експортуються два окремих потоки сирої нафти: перший — це тільки сира нафта походженням з родовищ РФ, другий — це суміш сирої нафти з Казахстану (80%) з російською сирою нафтою з родовищ компанії «Лукойл» на території РФ (20%).

Суміш казахської і російської сирої нафти експортується винятково нафтопроводом Каспійського трубопровідного консорціуму, і його окремим терміналом КТК в Новоросійську, який має виносні причальні пристрої (буї) у відкритому морі за 5 км від берега. Ця нафта не підпадає під санкції ЄС, що були погоджені у червні й набудуть чинності на початку грудня 2022 року.

Читайте також: Moody’s оголосило дефолт Росії

Експорт нафти у травні збільшився на 35%

За даними дослідження, кількість танкерів із винятково російською сирою нафтою, спрямованих із російських портів у Чорному й Азовському морях, збільшилася на 18,5% — до 32 суден, з нафтою КТК — на 41,7%, до 51 судна.

У травні 2022 року імпорт «казахсько-російської суміші» країнами ЄС збільшився порівняно з квітнем на 35,6%, або на 1,1 млн тонн, — до 4,5 млн тонн. Інші країни світу теж збільшили імпорт нафти КТК на 35,7%, але у фізичних обсягах не так суттєво: збільшення у травні склало близько 0,6 млн тонн, загальний обсяг — 2,4 млн тонн.

Протягом травня російська нафта КТК постачалася у порти 15 країн. Зокрема, 35 танкерів (або 69% від їх загальної кількості) прийняли порти країн ЄС.

Читайте також: Росія втратить $19 млрд від ембарго на золото — Блінкен

Хто купує російсько-казахську нафту

Лідером серед країн-імпортерів нафти КТК є Італія — її порти прийняли 13 танкерів. Далі ідуть Греція — 7, Нідерланди та Корея — по 5, Іспанія та Франція — по 4, Туреччина — 3, Індія та Китай — по 2, а також Мальта, Великобританія, Панама, Сінгапур, ОАЕ, Ізраїль — по 1.

Серед судновласників танкерів, які перевозили сиру нафту, — компанії з 11 країн. Сумарно 40 танкерів (або 78% від їх загальної кількості) належать судновласникам із країн ЄС.

Абсолютним лідером є Греція — її компаніям належать 33 танкери (або 65% від їх загальної кількості). Далі йдуть Південна Корея — 5, Туреччина — 3, Норвегія та Німеччина — по 2, а також Хорватія, Великобританія, Іспанія, Росія, Сінгапур, Ліберія — по 1.

Коментарі - 1

+
0
zevs1
zevs1
28 червня 2022, 12:30
#
Чем больше санкции, тем выше спрос на российскую нефть и газ.

Должно же быть наоборот.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися