Мінфін - Курси валют України

Встановити
20 червня 2022, 14:05

Нафтова інфраструктура під ударом. Окупанти обстріляли чотири НПЗ

На вихідних російські окупанти обстріляли ракетами чотири нафтопереробних заводи — Кременчуцький, Шебелинський, Лисичанський, а також міні-НПЗ у селі Губиниха (Новомосковський район). Про це пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у фейсбуці.

На вихідних російські окупанти обстріляли ракетами чотири нафтопереробних заводи — Кременчуцький, Шебелинський, Лисичанський, а також міні-НПЗ у селі Губиниха (Новомосковський район).
Фото: novoeizdanie.com

►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини

Руйнування НПЗ

«Суботній залп із 6 ракет по Кременчуку виявився лише першим того дня. Пізніше ворог ударив „Градами“ по Шебелинському ГПЗ, а надвечір — по міні-НПЗ у селі Губиниха», — написав Куюн, додавши, що «кацапи знову пнули кілька разів трупік Лисичанського НПЗ».

З його слів, на відміну від двох перших, завод у Новомосковському районі працював, про що зокрема свідчить і сильна пожежа з вибухами резервуарів. Це досить відоме підприємство в східноукраїнських «нафтових» колах.

Дефіцит пального

«Тож наочно бачимо нову атаку на інфраструктуру постачання нафтопродуктів. Саме це призвело до дефіциту пального, який ми спостерігаємо вже понад місяць, — зазначає очільник „А-95“. — Ворог нищить виробництва, нафтобази, транспортні шляхи. На тому ж „мініку“ в Губинисі виробляли бензин у досить непоганих обсягах як для регіонального масштабу. Тепер ці ресурси треба чимось замістити, а з імпортом бензину маємо складнощі».

Читайте також: Стало відомо, коли стабілізується ситуація з пальним

Тому, як наголошує Сергій Куюн, поради на кшталт того, що «треба будувати міні-НПЗ, зокрема заводи на західній Україні, нині не співзвучні з нашою реальністю, тому що «російські ракети долітають до Львова з Франківськом не гірше за Кременчук із Києвом», а «в Дніпрі зруйнували вже другий міні-НПЗ протягом війни». Причому, як пише він, той «перший заводик навіть не мав залізничної колії, настільки був незначним, але туди прилетіло чотири ракети вартістю в десятки разів більше, ніж те нещасне виробництво».

Як вважає Куюн, порада усім українцям сьогодні може бути єдина — не скиглити, а економити пальне, за змоги відмовляючись від поїздок.

Читайте також: Данілов: тієї цінина бензин, яка була раніше, вже не буде

«Як мінімум це звільнить більше ресурсів для тих, хто їх найбільше потребує. А як максимум — піде на створення запасів або елементарно дасть змогу зменшити імпорт», — підсумував він.

Нагадаємо

Наприкінці квітня у великих містах України почала відчуватися нестача пального. Водії відстоюють кілометрові черги, щоб купити пального. Найбільші черги на АЗС в Києві.

Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.

До повномасштабного вторгнення Росії Україна імпортувала із країн ЄС (Польща, Угорщина, Словаччина та Румунія) лише 5% пального.

Ціни на бензин, дизпаливо, газ на АЗС України

Коментарі - 2

+
+28
mlp711141
mlp711141
20 червня 2022, 14:14
#
А от топлива часто зависят доставки продовольствия. Скоро будут на ослах и коровах буксировать фургончики с продовольствием… :(
+
0
Три літри
Три літри
20 червня 2022, 15:16
#
Опять Куюн разгоняет истерику на ровном месте.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися