Кабінет міністрів визначив пункти пропуску для переміщення окремих транспортних засобів через митний кордон України. Про це йдеться у розпорядженні уряду.
Через які пункти пропуску можна ввезти авто з-за кордону. Список
►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
Про що йде мова
Відповідно до розпорядження Кабміну від 3 травня 2022 р. № 354-р, переміщення транспортних засобів, придбаних за межами митної території України громадянами України, здійснюється у пунктах пропуску через державний кордон:
-
«Устилуг» (на кордоні з Польщею);
-
«Грушів» (на кордоні з Польщею);
-
«Малий Березний» (на кордоні зі Словаччиною).
Читайте також: Митні платежі скасовано: як ввезти авто за новими правилами
Нагадаємо
5 квітня президент підписав законопроект 7190, яким, зокрема, скасовуються митні платежі на ввезення автівок з-за кордону. Це правило поширюються на імпорт легкових авто, кузовів до них, причепів, напівпричепів, мотоциклів, автівок, призначених для перевезення 10 осіб i більше, а також вантажівок.
Автівки можна ввозити з будь-якої країни, крім Росії та Білорусі. Пільга також не застосовується для авто, які мають походження з вказаних країн.
Коментарі - 3
Керівник з політичних питань Київської школи економіки Павло Кухта пояснює, що іноземні нафтопереробні та транспортні галузі ніхто не готував до такої ситуації.
«Ба більше, енергетична криза у всьому світі диктує підняття цін. Якщо продають пальне за кордоном за ціну, еквівалентну 45−50 гривням, то бізнес ніяк не може його закупити з обмеженням цін в продажу в 37 гривень в Україні. Тому тут або висока ціна, або без пального. Третього немає. Принаймні, поки що. Україна зараз споживає в середньому на день, за дуже приблизними підрахунками, близько 5000 тон бензину та до 15000 тон дизелю. В цілому у нас, за повідомленнями Мінекономіки, з приватних та державних (доступних для цивільного сектору) запасів залишилось на ринку 92500 тон бензину та 81400 тонн дизелю. Тобто приблизно на 20 днів споживання бензину та на 5−6 днів — дизелю», — пише він у блозі для НВ.
Експерт пропонує два рішення проблеми:
Тримати рівень регульованих цін вищим за ринкові ціни — і постійно за ним слідкувати. На його думку, це захищатиме споживача від спекуляцій, при цьому розв‘яже руки приватним операторам ринку, яким регулювання завадило вчасно забезпечити країну пальним.
Розібратися з низкою логістичних проблем, які заважають швидко завезти потрібну кількість пального через західний кордон.