На вихідних російські окупанти обстріляли ракетами чотири нафтопереробних заводи — Кременчуцький, Шебелинський, Лисичанський, а також міні-НПЗ у селі Губиниха (Новомосковський район). Про це пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у фейсбуці.
Нафтова інфраструктура під ударом. Окупанти обстріляли чотири НПЗ
►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини
Руйнування НПЗ
«Суботній залп із 6 ракет по Кременчуку виявився лише першим того дня. Пізніше ворог ударив „Градами“ по Шебелинському ГПЗ, а надвечір — по міні-НПЗ у селі Губиниха», — написав Куюн, додавши, що «кацапи знову пнули кілька разів трупік Лисичанського НПЗ».
З його слів, на відміну від двох перших, завод у Новомосковському районі працював, про що зокрема свідчить і сильна пожежа з вибухами резервуарів. Це досить відоме підприємство в східноукраїнських «нафтових» колах.
Дефіцит пального
«Тож наочно бачимо нову атаку на інфраструктуру постачання нафтопродуктів. Саме це призвело до дефіциту пального, який ми спостерігаємо вже понад місяць, — зазначає очільник „А-95“. — Ворог нищить виробництва, нафтобази, транспортні шляхи. На тому ж „мініку“ в Губинисі виробляли бензин у досить непоганих обсягах як для регіонального масштабу. Тепер ці ресурси треба чимось замістити, а з імпортом бензину маємо складнощі».
Читайте також: Стало відомо, коли стабілізується ситуація з пальним
Тому, як наголошує Сергій Куюн, поради на кшталт того, що «треба будувати міні-НПЗ, зокрема заводи на західній Україні, нині не співзвучні з нашою реальністю, тому що «російські ракети долітають до Львова з Франківськом не гірше за Кременчук із Києвом», а «в Дніпрі зруйнували вже другий міні-НПЗ протягом війни». Причому, як пише він, той «перший заводик навіть не мав залізничної колії, настільки був незначним, але туди прилетіло чотири ракети вартістю в десятки разів більше, ніж те нещасне виробництво».
Як вважає Куюн, порада усім українцям сьогодні може бути єдина — не скиглити, а економити пальне, за змоги відмовляючись від поїздок.
Читайте також: Данілов: тієї цінина бензин, яка була раніше, вже не буде
«Як мінімум це звільнить більше ресурсів для тих, хто їх найбільше потребує. А як максимум — піде на створення запасів або елементарно дасть змогу зменшити імпорт», — підсумував він.
Нагадаємо
Наприкінці квітня у великих містах України почала відчуватися нестача пального. Водії відстоюють кілометрові черги, щоб купити пального. Найбільші черги на АЗС в Києві.
Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.
До повномасштабного вторгнення Росії Україна імпортувала із країн ЄС (Польща, Угорщина, Словаччина та Румунія) лише 5% пального.
Коментарі - 2