Мінфін - Курси валют України

Встановити
10 травня 2022, 10:07

Україна збільшить постачання пального через Польщу

Зараз Польща може виступати великим транзитером пального для України, забезпечуючи надходження понад 200 тис. тонн продукції щомісячно. Натомість за останній місяць обсяг надходжень ледве склав 60 тис. тонн. Про це написала перша віце-прем'єр-міністр економіки України Юлія Свириденко.

Паливо, бензин, дефіцит, АЗС, Польща, транзит
фото: biz.liga.net

Польща допоможе з транзитом палива

9 травня відбувся польсько-український енергетичний форум у Варшаві, присвячений розв’язанню кризи, що склалася на паливному ринку України після того, як ворог планомірно атакував паливну інфраструктуру нашої країни, знищивши Кременчуцький НПЗ та ряд великих нафтобаз.

За словами Юлії Свириденко, вдалося знайти практичні рішення для збільшення об'єму поставок пального у найближчий час.

«До польського ресурсу ми зможемо залучити нафтопродукти із США, регіону Амстердам-Роттердам-Антверпен (АРА), німецьких, скандинавських і балтійських нафтопереробних заводів. Пальне буде транспортуватися через Польщу комбінованими видами транспорту», — поділилася вона.

Читайте також: Пальне знову подорожчало. Які ціни пропонують АЗС

Юлія Свириденко додала, що Україна тепер має чітке розуміння, як отримати додаткові об'єми від польських трейдерів. А також сторони знайшли технічні можливості для збільшення перевалки необхідних об'ємів. А провідна польськиа компанія PERN SA вже готова надати додаткові потужності.

Окрім того, для збільшення відвантажень синхронізували графіки роботи «Укрзалізниці» та польської PKP, які тепер в оперативному режимі можуть миттєво вирішувати проблемні питання.

«Очікуємо, що вже найближчим часом паливні ресурси доставлятимуться швидше, а на українських заправках зникнуть черги», — резюмувала перша віце-прем'єрка.

Читайте також: WOG дозволила купувати до 20 л палива на добу за однієї умови

Як писав «Мінфін», Міністерство інфраструктури України та Міністерство інфраструктури і розвитку Польщі досягнули домовленості щодо скасування дозволів для усіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення палива.

Автор:
Світлана Тартасюк
Журналіст Світлана Тартасюк
Пише на теми: Банки та банківські продукти, нерухомість, ринок праці, бізнес, фінанси, інвестиції

Коментарі - 5

+
+15
bonv
bonv
10 травня 2022, 10:11
#
Полякам респект за підтримку!
+
+30
bonv
bonv
10 травня 2022, 10:12
#
Суттєве збільшення імпортних поставок палива в Україну навряд зараз зможе загасити паніку.
Про це заявив аналітик UPECO Олександр Сіренко, пише Forbes. Люди заправляють повний бак, наповнюють каністри та зберігають паливо прозапас у своїх гаражах, каже Сіренко.
Він пропонує радикальне рішення — ввести безперервну комендантську годину протягом декількох днів, за цей час бензовози встигнуть довести паливо і сформувати запас на АЗС. Після цього заправки вийдуть на нормальний режим роботи.
Upeco прогнозує збільшення імпорту палива в травні в порівнянні з квітнем. За оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, українські оператори законтрактовали 200 000−250 000 тонн палива в Європі.
На думку аналітика, дефіцит палива в Україні викликаний панікою. Незважаючи на скорочення пропозиції, резерви палива у мереж АЗК дозволяли гарантувати відсутність гострого дефіциту. Проте ажіотаж не забарився.
«Ріст попиту та паніку провокували порожні стели на АЗС, та розповсюджена з різних джерел інформація, що паливо ось-ось повністю закінчиться. Це робилось штучно», — впевнений Сіренко. За останні два тижні, за даними Upeco попит на заправках збільшився в п’ять разів. «Бензовози просто не встигають розвозити паливо», — каже Сіренко.
+
+15
bonv
bonv
10 травня 2022, 10:13
#
«Можливо, деякі мережі хотіли натиснути на уряд, лякаючи його дефіцитом, щоб він змінив формулу регулювання роздрібної ціни палива», — каже Сіренко. Через держрегулювання ціни в опті зараз вищі ніж у роздріб, що робить збитковою работу мереж АЗС, які не імпортують бензин напряму, а купують його на внутрішньому ринку. Наприклад, на початку травня оптова ціна бензину перевищили 50 грн/л, тоді як гранична — 37,69 грн/л.
В квітні Україна імпортувала 100 963 тонн бензинів — втричі більше ніж у березні, свідчать дані Митної служби України. Імпорт дизпалива за аналогічний період зріс на 17% - до 304 047 тонн.
В середині квітня заступник міністра економрозвитку Денис Кудін стверджував, що Україна щодня імпортує щонайменше 10 000 тонн палива. З урахуванням зниження споживання цього об'єму мало б вистачити для задоволення попиту. За данними консалтингової компанії Upeco, від початку війни споживання нафтопродуктів впало на 30−50%, а близько двох третин із 7500 українських АЗС закрились.
+
+30
BEZE
BEZE
10 травня 2022, 10:17
#
Розумними варто бути завчасно
+
+12
bublik
bublik
10 травня 2022, 13:33
#
Коли деякі неадеквані арендодавці завищили ціни на здачу нерухомості то чиновники різних рівнів почали кричати про мародерів.
Аналогічна ситуація з топливом тільки вже ніхто не кричить про топливних мародерів, не грозиться конфіскувати заправки й не біжить приймати закони про кримінальну відповідальність за завищення цін в період війни!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися